Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mobil 5w30 XE i klekotanie czyżby trefny ?

ggregorii 19 Cze 2013 14:41 2712 19
  • #1 19 Cze 2013 14:41
    ggregorii
    Poziom 17  

    Witam zmienili mi rozrząd i olej i teraz coś klekocze czyżby zawory???. Na zimny słychać troszkę a potem przestaje. Po rozrządzie jeździ normalnie ma moc i w ogóle. Wcześniej mi wlepkę z niemieckim olejem Mobil 1 5w30 a teraz mi wlali jakiś Mobil chyba XE 5w30. Czy jest różnica???

    Autko ma udokumentowane 88 tyś przebiegu. Hmm czy wymiana na 10 w 40 by pomogła czy lepiej nie ruszać i jeździć ?


    Teraz przy wysokich temperaturach zewnętrznych jak autko jest bardzo zagrzane to ciągle kl,kl,kl,kl,kl,kl,kl,kl,kl nie głośno ale po wsłuchaniu jest.

    0 19
  • #2 19 Cze 2013 15:22
    slajas
    Poziom 21  

    Jaki samochód i silnik

    0
  • #3 19 Cze 2013 15:40
    ggregorii
    Poziom 17  

    Seat leon 2 Ssilnik 1.6 BSE 8 zaworów. CZyli stary i toporny

    0
  • #4 19 Cze 2013 16:42
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Nie wlewanie gęstszego oleju a wymiana ''hydro popychaczy'', co wcześniej oczywiście potwierdzić diagnozą.

    0
  • #5 19 Cze 2013 16:45
    ggregorii
    Poziom 17  

    No tak tylko wcześniej był olej niemiecki i jakoś o sie zaczęło praktycznie zaraz po zalaniu tego z Polski. Wychodzi na to że jest sporo rzadszy. Skoro na zimnym nie klekocze to musi sie robić za zadki. Wolal bym najpierw mniej inwazyjnych opcji a rozbebeszanie zostawic na koniec.

    0
  • #6 19 Cze 2013 17:45
    alpha01
    Poziom 21  

    kupiony w polsce mobil to podejrzewam ze nie stal kolo orginalnego mobila.kiedys dyskusia z kolegami bya o olejach.Ostatecznie kupilismy w trzech roznych miejscach po litrze castrola i kazdy mial inny odcien a jeden nawet odbiegal znacznie gestoscia.teraz wala podroby wszystkiego co da sie sprzedac.

    0
  • #7 19 Cze 2013 20:14
    ggregorii
    Poziom 17  

    Hm no to trochę dziwne bo niby kupiony był w sklepie ale na nalepce z tyłu nic po polsku tylko angielski i coś tam. Teraz jestem w Holandii i zastanawiam się nad Valvoline 5w40 bo stoi dobrze cenowo

    0
  • #8 20 Cze 2013 16:09
    markslew
    Poziom 27  

    Przed wymianą oleju klekotało? Filtr oleju też wymienili? Wymień olej sam + filtr, olej kup najlepiej porządny mineralny np. Midland 15W-40 albo 15W-50. Te oleje 5W-30 są za rzadkie w wysokich temp. Spuść go.

    0
  • #9 20 Cze 2013 19:06
    ggregorii
    Poziom 17  

    Nie własnie nie powiem na 100% ale nie klekotał. Teraz zastanawiam sie nad valvoline 10 w40 maxlife. Po opisach zbiera dobre opinie. Tak filtr też byl zmieniany na MANN

    0
  • #10 20 Cze 2013 21:58
    diodabg
    Poziom 29  

    problemem może być olej bo niestety rozlewany w Polsce pewnie nadaje się też do frytkownicy :D
    kup olej np. z Niemiec i zobaczysz różnice zalej 10w40 bo przy 15w40 czasami hydraulika nie domaga Motul, Liqui moly to jedne z najlepszych...

    0
  • #11 20 Cze 2013 22:30
    NdYAG
    Poziom 16  

    alpha01 napisał:
    kupiony w polsce mobil to podejrzewam ze nie stal kolo orginalnego mobila.kiedys dyskusia z kolegami bya o olejach.Ostatecznie kupilismy w trzech roznych miejscach po litrze castrola i kazdy mial inny odcien a jeden nawet odbiegal znacznie gestoscia.teraz wala podroby wszystkiego co da sie sprzedac.


    Castrol to tylko marka produktu, która nic nie mówi o zawartości. Castrol nie ma własnych rafinerii, tylko zleca 'produkcję' pod własną marką. Tak jak serek w Biedronce - dziś robi go jeden dostawca a za miesiąc inny, opakowanie jest to samo.
    Rafinerie w Polsce sprzedają bazę olejową, która później jest w olejach mobil/castrol po dodaniu dodatków innych producentów. Pod własną marką lotus/orlen/etc. sprzedają oleje z tą samą bazą i z dodatkami od tego samego producenta :)
    Nie ma się co do marki przywiązywać, poza tym dziś już prawie nie ma czysto syntetycznych olejów 5W30 :-O

    0
  • #12 21 Cze 2013 00:50
    maidan
    Poziom 11  

    Posłuchaj rady kol. markslew. Spuść ten olej, jeżeli był założony nowy filtr to go zostaw (najwyżej wylej z niego stary olej), wlej półsyntetyk 10W40 jeżeli silnik ma spory przebieg to dobry minerał 15W40 . Oleje "rzadsze" o niższych indeksach lepkościowych to trochę ściema marketingowo - ekologiczna, w nowych silnikach o ciasnych pasowaniach z wymuszeniem dużych prędkości oleju w układzie - dadzą radę, w silnikach starszej generacji w naszym klimacie mogą tracić swoje właściwości lepkościowe zwłaszcza w lecie. Oczywiście wszystkie działania odbiegające od zaleceń producenta robisz na własną (a nie moją) odpowiedzialność -:). A co do Mobila to wybór ok, Valvoline 5W50 ok - unikaj kupowania z niepewnych źródeł.

