Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Craftsman 1/2 HP z USA -

14 Cze 2013 21:26 5262 39
  • Poziom 11  
    Jak w temacie automat z USA działa 30 cm do przodu i do tyłu.
    1. Jak go można zresetować.
    2. czy może chodzić bez foto.
    3. jak ustawić prawidłowo krańcówki.
    4. Proszę o namiary instrukcji po polsku.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Witam

    Jeśli brama rusza, to prawdopodobnie może działać beż fotokomórek. Nie znam tego konkretnego ale amerykańskie napędy to zwykle proste urządzenia.
    Objawy jakie opisujesz mogą wskazywać na zawężony zakres pracy ograniczany przez wyłączniki krańcowe. to mogą być śrubki, gdzie jedna ustala miejsce pełnego otwarcia, a druga zamknięcia bramy. Czasem w starych modelach krańcówki były umieszczone pod obudową.
    Problemem może być również ustawienie zbyt małej siły (lub zbyt dużej czułości na przeszkodę).
    Sugeruję dodać jakieś zdjęcie tego napędu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Zobacz ten temat -> Link

    W miarę dokładnie opisałem tam Craftsmana (pod koniec wątku).

    Instrukcji w j. polskim nie widziałem do tego systemu.

    W razie dodatkowych pytań "wal jak w dym" :)
  • Poziom 11  
    Dziękuję za odpowiedź, z tego co piszesz pierwszą krańcówkę ustawiam 1/3 długości przed otwarciem synchronizując przy tym łańcuch.
    Nie ma tam zwykłego resetu.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Cóż, powtórzę w skrócie proces ustawiania Craftsmana.

    Ustawianie zaczyna się od pozycji "Otwarte -Stop". Aby zrobić to dobrze, najlepiej zdjąć łańcuch i obudowę otwieracza. Po zdjęciu obudowy zobaczysz trzy śruby:

    - środkowa - poruszana przez silnik otwieracza, po niej porusza się wodzik - wodzik jest pomiędzy wyłącznikami krańcowymi.
    - dwie skrajne, na której są wyłączniki krańcowe
    - lewa - ustawianie "Zamknięte - Stop"
    - prawa - ustawianie "Otwarte - Stop"

    Zakładam, że fotokomórki są podłączone prawidłowo i "widzą" się nawzajem.

    Mając zdjętą obudowę i łańcuch włączasz układ pilotem. Obserwując zębatkę - ruch przeciwny do ruchu wskazówek zegarka (CCW - counter clockwise w j. angielskim) obserwujesz ruch wodzika - w razie potrzeby naciśnij przycisk pilota jeszcze raz aby zmienić kierunek działania.. Nie pamiętam w którą stronę porusza się wodzik. W zależności od tego kierunku ustawiasz wyłącznik krańcowy "Otwarte - Stop" na prawej śrubie w odległości 1/3 - 1/4 od końca (lub od brzegu) śruby . Włączasz układ ponownie pilotem na otwieranie i czekasz, aż układ sam się zatrzyma na tym krańcowym wyłączniku. Wyłączasz układ i zakładasz łańcuch z powrotem tak, aby łącznik tego łańcucha był blisko otwieracza. Masz ustaloną pozycję "Otwarte -Stop". Teraz, zgrubnie regulujesz wyłącznik krańcowy "Zamknięte - Stop (lewa śruba). Kiedy będziesz blisko pożądanej pozycji zahaczasz drzwi garażu do łącznika i robisz ostateczne ustawienie.

    Do prób bez podłączonych drzwi regulatory przeciążeniowe (na tylniej obudowie) ustaw na pozycję 2-3. Po dołączeniu drzwi będzie potrzebna ich korekta, w szczególności czujnika przeciążeniowego "Zamykanie". Trzeba to zrobić z czuciem - ja mam ustawione pomiędzy 4-5. W górę to tylko kwestia przezwyciężenia oporów mechanicznych. W dół dochodzi kwestia kiedy ma zadziałać zabezpieczenie , kiedy drzwi powinny cofnąć się napotykając zbyt duży opór, jakąś przeszkodę.

    Układ nie ma funkcji "Reset".

