Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza EVO1 - Dziwne zachowanie układu podciśnienia - poźno budzi się turbo

emswisnia 21 Cze 2013 10:46 2061 0
  • #1
    emswisnia
    Poziom 15  
    Witam,

    Mam problem ze swoją Ibizą z silnikiem AFN + program.
    Robiąc logi dynamiczne grupy 011 zauważyłem że turbo budzi się dopiero od około 2200obr/min. auto wtedy dostaje takiego kopa i później ładnie ciągnie już do samego końca.

    Tutaj jest log tej oto grupy: http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_124482.html

    Wykonałem dodatkowo logi statyczne:
    BS grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130328.html
    BS grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130329.html
    BS grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130327.html
    BS grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130325.html

    Wówczas zabrałem się za wymianę przewodów od podciśnienia na nowe jedynie nie udało mi się wymienić przewodu który łączy zawór n18 i n75 i idzie w nadkole - ponieważ nie wiedziałem w jaki sposób i jak jest on zamontowany.

    Następnym krokiem było wyczyszczenie całego dolotu, zaworu EGR oraz wyczyszczanie turbo. Dodatkowo również został usunięty katalizator. Po tym zabiegu jakby auto troszkę odżyło.

    Sprawdziłem również zawór n75 podpinając go pod vacumetr i pokazał on 15Hg ~ 0.5bar, miałem okazję również podmienić ten zawór od golfa 3 afn i również pokazał 15Hg - vacumetr podpiąłem pod miejsce gdzie wchodzi przewód od gruszki. Niestety nie wiem jakie powinno być ciśnienie na zaworze n75.

    Sprawdziłem również ciśnienie pompy vacum i ukazało 27-28Hg ~ 0.9bar. a przed zaworem n18 - 27Hg.

    Numer zaworu n75 - 1H0 906 627 A
    Numer zaworu n18 - 1Ho 906 627

    Podpinając gruszkę od turbo bezpośrednio pod pompę vacum czuć od razu różnice w aucie i zaczyna ciągnąć od dołu.

    Pod Vagiem pojawił się taki błąd:
    65535 - Internal Control Module Memory Error
    37-10 - Faulty - Intermittent
    Wymieniłem również przewód w komputerze ale nie wiem jak wygląda sprawa czarnego zbiorniczka do którego idzie ten przewód - czy jego się czyści czy jest możliwosć aby go rozebrać, czy można przedmuchać powietrzem. Na pewno są tam ślady oleju bo stary przewód zawierał na ściankach olej.

    Zastanawia mnie czemu auto po podłączeniu na krótko idzie od dołu a po podłączeniu tak jak powinno być budzi się dopiero po przekroczeniu 2200obr/min.

    Nie wiem czy to coś pomoże ale Ibiza miała problem z odpalaniem na ciepłym silniku i wgrane zostały nowe mapy.

    W turbo była czyszczona geometria.

    Czy przepływomierz działa poprawnie?
    http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_124483.html

    Ponieważ dopiero przy 1900obr/min otrzymuje 800mg/R czy nie powinien on już otrzymywać od 1500obr/min około 850mg/R? Może to on jest przyczyną takiego stanu?