Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo II - nie odpala po wymianie czujnika płynu chłodzącego

chojinka 23 Jun 2013 09:05 8943 29
Automation24.pl
  • #1
    chojinka
    Level 29  
    Wita. Citroen Berlingo II 2.0 HDI (RHY) nie odpala po wymianie czujnika płynu chłodzącego w bloku silnika, podczas wymiany poszło trochę płynu na kable. Lexia pokazuje takie błędy:
    Wtrysk:
    Citroen Berlingo II - nie odpala po wymianie czujnika płynu chłodzącego
    BSI:
    Citroen Berlingo II - nie odpala po wymianie czujnika płynu chłodzącego
    Citroen Berlingo II - nie odpala po wymianie czujnika płynu chłodzącego

    Zestaw wskaźników:
    Citroen Berlingo II - nie odpala po wymianie czujnika płynu chłodzącego

    Co to dokładnie oznacza?
    Czy to oznacza że zawór regulacji ciśnienia do wymiany albo pompa paliwa?
  • Automation24.pl
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Grzebałeś coś przy czujniku ciśnienia paliwa?
    Jakie widzi ciśnienie na zapłonie a jakie przy kręceniu rozrusznikiem?
    To go boli i przez to nie odpala.
  • #3
    chojinka
    Level 29  
    grala1 wrote:
    Grzebałeś coś przy czujniku ciśnienia paliwa?
    Jakie widzi ciśnienie na zapłonie a jakie przy kręceniu rozrusznikiem?
    To go boli i przez to nie odpala.

    nie grzebałem.
    ciśnienie sprawdzę za 2 godzinki.
  • Automation24.pl
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    chojinka
    Level 29  
    georgesgr wrote:
    Pisalem ci to juz w innym temacie: PARAMETRY BIEZACE!

    jak to sprawdzić w lexii?
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Wchodzisz w kalkulator silnika (wtrysku) i tam masz parametry bieżące - jest tam ich kilka do wyboru.
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    Wlasnie nie sztuka miec tester jak wiekszosci,trzeba umiec go jeszcze czytac.
    Jak kolega wyzej napisał,pracuj na parametrach,nie na błedach.
    Z parametrow dowiesz sie na 100% dlaczego twoj woz niepali.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    chojinka
    Level 29  
    Panowie jeżeli możecie to napiszcie co mogło paść i trzeba wymienić, jutro jadę na szrot i pożyczę pompę z zaworem. Co jeszcze może być przyczyną nie odpalania silnika?
    Już dziś nie sprawdzę ciśnienia.
    Pozdrawiam
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    kybernetes
    Level 39  
    chojinka wrote:
    Citroen Berlingo II 2.0 HDI (RHY) nie odpala po wymianie czujnika płynu chłodzącego

    chojinka wrote:
    podczas wymiany poszło trochę płynu na kable.
    chojinka wrote:
    napiszcie co mogło paść i trzeba wymienić

    Pomyśl sam, niczego młotkiem nie potraktowałeś ani z mięsem nie wyrwałeś, jedyne co się stało, to wg. tego co piszesz poszedł płyn na kable - to co chcesz wymieniać? Wyciągnij wtyczki i skontroluj czy nie są luźne styki i czy nie ma korozji, sprawdź wiązki, sczególnie w okolicy gdzie majstrowałeś, przedzwoń kable do czujnika i regulatora ciśnienia, sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu, obejrzyj wtyki komputera czy nie tam czegoś.... no, chłopie takie podstawy.
  • #13
    chojinka
    Level 29  
    kybernetes wrote:

    Pomyśl sam, niczego młotkiem nie potraktowałeś ani z mięsem nie wyrwałeś, jedyne co się stało, to wg. tego co piszesz poszedł płyn na kable - to co chcesz wymieniać? Wyciągnij wtyczki i skontroluj czy nie są luźne styki i czy nie ma korozji, sprawdź wiązki, sczególnie w okolicy gdzie majstrowałeś, przedzwoń kable do czujnika i regulatora ciśnienia, sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu, obejrzyj wtyki komputera czy nie tam czegoś.... no, chłopie takie podstawy.

    To wszystko zrobiłem na wstępie, idę podpiąć kompa i zobaczyć co wyskoczy. Podmieniłem też regulator wysokiego ciśnienia ale dalej nic.
  • #14
    chojinka
    Level 29  
    Odebrałem auto od kolejnego mechanika który nic nie stwierdził. Wymieniłem wczoraj wieczorem w deszczu pompę wysokiego ciśnienia ale to nie pomogło. Odpinając czujnik położenia wału nie wyskakuje żaden dodatkowy alarm, tylko dalej ten co był - prędkość obrotowa wału silnika nieprawidłowa.
    Kabli jeszcze nie sprawdziłem bo auto stało u różnych mechaników którzy skasowali za nic...
    wyskakuje jeszcze alarm rak grzania świec żarowych.
    Natomiast znikł defekt: sygnał ciśnienia paliwa, Odpowieność ciśnienia.
    Macie jakieś pomysły panowie? Do kolejnego mechanika już nie będę ciągnął auta bo to bez sensu.
  • #15
    kybernetes
    Level 39  
    chojinka wrote:
    Macie jakieś pomysły panowie? Do kolejnego mechanika już nie będę ciągnął auta bo to bez sensu.



    kybernetes wrote:
    Wyciągnij wtyczki i skontroluj czy nie są luźne styki i czy nie ma korozji, sprawdź wiązki, sczególnie w okolicy gdzie majstrowałeś, przedzwoń kable do czujnika i regulatora ciśnienia,[...] obejrzyj wtyki komputera czy nie tam czegoś.... no, chłopie takie podstawy.

    chojinka wrote:
    To wszystko zrobiłem na wstępie

    chojinka wrote:
    Kabli jeszcze nie sprawdziłem bo auto stało u różnych mechaników którzy skasowali za nic...