    Powodzenia :)
  • Poziom 11  
    Możesz zobaczyć czy napęd działa przy odłączonych fotokomórkach.
    Dioda mruga 4 razy.
  • Poziom 42  
    4 mrugnięcia wskazują na problem z fotokomórkami - niedokładne zsynchronizowanie nadajnika i odbiornika. Można to zauważyć - na fotokomórkach diody LED będą przyciemnione lub będą mrugać.

    Bez fotokomórek układ otworzy drzwi, lecz nie pozwoli na zamknięcie.

    Z czystej ciekawości - jakiś problem z instalacją fotokomórek?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Fotokomórki są zainstalowane przekaźnik słychać jak pyka.
    Foto działa na dwóch przewodach tak jak w Nice, nie wiem czy mogę je zmostkować, tak jak w innych automatach by uruchomić automat bez foto.
  • Poziom 42  
    Hmmm, kolega jest dość skąpy w swoich wpisach :) Wciąż nie wiem, czy ustawianie krańcowych wyłączników powiodło się.

    Ale ad rem,

    Nie podejmuję się odpowiedzieć, czy można mostkować fotokomórki. Osobiście, nie polecałbym tego. Przeczesałem fora amerykańskie i nie znalazłem słowa o tym.

    Jeżeli dioda na otwieraczu miga 4 razy to jak pisałem powyżej, trzeba sprawdzić ustawienie fotokomórek, niezależnie od tego, że „przekaźnik pyka”. Nie wspominam tu o sprawach oczywistych, np. soczewki są czyste, nie ma przeszkód pomiędzy fotokomórkami. Diody na fotokomórkach powinny świecić się światłem stałym i „mocnym”. Wszelkie ich, a w zasadzie odbiornika, przyciemnienie lub migotanie oznacza problem. Źródłem kłopotów może być również silne źródło światła padające na fotokomórki np. słońce. Sprawdziłbym podłączenie tych fotokomórek. Upewnić się, że podłączenie jest prawidłowe i nie nastąpiło zamienienie kabelków przy zaciskach otwieracza. Biały kabel z każdej pary do zacisku 2, pozostałe, te z kolorową owijką, do zacisku 3.Można też sprawdzić kabelki fotokomórek czy nie mają pęknięć lub zwarć.

    Nie widzę problemu, aby przeprowadzić test – odkręcić jedną z fotokomórek i umieścić bezpośrednio przed drugą, dla celów testowych.

    Nawet, jeśli drzwi nie chcą się zamknąć z powodu szwankujących fotokomórek, to przytrzymanie włącznika naściennego „zmusza” drzwi do zamknięcia.

    Jak w ogóle drzwi zachowują się? Może trochę więcej szczegółów?

    Powodzenia :)

    P.S. Tak a propos "Reset" - doczytałem się, że kody błędów do 4 "błysków" mają tzw. Auto-Reset - samoczynnie się kasują. Kody błędu sygnalizowane większą ilością błysków niż 4 trzeba wykasować poprzez odłączenie układu od zasilania.
  • Poziom 11  
    Fotokomórki mam podpięte pod 3 i 4 zacisk, tak pokazuje schemat połączeń, kolory zacisków to biały i szary.Świecą światłem intensywnym jak ich przesłaniam to diody gasną i zapalają się. To ustrojstwo powinno pracować bez foto, tak jak inne napędy.
    Pod zaciski 1, 2 podłączam przycisk impulsowy ścienny kolor czerwony
    i biały.
    Po wyciągnięciu wodzika od krańcówek i wypięciu foto, podania impulsu z pilota lub impulsu z przycisku silnik pracuje zawsze w jednym kierunku tak długo ile zechce, wyłączę go poprzez impuls.Wodziki od krańcówek ustawiałem tak jak podpowiadałeś.
    Po odłączeniu foto i ustawieniu wyłączników krańcowych dioda sygnalizuje problem mrugając 5 razy. Jak masz przetłumaczone z angielskiego co pokazuje dioda diagnostyczna to bym bardzo prosił.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Poniżej podaję kody diody diagnostycznej:

    Liczba mrugnięć:
    1 - Fotokomórki totalnie nie ustawione lub przerwany kabel
    2 - Kabel fotokomórki zwarty lub zamienione kable przy zaciskach podłączeniowych
    3 - Przycisk naścienny - kontrolka LED nie świeci się (problem z przewodami)
    4 - Fotokomórki nie ustawione prawidłowo (lekkie odchylenie) - dodatkowy objaw przyciemniona dioda lub mrugająca na fotokomórce

    Powyższe alarmy mają funkcję Auto-Reset

    5 - kod przypisany do kilku problemów - patrz uwagi poniżej.
    6 - Błąd układu silnika - płyta logiki do wymiany

    Szybkie migotanie - układ sygnalizuje transmisję z nieautoryzowanego pilota - nie jest to sygnałem problemów otwieracza.

