Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scenic I zmiana pompy bosch na Lucas

gucio1105 16 Jun 2013 23:34 4722 27
  • #1
    gucio1105
    Level 8  
    Witam!!!
    Mam następujący problem... Mam scenica 97 rok. Auto miało kiedyś silnik F8Q 1.9 DT
    niestety przy prędkości 150 km/h zamknął się termostat i auto momentalnie się zagotowało i zatarło, ale nie o to chodzi... Mianowicie...
    Szukałem podobnego silnika zwykłego DT na mechanicznej pompie ale nie było nic całego w dobrej cenie i dobrym stanie. Kupiłem więc silnik F8Q od laguny ale DTI na elektronicznej pompie Boscha. Silnik kompletny z pompa alternatorem i turbina.
    Włożyłem go do auta zamieniłem tylko pompy gdyż moja instalacja nie jest przystosowana do pompy elektronicznej. Moja pompa to Lucas mechaniczna na lince. Rozrząd ustawiłem na cechy, a pompę według znaku na pasku. Auto nie odpala. Silnik sprawny na 100%. Na plaku chodzi a na paliwie nie chce. Zastanawia mnie co może być przyczyna??? Czy wtryski??? czy złe ustawianie pompy. Dodam, że auto próbowałem odpalić bez alternatora jednak wątpię by miało to jakieś znaczenie. Proszę o pomoc!!!
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Pompa w ogóle podaje paliwo na wtryski? Wtryski przełożyłeś ze swojego silnika czy zostawiłeś te od pompy BOSCHa?
  • #3
    gucio1105
    Level 8  
    pompa daje paliwo. wtryski zostały od pompy BOSCHa ponieważ są inaczej montowane w głowicy
  • #4
    diodabg
    Level 30  
    inne wtryski to też mogą mieć inne ciśnienie otwarcia...
    puszcza jakiś dymek z wydechu?
  • #5
    gucio1105
    Level 8  
    tez się nad tym zastanawiałem. z tego co pamiętam bosch ma ok 175 bar a lucas chyba 135-150
    zastanawiam się jeszcze czy dużo pracy było by z dopasowaniem pompy elektronicznej???
  • #6
    niuniu36

    Level 27  
    Na tych wtryskach ci nie odpali to dti to wtrysk bezpośredni i wtryskiwacze dwuspręzynowe ,a DT to wtrysk pośredni do komory spalania,a w silniku inne tłoki tak że albo szukać silnika Dt albo dawcę dti odnośnie instalacji sterownika silnika i skrzynki bezpiecznikowej i innych rzeczy.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Wiązka , komp z immooff,pedał gazu i full roboty.
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    gucio1105 wrote:
    pompa daje paliwo

    A patrzyłeś na wyciągniętych wtrskach, raczej nie.
    andrzej20001 wrote:
    Wiązka , komp z immooff,pedał gazu i full roboty.

    W dniówce sie wyrobisz.
  • #10
    gucio1105
    Level 8  
    Blok silnika jest ten sam F8Q. A gdybym założył starą głowicę z wtryskami które pracowały na tej pompie??? Jeśli blok jest ten sam to powinna głowica powinna pasować.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Teoretycznie tak ale tłoki już nie
  • #12
    gucio1105
    Level 8  
    czyli nie da się tego w żaden sposób okiwać???
    I trzeba szukać reszty od dti
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Porównaj numery katalogowe części to sie okaże bez demontażu.Wiązka 100 komp 300 pedał 100 i duperele z 500.Plus twoja praca.
  • #14
    gucio1105
    Level 8  
    ok później to sprawdzę i dam znać. Gdybyś miał jeszcze jaki pomysł to daj znać. Dzięki
  • #15
    jarewa
    Level 31  
    gucio1105 wrote:
    z tego co pamiętam bosch ma ok 175 bar a lucas chyba 135-150


