Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.4 - Spadek mocy na benzynie, nierówne obroty

18 Cze 2013 08:36 5556 11
  • Poziom 7  
    Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich użytkowników. Przeszukałem wiele forów internetowych, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Jest on następujący:
    Posiadam samochód Opel Corsa B 1995 r. 1.4 8V 60 KM benzyna + LPG. Jakiś czas temu wymieniłem filtr powietrza, ponieważ był już bardzo zabrudzony. Po wymianie pojawił się problem z wolnymi obrotami na gazie, były bardzo nierówne (na benzynie było wszystko OK) Pojechałem więc do gazownika w celu wyregulowania instalacji i wymiany filtra gazu. Po regulacji samochód działał bardzo dobrze na gazie i benzynie. Jednak na drugi dzień pojawiły się problemy z biegiem jałowym oraz spadkiem mocy silnika na benzynie. Podczas przyspieszania silnik potrafi "szarpać". Na gazie działa bez zarzutu. Silniczek krokowy wymieniłem, nie przyniosło to poprawy. Filtr paliwa również nowy. Nie mam już pomysłów jaka może być przyczyna niewłaściwej pracy silnika na benzynie. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, ponieważ nie znam się bardzo na mechanice.

    Pozdrawiam
  • Poziom 37  
    Podjedź jeszcze raz, skoro nie znasz się za bardzo to nic nie zdziałasz. Nie wiemy nawet jaką masz instalację LPG - zakładam II generację. Może brać ci lewe powietrze, może świece i kable, może cewka, może jest przeklęty......
  • Poziom 7  
    Przepraszam, nie dopisałem. Masz rację, instalacja jest drugiej generacji. Sterownik Bingo-M, natomiast reduktor firmy Lovtec. Jeśli problem leżałby po stronie cewki lub lewego powietrza to chyba na gazie też silnik nie pracowałby poprawnie ? Sytuacja taka jest tylko podczas pracy na benzynie. Na gazie nie ma żadnych problemów.
  • Poziom 37  
    Na gazie II generacji cały osprzęt silnika nie steruje pracą silnika to więc może spowodować, że pracuje na nim poprawnie. Nie działa sonda (w sensie steruje tylko LPG) nie działa MAF ani TPS, jedyne co daje sterownik to iskrę i tyle go było. Jak masz PB to już wszystko musi działać i być sprawne, jak nie będzie.......
  • Poziom 7  
    Co to jest MAF i TPS ?
  • Poziom 10  
    MAF- przepływomierz powietrza
    TPS- czujnik położenia przepustnicy
  • Poziom 7  
    Jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest, że problem jaki powstał spowodowany jest tym, że wcześniej czyściłem czujnik położenia przepustnicy ? Słyszałem, że po takiej czynności trzeba podpiąć samochód do komputera i przywrócić jakieś ustawienia silnika, żeby "nauczył" się od nowa pracy na biegu jałowym. Czy konieczne jest zrobienie czegoś takiego ?
  • Poziom 37  
    Ustawienie w takiej pozycji w jakiej był jest ważne by dawał odpowiedni zakres napięć przy zamkniętej i otwartej przepustnicy. Tak więc nie można go zamontować byle jak.
  • Poziom 7  
    Czyli pewnie to jest przyczyną mojego problemu. Konieczne więc będzie podpięcie samochodu pod komputer ? Nie pamiętam w jakiej pozycji był czujnik, kiedy go wyjmowałem. Sam sobie narobiłem problemów tylko...
  • Poziom 37  
    Poszukaj jakie mają być napięcia skrajne i ustaw go. Może ktoś kolegów wie lub zmierzy i ci powie. Albo serwisówka i tam pewnie będzie zakres.
  • Poziom 7  
    Mam już informacje jakie powinny być napięcia skrajne. W jaki sposób teraz je ustawić ?
  • Poziom 37  
    Poluzuj śrubki TPSa, włącz zapłon ale nie odpalaj, ustaw na zamkniętej przepustnicy skrajne minimum, dokręć TPS, sprawdź czy na maximum jest dobra wartość i już gotowe :D