Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władimirec t25 - nierównomierne obroty silnika

Slawli 22 Cze 2013 22:20 6081 17
  • #1 22 Cze 2013 22:20
    Slawli
    Poziom 9  

    Ciągnik zapala bez problemów, zimny silnik osiąga maksymalne obroty. Po nagrzaniu silnika pomimo wciśniętego pedału gazu obroty spadają do minimum /czasem silnik potrafi zgasnąć/, po czym rosną, ale do maksymalnie 50-60%.
    Nie jest to kwestia paliwa, ponieważ dotychczas pracował bez problemów, a paliwo nie było dolewane.

    0 17
  • #2 22 Cze 2013 22:50
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Zapowietrza się np. przy pompce ręcznej.

    0
  • #3 23 Cze 2013 12:56
    MaRcInn19
    Poziom 10  

    W swoim t25 miałem tak samo gdy odpaliłem go po zimie, próbuj go utrzymywać jak najdłużej na chodzie jeżeli to nie ustąpi to pewnie będzie wina pompy paliwowej.

    0
  • #4 23 Cze 2013 13:57
    mtracz
    Poziom 29  

    Brudne filtry-odstojnik, brak odpowietrzenia baku, pompa zasilająca siada, nieszczelności w układzie, zacinający się regulator obrotów w pompie wtryskowej.
    Próbowałeś odpompowywać go ręczną pompką?
    Olej w pompie wtryskowej zmieniasz?

    0
  • #5 23 Cze 2013 15:09
    MaRcInn19
    Poziom 10  

    Moja mała rada jeżeli masz odstojnik to go wyrzuć, a dwa jeżeli nie masz jeszcze przerobionej rurki żeby ssał od dołu to przerób kiedyś miałem ciągle problemy z zapowietrzaniem, gdy było już mniej jak pół baku paliwa to nie wkręcał się na obroty jak powinien, a teraz mam święty spokój 3 lata nie mam odstojnika i jest wszystko ok jeżeli nie będzie brudów w baku będzie dobrze. :)

    0
  • #6 23 Cze 2013 17:10
    mtracz
    Poziom 29  

    A co złego jest w odstojniku?
    Po to jest by spełniać jakieś zadanie.
    Jakieś argumenty potwierdzające jego wyrzucenie?

    1
  • #7 23 Cze 2013 22:16
    MaRcInn19
    Poziom 10  

    U mnie właśnie kiepsko palił właśnie przez odstojnik, ponieważ po całej nocy paliwo cofało się do połowy węża.

    0
  • #8 24 Cze 2013 11:10
    mtracz
    Poziom 29  

    To była wina nieszczelności, a nie samego elementu.
    Jakiś odstojnik jest potrzebny by zbierać wodę i większe zanieczyszczenia. Dzięki temu filtry dokładnego flitowania nie są tak katowane syfem, tak samo pompka zasilająca.

    0
  • #9 24 Cze 2013 22:09
    MaRcInn19
    Poziom 10  

    Jak jest sitko w wlewie baku i w zbiorniku brudów nie ma to niczym nie są katowane.

    0
  • #10 24 Cze 2013 23:05
    mtracz
    Poziom 29  

    Inżynierowie widać są innego zdania skoro odstojniki są montowane w maszynach rolniczych jakiej by ona firmy nie była.

    0
  • #11 29 Cze 2013 00:40
    stasiak64
    Poziom 13  

    Slawli napisał:
    Ciągnik zapala bez problemów, zimny silnik osiąga maksymalne obroty. Po nagrzaniu silnika pomimo wciśniętego pedału gazu obroty spadają do minimum /czasem silnik potrafi zgasnąć/, po czym rosną, ale do maksymalnie 50-60%.


    Wygląda na to że ci się zapowietrza, bądź masz zapchane filtry lub niedrożne przewody doprowadzające paliwo.Jednak najczęściej przyczyną takich obiawów jest niedrożna śruba (przelotka) mocująca przewód przelewowy na filtrach paliwa. Jest w niej malutki otworek przez który układ się odpowietrza.Otworek ten bardzo często i łatwo się zapycha stąd takie "kwiatki".

    .

    0
  • #12 29 Cze 2013 21:03
    Slawli
    Poziom 9  

    Odstojnik wyczyściłem, filtry wymienione, układ paliwowy szczelny i drożny, ręczna też pompowałem i jak na razie bez efektów. Po niedzieli sprawdzę przelotkę na filtrach.

    0
  • #13 30 Cze 2013 13:24
    12pawel
    Poziom 33  

    mtracz napisał:
    A co złego jest w odstojniku?
    Po to jest by spełniać jakieś zadanie.
    Jakieś argumenty potwierdzające jego wyrzucenie?

    Odstojnik powinien być, są z nim problemy ponieważ lubi puszczać powietrze. Najlepiej przerobić odstojnik na taki jak jest w c330 i nie ma już problemów.
    Co do tego problemu to nie wiem czy nie będziesz musiał czasami oddać pompy wtryskowej do regeneracji. Swego czasu też z tymi objawami walczyłem i skończyło się na pompie wtryskowej. Jak masz wszystko szczelne i pompka paliwa działa dobrze to tylko ta opcja pozostaje.

    0
  • #14 06 Lip 2013 20:45
    Slawli
    Poziom 9  

    Po oczyszczeniu przelotki i poprawieniu wszystkich połączeń silnik zapalił. Niestety po kilku minutach zamilkł. Okazało się że pompa paliwowa nie podaje paliwa. Nie wiem czy jest to problem w pompie czy w jej napędzie. Jak można samodzielnie to sprawdzić?

    1
  • #15 06 Lip 2013 22:10
    12pawel
    Poziom 33  

    W pompie paliwowej najczęściej problem jest z zaworkami. Potrafią się zawiesić albo wpadnie jakiś syf i nie trzymają. Odkręć je, wyczyść i sprawdź.

    0
  • #16 07 Lip 2013 08:10
    stasiak64
    Poziom 13  

    Z zaworkami to jak kolega wyżej a ja jeszcze dodam-sprawdź czy w pompce popychacz lub tłoczek się nie zawiesza.Miałem taki przypadek i obiawy takie same.Po odkręceniu tej dużej nakrętki-( klucz 32)i wyciągnięciu tłoczka zobaczysz popychacz.jeden i drugi musi lekko i bez zacięć się poruszać.Mogła też pęknąć sprężyna ale to zobaczysz w pierwszej kolejności.

    0
  • #17 07 Lip 2013 14:22
    mtracz
    Poziom 29  

    12pawel napisał:
    mtracz napisał:
    A co złego jest w odstojniku?
    Po to jest by spełniać jakieś zadanie.
    Jakieś argumenty potwierdzające jego wyrzucenie?

    Odstojnik powinien być, są z nim problemy ponieważ lubi puszczać powietrze. Najlepiej przerobić odstojnik na taki jak jest w c330 i nie ma już problemów.

    Ja ma oryginalny odstojnik i nigdy nie ma z nim problemów i to nie tylko w jednym takim ciągniku. Nie jest to skomplikowany element by sobie nie poradzić z jego obsługą i uszczelnieniem.

    0
  • #18 07 Lip 2013 16:13
    Slawli
    Poziom 9  

    Zaworki już sprawdzałem, sa czyste. jak rozumiem, tłoczek powinien sie poruszać, gdy silnik pracuje. Tymczasem, gdy kręciłem rozrusznikiem tłoczek stał w miejscu. Dodam jeszcze, że ręczną pompką paliwo podaje

    1