Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

aparatura rc z chińskiego autka i avr

tomciu1 22 Cze 2013 20:15 2556 12
  • #1 22 Cze 2013 20:15
    tomciu1
    Poziom 9  

Witam,
    wiem, że na tym forum były wiele razy poruszane tematy dotyczące aparatury rc np. z marketowych autek i, że to nic specjalnego.
    Posiadam jednak taką aparaturę i nie chcę cudów ale może by mi się przydała.
    Aparatura(co jest dość wyolbrzymionym określeniem), którą posiadam jest na 27Mhz i zbudowana jest na scalakach RX2B/TX2B odpowiednio dla nadajnika i odbiornika.
    Na sterowaniu radiowym nie znam się zupełnie i mój pomysł może być poprostu nie realny ale pomyślałem żeby zastąpić scalaki(koder i dekoder)jakimiś avr(pewnie atmega8, bo je dobrze znam). Wstawiając up w miejsce scalaków chce zwiększyć ilość dostępnych kanałów. W nocie katalogowej RX2B/TX2B wycztałem, które piny powinny być podłączone do obwodu radiowego(rf circuit). Pomyślałem więc czy nie dałoby się w to miejsce wpiąć atmegi i nadawać a także odbierać za pomocą usart. Czy takie rozwiązanie jest możliwe czy też są jakieś przeszkody?
    PODKREŚLAM IŻ WIEM, ŻE TAKA APARATURA TO SZMELC ALE WŁAŚNIE TAKI ŚMIEĆ CHCE JAKOŚ WYKORZYSTAĆ. NIE MAM ZAMIARU KUPOWAĆ ŻADNEJ APARATURY PROFESJONALNEJ.
    Z góry dzięki za pomoc.

0 12
  • #3 22 Cze 2013 22:10
    tomciu1
    Poziom 9  

Chyba się nie zrozumieliśmy. Mam nadajnik i odbiornik z odpowiednimi scalakami. Mój pomysł polega na tym aby zamiast nich zastosować atmegę odpowiednio w roli kodera i dekodera a z płytki wykorzystać elementy odpowiedzialne za stworzenie toru radiowego(nwm czy dokładnie tak się to nazywa). Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc "atmega działa na podczerwień"?

0
  • #4 22 Cze 2013 22:47
    diablok6
    Poziom 15