Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NAC wlbc520b - mokra od oleju,grzeje się

sylwo1962 15 Jun 2013 21:19 10776 9
  • #1
    sylwo1962
    Level 16  
    Mam kosę spalinową NAC wlbc520b.Od pewnego czasu zauważyłem,że silnik jest cały zalany olejem.Olej wychodzi aż na zewnątrz obudowy.Wymieniłem uszczelki między gażnikiem a cylindrem,ale to nic nie dało.Zauważyłem jeszcze jakby się więcej grzała.Po 15 min koszenia muszę nieraz przerwać bo jakby się z niej kopciło.Co może być tego przyczyną?
  • #2
    płetwa
    Level 31  
    Sprawdź dokładnie proporcje mieszanki bo zapewne nie przepala wszystkiego i "wypluwa".
    Kopci się bo olej chlapie na cylinder.
  • #3
    sylwo1962
    Level 16  
    Mieszankę stosuję 1:25 tak jak poleca producent.Próbowałem też mniejszą proporcję oleju,ale efekt jest taki sam.Gażnik oraz filtr jest prawie suchy,natomiast silnik oraz na progu łączenia cylindra z korpusem olej prawie stoi.Po dłuższej pracy leje się po obudowie.Stosuję olej Husqvarna...
  • #4
    Staszek49
    Level 35  
    Sprawdź z tzw. "czuciem" dokręcenie cylindra do korpusu silnika, może kosa była rozbierana i została nierównomiernie skręcona oraz sposób wkręcenia świecy (np. krzywo, z zerwaniem gwintu). Jeśli twierdzisz, że mieszankę paliwową sporządzasz we właściwej proporcji (najlepiej przed samym koszeniem) i ze świeżego paliwa (do 3 miesięcy okres przechowywania) to sprawdź jeszcze, czy nie jest zanieczyszczone użebrowanie cylindra np. trawą kurzem oraz czy silnik ma wymagane osłony. Myślę, że używasz właściwej świecy tj. dedykowanej do tego silnika.
  • #5
    sylwo1962
    Level 16  
    Swieca właściwa dobrze dokręcona.Śruby cylindra dobrze dokręcone(nie były wcześniej odkręcane)A może warto wymienić uszczelkę pod cylindrem?
  • Helpful post
    #6
    Wasyl_1
    Level 10  
    Witam.
    czy kolega jest pewien, że to olej? najprawdopodobniej to smar z przekładni kątowej, jeśli użyje się go za dużo gdy się rozgrzeje wędruje wzdłuż wału aż do silnika i efekt jest taki jak opisałeś.

    pozdrawiam
  • #7
    sylwo1962
    Level 16  
    Faktycznie, niedawno smarowałem przekładnie kątową i może wcisłem jej za dużo.Ale co w tej sytuacji zrobić?
  • #8
    helena33
    Level 27  
    Olej z mieszanki paliwa nie spala się z paliwem w silniku ( inaczej silnik zatarł by się od nagaru) jest wyrzucany ze spalinami przez tłumik. Stąd to zabarwienie na czarno.
    Druga sprawa to regulacja silnika, skoro się przegrzewa to może być za bogato ustawiony skład mieszanki. Wybierz się do serwisu na regulacje.
    Wasyl_1 też ma racje. ale upewnij się czy to cieknie z rury przy bębnie sprzęgła czy wali z pod tłumika.
  • #9
    sylwo1962
    Level 16  
    Cały silnik jest mokry.Na obudowie od sprzęgła przy łączeniu z główną obudową gdy dłużej popracuje wychodzi jakby czarna maź.
    I jeszcze jedno-jak wyregulować dokładnie gaźnik?
    Ja do tej pory regulowałem w ten sposób,że wkręcałem śrubkę do momentu gdy miała najwyższe obroty,a następnie odkręcałem do momentu,gdy zaczęłą płynnie wchodzić na obroty przy dodawaniu gazu na max.Nie wiem czy dobrze robiłem...
  • #10
    helena33
    Level 27  
    Regulacja:
    Odpal i rozgrzej silnik przez 3- 5 min, warunki pogodowe sprzyjają więc 3 min wystarczą.
    Trzymając gaz do oporu wykręcaj śrubę do pracy silnika w czterotakt, następnie wkręcaj do czystej pracy silnika, a następnie ustaw śrubę pomiędzy tymi punktami, powinna chodzić raz czysto raz w pierdzenie.