    Raczej odwrotnie lucas chodzi zawsze na większych ciśnieniach.
  • #17
    gucio1105
    Level 8  
    to może warto byłoby kupić za 150 zł blok i po 50 zł za tłok z korbowodem i pierścieniami
    i przełożyć osprzęt ze starego silnika
  • #18
    diodabg
    Level 30  
    lepiej szukaj innego silnika w komplecie, twoja głowica mimo że ja sprawdzisz czy nie popękała po kilku tysiącach km może paść i znowu będziesz miał wydatek... przykra porada ale bardzo często tak jest i później znowu wydatek...
  • #19
    gucio1105
    Level 8  
    myślę, że masz rację tylko silników DT z mechaniczną pompą jest w wlkp naprawdę mało a jak już się trafi jakiś cały z gwarancją rozruchową i osprzętem to wołają za nie po 2 tauseny
    a czym tak naprawdę różnią się silniki F8T F8Q albo F8QT wiem, że jedne z nich mają metalową i inne aluminiową miskę.
  • #20
    diodabg
    Level 30  
    f8 to symbol bloku i wszystkie mają takie same bloki tłoki wał itp.
    kolejne symbole to osprzęt silnika i czasami są inne gadzety w osprzęcie np. niedawno zmieniałem głowice w scenic dci i głowica z laguny też dci pasowała do bloku ale inne mocowanie łapy silnika i pompa podciśnienia była o innej średnicy więc niby to samo ale trzeba dobierać wedle symbolów bo później wychodzą schodki...
  • #21
    gucio1105
    Level 8  
    zastanawia mnie jeszcze czy określone wersje silnikowe np dt mają przypisane określone bloki z osprzętem. Np silnik który wyciągnąłem ze scenica ma z tyłu bloku oznaczenie F8Q, natomiast tabliczka znamionowa przymocowana do bloku ma oznaczenie F8QT
  • #22
    diodabg
    Level 30  
    F8Q to chyba odlew i to jest symbol bloku a tabliczka F8QT to właśnie symbol silnika z osprzętem. Te miski aluminiowe to w nowszych modelach i chodziło o lepsze chłodzenie oleju. W twoim roczniku to silniki są proste i raczej wszystko tam wejdzie... w nowszych jest taki kogiel mogiel że ciężko się połapać...
  • #23
    gucio1105
    Level 8  
    czyli muszę szukać silnika f8qt i nie ma co kombinować z ta pompą bo przez te tłoki i inna komorę spalania auto i tak nie odpali
  • Helpful post
    #24
    diodabg
    Level 30  
    chyba najlepsze wyjście oddaj ten silnik dti w rozliczeniu dopłacisz troszke i tak wyjdzie cie taniej niż kombinowanie ... Powodzonka... ;-)
  • #25
    gucio1105
    Level 8  
    dzięki za radę i pomoc pozdrawiam
  • #26
    gucio1105
    Level 8  
    Witam panów!!!
    otóż dzisiaj po odprawieniu z warsztatu ostatniego klienta ponownie podszedłem do scenica. Silnik wystawiłem na allegro i miałem zamiar czekać aż się sprzeda, żeby kupić zwykłego DT ale ten problem nie dawał mi spać więc ponownie do niego podszedłem. Odgiąłem więc jedna rurkę która szła od pompy do wtrysku, podłączyłem wtrysk i na wyciągniętym sprawdziłem czy idzie przez niego paliwo... i szło... założyłem więc wtrysk na miejsce i wtedy żeby nie przeginać ponownie rurki sięgnąłem po stare od pompy LUCASA i wtedy mnie oświeciło.... INNA KOLEJNOŚĆ WTRYSKÓW... Pompa BOSCHA elektroniczna która była zamontowana w silniku DTI ma inna kolejność wtrysków niż pompa LUCASA. Sięgnąłem więc do zdjęć które zrobiłem przed demontażem silnika i według tej kolejności podłączyłem rurki do wtrysków. Ponownie sprawdziłem rozrząd i po napompowaniu paliwa gruszka i małej ilości PLAKA poszedłem odpalić auto...... i ODPALIŁO i całkiem ładnie pracuje i pali ma strzał. Wniosek z tego taki że da się włożyć silnik DTI do instalacji po DT zostawiając pompę mechaniczną LUCAS i wtryski BOSCH.
  • #27
    andrzej20001
    Level 43  
    Polak potrafi :) ktoś musiał przetrzeć szlaki... grunt że śmiga
  • #28
    gucio1105
    Level 8  
    tez mnie to cieszy