Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam auta do 22 tys rocznik od 2005 w górę, bezwypadkowy

didżej321 15 Cze 2013 00:12 4599 31
  • #1 15 Cze 2013 00:12
    didżej321
    Poziom 16  

    Witam!
    Poszukuję jakiegoś auta do około 22 tyś najlepiej rocznik od 2005r w górę, paliwo może być benzyna byle też nie paliło zbytnio dużo. Oczywiście bezwypadkowy.
    Jakieś propozycje ?

    0 29
  • #2 15 Cze 2013 07:53
    wichurewicz
    Poziom 24  

    FIat Panda 1.2.

    0
  • #3 15 Cze 2013 13:37
    didżej321
    Poziom 16  

    Małe, coś większego bardziej rodzinnego typu audi a6

    0
  • #4 15 Cze 2013 13:56
    KamilMC1
    Poziom 18  

    Bezwypadkowe a6 z 2005r i 22tys to chyba się nie uda...
    w tym wypadku raczej coś z segmentu C

    0
  • #5 15 Cze 2013 14:26
    didżej321
    Poziom 16  

    A orientuje się ktoś ile kosztują wszystkie opłaty auta sprowadzonego? z rejestracją i innymi pierdami?

    0
  • #6 15 Cze 2013 14:33
    krocze
    Poziom 25  

    OC to indywidualna sprawa zniżek (od ok 560pln za silnik 2.0 do ok. 2500pln dla kierowców bez stażu i wieku) + ok 300pln tablice + 500pln opłata recycling lub inna + około 3% cło lub ok. 16% (dla aut powyżej 2.0) + tłumacz (od 50 do 150pln w zależności od języka). Poszukaj dokładnych wartości i zasad w internecie lub wydziale komunikacji.

    Przypomnę tylko, abyś z dystansem podchodził do ogłoszeń auta pokroju A6 z 2005 z przebiegiem 100 tys. km za 20 tys pln, chyba, że lubisz jeździć klepanymi autami i cieszyć się cofniętym licznikiem.

    0
  • #7 15 Cze 2013 14:39
    didżej321
    Poziom 16  

    No to kolego zaproponuj jakieś autko w tej cenie ;p

    0
  • #9 16 Cze 2013 13:12
    bajeczny88
    Poziom 26  

    Audi A6 C6 ciężko jest znaleźć z takim przebiegiem, a to auto dwa razy droższe. Z Twoimi parametrami to tak jak pisał KamilMC1 kompakty albo klasa B. Audi A6 to segment E więc z tą gotówką możesz sobie ten model odpuścić.

    Z łatwością znajdziesz modele takie jak:
    Skoda Fabia
    Ford Focus
    Toyota Yaris
    Honda Civic

    0
  • #11 18 Cze 2013 23:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kolejny pacjent, który nie wie co kupić, ale najlepiej, żeby to było audi ...setne w miescie lub okolicy i przewartościowane 1,5x niż jest naprawde warte, bo inni maja, to musi być dobre.
    Szukam auta w tym zakresie cenowym o bardzo sprecyzowanych oczekiwaniach i zapewniam Cie, że bardzo trudno jest kupić dokładnie to co sie chce. Jeśli wszystko Ci jedno co za marka to wybór jest łatwy- dobry stan techniczny i udokumentowany przebiegi i czynności serwisowe- to jest pierwsze kryterium.

    Jeśli sedan to brałbym hyundai'a sonatę 4 gen z sinikiem 2,4 i 5-biegowym automatem, i nawet kupisz z LPG . Auto duże wygodne i deklasuje wszystkie tu dotychczas wymienione auta łącznie z aud A6i jeśli chodzi o niezawodność i stosunek jakość /cena.

    0
  • #12 18 Cze 2013 23:26
    zieloczek100
    Poziom 38  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jeśli wszystko Ci jedno co za marka to wybór jest łatwy- dobry stan techniczny i udokumentowany przebiegi i czynności serwisowe- to jest pierwsze kryterium.

    Ooo, jeden co mądrze gada, jestem tego samego zdania, z tym, że ja mam niestety uprzedzenia do niektórych marek.

    0
  • #13 18 Cze 2013 23:33
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    zieloczek100 napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jeśli wszystko Ci jedno co za marka to wybór jest łatwy- dobry stan techniczny i udokumentowany przebiegi i czynności serwisowe- to jest pierwsze kryterium.

