Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sprinter 315 cdi 2006 często traci moc tylko co jakiś czas zapala błąd

piter472 16 Jun 2013 18:36 11763 6
Texa Poland
  • #1
    piter472
    Level 2  
    Witam Koledzy, pomóżcie mi naprawić tego sprinterka 315, bo odchodzę już od zmysłów, a ile w niego wpakowałem, to sam już nie wiem.Traci co jakiś czas moc, nie dymi i rzadko pokazuje kontrolkę. Akcja dzieje się przeważnie na 6 biegu przy dłuższej jeżdzie, na obrotach około 2000 do 2100, przy prędkości około 'ciut' pow. 80km/h, poprostu, po chwili tak jadąc, wyłącz turbiny. Sprawdzona szczelność kulera i rur , podmieniona przepustnica przepływka mapsensory, czujniki w dolocie zaworki do turbin nowe, turbiny po regeneracji w mielcu, zrobiony test podciśnien, wypalony pod kompem pdf. Zauważyłem, że jak się to stanie, bańka od górnej turbiny staje jakby w połowie, dopiero po wyłączeniu i włączeniu kluczyka wraca normalne położenie i przez chwile TA ZMORA Jedzie, a potem znowu swoje. Na komputerze pisało, górna granica ciśnienia nie została osiągnięnta i marudzi też coś o niskim cisnieniu z którym też jest problem. Był na oryginalnym komputerze i na Boschu, jestem załamany :cry: .
  • Texa Poland
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Górna granica ale czego? Pewnie ciśnienia powietrza - ale tego nie napisałeś.
    Sprawdź w warunkach drogowych jakie jest doładowanie. Powinno dochodzić do 2,4 - 2-6 bara (taki odczyt jest z ekranu Star Diagnozy) Wypalanie DPF pod komputerem nie zawsze pomaga - sprawdź w wartościach aktualnych (zwłaszcza czujnik ciśnienia różnicowego i czujnik ciśnienia w układzie wylotowym) jakie opory stawia filtr DPF
  • Texa Poland
  • #3
    piter472
    Level 2  
    Witam, dobrze Gerii że sie odezwałeś z góry Wielkie dzięki ponieważ obserwowałem twoje rady na temat mercedesów i widze że piszesz z sensem. Faktycznie chodzi o ciśnienie powietrza sprawdzą mi jutro w serwisie cisnienia na wyjściu ale poprosze też o adaptacje wielu duperelek które wymieniali mi tak na chybił trafił jak już wcześniej pisałem była i przepływka i czujniki ciśnienia mapsensory nówka Egr zaworki od turbin itd. Mam do ciebie Gerii jedno małe pytanko czy jest możliwe że turbiny które mi zregenerowali mogli żle wyregulować i ewentualnie czy serwis będzie w stanie to zrobić ? Ale napewno też skorzystam z rady o sprawdzeniu cisnień na wylocie i odezwe sie z informacją co zdziałali.....
  • #4
    piter472
    Level 2  
    Wiadomość do Gerii , sprintek nadal stoi w aso od srody go badają sprawdzali te cisnienia na wylocie dpf i kat przytkane kata udało sie wymyć ładnie dpf porcelana sie powoli wykrusza ale założyli ze swojej serwisówki no i nadal jest ten sam problem zrobili adaptacje wtrysków i wymienionych czujników wgrali nowy program i to samo zobaczymy co po niedzieli zrobią. zastanawiam sie nad sterownikiem jak myślisz Gerii czy może on robić tą akcje?
  • #5
    MiXeD242
    Level 2  
    Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km

    punkt naprawy :
    ASO MERCEDES BIALYSTOK
    ( Auto Idea Sp. z o.o. Narodowych Sił Zbrojnych 9 )
    autoryzowany serwis obslugi bialystok

    PROBLEM :
    Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000 ) .
    Wiadomo , jak dochodza na luzie do 3000 obrotow to i jadac sprinterem nie da sie szybciej niz 80-90 kmH na prostej drodze i nie ma mocy .
    A jak jest ok , czyli jak na luzie po wcisnieciu gazu obroty wchodza na maxa ( czyli na czerwone pole - 5000 obrotow ) to i fura na prostym osiaga 130 kmH i ma moc .
    Problem polega na tym ze czasem wszystko jest OK a czasem nagle moc spada i ta pomaranczowa lampka kontrolna z silnikiem zaczyna migac .

