Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

20 Cze 2013 21:21 8076 38
  • Poziom 15  
    Witam, posiadam indyjski skuter hero puch winner.
    Sprawował się świetnie, ale po ostatniej zimie dopadły go pewne bolączki.
    Gdy zimny odpala na dotyk, ciepły trochę trzeba pokręcić.
    Z miejsca wyrywa jak należy ale po przekroczeniu 30km/h zaczyna się dusić, po dodaniu gazu na max gaśnie, po wyciągnięciu ssania trochę odzyskuje moc i dalej ciągnie, prędkość maksymalna spadła z 75 do 60km/h i to na ssaniu, bez niego ciężko dobić do 50km/h
    Oraz zaczęło ciec paliwo z gażnika na postoju.
    Wymieniłem, świecę, gąbkę w filtrze, dwukrotnie przeczyściłem gażnik, raz umyłem pędzelkiem w benzynie, drugi raz w chemii i przedmuchałem sprężonym powietrzem.
    Opisana praca przy maksymalnie wkręconej śrubie od mieszanki i od wolnych obrotów, przy ustawieniach uśrednionych, takich jakie miałem w zeszłym roku, pięknie pali i zimny i ciepły, ma niższe i równiejsze wolne obroty, ale po małym podniesieniu obrotów zaczyna się dusić, do tego stopnia że czasem było ciężko ruszyć, jazda możliwa tylko z wyciągniętym ssaniem.
    Obecnie bardziej dymi i czuć paliwo z wydechu, jakby na małym gazie dostawał za dużo paliwa a na wyższych obrotach za mało.
    Gażnik mikcarb.
    Może ktoś wie co mogło się mu stać, co na to zaradzić, ewentualnie jakby już nie było ratunku, to jaki inny gażnik by podchodził do niego?
  • Poziom 11  
    Kolego jak mozesz skontaktuj sie ze mna przez GG 559788
    lubw inny sposob mam ten sam problem
  • Poziom 15  
    trochę czytałem o tym skuterze, a może i wszystko co się da. Głównie doradzają wymiane dyszy na większa co dla mnie nie ma sensu bo w końcu powinna być taka jaką fabryka dała, a nikt tu nie przeprowadzał żadnych modyfikacji na własna rękę i nie zmieniał części. Ja nie poradziłem sobie z tym, zobaczę na wiosnę, obecna pogoda to nie skuter mi w głowie. Jeżeli chodzi o cieknące paliwo to kupiłem drugi kranik podciśnieniowy, ale doradzam lepszy, tani puszczał jak było więcej jak dwa litry paliwa w zbiorniku. Na wiosnę kupie drugi gaźnik to zobaczymy.
  • Poziom 11  
    Ja Mysle ze lepiej by bylo kupic nowy gaxnik do dwu suwa innej opcji nie ma raczej .. Jak by ktos mial zdjecia z tego gaznika to by było super mozna by bylo porownac itp.
  • Poziom 18  
    Witam.A może sprawdż szczelność silnika(simmeringi).Właśnie nimi może zasysać nadmiar powietrza,a nie gaźnikiem.Gaźnik może być całkiem dobry.
  • Poziom 15  
    też tak myślałem ale tak na logikę to raczej na wolnych obrotach by głupiał. Poza tym miałem trudności z zakupem kompletu uszczelek, a nie chciałem rozpołowić silnika i zastanawiać co dalej. A jeżeli chodzi o gaźnik to można dokupić ten sam model, kosztował chyba 180zł.
  • Poziom 11  
    JasomiT napisał:
    też tak myślałem ale tak na logikę to raczej na wolnych obrotach by głupiał. Poza tym miałem trudności z zakupem kompletu uszczelek, a nie chciałem rozpołowić silnika i zastanawiać co dalej. A jeżeli chodzi o gaźnik to można dokupić ten sam model, kosztował chyba 180zł.



    Powiedz mi gdzie ci sie udalo dostac ten sam gaźnik bo straszny problem z tym jest ...
  • Poziom 15  
    w sklepie motoryzacyjnym, człowiek sprawdził i powiedział ze w jednej hurtowni jest taki i może zamówić za 180zł ale był kiedyś też nowy na Allegro. Szukaj po nazwie gaźnika nie skutera.
  • Poziom 18  
    Niekoniecznie,albo to tylko kwestia czasu i dalszego ich zużycia.Obstawiam właśnie je zamiast gaźnika.
  • Poziom 15  
    jak tak zaczełeś pisać to sam się zastanawiam. Ale tak! Wysokie obroty i brak podciśnienia? A na niskich ok? z reszta. Po wymianie rozrządu passacie w te mrozy robię sobie przerwę. Masz doświadczenie to coś podpowiedź.
  • Poziom 18  
    To też moje gdybanie..choć np.w pilarkach parokrotnie spotkałem się z takim zachowaniem silnika.Z reguły wtedy gdy uszczelniacz zaczyna szwankować.Większe obroty wpływają na szybsze ujawmienie się nieszczelności,a przy wolnych to znika.Wraz ze wzrostem ich zużycia są coraz większe trudności ze stabilną pracą nawet na niskich obrotach a potem w ogóle prawie nie daje się uruchomić.Mierzyłeś ciśnienie?To dużo powie.Jeśli tłok i cylinder są dobre,to na pewno padły uszczelniacze.
  • Poziom 11  
    ja mam zdjecie z tego motorka jak jest zdjeta obudowa moge podesłac bo musze was o cos zapytać
    Ok Zaczynam ___________________