    Ooo, jeden co mądrze gada, jestem tego samego zdania, z tym, że ja mam niestety uprzedzenia do niektórych marek.

    Ja też i jak na razie skutecznie omijam niemieckie cuda techniki,czyli: obiekty porządania , raje dla złodziei, 2x bardziej zaminowane ( niz w innych markach) pola działania handlarzy-cwaniaków itd...

    0
  • #14 18 Cze 2013 23:39
    zieloczek100
    Poziom 38  

    Ja nie, albo inaczej, mogę kupić VW z silnikiem 1.9 żadne 2.0 czy 2.5, z książką serwisową dobrze działającym turbo i dwumasem + wiadomo ładna praca silnika i niepowybijane zawieszenie. Na pewno nie kupiłbym nic Francuskiego, Japońskie są ok, ale i są drogie w utrzymaniu, ale może czasami lepsza jest Japońska niezawodność niż niemiecka licha precyzja. Mieliśmy kiedyś starszą bo z 1998r Toyotę Corollę w wersji Kanadyjskiej i co to było za Auto... eh dlaczego pozwoliłem to sprzedać ;[

    0
  • #15 18 Cze 2013 23:55
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    No widzisz jaki masz wybór w VW...Tylko 1,9 tdi i dalej koniec, lipa, czyli toporna benzyna, nieudane VR6, słabowite V6, nieudane TSI itd, no może jeszcze jako tako 1,8T.

    0
  • #16 19 Cze 2013 00:01
    zieloczek100
    Poziom 38  

    Dla mnie bardzo dobrze, że jest tylko jeden silnik 1,9 dlaczego ? Ano dlatego, że nigdy nie uważałem silnika benzynowego w VW za udanego. Nie ważne jaka pojemność, jaka moc itp benzynowski silnik od VW zawsze dużo palił.
    Jak dla mnie silnik 1.9 skończył się na wersji 110 konnej, gdzie jednostki zapewniały dużą moc, dobre osiągi paląc przy tym 5 litrów i będą bardzo bezawaryjne, ktoś podesłał mi linki, że stosowano w nich 2 masy i pompo wtryskiwacze, nie wiem czy mogę się z tym zgodzić, ponieważ te silniki są tak bezawaryjne jak ich starsi bracia. I nowsze jednoski są lepsze i bardziej "Eko" fajnie, że na papierze ...

    0
  • #17 19 Cze 2013 22:34
    cefaloid
    Poziom 30  

    zieloczek100 napisał:
    Dla mnie bardzo dobrze, że jest tylko jeden silnik 1,9


    Koledzy. Pytanie autora tematu dotyczyło auta od 2005r.
    Od 2005 ≠ 1.9 TDI i temat silników 1.9 TDI zamykamy. Nie dyskutujemy tu aut 17 letnich tylko 7 letnie.

    Generalnie to ja osobiście w tych pieniądzach poradził bym szukania aut klasy kompaktowej i nawet nie pchał bym się w coś klasy wyższej. Najlepiej marki mało cenionej ale dość solidnej, jak wspomniane Hyundai lub coś podobnego.

    Temat o tyle trudny że za 20 tys oczekuje się auta o w miarę fajnym stanie a rzeczywistość jest taka że 95% ludzi umie w 3-4 lata zdezelować najtrwalsze samochody i trzeba obejrzeć ze 20 aż w końcu i tak kupi się innej marki niż się planowało... bo taki akurat trafi się nie zdezelowany. Jeśli trafi się zadbany samochód to ważniejszy stan techniczny jak producent.

    0
  • #18 20 Cze 2013 21:21
    krocze
    Poziom 25  

    zieloczek100 napisał:
    ktoś podesłał mi linki, że stosowano w nich 2 masy i pompo wtryskiwacze, nie wiem czy mogę się z tym zgodzić, ponieważ te silniki są tak bezawaryjne jak ich starsi bracia.


    Nawet nie zapoznałeś się dobrze z linkiem, który podesłał Ci jeden z kolegów z tego forum, bo gdybyś to zrobił, to wiedziałbyś, że nie chodziło mu o pompowtryski, tylko o dwumasę, gdzie w ogłoszeniu ze swoim autem pisałeś, że jej niejako fabrycznie nie ma i dlatego jest bezawaryjne. Chodziło mu o to, że albo zmieniłeś dwumasę, ale wprowadzasz w błąd w ogłoszeniu.

    cefaloid napisał:
    Jeśli trafi się zadbany samochód to ważniejszy stan techniczny jak producent.

