Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)

20 Cze 2013 13:11 3102 9
  • Poziom 9  
    Witam,
    dawno nie zakładałem tematu, więc jeśli popełniłem jakiś błąd to proszę o zrozumienie.
    A teraz przejdę do rzeczy:
    Używam routera D-Link DSL-2640B z rewizją B2 (domyślam się po "Hardware Version" na stronie konfiguracyjnej routera) z najnowszym oprogramowaniem,
    posiadam również osobną bramkę VoIP (z najnowszym softem) podpinaną pod router kablem Ethernet (Fritz!Box Fon AVM ADSL VoIP TK Anlage).
    Korzystam z Internetu z pakietu Funpack HD, czyli po prostu z Neostrady która co 24h narzuca mi nowe IP, ten fakt jest problemem gdyż wtedy router "głupieje" i nie "przepuszcza" połączenia SIP.
    VoIP działa świetnie, do momentu aż mi zmienią właśnie IP, wtedy pomaga tylko restart routera (a chcę to jakoś obejść z kilku powodów)
    Telefon chcę mieć oczywiście z Funpacka.
    Próbowałem już różnych rzeczy:
    Do bramki wprowadziłem inne konto SIP (z FreecoNet bodajże), skutek ten sam.
    Manipulowałem częstotliwością ustawienia "Keep port alive" czy coś takiego (piszę z pamięci) nic nie pomogło
    Porty przekierowywałem, też to nic nie dało.
    Dla bramki ustawiałem zarówno stałe jak i zmienne IP wewnętrzne, nic się nie zmieniło.
    Restartowałem ustawienia na obu urządzeniach, to samo :/
    Zauważyłem że ręczna zmiana portu na bramce pomaga do ponownej zmiany IP,
    jak by ta bramka sama potrafiła sobie zmieniać ten port domyślam się że nie było by tego problemu.
    Trochę namieszałem, ale zabawa z tym telefonem to koszmar :/ .
    Ktoś ma pomysł co zrobić? Googlowałem oczywiście, lecz nic konkretnego nie przeczytałem, wiem tylko że ten router słynie z tego problemu.
    Może wgranie do routera Openwrt pomoże? Jestem laikiem z tym softem i ledwo wiem co to jest :)
    Czekam na czyjąś boską pomoc, bo ja już nie wiem za bardzo co robić (podłączenia ShitBoxa nie wchodzi w grę).
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Przydziel na routerze statyczny adres IP bramki VOIP, tak by za każdym razem miał taki sam wew. IP, skonfiguruj przekierowanie portu na ten adres IP i zobacz czy pomogło.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Adrian12692 napisał:
    Porty przekierowywałem, też to nic nie dało.

    Sprawdź czy router , który łączy się z neostradą ma Triggering port
    i ustaw 5060
    Oczywiście , zwykłe natowanie też zrób.
  • Poziom 9  
    Dobra, dzięki za pomoc, zaraz to sprawdzę :)
    Jak rozłączy znowu to pobawimy się w "ponowną konfigurację krok po kroku tych obu urządzeń".
    Tak mi przeszło przez myśl że może coś źle robię, albo w złej kolejności.
    Jutro dam znać czy Wasze podpowiedzi pomogły :)
  • Poziom 9  
    OK, a więc tak:
    Zamieszczam tutaj screeny, jak ktoś widzi jakiś błąd niech pisze.
    Dodaję to "na poczekanie", dalej czekam na zmianę IP by zobaczyć co się stanie z telefonem na poniższych ustawieniach.


    Router:


    Zakładka "SETUP"
    D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)
    D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)


    Zakładka "ADVANCED"

    D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)
    D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)
    D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)



    Bramka VoIP:


    D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada) D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)
    D-Link DSL-2640B - VoIP nie działa po przydzieleniu nowego IP (Neostrada)



    Konfiguracja schematycznie wygląda tak:

    Gniazdo telefoniczne----> Router----->Bramka VoIP----->Telefon stacjonarny

    Router jest serwerem DHCP.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Na Dlinku
    Advenced -> Applicattion Rules

    Dodany masz Voip ale tylko UDP
    dodaj też TCP

    Czy nie możesz zrezygnować , z Dlinka i podpiąć odrazu Fritz!Boxa ?
  • Poziom 9  
    Ustawie to jak wróce do domu.
    Co do tego pomysłu, ufam bardziej dlnikowi, jakoś fritzbox jako modem mi sie nie widzi.
    QoS i kierowania portów nie widze w ustawieniach.
    Po drugie dlink ma chipset który jest dobry ma długich liniach ( a moja ma ok 6-7 km).


    Edit:
    Z fritzboxem spróbuje jak nie będzie wyjścia. W sumie to lepsze niż Livebox :).

    Edit 2:
    OK, już poprawiłem dodając ten port w TCP.
    Zobaczymy co się wydarzy :)
  • Poziom 9  
    No, no... Panowie... Wielkie dzięki!
    Wszystko hula, aż miło patrzeć i "słyszeć przez telefon"
    Ogółem, działa jak należy.
    Po tiggeringowaniu tych portów po zmianie IP telefon rozłącza się i łączy po ok. 10 minutach.
    Kilkakrotnie eksperymentowałem (symulacja zmiany IP- czyli odłączenie kabla ADSL od routera i podłączanie po kilku/kilkunastu sekundach z powrotem), eksperymenty z pomyślnym skutkiem, poczekałem dobę na "naturalną" zmianę IP, adres się zmienił a telefon zadziałał po około tak jak wspomniałem dziesięciu minutach :D.
    Dziękuję za ukazaną pomoc, temat zostawię otwarty aby te rozwiązanie tego problemu "wyszło na światło dzienne", myślę że pewnie jest jakiś męczennik który zobaczywszy ten temat rozwiąże ten irytujący problem.
    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!
  • Poziom 22  
    Poszukaj wartości w bramce VOIP
    "Registrar Expire" ona jest wyrażona w sekundach.
    Wpisz 60 zapisz.

    Powinien po 1 minucie już działać telefon.
  • Poziom 9  
    Bramka się nie połączy, po logach widzę timeout, czyli logika wskazuje że router blokuje połączenie, no ale po 10 minutach wszystko działa :)
    Po 2, nie mam tego parametru, ale ten fakt mi nie przeszkadza, reasumując:
    Telefon nie jest 24/7 używany :), jest do 2 godzin dziennie, chociaż rzadko więcej niż 1 godzina, a jedno wyłączenie na 10 min z 24 godzin nie przeszkadza.
    24 h = 60 min x 24
    24 h = 1440 min
    10/1440 min
    10 min nie działania na 1440 min dziennie to naprawdę nie wiele :)
    Pozdrawiam