Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o opinie ustawienia Stag 4 eco

14 Cze 2013 22:17 18213 15
  • Poziom 11  
    Witam pare msc zamontowałem instalację LPG sterownik Stag 4 eco reduktor Tomasetto Alaska wtryskiwacze Hana 2000 czarne.

    Zamontowane w civic 1.4 90 koni 2001

    Po kilku regulacjach gwarancyjnych postanowiłem sam to ustawić ponieważ spalanie było nie zadowalające 12L miasto Kraków. I nie mam strasznie ciężkiej nogi :).

    Niestety nie zapisałem nastaw "pana z serwisu" ale nie pokrywały się mapa benzyny i LPG ciśnienie było 1,45 Bar. Tak więc lekko obniżyłem ciśnienie a mapa została ustawiona podczas jazdy proszę o opinie może coś jeszcze można zrobić.


    Proszę o opinie ustawienia Stag 4 eco Proszę o opinie ustawienia Stag 4 eco Proszę o opinie ustawienia Stag 4 eco
  • TestoTesto
  • Poziom 11  
    Wydaje mi sie że auto ma dotryski wiec powinieneś tą opcje w sterowniku zaznaczyć i wybrać na początek wartość ok 1,8ms.
    btw
    12 litrów z miejskiej jazdy to nie jest nic niezwykłego. Chyba niepotrzebie szukasz problemu
  • Poziom 11  
    Ok poczytam o dotryskach wiesz 12l na takie wozidlo to ciut za dużo wcześniej jeździłem octavia 2.0 która paliła 14 lpg, ale wydaje mi się ze auto po tej regulacji jest zrywniejsze zastanawia mnie jeszcze dlaczego gaziarz ustawiał tak wysokie ciśnienie skoro przy 1.2 bara te wtryski wydalają do 30KM na cylinder może szukam dziury w całym zobaczymy ile spali i napisze.
  • TestoTesto
  • Moderator Samochody
    Teraz masz mnożnik za wysoki, mimo wciąż wysokiego ciśnienia. Więc coś jest nie tak z samym montażem, albo te wtryskiwacze jednak za mało wydajne.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Oczywiście, że wtryski za mało wydajne (nie przy tych czasach wtrysku PB). Tu tabelka się nie sprawdza i trzeba o większej dyszy ale przecież tragedii niema. Obserwując lambdę można to ustawić i do tego zaktualizuj sterownik do wersji plus a dostaniesz dodatkowe możliwości. Do tego auto można stroić na korekty OBD więc można to precyzyjne wystroić.
    Alaska najprawdopodobniej się nie sprawdzi w tym aucie, będą zbyt duże spadki spowodowane krótkimi lecz dużymi wydatkami gazu. Warto przejechać się autem dynamicznie i na obwodnicy na sandale i zobaczyć czy nie spada za dużo, do tego czy w OL jest bogato. Warto skorygować po obrotach mapę LPG.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ciśnienie robocze w programie jest za niskie, daj 1.36 bara. Jak coś mogę spróbować pomóc.
  • Poziom 11  
    Dzięki psooya powiedz jaka rożnica ile w programie ciśnienie jest nastawione ta górna i dolna granica .... szkoda że wcześniej nie miałem kabelka żeby to sprawdzić instalacja ma ok 4 msc nie wiem jak z gwarancją skoro zacząłem gmyrać myślałem ze hana to dobry wybór dlatego wolałem do nich dopłacić hmmm no nic pojeżdżę i zobacze jak pali powiem że po nastawie mapy podczas jazdy ja uzupełniałem mape różnymi stylami jazdy a kolega ustawiał na bieżąco mapkę autko ożyło na nowo zupełnie inna jazda...acha i niewiem dlaczego lamda tak nisko wskazuje, przed montażem lpg ją wymieniłem a może jej nie podłączyli bo dodając gazu nie widze zmian na BP też.
  • Moderator Samochody
    psooya napisał:
    zaktualizuj sterownik do wersji plus