    Dodatkowo - jak jest zainstalowana żarówka, to w przypadku zauważenia obiektu pomiędzy fotokomórkami i cofnięciu drzwi, migocze ona 10 razy.
    Dla samego siebie zrobiłem test przeciążeniowy - deska podłożona pod drzwi. Drzwi się cofnęły, lecz żadnej sygnalizacji, czy to dioda czy to lampa w otwieraczu.

    To tyle tych kodów.

    Nie podoba mi się idea wyjęcia wodzika. Układ oczekuje sygnału Stop z krańcówek i nie zatrzyma się. Jego wyjęcie nic specjalnie nie daje, jeśli mówimy o testowaniu układu. Drzwi można odhaczyć i w ten sposób testować obserwując ruch łańcucha.

    Z Twego opisu fotokomórki zachowują się poprawnie (masz nowszą wersję, stąd inne oznaczenie zacisków). Problem jest gdzieś indziej. Także, złóż wszystko jak powinno być i wtedy szukaj problemu.

    Napisałeś, " silnik pracuje tak długo jak zechce ", co oznacza, że zdjąłeś łańcuch. Jeżeli po założeniu łańcucha dostajesz błąd 5 mrugnięć, oznacza to, że silnik nie daje rady uciągnąć całości. Sprawdź, czy łańcuch nie blokuje się - tak na to wygląda.

    Znalazłem jeszcze kilkanaście wpisów, że źródłem kłopotów były zimne luty na płytce układu przy przekaźnikach załączających motor. Też bym to sprawdził. Ale jak na tę chwilę, kwestia oporów mechanicznych najbardziej wydaje się prawdopodobna. Jeśli tak jest jak domniemywam, to możesz zrobić test. Złożyć wszystko, mam tu na myśli wodzik i krańcówki, ale nie zakładaj łańcucha. Układ powinien wtedy zachowywać się normalnie tzn. zatrzymywać się przy wyłącznikach krańcowych. Zakładam tu, że masz ustawione układy przeciążeniowe ("Force controls") co najmniej w pozycji 3 lub ciutuś więcej.

    Powodzenia - czekam na info :)

    Kod 5 “błysków” diagnostycznej diody LED może oznaczać różne problemy. Dopiero dodatkowe symptomy mogą poprawnie zlokalizować źródło problemu.

    - Jeśli otwieracz pracuje normalnie, należy odłączyć go od zasilania i następnie włączyć, aby wykasować mruganie diody

    - Jeśli wózek otwieracza nie rusza się w ogóle i słyszalny jest krótki szum silnika, to należy sprawdzić układ pod kątem fizycznych przeszkód uniemożliwiających ruch wózka/łańcucha. Również należy sprawdzić czy wózek nie „zawiesił” się na śrubie ochronnej umieszczonej na szynie tuż przed otwieraczem. Może to być również sygnalizacja problemów mechanicznych silnika wewnątrz układu otwieracza.

    - Jeśli wózek układu przesuwa się ok 6 – 8 cali (15 – 20 cm) i następnie cofa się, to oznacza zwykle problem z czujnikiem RPM. Przed wymianą owego czujnika należy sprawdzić połączenia (luźne przewody) i nasadkę umieszczoną na osi silnika przed czujnikiem RPM – prawidłowy obrót przed czujnikiem.

    - Jeśli wózek układu przemieszcza się więcej niż 8 cali (20 cm) i następnie wraca do pozycji wyjściowej, oznacza to zwykle problem z układami przeciążeniowymi. Należy procedurę ustawiania ograniczania mocy silnika przeprowadzić na nowo.

    - jeśli wózek nie rusza się w ogóle i nie jest słyszalny szum silnika, może oznaczać to przegrzanie silnika. Należy odczekać 30 minut i ponownie spróbować. Jeżeli nadal nie ma ruchu wózka, może oznaczać to problem z płytką kontrolną lub zwarcie na połączeniach z naściennym przyciskiem otwarcia/zamknięcia garażu.

