Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprinter 315 cdi 2006 często traci moc tylko co jakiś czas zapala błąd

16 Cze 2013 18:36 8691 6
  • Poziom 2  
    Witam Koledzy, pomóżcie mi naprawić tego sprinterka 315, bo odchodzę już od zmysłów, a ile w niego wpakowałem, to sam już nie wiem.Traci co jakiś czas moc, nie dymi i rzadko pokazuje kontrolkę. Akcja dzieje się przeważnie na 6 biegu przy dłuższej jeżdzie, na obrotach około 2000 do 2100, przy prędkości około 'ciut' pow. 80km/h, poprostu, po chwili tak jadąc, wyłącz turbiny. Sprawdzona szczelność kulera i rur , podmieniona przepustnica przepływka mapsensory, czujniki w dolocie zaworki do turbin nowe, turbiny po regeneracji w mielcu, zrobiony test podciśnien, wypalony pod kompem pdf. Zauważyłem, że jak się to stanie, bańka od górnej turbiny staje jakby w połowie, dopiero po wyłączeniu i włączeniu kluczyka wraca normalne położenie i przez chwile TA ZMORA Jedzie, a potem znowu swoje. Na komputerze pisało, górna granica ciśnienia nie została osiągnięnta i marudzi też coś o niskim cisnieniu z którym też jest problem. Był na oryginalnym komputerze i na Boschu, jestem załamany :cry: .
  • Texa Poland
  • Spec od Mercedesów
    Górna granica ale czego? Pewnie ciśnienia powietrza - ale tego nie napisałeś.
    Sprawdź w warunkach drogowych jakie jest doładowanie. Powinno dochodzić do 2,4 - 2-6 bara (taki odczyt jest z ekranu Star Diagnozy) Wypalanie DPF pod komputerem nie zawsze pomaga - sprawdź w wartościach aktualnych (zwłaszcza czujnik ciśnienia różnicowego i czujnik ciśnienia w układzie wylotowym) jakie opory stawia filtr DPF
  • Texa Poland
  • Poziom 2  
    Witam, dobrze Gerii że sie odezwałeś z góry Wielkie dzięki ponieważ obserwowałem twoje rady na temat mercedesów i widze że piszesz z sensem. Faktycznie chodzi o ciśnienie powietrza sprawdzą mi jutro w serwisie cisnienia na wyjściu ale poprosze też o adaptacje wielu duperelek które wymieniali mi tak na chybił trafił jak już wcześniej pisałem była i przepływka i czujniki ciśnienia mapsensory nówka Egr zaworki od turbin itd. Mam do ciebie Gerii jedno małe pytanko czy jest możliwe że turbiny które mi zregenerowali mogli żle wyregulować i ewentualnie czy serwis będzie w stanie to zrobić ? Ale napewno też skorzystam z rady o sprawdzeniu cisnień na wylocie i odezwe sie z informacją co zdziałali.....
  • Poziom 2  
    Wiadomość do Gerii , sprintek nadal stoi w aso od srody go badają sprawdzali te cisnienia na wylocie dpf i kat przytkane kata udało sie wymyć ładnie dpf porcelana sie powoli wykrusza ale założyli ze swojej serwisówki no i nadal jest ten sam problem zrobili adaptacje wtrysków i wymienionych czujników wgrali nowy program i to samo zobaczymy co po niedzieli zrobią. zastanawiam sie nad sterownikiem jak myślisz Gerii czy może on robić tą akcje?
  • Poziom 2  
    Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km

    punkt naprawy :
    ASO MERCEDES BIALYSTOK
    ( Auto Idea Sp. z o.o. Narodowych Sił Zbrojnych 9 )
    autoryzowany serwis obslugi bialystok

    PROBLEM :
    Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000 ) .
    Wiadomo , jak dochodza na luzie do 3000 obrotow to i jadac sprinterem nie da sie szybciej niz 80-90 kmH na prostej drodze i nie ma mocy .
    A jak jest ok , czyli jak na luzie po wcisnieciu gazu obroty wchodza na maxa ( czyli na czerwone pole - 5000 obrotow ) to i fura na prostym osiaga 130 kmH i ma moc .
    Problem polega na tym ze czasem wszystko jest OK a czasem nagle moc spada i ta pomaranczowa lampka kontrolna z silnikiem zaczyna migac .

