Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager II 2.0 16V - Sterownik wentylatorów chłodnicy - działanie

Vogelek23 16 Cze 2013 21:58 2172 0
  • #1
    Vogelek23
    Poziom 34  
    Witam,

    W tytułowym samochodzie uszkodził się sterownik wentylatorów chłodnicy (zwarcie wyjścia FAN do plusa baterii). Postanowiłem zatem "na szybko" wykonać układ zastępczy, aby do czasu zakupu nowego sterownika można było jeździć bez obaw w miejskich warunkach (jak wiadomo, w korkach brak jest wspomagania chłodzenia powietrzem). W tym celu pomierzyłem czterokrotnie napięcie na pinie sterującym (względem masy): przy zimnym, lekko nagrzanym, normalnie nagrzanym oraz nieco zbyt nagrzanym silniku (bazując na wskaźniku temperatury, odpowiednio: kreska 1, 2, 4 i 5). I tu pierwsze zaskoczenie, bo napięcie w każdym z punktów było identyczne, miernik uporczywie wskazywał 0,05V. Aby uprzedzić ewentualne wątpliwości, mierzyłem na właściwym pinie.

    Pytania:
    1) Czy jest tu wykorzystany inny rodzaj "komunikacji", niż podawanie napięcia o określonej wartości na pin sterujący?
    2) Czy do "wygenerowania" sygnału do załączenia wentylatorów wymagane są dodatkowe warunki (np. włączenie nawiewu na szybę w kabinie)?
    3) Jaki poziom powinien mieć sygnał sterujący w momencie załączenia wentylatorów - 0V czy 12V, a może inny (np. sterowanie stopniowe, w zależności od temperatury)?

    Niestety, nie mam dostępu do drugiego Voyagera, aby dokonać pomiarów i porównać. Za rzeczowe odpowiedzi dziękuję z góry.

    EDYCJA: Auto nie doczekało się, niestety, "autorskiej" wersji sterownika - poszło na żyletki. Tym samym zamykam temat.
  • Testo