Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władimirec t25 - nierównomierne obroty silnika

22 Cze 2013 22:20 6909 17
  • Poziom 10  
    Ciągnik zapala bez problemów, zimny silnik osiąga maksymalne obroty. Po nagrzaniu silnika pomimo wciśniętego pedału gazu obroty spadają do minimum /czasem silnik potrafi zgasnąć/, po czym rosną, ale do maksymalnie 50-60%.
    Nie jest to kwestia paliwa, ponieważ dotychczas pracował bez problemów, a paliwo nie było dolewane.
  • Poziom 32  
    Zapowietrza się np. przy pompce ręcznej.
  • Poziom 10  
    W swoim t25 miałem tak samo gdy odpaliłem go po zimie, próbuj go utrzymywać jak najdłużej na chodzie jeżeli to nie ustąpi to pewnie będzie wina pompy paliwowej.
  • Poziom 29  
    Brudne filtry-odstojnik, brak odpowietrzenia baku, pompa zasilająca siada, nieszczelności w układzie, zacinający się regulator obrotów w pompie wtryskowej.
    Próbowałeś odpompowywać go ręczną pompką?
    Olej w pompie wtryskowej zmieniasz?
  • Poziom 10  
    Moja mała rada jeżeli masz odstojnik to go wyrzuć, a dwa jeżeli nie masz jeszcze przerobionej rurki żeby ssał od dołu to przerób kiedyś miałem ciągle problemy z zapowietrzaniem, gdy było już mniej jak pół baku paliwa to nie wkręcał się na obroty jak powinien, a teraz mam święty spokój 3 lata nie mam odstojnika i jest wszystko ok jeżeli nie będzie brudów w baku będzie dobrze. :)
  • Poziom 29  
    A co złego jest w odstojniku?
    Po to jest by spełniać jakieś zadanie.
    Jakieś argumenty potwierdzające jego wyrzucenie?
  • Poziom 10  
    U mnie właśnie kiepsko palił właśnie przez odstojnik, ponieważ po całej nocy paliwo cofało się do połowy węża.
  • Poziom 29  
    To była wina nieszczelności, a nie samego elementu.
    Jakiś odstojnik jest potrzebny by zbierać wodę i większe zanieczyszczenia. Dzięki temu filtry dokładnego flitowania nie są tak katowane syfem, tak samo pompka zasilająca.
  • Poziom 10  
    Jak jest sitko w wlewie baku i w zbiorniku brudów nie ma to niczym nie są katowane.
  • Poziom 29  
    Inżynierowie widać są innego zdania skoro odstojniki są montowane w maszynach rolniczych jakiej by ona firmy nie była.
  • Poziom 13  
    Slawli napisał:
    Ciągnik zapala bez problemów, zimny silnik osiąga maksymalne obroty. Po nagrzaniu silnika pomimo wciśniętego pedału gazu obroty spadają do minimum /czasem silnik potrafi zgasnąć/, po czym rosną, ale do maksymalnie 50-60%.


    Wygląda na to że ci się zapowietrza, bądź masz zapchane filtry lub niedrożne przewody doprowadzające paliwo.Jednak najczęściej przyczyną takich obiawów jest niedrożna śruba (przelotka) mocująca przewód przelewowy na filtrach paliwa. Jest w niej malutki otworek przez który układ się odpowietrza.Otworek ten bardzo często i łatwo się zapycha stąd takie "kwiatki".

    .
  • Poziom 10  
    Odstojnik wyczyściłem, filtry wymienione, układ paliwowy szczelny i drożny, ręczna też pompowałem i jak na razie bez efektów. Po niedzieli sprawdzę przelotkę na filtrach.
  • Poziom 33  
    mtracz napisał:
    A co złego jest w odstojniku?
    Po to jest by spełniać jakieś zadanie.
    Jakieś argumenty potwierdzające jego wyrzucenie?

    Odstojnik powinien być, są z nim problemy ponieważ lubi puszczać powietrze. Najlepiej przerobić odstojnik na taki jak jest w c330 i nie ma już problemów.
    Co do tego problemu to nie wiem czy nie będziesz musiał czasami oddać pompy wtryskowej do regeneracji. Swego czasu też z tymi objawami walczyłem i skończyło się na pompie wtryskowej. Jak masz wszystko szczelne i pompka paliwa działa dobrze to tylko ta opcja pozostaje.
  • Poziom 10  
    Po oczyszczeniu przelotki i poprawieniu wszystkich połączeń silnik zapalił. Niestety po kilku minutach zamilkł. Okazało się że pompa paliwowa nie podaje paliwa. Nie wiem czy jest to problem w pompie czy w jej napędzie. Jak można samodzielnie to sprawdzić?
  • Poziom 33  
    W pompie paliwowej najczęściej problem jest z zaworkami. Potrafią się zawiesić albo wpadnie jakiś syf i nie trzymają. Odkręć je, wyczyść i sprawdź.
  • Poziom 13  
    Z zaworkami to jak kolega wyżej a ja jeszcze dodam-sprawdź czy w pompce popychacz lub tłoczek się nie zawiesza.Miałem taki przypadek i obiawy takie same.Po odkręceniu tej dużej nakrętki-( klucz 32)i wyciągnięciu tłoczka zobaczysz popychacz.jeden i drugi musi lekko i bez zacięć się poruszać.Mogła też pęknąć sprężyna ale to zobaczysz w pierwszej kolejności.
  • Poziom 29  
    12pawel napisał:
    mtracz napisał:
    A co złego jest w odstojniku?
    Po to jest by spełniać jakieś zadanie.
    Jakieś argumenty potwierdzające jego wyrzucenie?

    Odstojnik powinien być, są z nim problemy ponieważ lubi puszczać powietrze. Najlepiej przerobić odstojnik na taki jak jest w c330 i nie ma już problemów.

    Ja ma oryginalny odstojnik i nigdy nie ma z nim problemów i to nie tylko w jednym takim ciągniku. Nie jest to skomplikowany element by sobie nie poradzić z jego obsługą i uszczelnieniem.
  • Poziom 10  
    Zaworki już sprawdzałem, sa czyste. jak rozumiem, tłoczek powinien sie poruszać, gdy silnik pracuje. Tymczasem, gdy kręciłem rozrusznikiem tłoczek stał w miejscu. Dodam jeszcze, że ręczną pompką paliwo podaje