    Hmm... To jak w końcu z ta instalacją? Sprawdziłes czy nie?
  • #16
    chojinka
    Level 29  
    Napięcie na czujnikach było! Tak twierdził pewny mechanik. Kupiłem swój przyrząd i sam sprawdziłem... na pompie nie ma napięcia. Jakie powinno być na zaworze i regulatorze - 12V?
    Może ktoś ma opis BSM B2?
    zaraz położę dzieciaki spać i idę dzwonić po kablach osobiście...
  • #17
    kybernetes
    Level 39  
    Sprawdź czy napięcie jest podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Bezpiecznik F8 na BSM, styk 8 w czarnym złączu 16 stykowym.
  • #18
    chojinka
    Level 29  
    Napięcie jest, więc już nie wiem. Bezpiecznik ok, na styku też jest napięcie ale kabel ma inny kolor i inne oznaczenie.
  • #19
    kybernetes
    Level 39  
    Przewód się rozdziela w wiązce (złącze zgrzewane), nie ma żadnych kostek po drodze, zasila oba zawory paliwa, przepływomierz, ECM, zawór EGR...
    Skoro na BSM jest napięcie a na zaworze brak to wiązka do roboty.
    Ale sprawdź to trzy razy aby się upewnić, bo może być gruba praca.
  • #20
    jokerro
    Level 34  
    tj proste,potrzymaj auto chwilke na plaku i kuknij w parametry czego brakuje-bedziesz w domu ze tak powiem
  • #21
    chojinka
    Level 29  
    napięcie podczas odpalania jest około 7,5V - dziwne bo na złączu jest 12V. kabel od regulatora niebieski (1231-chyba) idzie prosto do czarnego gniazda ale po sprawdzeniu nie ma dzwonka!@! jak by miał przerwę.
    chcę puścić jeden kabel tak jak napisał kybernetes - ale to po pracy wieczorem
    jak nie zadziała to puszczę dwa - jeden nowy niebieski (1231, chyba z 6 pinu) i jeden nowy brązowy 1221 z 8 pinu.
    lecę do pracy
    Pozdro.
  • #22
    chojinka
    Level 29  
    napięcie jest jak należy ale chyba padł mi rozrusznik...
  • #23
    LoLek85
    Level 28  
    Chyba?? Tak ciężko sprawdzić go na krótko?
  • #24
    chojinka
    Level 29  
    LoLek85 wrote:
    Chyba?? Tak ciężko sprawdzić go na krótko?

    czyli jak?
    ogólnie wygląda jak by się zablokował, może go przegrzałem. opukiwanie młotkiem nie pomogło.

    W BSI mam błąd: brak komunikacji pomiedzy BSI a VAN CONFORT. Mógłby ktoś pomóc zlokalizować kabel, skąd wychodzi i gdzie dokładnie znajduje się VAN CONFORT.
    vin - VF7GJRHYK93202571
    silnik 2.0 hdi w berlingo z 2004r. MF RHY.

    Pozdrawiam lekko załamany...
  • #25
    kybernetes
    Level 39  
    VAN Comfort znajduje się w kostce radia, wypnij je.
  • #26
    chojinka
    Level 29  
    Zmieniłem też wiązkę kabli do radia, wypnę i wsadzę stare. W piwnicy leży oryginalne radio, mogę podłączyć jak trzeba.
    Jutro jak już uporam się z rozrusznikiem to przywrócę wszytsko do oryginalnego stanu.
    Pozdrawiam
  • #27
    Anonymous
    Anonymous  
  • #28
    chojinka
    Level 29  
    Autko nadal nie odpala. Pozostaje opcja że rozrząd przeskoczył, ale pasek był mocno napięty. wymieniłem czujnik na wszelki wypadek ale to nie to, wiec jeśli macie jakie propozycje to piszcie.
    Pozdrawiam
  • #29
    chojinka
    Level 29  
    RESET BSI i auto odpala, jeździ jak dawniej. Pozdrawiam.

    Resetowanie BSI:

    - opuścić okno kierowcy, zamknąć wszystkie drzwi i podnieść maskę
    - upewnić się że wszystko jest powyłączane, w tym także lampki w podsufitce, i wyciągnąć kluczyk ze stacyjki
    - odczekać pełne 3 minuty (BSI idzie teraz spać - patrz uwaga 1 poniżej).
    - odłączyć akumulator na 15 sekund (lub więcej - można teraz np wymienić aku na nowy)(- potem +).
    - podłączyć akumulator, odczekać 10 sekund (patrz uwaga 2 poniżej)(+ potem -),
    - włączyć światła przez okno kierowcy
    - włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon i sprawdzić że wszystko działa
    - wcisnąć w kluczyku przycisk zamykania przez 10 sekund
    - wyciągnąć kluczyk i sprawdzić otwieranie i zamykanie centralnego z kluczyka
    - spróbować odpalić silnik
  • #30
    chojinka
    Level 29  
    p.s. na mechaników wydałem 800zł (w tym ASO citroena) a auta nie odpalili.