Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 2,3 benzyna +LPG nie odpala

Kris11zg 14 Cze 2013 23:45 7953 26
  • #1 14 Cze 2013 23:45
    Kris11zg
    Poziom 10  

    Witam.
    Kupiłem dzisiaj autko i nie chce palić na benzynie, odpala tylko na gazie i to z wciśniętym pedałem gazu i chodzi tylko na benzynie, proszę o pomo,c co to by mogło być od czego sprawdzać, szukałem, ale nie mogłem znaleźć w innych tematach takiego przypadku, chodzi równo na gazie tylko musi się rozgrzać i daje radę przy jeździe, nie szarpie ani nic?

    1 26
  • #2 15 Cze 2013 00:47
    bryku
    Poziom 11  

    Pierwsze co to sprawdź świece, można też przewody, ale te gdy nie są uszkodzone tzn pękniete, przetarte to będą działać, kable najlepiej sprawdzić wieczorem psikając na nie wodą. W twoim przypadku mogą to być świece, ale może też być sterownik gazu. Miałem kiedyś tak w moim aucie, nie chciał odpalać na benzynie tylko odpalał na gazie ale z trudem, a po chwili palił tylko na beznynie. Obstawiam sterownik, ale świece i tak powinieneś zmienic więć zacznij od tego.

    1
  • #3 15 Cze 2013 07:32
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jaki system wtrysku? Na gazie nie było strzału?

    0
  • #4 15 Cze 2013 12:24
    Kris11zg
    Poziom 10  

    to jest na mono wtrysku ten gaz na gazie jak jechał bo tylko jezdzi na gazie na paliwie nie odpala w ogóle i caly czas na gazie jest odpalany i jezdzone tylko na gazie dzisiaj rano np odpalił elegancko na gazie az bylem zdziwiony i jezdzi tez ladnie nie przerywa ani nic a jak sprawdzic pompe paliwa czy jest dobra ? i czy daje benzyne na wtryski itd

    0
  • #5 15 Cze 2013 12:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolego , jeszcze raz napisz ten post , tyle tylko ,że po POLSKU , a nie po swojemu, bo czytając to , w ząb nie rozumiem o co chodzi , a krew mnie zalewa , że tak może pisać POLAK. Korzystaj z odnośnika PISOWNIA.
    Gdybyś chciał odpowiedzieć na moją uwagę , to pierw przeczytaj regulamin.

    0
  • #6 15 Cze 2013 13:01
    Dziarski Hank
    Poziom 26  

    Od kiedy KE-Jetronic to mono-wtrysk ? No i jak napisał Emeryt2, naucz się pisać po Polsku.

    0
  • #7 15 Cze 2013 14:32
    Kris11zg
    Poziom 10  

    dobrze to powiem wam wprost gaz jest zwykły nie żadna sekwencja na gazie odpala na benzynie nie odpala i później jak silnik chodzi to tylko na gazie. Włączę na benzynę to nie chodzi w ogóle . Silnik pracuje równo na gazie , nie szarpie ani nic wczoraj jak go kupiłem to zatankowałem gaz wyjechałem ze stacji i strzelił ,wyleciała ta rura gumowa która znajduje się pod filtrem powietrza włożyłem ją i odpalił normalnie na gazie oczywiście bo na paliwie nie odpala i do dzisiaj jest dobrze . A po prostu chciałem się dowiedzieć co jest nie tak że nie pali w ogóle na paliwie tylko na gazie i to wszystko teraz jasno napisałem czy jeszcze jaśniej to napisać ??

    -1
  • #8 16 Cze 2013 23:11
    bryku
    Poziom 11  

    Do sprawdzenia pompa paliwa, jest w zbiorniku, może poprzednik zatarł ją jeżdząc oszczędnie na pustym zbiorniku, a może padł przekaźnik od pompy. To że strzela ci w filtr powietrza, to dlatego, że dawka gazu jest żle ustawiona, czasami przy instalacji mieszalnikowej czyli bez wtrysku gazu wstawia się w filtr powietrza takie klapki, tzw antystrzały, że filtra nie rozerwało. mnie kiedys tak strzeliło że pękła obudowa filtra. Sprawdź pompkę paliwa, jak będzie działać trzeba sprawdzić czy dochodzi prąd, jezeli nie to może być przekażnik, albo coś z elektryka auta, ewentualnie może to być sterownik gazu który tez obstawiam. Pozdrawiam

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Za ten stek bzdur, zaczynając od pompy paliwa w zbiorniku a na "antystrzałach" i super konkretnej odpowiedzi "coś z elektryką auta" kończąc dostajesz ostrzeżenie. Na forum nie piszemy, co wiemy. Piszemy jeśli wiemy co. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #9 17 Cze 2013 11:52
    Kris11zg
    Poziom 10  

    a więc przy włączeniu zapłonu słychać jak pompka z tyłu chodzi bo jest takie ''bzzzz'' i koniec ale nie chce palić. Byłem dzisiaj u gazownika i mówił że na 99% przepływomierz jest do wymiany bo już robił takie coś nie raz i koszt razem z wymianą 200 zł .Ale pojechałem dla pewności do innych gaziarzy to powiedzieli ze to nie przepływomierz bo co on ma wspólnego z benzyną i że to coś w układzie paliwowym jest nie tak .Więc nie wiem czy dawać go do tego co stwierdził że to przepływomierz i jak się okaże że to nie jest ta usterka to 200 zł w błoto czy szukać innych fachowców ??

