Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c330 chłodnica - termostat

17 Cze 2013 20:50 4803 14
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich,
    Mam taki problem zapalam traktor i jadę w pole po jakimś czasie temperatura jest na czerwonym, i jak otworzę kurek od chłodnicy to temeratura spada, do na zielone i mogę już jeżdzić dale termostat działa, i moje pytanie czego nie chce sie otworzyc termostat, zalany płynem, i jeszcze jak otworzę kurek to słychać jakby ciśnienie zeszło i wszystko działa. Moze trzeba zastosować zbiornik wyrównawczy tylko jak go zamontować wiem ze płyn wzrasta obiętość.
  • Poziom 29  
    Chłodnica w tym ciągniku ma pod korkiem zapas miejsca na powiększającą się objętość płynu.
    Prawidłowy poziom zimnego płynu w niej nawet nie zakrywa górnej rurki. Nawet jak zalejesz pod korek i tak wypluje ta wodę i wróci do prawidłowego poziomu.
    Zbiorniczek na płyn który wyrzuci chłodnica możesz sobie zrobić. Płyn nie woda warto go złapać by ponownie wykorzystać.
    Przyczynę problemu chyba sam znalazłeś. Otwierając korek chłodnicy upuszczasz nadmiar ciśnienia i w tedy wszystko wraca do normy.
    Przez za duże ciśnienie w układzie przegrzewa się silnik. Korek w chłodnicy odpowiedzialny jest z utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie, czyli upuszczanie do atmosfery jego nadmiaru gdy płyn powiększa swoja objętość.
    Dla pewności pożycz od sąsiada korek i przetestuj.
  • Poziom 11  
    To skąt sie wytwarza takie ciśnienie moze ten korek za mocno trzyma, jak sie tego pozbyć?
  • Poziom 29  
    Wydawało mi się, że wyjaśniłem. Właśnie korek chłodnicy utrzymuje w układzie za duże ciśnienie. Gdy otwierasz korek upuszczasz nadmiar ciśnienia potem już układ pracuje prawidłowo. Wymień korek, na razie pożycz od sąsiada i przetestuj będziesz miał 100% pewności czy jest winny.
  • Poziom 11  
    Jutro sprawdzę i dzięki za pomoc.
  • Poziom 39  
    Coś mi nie pasuje w tej dyskusji. Podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia dla zapobieżenia wrzeniu płynu przy temperaturach do 100 st C. I nie może to mieć bezpośredniego wpływu na działanie jedynego elementu regulacyjnego jakim jest tutaj termostat.Zatem aby coś faktycznie zdiagnozować trzeba ustalić, czy termostat faktycznie działa i jak wygląda temperatura chłodnicy. Sam korek tylko utrzymuje zadaną wartość ciśnienia maksymalnego. Gdzieś w podświadomości czai się pytanie o przedmuchy w głowicy lub pod głowicą.
  • Poziom 33  
    Witam
    Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    to jak sprawdzić czy uszczelka jest dobra?
  • Poziom 33  
    Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.Przy dużym przedmuchu powinna być widoczna różnica na manometrze.Na ściankach chłodnicy i korku wlewu powinna osadzać się czarna maź.Na płynie widoczne ciemne smugi.Proszę to sprawdzić.
  • Poziom 29  
    Jeżeli uszczelka pod głowicą byłaby wydmuchana, to wychlapywałoby wodę z chłodnicy, wody przypadkiem ci nie ubywa, sprawdź czy głowica nie jest pęknięta, na razie z zewnątrz.
    Ciągnik jak chodzi, czy woda nie jest w oleju ?
    Korka wina to nie jest na pewno, musisz to zdiagnozować bo jeżeli woda dostanie się do oleju i tak będziesz jeździł to możesz uszkodzić silnik. :D
  • Poziom 11  
    własnie nie wyrzuca wody, a stan oleju zarazie jest taki jak wlałem nie zauważyłem żeby przybywało oleju.
  • Poziom 25  
    Ludzie pęknięta głowica i wszelkiego rodzaju nieszczelności odpadają. Zmień ten korek i zobacz co się będzie działo. :D
  • Poziom 11  
    zrobiłem tak odkryciem korek wlewu w chłodnicy do połowy, i problem znikną muszę poszukać nowego korka.
  • Poziom 13  
    Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat(jest rozerwany) i przy wzroście ciśnienia grzybek samoczynnie sie domyka i blokuje przepływ.