Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 850 2,5 10V benzyna 1993 - Nie można odpalić

Bart4073 18 Cze 2013 21:40 2625 9
  • #1 18 Cze 2013 21:40
    Bart4073
    Poziom 6  

    Witam!!!!
    Mam taki problem: przy zimnym silnku auto odpala elegancko ale w momencie gdy silnik się nagrzeje np. Po dynamicznej jeździe itp i zgaszę go na chwilę nie można go ponownie odpalić. Objaw jest taki, że rozrusznik kręci i nawet silnik zagada ale nie może wejść na obroty i zaraz gaśnie. Po około 10-15minutach gdy silnik trochę ostygnie odpala normalnie. Problem ten występuje tylko latem. Czy ma ktoś pomysł jaka może być tego przyczyna. Osobiście podejrzewam czujnik hala ale nie jestem pewien na 100%. Proszę o pomoc

    0 9
  • #2 18 Cze 2013 22:29
    misiekts
    Poziom 17  

    Auto z gazem? Co już sprawdzałeś?

    0
  • #3 18 Cze 2013 22:33
    Bart4073
    Poziom 6  

    Bez gazu. Benzyna. W sumie jeszcze nic nie sprawdzałem. Szukałem na forach ale przyczyn jest wiele: czujnik położenia wału, przekaźnik pompy paliwa, czujnik rozrządu...itp. Zdecydowałem się na tym forum zapytać jaka głównie jest przyczyna takiego problemu...ale myślę, że mając czujnik Halla zapasowy to wymienię jego w pierwszej kolejności. Tak myślę...

    0
  • #4 18 Cze 2013 22:44
    misiekts
    Poziom 17  

    Można, ale myślę że to nie to.
    Stawiałbym na paliwo po pierwsze, ale tak samo mogą być źle dobrane świece lub luzy zaworowe. Możesz jakoś sprawdzić wartości z czujnika temp silnika, zapłon na poszczególnych cylindrach (np lampa strobo) i ciśnienie na listwie ? Oczywiście w momencie rozgrzania.

    0
  • #5 18 Cze 2013 22:52
    Bart4073
    Poziom 6  

    Hmm no nie mam zabardzo jak. A co do paliwa to co masz namyśli tzn przekażnik lub pompa czy jakość paliwa no bo niema przecież znaczenie benzyna 95 lub 98 w tym aucie chyba??? W zasadzie taka rzecz z tym odpalaniem dzieje się tylko w lecie.

    0
  • #6 18 Cze 2013 23:18
    pasiek
    Poziom 9  

    a ja myślę, że cewka.

    0
  • #7 19 Cze 2013 07:22
    Bart4073
    Poziom 6  

    Witam!!!!
    No i tak jak mówiłem rano odpalił normalnie przyjechałem do pracy - 7min drogi, silnik się zagrzał i pod pracą gaszę silnik i ponownie chcę odpalić nie daje rady odczekuję jakieś 5min chodzi się troszkę i normalnie odpala...

    0
  • #8 19 Cze 2013 07:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy ,jadąc , po rozgrzaniu nie ma zmiany mocy - tylko nie na odcinku 5 km?
    Czy masz tam immo? Czego brakuje jak nie chce zapalić , iskry , paliwa? SPRAWDŹ.

    0
  • #9 19 Cze 2013 07:54
    Bart4073
    Poziom 6  

    Nie ma zmiany wszystko jest ok..no silnik trochę "pływa" ale ponoć tych silników taki urok... iskra jest ponieważ rozrusznik kręci i nawet odpali wchodzi na obroty i zaraz spadają i gaśnie, a potem już nie da rady odpalić tj rozrusznik kręci ale nic się nie dzieje ..immo chyba niema choć alarm jest.

    0
  • #10 19 Cze 2013 08:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    Takie sprawdzenie , to z pozycji kierownicy. Trzeba sprawdzić , to co pisałem; gdy "już nie da rady zapalić a rozrusznik kręci". Potrafisz sprawdzić?
    Domyślanie się w tym przypadku nic nie da.

    0