    Dokładnie. Dlatego nie ma co się bać marki, tylko stanu technicznego auta. Zanim kupiłem pierwszą Cytrynę na hydraulice, to pseudospecjaliści od pseudomechaniki takich głupot nagadali człowiekowi po zakupie (a, że to elektronika psotliwa, a to 20 litrów płynu hydraulicznego i inne bzdety), że rozważałem sprzedaż, ale dopiero przebieg nim uzyskany pozwolił podważyć te durne tezy. Większość rzeczy w hydraulice robi się w pół godziny i za grosze w porównaniu do tradycyjnego zawieszenia, a zawieszenie jest równie trwałe co w renomowanych markach, ale o ile bezpieczniejsze i wygodniejsze, E-klasa się chowa, bo przy 150 km/h już buja, a Cytryna trzyma się jak przyklejona. Nikt nie lubi tej marki za jej wzornictwo i brak renomy, bo jodełka na masce to zdaniem wielu wyraz bezguścia, ale kto się tym przejedzie, zmienia zdanie. Nawet najbardziej oporni kierowcy.

    0
  • #19 21 Cze 2013 07:48
    cefaloid
    Poziom 30  

    krocze napisał:
    Zanim kupiłem pierwszą Cytrynę na hydraulice, to pseudospecjaliści od pseudomechaniki takich głupot nagadali człowiekowi po zakupie

    Niestety ludzie żyją legendami. Legendy są takie że VW to wzór niezawodności a Citroen wzór awaryjności. To już dawno nie prawda a nawet jest na odwrót. Citroen ładnych parę lat temu wziął się ostro za jakość i dzisiejsze cytrynki dawno nie mają nic wspólnego z awaryjnością modelu XM. A dzisiejsze Passaty też już niestety nie mają nic z niezawodności modelu B4.

    Ale legenda jest legenda.

    0
  • #20 21 Cze 2013 11:22
    Tomek_kolor
    Poziom 10  

    Życzę powodzenia! Ja jak szukałem auta dla siebie, to przejechałem pól Polski, zanim dojechałem do Zgierza i tam w komisie autostrada, udało się znaleźć auto bez przejść i w odpowiedniej cenie.

    0
  • #21 21 Cze 2013 22:01
    zieloczek100
    Poziom 38  

    cefaloid napisał:
    krocze napisał:
    Zanim kupiłem pierwszą Cytrynę na hydraulice, to pseudospecjaliści od pseudomechaniki takich głupot nagadali człowiekowi po zakupie

    Niestety ludzie żyją legendami. Legendy są takie że VW to wzór niezawodności a Citroen wzór awaryjności. To już dawno nie prawda a nawet jest na odwrót. Citroen ładnych parę lat temu wziął się ostro za jakość i dzisiejsze cytrynki dawno nie mają nic wspólnego z awaryjnością modelu XM. A dzisiejsze Passaty też już niestety nie mają nic z niezawodności modelu B4.

    Ale legenda jest legenda.


    Ciężko byłoby się nie zgodzić, bo niestety dzisiejsze VW to nie to samo co kiedyś. Stare Passaty B4 miały praktycznie niezniszczalne silniki + blachy o których dzisiaj możemy pomarzyć. Ale stereotypy są czasami prawdą np Peugeot czy Renault są nadal markami którym nie ufam. Mercedes, kiedyś oznaka niezawodności, bezpieczeństwa, wygody, a teraz ? ... szkoda gadać - osobiście w garażu stoi 26letnia gwiazda W124 która czeka dokończenia pracy przy zawieszeniu i będzie to jeden z najlepiej zachowanych W124 poruszających się po drogach ;). Opel niby dobry ale jego silniki Diesla są średnio udane. Fiat miejskie auto, od zawsze na pewnym poziomie. Kia, hm osobiście nigdy nie miałem przyjemności bliższego spotkania się z tym Autem więc się nie wypowiem, ale z opinii ludzi bardzo fajne samochody. Mazda, Toyota, Honda niezawodne Japońskie Auta, wszystko byłoby w ich przypadku dobrze gdyby nie duża różnica cen części do aut japońskich a np niemieckich, no i to jak samochód japoński a inny dysponuje swoją mocą to jest coś wspaniałego.

