Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla.
Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana
(w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia) natomiast na regulatorze na jednej z końcówek 0.2 V pozostałe dwie - 0V. Do regulatora dochodzą dwa kable połączone z akumulatorem z którego zasilany jest alternator i odwrotnie. Kiedy odpalimy motocykl z podłączonym regulatorem to na akumulatorze mamy około 18V w miarę obrotów rośnie do 20V na poszczególnych "fazach" mamy równe napięcia - mierząc jako zmienny od 11V - 12,5 V - wszystko wskazuje na dość nietypową budowę tego alternatora gdyż w internecie spotkałem się z dwoma typami - w tym przypadku wygląda to na 3 typ
Proszę mi powiedzieć czy ktoś spotkał się z tego typu "zasilaniem" .
Jak mniemam nie mogę użyć innego regulatora napięcia niż fabryczny 390 zł (dlatego nie kupujcie tego skutera jak również żadnego innego modelu Daelim) . Skuter posiada ECU i kiedy zupełnie odłączy się regulator (prądnicę ) to motorek na wolnych pracuje niestabilnie a powyżej 3000 rpm jest ok - co może być tego przyczyną czyżby była jakaś zależność pomiędzy impulsatorem a prądnicą (jej magnetyzmem) ? Czyżby ECU potrzebowało wyższego napięcia - czy może zaczyna się psuć ze względu na podwyższone napięcie ładowania ? Czy ECU posiada wbudowany stabilizator i prostownik ?
Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana
(w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia) natomiast na regulatorze na jednej z końcówek 0.2 V pozostałe dwie - 0V. Do regulatora dochodzą dwa kable połączone z akumulatorem z którego zasilany jest alternator i odwrotnie. Kiedy odpalimy motocykl z podłączonym regulatorem to na akumulatorze mamy około 18V w miarę obrotów rośnie do 20V na poszczególnych "fazach" mamy równe napięcia - mierząc jako zmienny od 11V - 12,5 V - wszystko wskazuje na dość nietypową budowę tego alternatora gdyż w internecie spotkałem się z dwoma typami - w tym przypadku wygląda to na 3 typ

Jak mniemam nie mogę użyć innego regulatora napięcia niż fabryczny 390 zł (dlatego nie kupujcie tego skutera jak również żadnego innego modelu Daelim) . Skuter posiada ECU i kiedy zupełnie odłączy się regulator (prądnicę ) to motorek na wolnych pracuje niestabilnie a powyżej 3000 rpm jest ok - co może być tego przyczyną czyżby była jakaś zależność pomiędzy impulsatorem a prądnicą (jej magnetyzmem) ? Czyżby ECU potrzebowało wyższego napięcia - czy może zaczyna się psuć ze względu na podwyższone napięcie ładowania ? Czy ECU posiada wbudowany stabilizator i prostownik ?