Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat b5 1.9 tdi 110KM 97r - wysokie sprzęgło, brak przyśpieszenia, mocy

17 Cze 2013 10:51 17418 8
  • Poziom 9  
    Witam.
    Zacznę od początku.
    Stałem się posiadaczem właśnie takiego autka, konkretnie od 6 kwietnia br, zbierałem prawie rok aż w końcu znalazłem go po przez allegro 30km ode mnie.
    A o to i on:
    Vw Passat b5 1.9 tdi 110KM 97r - wysokie sprzęgło, brak przyśpieszenia, mocy
    Klimatronic, tempomat, komputer, dobre radio (200zł) 110 koni, zarejestrowany w Polsce, no i cena 8900zł
    Wieczorem pojechałem z znajomym obejrzeć, podekscytowany ale i neutralnie nastawiony, gdyż jak na takie auto i przeglądając inne Passaty cena wydawała się zbyt niska, na aukcjach czy w komisach takowe i po 12koła są wystawiane.
    Dotarliśmy na miejsce, wstępne oględziny wrażenie pozytywne (do pomalowania lewy błotnik, niby ktoś mu przytarł i jest pomalowane bazą, wystarczy polakierować).
    Odpalanie również, pozytywnie no i próbna jazda.
    Skrzynia - biegi wchodzą jak w masełko, wszystko miodzio.
    Sprzęgło (ciężko się wciska), jedyneczka i ruszamy, sprzęgło w górę a auto stoi i dopiero przy samym końcu (może z 2 cm od końca) zaczyna puszczać i jedziemy.
    Przejechaliśmy się parę razy, wrażenia raczej neutralne, silnik nie miał takiego depnięcia jakie mieć powinien, doszliśmy do wniosku z znajomym, że to może właśnie to sprzęgło łapać i to przez to, ewentualnie coś z turbiną.
    Jeżeli chodzi o sam silnik bardzo ładnie chodził, wnętrze również ok, kierownica nie wytarta, stan licznika 240 tys.

    Wynegocjowaliśmy z sprzedającym i zszedł z ceny do 8400zł.
    Kupiłem pojechałem do domu i zacząłem nim jeździć do pracy, po jakiś 2 tygodniach pojechałem nim do mechanika na wymianę rozrządu, olejów, filtrów itd. oraz na porządny przegląd.

    Mechanik po paru dniach do mnie dzwoni, żebym przyjechał bo tu sporo do zrobienia jest, no i tak wyszło, że przednie zawieszenie (900zł), jakieś wodzidło od wentylatora bo miało luzy (200zł), olej rozrząd (chyba z 500zł), turbinę przeczyścił, jakieś uszczelki, inne jeszcze pierdoły, w sumie wyszło za wszystko 2300zł a i tak jeszcze klima jest do nabicia oraz do kupna rurki od klimy ale na to już mi budżet póki co nie pozwala.

    A teraz problemy:
    Nie wiem co z tym sprzęgłem, póki co wszystko jest ok, biegi wchodzą dobrze, autem nie trzepie ani przy gaszeniu, ani przy odpalaniu.
    W sieci piszą, że to normalne, że się ciężko wciska i zaczyna łapać przy samym końcu (ale żeby dopiero przy samej górze?).
    Może ktoś z was ma ten silnik w swoim autku i mi pomoże?
    Druga sprawa:
    dzisiaj sobie jadę z pracy, dłuższa prosta przed moją miejscowością 4 bieg, wrzucam trochę gazu. Przy 120km/h na 4 biegu w silniku zaczęło brakować mocy, wciskam gaz do oporu a tu nic, przyśpieszenia praktycznie wcale, silnik tak jakby zaczął delikatnie przerywać, wrzucam 5 bieg i tu też mocy brak, przyspieszenie bardzo słabe, dojeżdżam do skrzyżowania wrzucam na 1 bieg potem kolejne, no i tu podobnie jak wcześniej, dojechałem do domu zgasiłem i poszedłem.
    Wieczorem poszedłem jeszcze się przejechać a tu wszystko wróciło do normy. Zauważyłem, że jak jadę ekonomicznie kilka km, i nagle chciałbym przyśpieszyć to wtedy pojawia się ten problem. Natomiast podczas jazdy dynamiczniej tego problemu nie zauważam.
    Cóż takiego może się dziać?
    Załącza się tryb awaryjny?
    Czy może turbinka jest na wykończeniu?

    Pozdrawiam i proszę o rady.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    porządne przejrzenie całego auta u porządnego mechanika Cię ratuje, oszczędzi kosztów, i wydatków,
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jak sprzęgło łapie przy końcu to znaczy, że jest do wymiany. Tam nie ma żadnej regulacji jak w polonezie. Gratuluję niskiego przebiegu.
    Sprawdź, od ilu obrotów przy depnięciu masz odcięcie mocy. Przy 120 km/h wypada na 5 biegu wbijać gaz w podłogę :) Powyżej 3000 obr diesel nie jest tak zrywny jak od 2000 do 3000.