    0
  • #10 17 Cze 2013 12:01
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jaki przepływomierz??? Wsadz rękę przy aparacie pod kolektor ssący i sprawdź czy wąż od regulatora powietrza nie wisi.Ew sitko zapchane na wlocie do rozdzielacza,ciśnienie paliwa ~5,5bar ma być z uderzeniem nie z muła.Klapa rozdzielacza ma chodzić bez zacięć i ma być prosta.Guma pod kolektorem i kupa innych trudnych rzeczy.

    0
  • #11 17 Cze 2013 12:36
    bryku
    Poziom 11  

    Sprawdź przekaźnik pomy paliwowej za akumulatorem czarny z napisem KPR powinien pod spodem mieć ponumerowane piny. Piny 30 i 87 można zewrzeć drutem i sprawdzić czy pompka ruszy, nie musi być włączony zapłon. Jeżeli pompka ruszy spróbuj odpalić na benzynie. jak zapali to uszkodzony przekaźnik ale można spróbowac naprawić przekaźnik, jezeli nie ruszy to walnieta pompka. W przekaźniku jak cos szukaj zimnych lutów. Posprawdzaj przewody o których pisał poprzednik.

    0
  • #12 17 Cze 2013 13:10
    Kris11zg
    Poziom 10  

    ok sprawdzę zaraz ten przekaźnik pompy i zobaczymy czy będzie działało .andrzej20001 ta rura pod kolektorem ssącym jest wsadzona bo przy strzale z gazu ona wypadła i w ogóle wtedy nie można było odpalić autka i trzeba było też czymś od góry puknąć w tą klapkę co znajduje się w filtrze powietrza bo się zblokowała . A mogli byście ewentualnie mniej więcej wskazać gdzie znajduje się ta guma pod kolektorem i jak ona wygląda i te sitko na wlocie do rozdzielacza , i jak najprościej zmierzyć ciśnienie paliwa

    0
  • #13 17 Cze 2013 13:57
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Manometr do 10bar z nyplami musisz mieć i porządne opaski i węże.. Wpinasz się w dojście do rozdzielacza lub pod wtrysk rozruchowy.Sitko masz w rozdzielaczu tam gdzie dojście(jak juz nie wydłubane).

    0
  • #14 17 Cze 2013 14:31
    emeryt2
    Poziom 42  

    To jednak KE-Jetronic , z tym systemem wtrysku nie każdy sobie poradzi!!
    Pisze , że po strzale trzeba było klapę rozdzielacza na siłę wpychać z powrotem - pogięta na pewno , może też blaszka , na ramieniu jej , popychająca wałek rozdzielacza -
    przestawiona. Zawory anty wybuchowa zainstalować na kolektorze ssących (dwa) , klapę rozdzielacza z ramieniem do regulacji - tylko fachowiec! Guma rzeczona nie znajduje się pod kolektorem , tylko pomiędzy (nazywanym przez Ciebie filtrem powietrza - właściwa nazwa rozdzielacz paliwa) , a kolektorem ssącym - kolektor to jest tam , gdzie przepustnica z linką gazu.

    0
  • #15 31 Sie 2013 19:26
    Kris11zg
    Poziom 10  

    witam sprawdzałem ten kalosz gumowy jest ok cały widać że chyba ktoś nie dawno wymieniał bo guma czysta i w ogóle ciśnienie paliwa nie miało nawet 2 bar na dojściu do rozdzielacza ściągnąłem zawór zwrotny i daje teraz prawidłowo ciśnienie ale dalej nie chce palić na benzynie i teraz ma w ogóle trudno żeby odpalić na gazie. Na pycha odpala na gazie tylko , benzyna w ogóle nie pali ma ktoś jakieś inne pomysły ? Może wtryski zatkane ?? Jeszcze dodam że jak odpalam to śmierdzi benzyną strasznie , chyba zalewa go

    0
  • #16 08 Wrz 2013 13:49
    Kris11zg
    Poziom 10  

    Witam jeszcze raz .Sprawdzałem ciśnienie na garach wyszło najwięcej prawie 7 bar najmniej około 5 czy to oznacza ze SILNIK DO WYMIANY?? teraz już na gazie nawet ciężko pali po bardzo długim kręceniu czasem zapali na pycha zawsze zapali . Czy to oznacza że właśnie to jest przyczyną nie palenia na benzynie?? i gazie bo ciśnienie zdaje mi się że jest bardzo niskie .