    Powyższy tekst jest listą typowych przypadłości otwieraczy Craftman/LiftMaster/Chamberlain i być może innych klonów.
  • Poziom 11  
    Dziękuje za podpowiedzi.
    Poskładałem wszystko tak jak pisałeś, uruchamiałem oczywiście bez drzwi i łańcucha
    i dalej nic. Pojechałem do gościa co posiada taki napęd pożyczyłem sensor RPM założyłem i hula. Teraz mam problem gdzie to ustrojstwo kupić.
    Jeszcze raz dzięki za wszystkie podpowiedzi. Przyda się potomnym.
    Tych napędów spotykam coraz więcej u nas przywożonych z USA, np. LiftMaster które mogą pracować bez foto, gdzie małe rączki też to robiły.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Cieszę się, że poradziłeś. Może być kłopot z kupnem tego w Polsce. Na amerykańskim ebay używany kosztuje 5USD, nowy do 15USD. U producenta, w Sears, kosztuje 23USD.

    Może uda się to naprawić? Jakiś elektronik rozgryzłby to? Ta płytka z czujnikiem optycznym nie wydaje się skomplikowana.
  • Poziom 11  
    Problem rozwiązany automat działa.
  • Poziom 9  
    Mam Craftmana 1/2 HP,Jendna czujka swieci na zielono,druga na pomaranczowo,drzwi zamykaja sie do wysokosci czujek I powracaja z powrotem,I do tego swiatelo miga 10razy.Pomocy jak mam to naprawic,jak zrobic zeby at czujka co swieci na pomaranczowo zrobila sie zielona,bo obie powinny swiecic na zielono.
  • Poziom 42  
    Proszę zamieścić zdjęcie tych czujek - jak zostały zainstalowane.

    To, co kolega opisuje budzi moje wątpliwości. Kolor diod nie ma nic do znaczenia. Istotne jest przygasanie/gaśnięcie diody na odbiorniku.
  • Poziom 9  
    Czujki sa zainstalowane prawidlowo,do wczoraj wszystko bolo sprawne,zamykal sie garaz I otwieral bez problemu,wczoraj robilam porzadki w garazu I moze ta Jendna czujka sie naruszyla,peruszalam nia,ale nic z tego,wczoraj jeszcze drzwi zamykaly sie do poziomu czujek,a dzisiaj tylko jak chce zamknac to tylko troszeczke sie porusza I wracaja.
  • Poziom 42  
    zuzia20 napisał:
    do wczoraj wszystko bolo sprawne,zamykal sie garaz I otwieral bez problemu,

    Aaaa. To trochę wyjaśnia ...
    zuzia20 napisał:
    dzisiaj tylko jak chce zamknac to tylko troszeczke sie porusza I wracaja.

    Czy żarówka nadal mruga 10 razy?

    Z drugiej strony otwieracza, tam gdzie są podłączone kabelki, jest jeszcze jedno światełko. Normalnie jest wyłączone. Włącza się w przypadku awarii. W momencie, kiedy drzwi wracają się powinno migotać. Proszę policzyć, ile razy zamigocze. Może powtórzyć dwa-trzy razy, aby być pewnym, ile razy to mrugnęło. Jest to bardzo istotne.

    Czy jak przytrzyma się przycisk zamykania na ścianie - nie pilot - to drzwi zamkną się?

    Prosżę w miarę dokładnie odpowiedzieć na te pytania.
  • Poziom 9  
    Tak drzwi sie zamykaja jak trzymam przycisk zamykania

    Dodano po 6 [minuty]:

    Tak zarowka nadal mruga 10 razy,a te swiatelko z tylu mygocze 4 razy,juz drzwi znowu dochodza na wysokosci czujek I sie wracaja.
  • Poziom 42  
    Z opisanych objawów wynika jasno, że czujniki nie są poprawnie ustawione. Nie ma innej rady, tylko je ustawić.

    Odnoszę wrażenie, że jedna z nich jest za luźno przykręcona. Raz drzwi się dochodzą do czujek i się wracają, a za innym razem ruszają tylko trochę i zaraz się cofają.