    0
  • #13 21 Cze 2013 12:34
    ggregorii
    Poziom 17  

    Myslalem albo nad valvoline 5w40 albo 10w40 bo mam do niego dostep. Tylko nie wiem czy sprobowac najpierw ten 5w czy od razu 10w. Olej ze sklepu w Holandii takze powinien byc ok

    0
  • #14 21 Cze 2013 12:53
    maidan
    Poziom 11  

    5w40 będzie droższy niż 10w40. 10W40 w zupełności wystarczy - nie będziesz chyba jeździł po Alasce. Inna sprawa że ten 5w40 to "valvoline synpower" czyli pełny syntetyk.
    Powiem inaczej - jak parę groszy nie robi Ci różnicy lej 5w40 jak chcesz wydać mniej lej 10w40 - i tak i tak będzie dobrze -:)

    pozdrawiam

    0
  • #15 21 Cze 2013 14:52
    cefaloid
    Poziom 30  

    ggregorii napisał:
    No tak tylko wcześniej był olej niemiecki i jakoś o sie zaczęło praktycznie zaraz po zalaniu tego z Polski. Wychodzi na to że jest sporo rzadszy. Skoro na zimnym nie klekocze to musi sie robić za zadki. Wolal bym najpierw mniej inwazyjnych opcji a rozbebeszanie zostawic na koniec.

    Skąd pewność żen 'niemiecki' olej to było to, co powiedział sprzedawca? Moze wlał jakiś motodoktor czy inny tego typu wynalazek tylko po to, byś kupił? A może po prostu się zużyły właśnie teraz - zdarza się. Jeśli tak to niezależnie od tego co wlejesz może być dokładnie takie samo kle kle kle. Nie szkoda Ci kasy na olej by tak eksperymentować? Zwłaszcza że za hydro popychacze to zapłacisz +/- tyle co za olej a ich wymiana banalna.

    ggregorii napisał:
    Na zimny słychać troszkę a potem przestaje.

    Czy to co teraz słyszysz na upałach to dokładnie taki sam odgłos jak podczas odpalania na zimnym? Jeśli tak to ja osobiście uważam że:
    kajaba autoserwis napisał:
    Nie wlewanie gęstszego oleju a wymiana ''hydro popychaczy'', co wcześniej oczywiście potwierdzić diagnozą.


    Dodano po 21 [minuty]:

    alpha01 napisał:
    kupiony w polsce mobil to podejrzewam ze nie stal kolo orginalnego mobila. (...) kiedys dyskusia z kolegami bya o olejach.Ostatecznie kupilismy w trzech roznych miejscach po litrze castrola i kazdy mial inny odcien a jeden nawet odbiegal znacznie gestoscia.


    Kolego, a wiedziałeś o tym że Castrol nie jest w ogóle producentem oleju? Oni nie mają ani jednej własnej rafinerii w Europie. Oni zlecają produkcję oleju firmom typu Lotos, Łukoil, Orlen itp., po czym naklejają swoje logo. Nie dziw się więc, że kazdy mial inny odcien. To nie wynika z faktu że polscy dystrybutorzy kradną tylko z faktu, ze mógł pochodzić od innych producentów.

    0
  • #16 21 Cze 2013 16:31
    krocze
    Poziom 25  

    Podstawowa różnica jest taka, że za granicą sprzedają bańki 5L, a u nas tylko 4L. Ponadto zauważyłem, że dla przykładu Total Quartz 7000 10W40, który stosowałem, u nas jest lekko ciemny, a kupiony w Niemczech razem z autem, bardzo jasny, wręcz złoty i "myje dłonie" usuwając zanieczyszczenia z rowków linii papilarnych, czyli idealnie myje też silnik z nagaru, itp. Zatem różnica jest nie tylko wizualna, ale i odczuwalna.

    maidan napisał:
    jeżeli silnik ma spory przebieg to dobry minerał 15W40

    Przecież podał jaki dokładnie ma przebieg, więc po co zwrot jeżeli, dla asekuracji? Klekotania silnika nie usuwa się olejem tylko naprawą.

    0
  • #17 21 Cze 2013 16:40
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Różnica w olejach z "zachodu" i sprzedawanych u nas w "dzikim kraju" jest taka sama jak z paliwem- tam i tu.

    0
  • #18 21 Cze 2013 17:56
    ggregorii
    Poziom 17  

    Dzis rano z ciekawosci sprawdzilem na zimnym jest zero klekotu no moze jak by sie stetoskopem wsluchal. Dopiero jak oliwa sie zagrzeje to slychac. Hm a czy stuka jeden czy kilka to da sie to golym uchem wsluchac.

    0
  • #19 21 Cze 2013 22:16
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Spuść to badziewie, i zalej normalny olej ( który sam kupisz, a nie wszechobecny szajs mobil) polecam valvoline max life, motul. Jeśli nie pomoże, to masz pewnie problem z silnikiem.

    0
  • #20 23 Cze 2013 13:38
    elemen_th
    Poziom 29  

    cefaloid napisał:
    Skąd pewność żen 'niemiecki' olej to było to, co powiedział sprzedawca? Moze wlał jakiś motodoktor czy inny tego typu wynalazek tylko po to, byś kupił?
    Tu jest chyba piesek pogrzebany :) Tuning przed sprzedażą żeby ładniej chodził :)

    0