Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

octavia fsi 2006 - Światła led plus z aku wyłącza z świateł nie

20 Cze 2013 12:40 2130 12
  • Poziom 7  
    Witam
    moje pierwsze zapytanie na tym portalu - szukałem ale nie znalazłem podobnego problemu a jest tak:
    założyłem ledy z przekaźnikiem podłączone po plusie pod bezpiecznik halogenów, minus na klemę i wpięte kablem w postojowe lub w mijania (obie opcje zrobiłem bo chciałem sprawdzić ) i jest tak:
    - przekręcam kluczyk, odpalam - zapalają się -
    - przekręcam światła na postojowe lub mijania i ..... w każdej "lampie" świecą dwie diody normalnie a trzy słabo - po prostu przekaźnik ich nie wyłącza, oczywiście kiedy wyłączę światła, Ledy świecą prawidłowo, gasną po wyłączeniu silnika.

    Metodą testów sprawdziłem że: kiedy Ledy są włączone na zapalonym silniku i świecą, wyjąłem kabel plusowy ( ten z przekaźnika ) który był podpięty pod światłami mijania i dotknąłem nim do plusa na akumulatorze Ledy pięknie gasną czyli przekaźnik dostając 2-gi plus prawidłowo je wyłącza
    – pytanie tylko dlaczego kiedy przekaźnik dostaje drugi plus ze świateł ich nie wyłącza w końcu „plus jest plusem” ??? i to jest moje pytanie miał tak ktoś ? jest jakieś rozwiązanie co z tym zrobić ? czy może jednak komputer za to odpowiada sterując dopływem prądu do świateł czy to pozycyjnych czy mijania.
    Nie mam zbyt wielkiego pojęcia o elektryce samochodowej więc gdyby ktoś potrafił mi "łopatologicznie" podpowiedzieć jakieś rozwiązanie będę wdzięczny, pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Plus podłączasz pod przewód plus po stacyjce lub jak jest moduł to po aku.Masa i pozycyjne jak powyżej.Po co ci halogeny nie wiem.Napisałeś bardzo zawile temat.:)
  • Poziom 38  
    Witam
    Ile przewodów wychodzi z ledów, dwa czy trzy.Możesz przecież zasilić je po kluczyku (przez bezpiecznik oczywiście),natomiast masę ledów podpiąć pod postoje lub mijania.Jeszcze można to zseperować diodą odpowiednio podłączoną.Jaki masz ten przekaźnik ,zwierny czy rozwierny.Z czego zasilana cewka przekaźnika.
  • Poziom 7  
    - ledy mają dwa przewody: plus, minus i wchodzą do przekaźnika (zalanego nierozbieralnego bez opisowego )
    - z przekaźnika wychodzą/wchodzą te powyżej dwa łączące do ledów, oczywiście PLUS i ten mam podpięty pod bezpiecznik na którym są halogeny bo na nim pojawia się prąd PO przekręceniu kluczyka, kabel minus i ten mam podpięty do aku no i trzeci kabel z przekaźnika do wpięcia w światła mijania a efekt mam taki jak opisałem "Metodą testów sprawdziłem że:......
  • Poziom 38  
    Czyli z tego przekaźnika wychodzą trzy przewody ,masa i dwa plusy.Jeden plus zasilanie po kluczyku ,drugi plus pod światła (by gasły po ich włączeniu),masa wiadoma.
  • Poziom 7  
    dokładnie tak ............
    i jak pisałem dziwne to że plus pod światła mijania nie rozłącza ledów a kiedy dotknę na PLUS w aku tym kabelkiem spokojnie przekaźnik je wyłącza
  • Poziom 38  
    Daj może diodę odpowiednio spolaryzowaną,czy to coś da.Gdzie podpiołeś się tym plusem ,pod żarówkę.
  • Poziom 7  
    "pod żarówkę" - wpiąłem szybkozłączkę zaciskową na przewodzie plusa w kloszu tuż przed końcówką mocowania żarówki
  • Poziom 12  
    Witam
    Jaki to model lampek? Co to za moduł przekaźnikowy? Najlepiej to weź miernik i zmierz napięcie na tym przewodzie, pod który się podpiąłeś, przy zapalonych światłach. Być może w skutek rezystancji przewodów napięcie zasilające żarówki jest troszeczkę niższe niż napięcie mierzone na klemach akumulatora i przez to ten moduł może głupieć. Jeżeli by tak było to możesz dodatkowo w miejscu połączenia "przewodu gaszącego ledy" z przewodem świateł mijania podłączyć kondensator elektrolityczny niewielkiej pojemności.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 7  
    "kondensator elektrolityczny niewielkiej pojemności" aaaacha wg mojej wiedzy odpowiem na to - CZYLI ??? bo nie za bardzo ta nazwa do mnie .... przemawia - ;)
    - gdzieś czytałem że właśnie - prąd z alternatora na zwykłych żarówkach nie daje takiego efektu ale na ledach jako "czulszym ustrojstwie " może wywołać taki efekt
  • Poziom 12  
    Przyczyną tutaj jest wadliwie działający elektroniczny moduł przekaźnikowy rozłączający i załączający ledy. Najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem będzie wymiana go na tradycyjny samochodowy przekaźnik elektromechaniczny https://www.google.pl/search?q=przeka%C5%BAni...firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source i podłączenie go według starego dobrego schematu https://www.google.pl/search?q=przeka%C5%BAni...Findex.php%253Ftopic%253D28551.0%3B1024%3B573 przynajmniej ja tak miałem w dwóch samochodach i nie było z tym żadnego problemu.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 43  
    Po mojemu to w halogenie nie ma żadnego plusa,mierzyłęś pewnie multimetrem nie kontrolką.Podłącz zasilanie pod bezpiecznik po zapłonie.
  • Poziom 7  
    Witam

    Problem rozwiązany - okazało się, (za poradą kolegi z innego forum) że KONDENSATOR 100uF 50V 105°C - rozwiązuje problem mrugania i nie wyłączania świateł.
    Jak by ktoś miał podobny problem - spokojnie można stosować to rozwiązanie - Jedna nóżka ( + ) kondesatora pod kabelek plusowy z świateł mijania czy postojowych jak kto tam ma, druga nóżka pod masę i działa.
    Pozdrawiam i szerokości