Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik Briggs 450 series - Niskie nierówne obroty + za szybko się grzeje

CHEMICZNY87 21 Jun 2013 14:31 9246 5
  • #1
    CHEMICZNY87
    Level 9  
    Cześć,

    Silnik 450 series

    2 miesiące po upływie gwarancji

    Podczas ostatnich koszeń w tamtym roku silnik zaczął gorzej (nie równiej) pracować, ale postanowiłem poczekać tym do nowego sezonu (mój błąd).

    W tym roku wymieniłem (jak zawsze olej) zdziwił mnie jego czarny kolor, naostrzyłem nóż (tutaj niestety, ale podczas demontażu/montażu noża ją przechylałem nie wiem jak to zrobić bez przechylania). Odpaliła ładnie ale jej praca mnie zmartwiła. Niskie i nierówne obroty (jak choper), a do tego sadza na osłonie tłumika. Wykręciłem świecę i zobaczyłem mega nagar.
    Po przeczytaniu kilku tematów na EL doszedłem do wniosku, że trzeba:
    - zmienić membranę
    - wyczyścić filtr powietrza, gaźnik, i zbiornik paliwa
    - zmienić świecę

    kosiarka pracuje znacznie lepiej, świeca po godz. koszenia jak nowa, ale (stan obecny):

    - obroty za niskie ( już może tak nie falują ale nadal podchodzą pod chopera, plus co jakiś czas kicha). Sądzę, że są one za niskie nie tylko po akustyce silnika, zauważyłem że kosiarka pomimo ostrego noża zostawia wąski pasek niedociętej trawy (nie jest za wysoka). Regulacja przepustnicy nie skacze jak wcześniej ale widać, że próbuje utrzymać obroty.

    - silnik grzeje się szybciej i bardziej niż wcześniej. Jest to oczywiście obiektywna ocena ale czuję znaczną różnicę.


    Paliwo świeże z dużej stacji; po zdjęciu filtra powietrza nie czuje różnicy w pracy silnika

    Teraz pytania:

    - Przyglądałem się działaniu regulatora przepustnicy i czytałem że w celu zwiększenia obrotów trzeba podgiąć blaszkę trzymającą sprężynę tak aby zwiększyć jej naciąg. Ma to sens tym bardziej, że jak naciągam ją palcami to obroty wzrastają, ale jak wyregulować/podnieść obroty żeby nie zwiększyć ich za wysoko? Silnik i tak już się grzeje.

    - na forum poczytałem, że przyczyną kichania może być nagar na zaworach, sądząc po świecy która wcześniej wyglądała jak ze smoły wyjęta jest to prawdopodobne. Czy dużo pracy jest żeby je wykręcić i wyczyścić? Czy po montażu trzeba coś regulować? Czy nagar który się zebrał w silniku i tłumiku może się z czasem sam wypalić?

    - myśląc o tym kichaniu przyszedł mi pomysł, że może zapłon się lekko przestawił ale chyba nie ma tutaj przerywacza, bo przewód wychodzi z cewki do fajki i tyle, a iskrę załatwia rozmieszczenie magnesów na kole. Dobrze rozumiem ?

    - zostaje jeszcze temperatura silnika, ale tutaj nie mam pomysłów poza złym składem mieszanki co mogłoby być przyczyną. Nie mam też jak ocenić tej temperatury. Obudowa silnika jest czysta więc raczej powinien się dobrze chłodzić. Jakieś pomysły?

    Napiszcie co ew. jeszcze sprawdzić a co sobie odpuścić. Ostatecznie można by nią pracować ale nie chcę czegoś bardziej uszkodzić.

    Pozdrawiam :D
  • #2
    luzik e34
    Level 15  
    Cześć . Sprawdź klin na kole zamachowym. Ściągnij górną obudowę , na kole masz śrubę klucz 19 lub 24 odkreć zobaczysz czy niejest ścięty będzie widać .
  • #3
    CHEMICZNY87
    Level 9  
    Mam niestety problem z odkręceniem śruby, nie mam klucza pneumatycznego. W pile odkręcałem nasadowym uderzając młotkiem w klucz ale trwało to jakieś 20 min... Spróbowałem odkręcić w ten sposób w kosiarce ale nie idzie. Macie pomysł jak zablokować silnik ew. to koło czymś zblokować?

    Sam pomysł z tym klinem mi się podoba, a jak jest z przerywaczem w tym silniku gdzie on jest? (jeśli w ogóle jest).

    Pozdrawiam

    ps. oczywiście jutro spróbuję gdzieś z nią podjechać pod pneumatyka jeśli ręcznie nie da rady.
  • #4
    helena33
    Level 27  
    Przytrzymaj za nóż i odkręcisz :)
    Przerywacza nie ma.
  • #5
    CHEMICZNY87
    Level 9  
    Ok, klin siedzi ładnie i ani myśli się przesunąć a o zerwaniu nie ma mowy - klin wykluczony.

    Jutro sprawdzę jeszcze szczeliny cewka/koło magnesowe i wrzucę 20 s film jak pracuje silnik to może trochę pomoże w ocenie, bo tak to raczej trudno będzie pomóc :)
  • #6
    MaestroF6
    Level 11  
    "Kichanie" czyli masz na myśli takie strzelanie w tłumik co jakiś czas tak?

    Dodano po 22 [minuty]:

    Nagar sam się nigdy nie wypali z czasem będzie go przybywać a zawory żeby oczyścić wstępnie z nagaru musisz odkręcić głowice na wydechowym bardziej się osadza niż na ssącym.Ale jak masz trochę ponad 2letnią kosiarkę to daj sobie spokój z ty nagarem to nie on jest na pewno problemem.