    "Panie, klima sprawna tylko wąż trzeba wymienić i nabić" :D
  • Poziom 9  
    Na 5 biegu przy 120km/h to ja mam 2.5 tys. obrotów. Brak mocy jest od początkowych obrotów (jeśli ten brak mocy nastąpi) dla przykładu jadę sobie ekonomicznie dłuższą trasę na 3 albo 4,5 za chwile wciskam gaz w podłoge, auto przyśpiesza normalnie, wchodzi na wyższe obroty (może 3 tys.) i silnik zaczyna w tym momencie niedomagać, tak jakby przerywać ale jest to raczej słyszalne a nie odczuwalne. Wtedy zaczyna brakować mocy, turbo sie chyba odłącza i juz tak jest na każdym biegu, ze rozpędza się niczym żółw.
    Tak jest dopóki nie zgaszę silnika jak odpalę wszystko wraca do normy.
    "Panie, klima sprawna tylko wąż trzeba wymienić i nabić"
    jakbym słyszał sprzedającego
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    wygląda na klasyczne przeładowanie zrób jakąś diagnoze bo bez tego to lipa
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    cordoba_2004 napisał:
    Nie wiem co z tym sprzęgłem, póki co wszystko jest ok, biegi wchodzą dobrze, autem nie trzepie ani przy gaszeniu, ani przy odpalaniu, w sieci piszą ze to normalne, że się ciężko wciska i zaczyna łapać przy samym końcu (ale żeby dopiero przy samej górze?), może ktoś z was ma ten silnik w swoim autku i mi pomoże?

    Ne przejmuj się.
    W moim przypadku sytuacja była taka sama jak kupiłem auto 4 lata temu z przebiegiem 240tys.Wszyscy mówili że tarcza się kończy.
    Obecnie mam 420tys ,a sprzęgło działa tak jak działało.
    cordoba_2004 napisał:
    , turbinę przeczyścił,

    Jeżeli to zrobił ,to moim zdaniem źle.
    Tak jak napisał kolega.
    benyy1 napisał:
    wygląda na klasyczne przeładowanie zrób jakąś diagnoze bo bez tego to lipa

    Przeładowanie.
    Jeżeli będziesz miał jeszcze raz taką sytuację (z brakiem mocy) to zgaś i uruchom silnik.
    Ja powróci do normy ,to masz j/w przeładowanie.
    I sprawa 3-cia Vw z tych lat to najprostrzy i najtańszy samochód w diagnozie (we własnym zakresie).
    Zanim napiszesz kolejny post z problemem zainwestuj w kabel za 30pln i laptopa za 300pln (xp).
    To znacznie przyśpieszy pomoc...
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nie napisałeś czy masz jakiegoś lapka...
    Jeżeli masz ,i jest to vista i dalej to odpuść temat...
    Jeżeli nie masz ,to najlepszy będzie jak zakupisz najprostszy (wystarczy pIII).
    Jeżeli masz zamiar kupić laptopa specjalnie dla diagnostyki Twojego samochodu ,
    to co napisałem wyżej będzie odpowiednie i najlepiej żebyś miał COM.
    I wtedy szukaj VAG-a na COM (jest nieco droższy).
    Co zyskujesz?
    1.Uruchomisz domykanie szyb z pilota (chyba że już masz)
    2.Odczytasz PIN / dopasujesz klucze / zmienisz przebieg (np. po zmianie zegarów)

    Jeżeli chcesz pozostać przy USB to szyb nie zrobisz....
    Co najwyżej 2-gi punkt i to nie zawsze.

    Piszę oczywiście o funkcjach dodatkowych :) ,podstawowe jak błędy ,kodowanie ,adaptacja ,logowanie obsłuży każdy z interfejsów COM i USB.
    I sprawa podstawowa.Tylko Vag 3.11en ,polski potrafi "zrobić" w balona.
  • Poziom 9  
    Laptopa mam zamiar kupić nie tylko do diagnostyki ale również w celach prywatnych. Jeśli chodzi o oprogramowanie to na pewno nie będzie to win vista. Jeżeli kabel vag com jest bardziej funkcjonalny to kupię takowy. Jednak póki co te plany idą na dalszy cel, aczkolwiek dzięki wielkie za wszystkie informacje.
    Czytałem w sieci o występowaniu przeładowania w passatach i okazuje się iż pasuje to idealnie to mojego przypadku ale...
    no właśnie ostatnio znajomy z którym jeżdżę do pracy kupił VW golfa IV w 3 drzwiach z silnikiem tym samym co występuje u mnie czyli 1.9tdi 110 KM. Okazuję się iż ten jego golfik ma wyraźnie lepiej odczuwalne depnięcie niż mój passek.
    Nie jest to wina chyba masy samochodu? Fakt faktem, passat cięższy, ale z danych
    http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-passat-b5/
    http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/
    wynika iż jest to raptem 15kg różnicy. Z drugiej strony nie wiem czy im wierzyć. Różnica spalania też jest spora. Jak tylko odbiorę wypłatę podprowadzę go do mechanika (innego niż poprzednio) zobaczymy co mi powie.

    edit
    temat do zamknięcia, wczoraj tj. 02.07.2013 o ok godz. 12.00, przedstawiciel handlowy wymusił mi pierszeństwo, passacika mam niestety do kasacji
    dla ciekawskich daje zdjęcie
    Vw Passat b5 1.9 tdi 110KM 97r - wysokie sprzęgło, brak przyśpieszenia, mocy Vw Passat b5 1.9 tdi 110KM 97r - wysokie sprzęgło, brak przyśpieszenia, mocy