Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 45 LF - odcina mu moc podczas jazdy.

gmatek 17 Cze 2013 09:28 4236 18
  • #1 17 Cze 2013 09:28
    gmatek
    Poziom 10  

    Witam,
    Mam DAFa 45 LF 2002r. Podczas jazdy (na wyższych biegach) pod górkę odcina mu moc, tak jakby paliwo mu odcinało. Trzeba zredukować i jedzie. Miał już ktoś tak kiedyś ? Co to może być ?

    0 18
  • #2 21 Cze 2013 20:46
    patryk-1345
    Poziom 7  

    Może to być słabo drożny układ paliwowy lub zapchany filtr paliwa (zawsze warto spróbować ) .

    0
  • #3 14 Sie 2013 22:35
    gmatek
    Poziom 10  

    Filtry były wymienione i dalej to samo.

    0
  • #4 19 Sie 2013 22:38
    szy18
    Poziom 13  

    kolego gmatek mialem podobnie w moim LFie 45.170 z 2002r.
    u mnie auto gasło podczas jazdy i pojawiało sie podciśnienie na ręcznej pompce paliwa ta która zamocowana jest na boku zbiornika paliwa. problemem było sitko w smoku paliwa. Na bocznej ścianie zbiornika paliwa jest wyjsce i paliwo wychodzi przewodem tekalanowym do pompki paliwa. sprawdź to sitko.

    pozdr

    0
  • #5 31 Paź 2013 12:10
    gmatek
    Poziom 10  

    Robiłem wymianę oleju i wszystkich filtrów i przy okazji zrobiłem wtryski ( wymiana końcówek ) i po trasie kierowca wrócił i mówi że dalej go tak przycina i pojawił się dodatkowy problem. Bardzo dużo spalił paliwa :/ może to być spowodowane źle ustawionymi wtryskami ?

    0
  • #6 31 Paź 2013 22:20
    gucio~1
    Poziom 21  

    Ten LF ma system zasilania CR. Wtryski do niego naprawia się na stole (np. EPS 708) w przeciwnym wypadku to zabawa w chybił - trafił. Ciśnienie zasilania zmierzyłeś? Jakie jest otwarcie zaworu sterującego ciśnieniem na wolnych obrotach? Pamiętam, że procedura diagnostyki hydrauliki konkretnie dla dafa LF była na forum dokładnie opisana.

    0
  • #7 31 Paź 2013 23:34
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A ma jakieś ostrzeżenia na desce w momencie jak zaczyna tracić moc?
    A co dało ci do myślenia, że to wtryskiwacze, skoro sam sugerujesz, że

    gmatek napisał:
    tak jakby paliwo mu odcinało.
    ???

    0
  • #8 04 Lis 2013 10:23
    gmatek
    Poziom 10  

    gucio~1 napisał:
    Ten LF ma system zasilania CR. Wtryski do niego naprawia się na stole (np. EPS 708) w przeciwnym wypadku to zabawa w chybił - trafił. Ciśnienie zasilania zmierzyłeś? Jakie jest otwarcie zaworu sterującego ciśnieniem na wolnych obrotach? Pamiętam, że procedura diagnostyki hydrauliki konkretnie dla dafa LF była na forum dokładnie opisana.


    Możesz podać link do tej diagnostyki hydrauliki konkretnie dla dafa LF która była na forum dokładnie opisana

    Dodano po 1 [minuty]:

    krisbrumm napisał:
    A ma jakieś ostrzeżenia na desce w momencie jak zaczyna tracić moc?
    A co dało ci do myślenia, że to wtryskiwacze, skoro sam sugerujesz, że
    gmatek napisał:
    tak jakby paliwo mu odcinało.
    ???


    Jeszcze nie były robione od zakupu i troche km narobił wiec i tak trzeba było zrobic i tak. I okazało się że dwa były zapieczone ale to nie pomogło w odcinaniu mocy. Może zawór wymienić na listwie wtryskowej ?

    0
  • #9 04 Lis 2013 11:26
    szy18
    Poziom 13  

    Kolego Gmatek tak sobie teraz przypominam iż oprócz podciśnienia w pompce na samym początku jak kupiłem mojego LF`a także mi odcinało moc.
    Powodem był zapieczony hamulec górski.
    Zdemontowałem odcinek wydechu poczyściłem górala tak aby działał płynnie i już 3 lata nie było z tym problemów.
    Także jeśli masz górski w swoim aucie, zacznij od niego.