    Witam Wszystkich forumowiczór :

    Tak jak w temacie mam taki skuterek, w prawdzie uzytkowje go bardziej dziadek.
    Dziadek oddal go do servisu , a partacze tak to zrobili ze pozal sie boze ... zamieszczam wam zdjecie jak to wyglada..

    Chodzi o to ze skuterek nie chodzi na wolnych obrotach , po rozebraniu obudowy i dostaniu się do gazniki zauwazylem ze na u dołu filtra powietrza jest przewiercona wiertarka dziurka na dole, <załamka>
    Na ta chwile skuterk ciezko zapala, i jak daje gazu to pierw sie dusi a ppzniej sie wkrecana obroty ...
    aaa jeszcze jedno - wymienilem ta gabke w srodku w tym filtrze gosciu gdzie naprawiaja skutery dal mi nowa wycialem ja pod obudowe tej ze skuterka lecz
    orginalna byla ciensza troche , zniszczona i najlepsze ze wycieta przez tych partaczów

    Nie wiem co oni tam robili to juz jakis czas temu bylo teraz jest pozamiatane by cos wskurac ..

    Prawdopodobnie wina leze po strobie gaznika lub fitra powietrza,
    Brakuje tak ze wydaje mi sie koncowki wylotowej z fitra powietrza.

    Pomozcie mi rozwiazac ten problem z nim :(


    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach
  • Poziom 18  
    Pytaj,na pewno ktoś ci pomoże.Mierzyłeś sprężanie?To na początek..
  • Poziom 11  
    Oki shimto jestes mozesz mi poc w tej sprawie

    otóż zdjąłem obudowę i
    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

    jak widzisz z kolektora wychodz czarny przewod co to takiego ??
  • Poziom 18  
    Dokąd idzie ten przewód?A nie jest to odma?Sprawdź cylinder,tłok i pierścienie.Mogłeś przegrzać silnik..
  • Poziom 11  
    mas zmoze skype ? mozemy pogadac tam ?
    Ten czarny z Krucca co wychodzi ..wogole musze sie zapytac was o ten talerzyk podcisnieniowy ponoc ....

    jak on dziala wogole ...jak jest zasada jego dzialania
  • Poziom 18  
    Witam.Nie mam Skype ani gg,niestety.Ale nigdzie nie widzę informacji czy mierzyłeś stopień sprężania i jaki jest.Z tego co piszesz wynika że gaźnikowi mycie się przydało na pewno,ale obejrzyj czy nie zajechałeś silnika..

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    Może zacznij od podania podstawowych informacji.Potem będziemy rozwiązywać pozostałe problemy.Sprężanie,stan tłoka i cylindra,szczelność silnika.Rozbierania i tak nie unikniesz,a uszczelki można wyciąć samemu.
  • Poziom 11  
    zapewniam cie ze sprezanie jest dobre , mialem go w servisie , ich diagnoza byla jasna trzeba zakupic inny gaźnik. Shito ja na tym skuterku jezdziłem ale dusił sie nie mial takiej mocy mozna powiedziec na 80%. i ciezko palił dodam tez ze juz tam regulowali ta blaszke ktora zamyka doplyw paliwa w zbiorniku plywaka. Sprezanie i reszta jest wpozadku z nim . Winą za to ponosi Gaźnik
    Powiedz mi czy moge podlaczyc werzykiem bezposrednio z zbiornika paliwa przez fiter paliwa i do gaźnika jak np jest w romecie czy musze miec z tym pompke podcisnienia ( ten taki srebrny dysk ) ?? ma to jakos znaczenie ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak mozecie looknijcie na ta stronke
    http://forum.mieloch.pl/hero-puch-winner-2-t351461.html

    to tez odemnie
  • Poziom 18  
    Więc po kolei.Wiesz co to jest odma?Myślę że w ten sposób została podłączona u ciebie.Jeśli z odmy dmucha ci spalinami,silnik masz na bank zużyty.To może być tylko problem z zakleszczonymi pierścieniami,ale niekoniecznie..Kwestia gaźnika..podaj jego pełne oznaczenia,nazwa,typ..poszukamy.Pompkę podciśnieniową lepiej zostaw,lub kup nową,kranik na pewno wymień.Jeśli nie chcesz się bawić w tuning,staraj się pozostawić wszystko w serii.
  • Poziom 11  
    hero puch winner - mało mocy na wyższych obrotach

