Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sony Ta-f505es - Przekaźniki wzmacniacza po próbie czyszczenia przestały działać

zgon2 15 Cze 2013 01:44 2541 12
  • #1 15 Cze 2013 01:44
    zgon2
    Poziom 6  

Witam

Chciałem przeczyścić styki przekaźnika w wzmacniaczu Sony ta-f505es. Po mocowaniu się z pokrywą przekaźnika, udało mi się w końcu ją zdjąć. Niestety przekaźnik po zdjęciu pokrywy przestał się załączać - brak reakcji na przycisk power.

Zdjemując pokrywę wydaje mi się, że nic mechanicznie nie uszkodziłem. Bezpiecznik wygląda na cały. Obecnie przy włączaniu wzmacniacza słychać jedno pstryknięcie z okolicy transformatora, przekaźniki natomiast milczą.

Będe wdzięczne za wszelkie sugestie i porady co moge zrobić, sprawdzić - jestem początkującem przez duże P.

p.s. Przed zdjęciem pokrywy przekaźnika, chcąc ułatwić sobie do niej dostęp odłączyłem gniazdo przewodu plusowego, który jest na płytce obok przekaźnika. Później włączyłem wzmacniacz bez włożonego na miejsce owego przewodu. To jedyne co zrobiłem nie w kolejności. Obecnie przewód jest podłączony jak należy.

Pozdrawiam

0 12
  • Relpol
  • #2 15 Cze 2013 06:36
    wkj
    Poziom 35  

Podaj symbol gniazda/wtyku, który nie podłączyłeś na płytce - obok niego powinien być numer.

0
  • Relpol
  • #3 15 Cze 2013 11:31
    zgon2
    Poziom 6  

Nie podłączyłem wtyku o symbolu "L". Załączam zdjęcie, czerwoną strzałką zaznaczyłem gniazdo, którego nie podłączyłem przed uruchomieniem wzmacniacza.

0
  • #4 15 Cze 2013 14:00
    wkj
    Poziom 35  

To połączenie stopnia mocy z wyjściem wzmacniacza realizowane za pomocą przekaźników. Nie pomyliłeś się i odwrotnie nie podpiąłeś?
    Przyczyn może być kilka:

- idzie prąd stały na kolumny i działa zabezpieczenie, przekaźniki wyjściowe nie załączają, (mało prawdopodobne, ale nie wykluczone)