    To ECO ma w ogóle taką możliwość?
  • Poziom 11  
    psooya napisał:
    Oczywiście, że wtryski za mało wydajne (nie przy tych czasach wtrysku PB). Tu tabelka się nie sprawdza i trzeba o większej dyszy
    No nie żartuj. Czarne Hany przy 1,2 bara mają 30 KM na cylinder. Przy 1,36 Bara bedzie jeszcze wiecej. Będzie za bogato i sterownik zacznie obcinać czasy.
    psooya napisał:
    do tego czy w OL jest bogato
    A jak ma być inaczej jak bogato skoro w otwartej pętli sterownik nie używa sondy Lambda tylko jedzie na sztywno z map i czujników
    Daniel230 napisał:
    nie wiem jak z gwarancją skoro zacząłem gmyrać
    Możesz śmiało gmyrać dalej bo gwarancji już nie masz. W sterowniku zapisuje sie numer kompa którym zmieniano ustawienia. Zanim coś zmieniłeś to wyskoczyło okienko z ostrzeżeniem.
    Daniel230 napisał:
    myślałem ze hana to dobry wybór dlatego wolałem do nich dopłacić
    Hana juz od jakiegoś czasu nie jest dobrym wyborem. IMHO najlepszy wybór to z tanich wtrysków AC W01 i Baracudy z tych droższych ale ich na razie nie produkują.
    Daniel230 napisał:
    niewiem dlaczego lamda tak nisko wskazuje, przed montażem lpg ją wymieniłem
    Kupiłeś markową sondę z wtyczką? Kabli sondy nie można lutować wiec fabryczna wtyczka jest najlepszym rozwiązaniem
  • Poziom 38  
    zbigio napisał:
    psooya napisał:
    Oczywiście, że wtryski za mało wydajne (nie przy tych czasach wtrysku PB). Tu tabelka się nie sprawdza i trzeba o większej dyszy
    No nie żartuj. Czarne Hany przy 1,2 bara mają 30 KM na cylinder. Przy 1,36 Bara bedzie jeszcze wiecej. Będzie za bogato i sterownik zacznie obcinać czasy.

    Kolego, sprawdź dla sterownia z czasami 2 razy dłuższymi tj do około 20ms i z takimi do 10ms i potem się wypowiedz. Zgodnie z twoimi (i nie tylko twoimi) tabelkami silnik ma 120KM przy 1.2 bara a przecież ten ma tylko 90. Zastanów się przez chwilę nad tą ciekawostką. To samo dzieje się z reduktorami dlatego czasem piszą, że alaska ledwo obrabia 90KM albo są przypadki gdzie 60KM nie obrobiła.

    zbigio napisał:
    psooya napisał:
    do tego czy w OL jest bogato
    A jak ma być inaczej jak bogato skoro w otwartej pętli sterownik nie używa sondy Lambda tylko jedzie na sztywno z map i czujników

    Ustaw w tym obszarze mnożnik np o 0.2 mniej niż był ustawiony podczas jazdy na drodze, potem poobserwuj sondę, a potem pomyśl o nowym silniku bo długiej wycieczki na "bucie" on nie przetrwa.

    zbigio napisał:
    Daniel230 napisał:
    nie wiem jak z gwarancją skoro zacząłem gmyrać
    Możesz śmiało gmyrać dalej bo gwarancji już nie masz. W sterowniku zapisuje sie numer kompa którym zmieniano ustawienia. Zanim coś zmieniłeś to wyskoczyło okienko z ostrzeżeniem.

    Zależy jak na to patrzy gazownik bo ja np. mam gwarancję i gmyram. Kwestia dogadania się. Wszystko sobie sam ustawiam i wymieniam filtry też samemu.

    zbigio napisał:
    Daniel230 napisał:
    myślałem ze hana to dobry wybór dlatego wolałem do nich dopłacić
    Hana juz od jakiegoś czasu nie jest dobrym wyborem. IMHO najlepszy wybór to z tanich wtrysków AC W01 i Baracudy z tych droższych ale ich na razie nie produkują.

    Hana nie jest zła w twoim przypadku a po prostu dobrana wg tabelki ale przecież tabelka jest święta więc ja się tu już nie będę wypowiadał. OMVL RegFast też nie są złe. Ja osobiście wole matrixy i na takich jeżdżę.

    Amen

    Dodano po 56 [sekundy]:

    ociz napisał:
    psooya napisał:
    zaktualizuj sterownik do wersji plus

    To ECO ma w ogóle taką możliwość?