    Także, pierwsze, trzeba sprawdzić, która czujka jest luźna. Mam nadzieję, że tylko jedna.
    Drugie, w którą stronę jest luźna tzn. bliżej-dalej od ściany garażu czy też góra-dół. Gdzieś musi być wyczuwalny luz.

    Nie wiem, jak mocowana jest ta czujka. Może to być inna wersja niż ja mam. Ale opiszę to, jak by to było u mnie.
    Jeśli bym miał luz "bliżej-dalej" ściany garażu to potrzebny jest klucz płaski (open wrench) - rozmiar trzeba dobrać lub ustawialny (adjustable).
    Jeśli bym miał luz góra-dół to trzeba włożyć rękę za czujnik, jest tam śruba motylkowa. I bez kłopotu można ją dokręcić/odkręcić.

    Próbę ustawienia robić na zasadzie - poluzować trochę, przesunąć o milimetr, dokręcić i sprawdzić tę pomarańczową diodę. Mam wątpliwości, czy powinna ona zmienić kolor na zielony.
    Być może to jest nowszy model. Mój takiego czegoś nie ma. Dioda albo świeci, albo nie.

    Powodzenia :_)


    Proszę dać znać, jak udało się rozwiązać ten problem.
  • Poziom 9  
    Sprawdzalam obie czujki,i nie sa luzne.Prawa czujka jak zaslonie ja reka to zielone swiatelko gas nie,a ta co swieci na pomaranczowo jak ja zaslonie to swiatelko nie gasnie-tak wyglada jak by on a wogole nie reagowala na zasloniecie jej.
  • Poziom 42  
    Nie wiem, co więcej poradzić. Objawy:

    - zachowanie drzwi
    - 10 błysków żarówki
    - 4 błyski diody kontrolnej LED na panelu otwieracza

    Wszystko wskazuje na te czujki. Proszę próbować lub wezwać fachowca .
  • Poziom 9  
    Czy ktoś mi może pomoc?z dnia na dzień przestal dzialac mi pilot od otwierania bramy garazowj,ten co jest umieszczony na zewnątrz przy garażu na scianie.To nie wina baterii,bo zmieniłam je na nowe i nic z tego,dalej nie działa.
  • specjalista -automatyka bramowa
    To jednak tego Craftsmana dało się uruchomić? - dla ciekawości - co mu było?
    Zwykły pilot działa? Jeśli tak to napęd w porządku a padł sam pilot - można spróbować wpisać nowy PIN. Jeśli to nie pójdzie - raczej kupno nowego (naprawa wymaga dobrego specjalisty elektronika i jest nieopłacalna).

    PS. Można spróbować zdjąć obudowę i sprawdzić czy płytka z elektroniką nie jest zawilgocona lub zaśniedziała - jeśli tak to dokładnie wysuszyć,wyczyścić (do czyszczenia plastikowy skrobak i sztywna szczoteczka do zębów - nie śrubokręt.. , pola stykowe gumek klawiatury na sucho papierowym ręcznikiem) i może pójdzie.
  • Poziom 9  
    Tak Craftman poszedł,czujki były zle ustawione.A co d pilota to jak się programuje na nowo?
  • Poziom 42  
    Najprzód potrzebny jest model tego otwieracza. Można znaleźć to na tylniej obudowie.
    zuzia20 napisał:
    Craftman poszedł

    Nie bardzo rozumiem, co to oznacza. Można to wyjaśnić?
  • Poziom 9  
    Craftman poszedł-to była odpowiedz dla''kotbury''tzn.ze drzwi się w końcu udało zamknąć.Model otwieracza to;KLIK2
  • Poziom 42  
    Z tego co się doczytałem, to KLIK2 to jest symbol klawiatury zewnętrznej.

    Niezależnie od tego, potrzebny jest również dokładny model całego napędu.

    W zależności od tego modelu napędu otwierania garażu stosuje się odpowiednią metodę programowania tej klawiatury.

    Model otwieracza można znaleźć na obudowie napędu. Również bardzo istotny jest kolor przycisku Smart/Learn. Proszę podać te dane.

    Craftsman 1/2 HP z USA -
  • Poziom 9  
    PART NO;41A4315-7D CANADA;102 1499A DATA;02/01 Przycisk jest koloru czerwonego