    Mieszkam w Lomzy i podjechalem tu do magika mechanika ktory skasowal mnie 80 zeta za diagnostyke .... zresetowal bledy , kontrolke zgasil ... nastepnego dnia te same problemy z moca .
    Pojechalem do drugiego mechanika pod Zambrowem . Gosciu mial ponoc ten program co w ASO mercedesa . Obadal i mowi ze to filtr czastek stalych sie zapycha i trzeba go wypalic ...
    Podpiol kompa do samochodu , wlaczyl jakis program ze samochod chodzil na wiekszych obrotach przez pol godziny i to mialo oczyscic filtr . Zaplacilem 150 zeta . Na drugi dzien znowu ten sam problem z moca .

    W koncu pomyslalem ze dosc magikow-mechanikow i pojechalem do ASO mercedesa w Bialymstoku .No trudno , trzeba sie napiac i wydac 280 zlotych na diagnostyke .
    Diagnostyka wykazala ze to puszka podcisnienia , zaraz przed turbina . Cena czesci 1050zl , cena naprawy 270zl ( dobrze ze turbiny nie trzeba bylo wyciagac do naprawy , bo wtedy koszt robocizny by byl 650 zl NETTO ) .
    Za naprawe zaplacilem 1500 zl brutto ( wczesniej 280 zl za diagnostyke plus paliwo za dojazd z Lomzy do Bialegostoku - to wyszlo okolo 2000 zl )
    Wyjezdzam z ASO i lece na Lomze . W Jezewie kontrolka znowu sie zaczela swieci , ale moc byla . Wrocilem od razu do ASO i gosciu podlaczyl kompa , cos tam poklikal itd . Mowi ze jest problem z ustawieniem jakiegos zaworu cisnieniowego .
    Ale kontrolka zgaszona, moc jest i mowi zebym jechal do domu . Zajechalem do Lomzy , wszystko bylo OK . Na drugi dzien chce jechac w trase a tu po 10 km , kontrolka znowu i brak mocy ....
    Wrocilem do domu i zadzownilem do ASO w Bialymstoku . Diagnosta powiedzial ze pewnie jakies styki na kablach trzeba wymienic , a moze turbine ....( umowili mnie na obadanie za kilka dni )
    Jestem zalamany ... po kolei beda mi wymieniec caly silnik az trafia ... tylko ze to za moje pieniadze sobie LOTTO zrobili .
    Do aso mam w jedna strone okolo 100 km , pojezdze kilka razy to ladna kasa poplynie .
    Nie wiem co mam zrobic bo ASO mercedesa w Bialymstoku to jakas porazka .
    Mial ktos moze podobny problem ? Jakies porady ?
    Pozdrawiam i nie zycze nikomu takich problemow z samochodem , bo kasa leci , cisnienie skacze, wlosy siwieja a SPRINTER stoi i nie zarabia ... i dalej nie wiadomo co jest nie tak .

    PO KILU DNIACH ............

    Dzis bylem ponownie w ASO MERCEDESA w Bialymstoku ( Auto Idea Sp. z o.o. Narodowych Sił Zbrojnych 9 ) . Wymienili jakies rury od intercoolera ( nawet mnie nie powiadomili co trzeba WYMIENIC !!!!! TYLKO CENE PODALI ZA NAPRAWE !!!! . Koszt z robocizna 650 zl . Wyjechalem z ASO i po 50 km , znowu zapalila sie kontrolka i oczywiscie spadek mocy ... fura jedzie max 80-90kmH na prostej drodze . W tej chwili koszty napraw w ASO doszly do 2800zl ( razem z kosztami za paliwo ) i dalej jest ten sam problem co na poczatku .Nie wiem czy byla potrzeba wymiany puszki podcisnienia i przewodow do intercoolera .... bo efektow nie widac ale z portfela ubylo duzo kasy . Wiecej do nich nie pojade . Moze zna ktos KONKRETNEGO mechanika w Bialymstoku lub Warszawie ? Bede wdzieczny za podpowiedzi i ODRADZAM ASO Mercedes w Bialymstoku - nie maja pojecia co robia , po kolei beda wszystko wymieniac !!!! Czuje sie wydymany .
  • #6
    ssssss2828
    Level 1  
    czujnik pedału hamulca .
  • #7
    kilof_1
    Level 11  
    Witam
    Czy udało się koledze rozwiązać ww problem?? Ja mam podobną usterkę w swoim Sprinter pod ładunkiem po pewnym czasie jazdy traci moc i silnik zaczyna dziwnie buczeć EGR został wymyty i wyczyszczone pracuję teraz płynnie DPF jest wyrzucony oraz wyłączony w sofcie problem przy jeździe na pusto praktycznie się nie zdarza samochód to Mercedes Sprinter 906 2007 r 515