    0
  • #17 08 Wrz 2013 20:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Silnik do remontu.Minimum to 10

    0
  • #18 08 Wrz 2013 21:43
    gimak
    Poziom 36  

    Kris11zg napisał:
    teraz już na gazie nawet ciężko pali po bardzo długim kręceniu czasem zapali na pycha zawsze zapali

    Przydałaby się interpunkcja - lepiej by się czytało.
    Nie czytałem całego tematu, ale chciałem zwrócić uwagę Kolegi na to co pogrubiłem w cytacie i wyciągnięcie z tego wniosku dlaczego tak się dzieje. Podpowiem - na pych, nie ma obciążenia instalacji elektrycznej rozruchem (spadki napięcia) i układ zapłonowy dostaje pełne napięcie > jest iskra > silnik odpala. Ja, przy takim spostrzeżeniu, zwróciłbym uwagę na połączenie akumulatora z instalacją (na biegunach), połączenie akumulatora z masą, z rozrusznikiem i na końcu sam rozrusznik w jakim jest stanie.
    Kris11zg napisał:
    Sprawdzałem ciśnienie na garach wyszło najwięcej prawie 7 bar najmniej około 5 czy to oznacza ze SILNIK DO WYMIANY??

    Pytanie, jak to było sprawdzane, czy przy pomiarze była całkowicie otwarta przepustnica?
    Pytam dlatego, że bardzo dawno (40 lat) też sprawdzano kompresję i wyszło 7.2 bara zamiast 11 barów, bo zapomnieli o otwarciu przepustnicy.
    Na pewno wymagane jest sprawdzenie luzów zaworowych, przypuszczam, że mogą być wypalone zawory, bo za duże są różnice między cylindrami.

    0
  • #19 08 Wrz 2013 22:24
    Kris11zg
    Poziom 10  

    A więc tak. ciśnienie było sprawdzane tak, pedał w podłogę i kręcimy i tak na każdym garze było powtarzane co do elektryki na pewno jest sprawne wszystko rozrusznik kręci jak nowy, nie ma żadnych przebić na kablach itd mechanik stwierdził że on nie zapala na paliwie ponieważ on nie ma ciśnienia na garach

    0
  • #20 09 Wrz 2013 10:10
    gimak
    Poziom 36  

    Więc tak jak

    andrzej20001 napisał:
    Silnik do remontu.Minimum to 10

    0
  • #21 15 Wrz 2013 13:41
    bryku
    Poziom 11  

    Po tym co tutaj wyczytałem wynika, że masz wypalone gniazda zaworów. Mogła być źle ustawiona instalacja gazowa i zły skład mieszanki spowodował uszkodzenie zaworów. Stąd problemy z zapłonem. Pozdrawiam.

    1
  • #22 11 Paź 2013 10:40
    Kris11zg
    Poziom 10  

    Witam.
    Wymieniłem silnik, teraz ma ciśnienie po 11 na każdym garze i dalej nie odpala:(. Co to może być? Zalewa go benzyną bo czuć charakterystyczny zapach a nie chce odpalić ;/. Proszę o pomoc bo już ręce opadają...

    0
  • #23 11 Paź 2013 11:30
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zdejmij filtr i przy klapie masz śrubę regulacji mieszanki. Pewnie ktoś wkręcił ją za mocno próbując "wyregulować" i teraz zalewa. Wykręć tak ze 3 obroty i spróbuj ręcznie przytrzymać klapę jak pomocnik kręci rozrusznikiem.Jak odpali ustaw obroty na rozgrzanym silnku jak najwyższe/stabilne tą śrubką.Nie ukrywam że jak nie robiłeś tego nigdy to może byc ci ciężko ale próbuj.
    https://www.google.pl/search?q=ke-jetronic&tb...YCw&sqi=2&ved=0CCwQsAQ&biw=1280&bih=675&dpr=1
    Otwór między rozdzielaczem a klapą przy MB taki "słupek" kryje tą śrubkę.Potrzeba długi imbus 3mm.

    0
  • #24 11 Paź 2013 17:23
    Kris11zg
    Poziom 10  

    Chciałem to zrobić ale teraz jest lipa bo coś zaczęło cieknąć w okolicach pompy paliwa przy zbiorniku cieknie po pompie nie wiem dokładnie co tam się dzieje ale cieknie z pod zbiornika po pompie paliwo . Masakra chciałem sprawdzić ciśnienie jakie dochodzi do tego rozdzielacza ale teraz już nie sprawdzę bo ta ''pompa'' cieknie .Nie mam już siły na to auto a może ktoś wie kto w lubuskim może robić takie silniki

    0
  • #25 11 Paź 2013 17:26
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Tam masz prawie 6 barów ciśnienia także bez żartów.

    0
  • #26 11 Paź 2013 20:22
    Kris11zg
    Poziom 10  

    No ja wiem ze tyle powinno być wcześniej jak sprawdzałem to nie mogłem zatkać palcem tego węża a teraz jeszcze raz chciałem sprawdzić to ciśnienia prawie nic i w dodatku gdzieś tam cieknie koło tego baku .

    0
  • #27 26 Lis 2013 14:15
    Kris11zg
    Poziom 10  

    Witam ponownie pompa paliwa wymieniona rozdzielacz paliwa wymieniony kopułka wymieniona filtr paliwa wymieniona a on dalej nie pali;/ jakieś pomysły?? lub może ktoś wie gdzie w lubuskim znajdę mechanika co potrafi to zrobić ??

    1