    0
  • #22 22 Cze 2013 00:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Trzy lata temu kupiłem za 21 tys. zł Grande Punto 1.3MJ rocznik 2006 z przebiegiem 135 tys. km... auto krajowe, poleasingowe, bezwypadkowe (w/g historii ubezpieczeniowej miało 2 szkody z AC na kwotę poniżej 2000zł ale nic poza zderzakami nie ucierpiało, nie było żadnych śladów interwencji blacharza ani lakiernika).
    W tej chwili za te pieniądze kupisz bezwypadkowego Fiata Bravo ale będzie miał koło 200tys. km przebiegu. Nie licz na bezwypadkowe auto segmentu D za te pieniądze i z tego rocznika. Jak dobrze poszukasz to kupisz przyzwoite auto z segmentu C ale mniej uznanej marki (Fiat, Opel, Renault) albo niemieckie lub japońskie z segmentu B. Mówię tu o krajowych samochodach, a nie "szczepanach" z importu.

    0
  • #23 22 Cze 2013 09:33
    krocze
    Poziom 25  

    tzok napisał:
    Trzy lata temu kupiłem za 21 tys. zł Grande Punto 1.3MJ rocznik 2006 z przebiegiem 135 tys. km... auto krajowe, poleasingowe, bezwypadkowe (w/g historii ubezpieczeniowej miało 2 szkody

    Jak na 3-letnie auto to dużo szkód. W 2007 roku pomogłem znajomej sprzedać wziętą na leasing Octavię 1.6 3-letnią z przebiegiem 30 tys km za zaledwie 20 tys pln, bo szybko chciała sprzedać. Auto jeszcze pachniało fabryką. Gdyby nie fakt, że była to benzyna, to sam bym kupił. Jak widać można kupić tanio auto, ale to tylko kwestia "okazji". A za okazjami często kryją się usterki, więc do takiego zakupu należy podchodzić z dystansem.

    0
  • #24 22 Cze 2013 10:07
    wedsew
    Poziom 15  

    Przy kryteriach podanych przez autora wątpię czy znajdzie się lepsza opcja niż Fiat Croma. Mało popularne auto oraz bardzo niedoceniane - a to moim zdaniem jeden z najlepszych samochodów segmentu D, jeśli nie najlepszy. W każdym razie pod względem mechaniki jest nie do pobicia.

    0
  • #25 22 Cze 2013 12:16
    tzok
    Moderator Samochody

    Szukałem Cromy z ojcem... egzemplarze po 28-30 tys. zł były dalekie od bezwypadkowych, a przebiegi miały mocno naciągane. Także może być ciężko, choć w moich okolicach używane samochody są wyraźnie droższe niż np. w Wielkopolsce. Croma to rzeczywiście bardzo praktyczne i przy tym ładne auto, mechanicznie dzieli wiele rozwiązań z Vectrą C i Saabem 9-5.

    0
  • #26 22 Cze 2013 12:18
    krocze
    Poziom 25  

    tzok napisał:
    wyraźnie droższe niż np. w Wielkopolsce.

    Nie kieruj się tak ceną, bo w Wielkopolsce to co tanie, to klepane i niekoniecznie tanie.

    0
  • #27 22 Cze 2013 15:23
    didżej321
    Poziom 16  

    Chyba coś znalazłem, tzn u kumpla w komisie.. Renault Laguna 2009r za 21.900zl 2 użytkownik. W Polsce zarejestrowany opłacony itp... w tygodniu pojadę go zobaczyć a teraz czekam na foto aż mi podeśle. ;)

    0
  • #28 22 Cze 2013 15:36
    bajeczny88
    Poziom 26  

    No kolego Laguna III za takie pieniądze to chyba z trzech składana. Jestem ciekawy czy przebieg też będzie w granicach 120-150 tysięcy.

    0
  • #29 22 Cze 2013 19:04
    didżej321
    Poziom 16  

    jak dostane linka do tej aukcji to podeślę ;)

    0
  • #30 22 Cze 2013 22:58
    tzok
    Moderator Samochody

    Przy okazji polecam aplikację Generali Auto na iPhony i smartfony Androidem (wymagany aparat z autofocusem) - robisz foto kodu QR w dowodzie i masz wgląd w historię szkód i kwot odszkodowań z OC i AC...

    0