    0
  • #10 05 Lis 2013 21:09
    gucio~1
    Poziom 21  

    dał lf 55 220 engine warning brak mocy. wpisz w wyszukiwarkę na tym forum.

    1
  • #11 10 Lis 2013 15:47
    bgprp92
    Poziom 1  

    Kolego, miałem ten sam problem w LF 45.170. W moim przypadku pomogła wymiana filtrów paliwowych, czyszczenie całego układu paliwa, eliminacja (np. przebicie) sitek w zbiorniku paliwa (nieczystości i tak wyłapią filtry), ewentualne sprawdzenie szczelności układu.

    0
  • #12 19 Lis 2013 14:43
    gmatek
    Poziom 10  

    Wypiąłem przewody z filtra i bezpośrednio dałem do baku i to samo :/ Czyli nic go nie blokuje na żadnych sitkach ani filtrach

    0
  • #13 02 Gru 2013 01:17
    damiantucha
    Poziom 10  

    Witam
    Miałem taki przypadek
    Oddaj pompę do sprawdzenia...

    0
  • #14 13 Gru 2013 12:20
    gmatek
    Poziom 10  

    Byłem w serwisie DAFA i podpięli go do komputera i ciśnienie na listwie jest słabe. Wymieniłem ten zawór na końcu listwy i dalej to samo. Pewnie będzie to pompy wina ale może wie ktoś czy na tej pompie nie ma jakiegoś czujnika ?

    0
  • #15 13 Gru 2013 22:58
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    W pompie wysokiego cisnienia nie ma żadnego czujnika, ale jest za to elektrzaworek do płynnej regulacji wysokiego ciśnienia w listwie.Nazywa się on M-Prop valve.Wypnij z niego wtyczke na pracującym silniku i jeżeli ciśnienie na listwie podskoczy do wartości około 1200 bar to pompa jest OK

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zrób test przelewu wtryskiwaczy- oczywiście na ciepłym silniku.Jest tu gdzieś na forum jak to się wykonuje.

    0
  • #16 15 Sty 2014 12:01
    gmatek
    Poziom 10  

    Wtryski sprawdzone i są oki

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Wymieniłem zawór na pompie i dalej nic nie pomogło.

    0
  • #17 17 Lut 2014 10:49
    gmatek
    Poziom 10  

    Po nieudanych próbach zdecydowałem się dać auto do niby specjalistów ( serwis Hoff... w Rzeszowie). Po pierwszej diagnozie wyciągnęli listwę i stwierdzili że zawór na listwie blokuje. Wymienili na nowy (cena całej usługi 1000 zł ) i nic się nie poprawiło = auto dwa dni w warsztacie. Drugi raz przyjechałem to po sprawdzeniu stwierdzili nieszczelny układ paliwowy i zapowietrzał się. Dalej nic nie pomogło po uszczelnieniu. Podłączyli komputer podczas jazdy i gdy wyświetla się błąd energy warning spada ciśnienie na listwie tak na około 1-2 sekundy i później jest wszystko oki. dzieje się to tak dość często do 60 km/h a powyżej trochę rzadziej. Teraz trzeci raz zawiozłem auto i mają pompę sprawdzać.

    0
  • #18 18 Lut 2014 22:49
    serwis24h
    Poziom 12  

    Zmień serwis! Na początku twoich wypowiedzi wychodziło na pompę wysokiego ciśnienia, ale teraz obstawiałbym błąd-usterkę wysterowania m-proma... A sprawdzili ci ile procent ma m-prom podczas spadku ciśnienia, podczas jazdy?

    0
  • #19 20 Lut 2014 05:48
    gucio~1
    Poziom 21  

    Jeśli w tym przypadku (pełne zapotrzebowanie na moc- 1 post) zapala sie engine warning to stopień otwarcia m-prop w stosunku do osiągniętego cisnienia na szynie jest za duży. Kolega pisze, że głowica szczelna, szyna teź, m-prop nowy , niskie ciśnienie ok, więc pozostaje sterownik ( 10 % prawdopodobienstwa ) lub pompa (90%). Tak wynika z moich obserwacji układów CR w ciężarówkach.

    0