    Nie znalazłem zeby skas mi dmuchal spalinami. Jeden gosc co zna sie troche na tym powiedzial ze moze to byc simer na wale.
    Problem polega na tym ze kiedy do gaźnika wloze linke ssania to nie odpali za chiny, jezeli linka jest wyciagnieta ze ssania motorek odpali jako tako. Wiec co to moze byc ???

    czemu ta linka sssania jest tak zależna
  • Poziom 15  
    Odma? to nie czterosuw, tam są przewody od paliwa i oleju, a czarny przewód wcześniej omawiany to chyba do kranika podciśnieniowego nie? A skoro o tym mowa.
    shinto dzięki za radę, fakt że w dwusuwie szczelność skrzyni korbowej ma olbrzymie znaczenie, zbagatelizowałem to, jak jutro moja druga połowa nie wymyśli mi nic do roboty to rozpołowię silnik i zobaczymy.
  • Poziom 11  
    poweidz mi jak to jest mierzylem to arzedziem do sprawdzania kompresji wi syzlo mi tak ze po pierwszym kopnieciu wyskoczylo 60 a po drugim 90 ...czyli co jest ok ????
  • Poziom 11  
    Tak panowie sprawa sie juz wyjasnila co jest winne ..

    Problemm nie jest gaźnik lecz kompresja ... czyli dokladnie tłok z pierscieniami ,, zakupiłem uzywany inny silnik z tego motorka i skompletoalem z 2 na 1 sprawny .. przelozylem tlok z pierscieniami do mojego cylindra i zalapał ...
  • Poziom 15  
    "załapał" a co nie palił? przecież problem był inny.
    Rozebrałeś stary silnik?, w jakim stanie tłok, pierścienie i cylinder, puścisz dobre zdjęcia?
    Z nowym silnikiem i starym gażnikiem dobrze pali i ciągnie do siedmiu dych bez ssania?
  • Poziom 11  
    Kuurde nie ma zdjec z tego , ale powiem ci ze wina za to wszytsko poprostu luz, tlok z pierscieniami w komorze cylindra powinien siedziec dokladnie , a nie ze ma luzy.. a złaczenie pierscienia na tloku powinno miec szczeline gruposci kartki papieru a nie jak w moim przypadku 2 mm, to nie ma szans by motorek odpalil.
    Mam jeszcze tylko problem z cieknacym paliwem jak motorek stoi w garazu .. Juz kupiłem nowy zawor podcisnienia a jednak dalej leje ...

    macie jakies pomysly ???
  • Poziom 15  
    2mm szczeliny między tłokiem a cylindrem to dużo, może jakiś cylinder po szlifie a na oryginalnym tłoku, ale jak pierścień ok to nie powinno to mieć takiego znaczenia.
    Z resztą zacząłeś że masz taki sam problem jak ja, a ja nie mam problemu z odpalaniem tylko z wysokimi obrotami, więc jednak mamy różne problemy.
    Oraz nie miałeś problemów z kupnem uszczelek?
    Ja wyjechałem silnikiem z ramy ale nie mam czasu się dobrać do niego, jak poskładam auta to rozbebeszę drania, ale to w przyszłym tygodniu.
    A jeżeli chodzi o cieknięcie paliwa to dobry filterek żeby brudy nie blokowały iglicy i dobry kranik, a nie najtańszy, który albo nie puszcza w ogóle albo leje czy silnik pracuje czy nie, zobacz też pływak, może miał podniesiony poziom paliwa.
  • Poziom 11  
    zrob jakies foto pooolukam co i jak moze sie sprzydaja... tak dzis otworzylem komore plywaka i podnioslem ta blaszke wyżej zeby szybciej zamykal poziom moze to cos da.. a kranik podcisnienia ma nowy wlasnie ...zobaczym teraz co sie bedzie dzialo..
    Mowie ci Pierscien zalozony na tloku musi sie laczyc szczelina szerokosci kartki papieru

    a ty masz wysokie obroty ? no to odkrec na manetce gdzie dajesz gazu na raczce, tam jest regulator probowales tym ??
    bo pozniej to pozostaje ci tylko regulacja gaźnika ...
  • Poziom 15  
    Na manetce masz tylko regulację luzu linki, chyba jednak nie czytałeś mojego początkowego opisu.
    I ponowię pytanie, miałeś problem z dostaniem uszczelek, bo musiałeś zakładać nowe jak pisałeś że składałeś jeden z dwóch, no chyba że robiłeś jak mój sąsiad składał na hermetyk :D
  • Poziom 11  
    dokaldnie , mialem hermetyk , przy rozbiorce ostroznie sciagałem by nie poprzerywac uszczelek.. i jakos poszlo.. Masz tam jakies zdjecia ??
  • Poziom 15  
    Witam po przerwie, jak skuter, lata jak trzeba? Ja w końcu znalazłem czas i zrobiłem swojego, jutro, założę resztę osłon i potestuję, jak na razie pracuje prawidłowo, trzeba Ci jeszcze jakieś zdjęcia?