    TAK, jest taka możliwość do STAG 4 PLUS
  • Poziom 11  
    Witam poregulowałem troszkę wiec tak:

    Po waszych opiniach postanowiłem zejść z ciśnieniem i olać mnożnik który ustalił się około 1,4
    Ciśnienie na reduktorze ustawiłem 1.2 bar-a
    Auto kalibracja
    Zestroiłem mapkę podczas jazdy i udało się zejść do 10/100 (po mieście)
    Pojeżdżę jeszcze troszkę i potwierdzę, to są screeny przed update-m softu sterownika teraz jest 1,2 bar mnożnik taki sam

    Pozdrawiam Daniel Proszę o opinie ustawienia Stag 4 eco Proszę o opinie ustawienia Stag 4 eco Proszę o opinie ustawienia Stag 4 eco
  • Poziom 38  
    Wygląda OK, ale jedna uwaga. Na max czasie wtrysku PB zestroiłeś gaz nie mając referencji (tj czasu wtrysku PB) i mapa jest ustawiona w ciemno a przecież to są obszary pracy w OL więc bardzo niebezpiecznie jeśli będzie za ubogo.
  • Poziom 9  
    Witam. Ja w swoim aucie posiadam instalacje stag 4 i wszystko jest ok tylko mam taką jedną niedogodność, mianowicie wskaźnik poziomu gazu w w zbiorniku po ostatniej regulacji, wogóle nie pokazuje mi rezerwy. Jest tam taka czerwona dioda-rezerwa i chyba 4 zielone, które kolejno gasły w miarę opróżniania zbiornika. Teraz jest tak, że przejeżdżam 200km i nic nie gaśnie, potem szybko zgasną dwie, zostaje jedna zielona i pali sie aż do całkowitego zużycia gazu. Nie jest to może wielki problem, ale muszę jeździć na licznik, żeby w odpowiednim momencie zatankować. Zatankowanie zbiornika do pełna to ok 35l.
    Moim zdaniem problem jest w złych ustawieniach tego czujniczka co jest przy zbiorniku, przy jakim napięciu powinna sie zapalać lub gasnąć poszczególna dioda na wskaźniku. Czy któryś z szanownych użytkowników forum może mi podpowiedzieć jak to powinno być ustawione, abym wiedział, że jak np. zaświeci mi sie rezerwa to mogę jeszcze przejechać np. 50km?
  • Poziom 38  
    Otwierasz butle, jak niema w niej gazu (musi nie być) ustawiasz tak czujnik poziomu by wskazówka na "0" już "pracowała", jedziesz na pompę, przed zgaszeniem silnika wciskasz i trzymasz przycisk na centralce, trzymając go gasisz silnik, centralka zasygnalizuje ci że coś robi, idziesz tankować pod korek, przekręcasz kluczyk, diody 3 razy zaczną się zapalać i gasnąć po czym pokażą full. Jak masz farta będzie działać "poprawniej".

    Dodano po 19 [minuty]:

    A sprostowanie jeszcze ECO do PLUSa się nie da zaktualizować. Da się zwykłą 4 na 4 PLUS. Pomyliło mi się ze zwykłą 4.
  • Poziom 9  
    Dzieki za podpowiedź. Instalacja ma juz 4 lata. Nie jest to napewno ECO, raczej zwykła stag 4. Ostatnio gazownik pozmieniał mi te wartości przy pomocy komputera, żeby było lepiej, ale jest gorzej.
  • Poziom 38  
    Jak zwykła 4 to można zaktualizować do PLUSa zyska się dodatkową korektę po temperaturze gazu.
    Skoro miałeś zrobione to przez program to metodą którą podałem ustawisz "równe" przedziały gaśnięcia diod.
  • Poziom 11  
    Witam mi gazownik też tak pięknie ustawił ze rezerwy nie było wiec przy butli masz taki mały wskaźniczek przy którym jest mała śróbka jak ją poluzujesz możesz patrząc na wskaźnik w aucie to skorygować wskazanie lekko go przekręcając prawo lewo gdyby to nie pomogło trzeba by podłączyć kabelek do kompa i przestawić progi gaśniecia wskazania gazu. Mi się udało to idealnie ustawić powodzenia.Acha i jeszcze jedno stag pamiętam posiada też funkcję autokalibracji wskaźnika przy tankowaniu poczytaj o tym