    Mieszkam w Lomzy i podjechalem tu do magika mechanika ktory skasowal mnie 80 zeta za diagnostyke .... zresetowal bledy , kontrolke zgasil ... nastepnego dnia te same problemy z moca .
    Pojechalem do drugiego mechanika pod Zambrowem . Gosciu mial ponoc ten program co w ASO mercedesa . Obadal i mowi ze to filtr czastek stalych sie zapycha i trzeba go wypalic ...
    Podpiol kompa do samochodu , wlaczyl jakis program ze samochod chodzil na wiekszych obrotach przez pol godziny i to mialo oczyscic filtr . Zaplacilem 150 zeta . Na drugi dzien znowu ten sam problem z moca .

    W koncu pomyslalem ze dosc magikow-mechanikow i pojechalem do ASO mercedesa w Bialymstoku .No trudno , trzeba sie napiac i wydac 280 zlotych na diagnostyke .
    Diagnostyka wykazala ze to puszka podcisnienia , zaraz przed turbina . Cena czesci 1050zl , cena naprawy 270zl ( dobrze ze turbiny nie trzeba bylo wyciagac do naprawy , bo wtedy koszt robocizny by byl 650 zl NETTO ) .
    Za naprawe zaplacilem 1500 zl brutto ( wczesniej 280 zl za diagnostyke plus paliwo za dojazd z Lomzy do Bialegostoku - to wyszlo okolo 2000 zl )
    Wyjezdzam z ASO i lece na Lomze . W Jezewie kontrolka znowu sie zaczela swieci , ale moc byla . Wrocilem od razu do ASO i gosciu podlaczyl kompa , cos tam poklikal itd . Mowi ze jest problem z ustawieniem jakiegos zaworu cisnieniowego .
    Ale kontrolka zgaszona, moc jest i mowi zebym jechal do domu . Zajechalem do Lomzy , wszystko bylo OK . Na drugi dzien chce jechac w trase a tu po 10 km , kontrolka znowu i brak mocy ....
    Wrocilem do domu i zadzownilem do ASO w Bialymstoku . Diagnosta powiedzial ze pewnie jakies styki na kablach trzeba wymienic , a moze turbine ....( umowili mnie na obadanie za kilka dni )
    Jestem zalamany ... po kolei beda mi wymieniec caly silnik az trafia ... tylko ze to za moje pieniadze sobie LOTTO zrobili .
    Do aso mam w jedna strone okolo 100 km , pojezdze kilka razy to ladna kasa poplynie .
    Nie wiem co mam zrobic bo ASO mercedesa w Bialymstoku to jakas porazka .
    Mial ktos moze podobny problem ? Jakies porady ?
    Pozdrawiam i nie zycze nikomu takich problemow z samochodem , bo kasa leci , cisnienie skacze, wlosy siwieja a SPRINTER stoi i nie zarabia ... i dalej nie wiadomo co jest nie tak .

    PO KILU DNIACH ............

    Dzis bylem ponownie w ASO MERCEDESA w Bialymstoku ( Auto Idea Sp. z o.o. Narodowych Sił Zbrojnych 9 ) . Wymienili jakies rury od intercoolera ( nawet mnie nie powiadomili co trzeba WYMIENIC !!!!! TYLKO CENE PODALI ZA NAPRAWE !!!! . Koszt z robocizna 650 zl . Wyjechalem z ASO i po 50 km , znowu zapalila sie kontrolka i oczywiscie spadek mocy ... fura jedzie max 80-90kmH na prostej drodze . W tej chwili koszty napraw w ASO doszly do 2800zl ( razem z kosztami za paliwo ) i dalej jest ten sam problem co na poczatku .Nie wiem czy byla potrzeba wymiany puszki podcisnienia i przewodow do intercoolera .... bo efektow nie widac ale z portfela ubylo duzo kasy . Wiecej do nich nie pojade . Moze zna ktos KONKRETNEGO mechanika w Bialymstoku lub Warszawie ? Bede wdzieczny za podpowiedzi i ODRADZAM ASO Mercedes w Bialymstoku - nie maja pojecia co robia , po kolei beda wszystko wymieniac !!!! Czuje sie wydymany .
  • Poziom 1  
    czujnik pedału hamulca .
  • Poziom 10  
    Witam
    Czy udało się koledze rozwiązać ww problem?? Ja mam podobną usterkę w swoim Sprinter pod ładunkiem po pewnym czasie jazdy traci moc i silnik zaczyna dziwnie buczeć EGR został wymyty i wyczyszczone pracuję teraz płynnie DPF jest wyrzucony oraz wyłączony w sofcie problem przy jeździe na pusto praktycznie się nie zdarza samochód to Mercedes Sprinter 906 2007 r 515