Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FORD/Mondeo MK3 - Uszkodzony przegub wewnętrzny prawej półosi- zamiennik?

Mat_91 17 Jun 2013 16:33 32844 6
  • #1
    Mat_91
    Level 25  
    Witam,
    Mam problem z moim Mondkiem, walnięty jest prawy przegub wewnętrzny (objawy typowe dla tej usterki, nadwozie wpada w wibracje przy 80-120km/h, tylko podczas przyśpieszania, w razie pytań, koła wyważone, opony nowe i przed zmianą to samo, zawieszenie zrobione).

    Problem w tym że sam przegub oryginalny od Forda to koszt około 900zł + wymiana :/ Chce wsadzić zamiennik całej półosi z allegro, koszt około 300-400zł, z tego co czytałem ludzie są zadowoleni. Chciałbym jednak was prosić o potwierdzenie informacji że do wszystkich silników i wersji nadwoziowych z manualną skrzynią podchodzą te same półosie/przeguby? Ilość zębów na wałku przy piaście 27, od strony skrzyni 35?

    Dodatkowo na aukcjach znalazłem różne zdjęcia:
    Bez walka przy przegubie od strony skrzyni (na zdjęciu po prawej):
    FORD/Mondeo MK3 - Uszkodzony przegub wewnętrzny prawej półosi- zamiennik?

    Oraz z wałkiem (na zdjęciu po lewej):
    FORD/Mondeo MK3 - Uszkodzony przegub wewnętrzny prawej półosi- zamiennik?

    Z racji że się na tym nie znam: to ma jakieś znaczenie? W razie czego da się ten wałek wymontować? Czy to może tylko zdjęcie poglądowe np ze skrzyni z automatem?

    Sorry za te pytania ale chcę się dokładnie upewnić przed zakupem.
    Chyba że wiecie może czy dostanę zamiennik samego przegubu, osobiście nic takiego nie znalazłem, albo oryginalny albo cała półoś.

    Dla jasności:
    Silnik 2.0 Di 66kW
    Skrzynia manulana, 5bieg.
    Rok 2001.

    Pozdrawiam,
    Mat_91.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Ja proponowałbym kupić regenerowany, będzie lepszej jakości niż tani zamiennik. Lub ze szrotu.
  • #3
    Mat_91
    Level 25  
    OK, ale pytanie gdzie taki dostane? Czy może zlecić regeneracje mechanikowi?

    Czy potrzeba coś więcej oprócz tego krzyżaka wewnątrz, łożysk, obudowy i ewentualnie osłony?
  • #4
    MartBan
    Level 22  
    Najczęściej robią się bruzdy w kielichu od tych 3 jabłek, zdjęcia przedstawiają stronę lewą (bezpośrednio do skrzyni) oraz prawą do której trzeba przełożyć jeszcze pręt i łożysko z podpory - pierwsze zdjęcie. Regeneracja? Nie znam, chyba że pseudo. Wymienić i spokój.
  • #5
    Mat_91
    Level 25  
    Co do regeneracji to wiem że są dostępne kielichy, łożyska igiełkowe i krzyżaki jako części zamienne (nie wiem czy Forda czy innych producentów), jednak w większości wypadków ludzie wsadzają całą półoś a nie bawią się w regenerację więc mało opinii jest w necie na ten temat.

    MartBan wrote:
    stronę lewą (bezpośrednio do skrzyni)


    A nie przypadkiem do piasty?

    A i jeszcze pytanie, co z olejem w skrzyni? Spotkałem się z opinią że trzeba go spuścić przed wymianą tego przegubu. Prawda to?
  • #6
    MartBan
    Level 22  
    Mat_91 wrote:


    MartBan wrote:
    stronę lewą (bezpośrednio do skrzyni)


    A nie przypadkiem do piasty?


    Półoś jak kij, ma dwa końce (i dwa przeguby z resztą), z czego jeden wewnętrzny w skrzynię, drugi zewn.w piastę.

    Olej owszem, uleje się po wyjęciu półosi ze skrzyni.

    Moderated By zeimp:


    Kolega chyba jednak "prosi" się o ostrzeżenie! Owszem, są dwa przeguby, ale, że ich budowa, to dwa różne światy...kogo to - no nie?! Radzę po raz ostatni, myśleć co się chce napisać!

  • #7
    viberti
    Level 10  
    kolego udało się już usprawnić auto ?
    ja miałem taki sam objaw tylko rozsypało mi się łożysko na krzyżaku .
    koszt częsci 35zł i oczywiście w/z półosi .
    jeśli masz dalej problem to mam jeszcze dwa łożyska .