Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

matiz--800 - problemy z ładowaniem akumulatora

23 Cze 2013 09:38 2505 6
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Ostatnio mam problemy z ładowaniem akumulatora -- rzecz w tym, że nie mogę się zorientować co się dzieje.Czy to akumulator robi mi psikusa, czy alternator, czy może jakąś inną drogą prąd kiedy niekiedy ucieka.Moja prośba jest taka- przy innych wozach, którymi jeździłem zakładałem wyłącznik akumulatora, dawało mi to pewność, że nic się stać nie może, ale u Matiza wg. Ewangelii Bujańskiego po każdym wyłączeniu akumulatora należy regulować obroty silnika.
    -- Czy gdy założę taki wyłącznik w Matizie i na każdym postoju będę wyłączał akumulator nie zaszkodzi to np.komputerowi lub czemuś innemu? Bo jak zauważyłem to regulacja nie jest taka konieczna.
    Prosiłbym o ustosunkowanie się do mego pomysłu.
  • Poziom 21  
    Po co wyłącznik?
    Napisz przynajmniej co się dzieje? Jakie ma napięcie przy włączonym silniku? Czy ucieka prąd na postoju?
    Zadałeś sobie chociaż odrobinę trudu na sprawdzenie tych dwóch podstawowych rzeczy?
    To jest maksymalnie 7 minut z odkręceniem klemy na akumulatorze.

    mrajka66 napisał:
    ale u Matiza wg. Ewangelii Bujańskiego po każdym wyłączeniu akumulatora należy regulować obroty silnika

    "ale w Matizie..."
    Nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał. Matiz jest w rodzinie 12 lat i nikt nigdy nic nie regulował.
  • Poziom 9  
    Napięcie 14,3, przy zapalonych reflektorach. Ogólnie samochód zapala, aż w pewnym momencie nie zapali, wprawdzie zdarza się to mu rzadko. W kwestii regulacji obrotów:Regulowanie obrotów po załączeniu akumulatora to przecież nie bzdury, wiem , że nie koniecznie trzeba to robić, ale to nie tylko pomysł Bujańskiego- bo to jest w prawie każdej instrukcji. Wyłacznik prądu -- mnie już Star sam ruszył i szedł przez podwórze, a ileż to aut spaliło się z winy regulatora.
  • Poziom 21  
    Nie zapala przez rozładowany akumulator zakładam.
    Jedno sprawdzone. Teraz sprawdź ile prądu bierze na postoju z wyłączonym radiem. Nie powinno to być więcej jak 40mA.
  • Poziom 9  
    Jeżeli auto przez 3 tygodnie odpala, ana początku 4 się postawi to nie ulega wątpliwości,ale nie chcąc robić rewolucji chciałbym jednak założyć ten pogardzany wyłącznik, który już da mi jakąś odpowiedź; albo akumulator albo alternator.
    Prosiłbym jedynie,o odpowiedź czy to nie zaszkodzi jakiemuś układowi i nie narobię sobie dodatkowych kłopotów.

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Złapałem wnuka z jego miernikiem i przemierzyliśmy prądy powtórnie.
    Wyniki:Prąd ładowania- na zapalonych reflektorach--13,9 v
    pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach--9mA
    Jaki wyrok? Gdy pomyślę o wydobywaniu alternatora to aż mi się źle robi.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Z tym napięciem to jeszcze jest w normie. Matiz to mały silnik i akumulator. Ja nie widzę nieprawidłowości.
    Jeszcze dla uściślenia 2 pytania...
    1. Ile lat ma akumulator?
    2.
    mrajka66 napisał:
    Jeżeli auto przez 3 tygodnie odpala, ana początku 4 się postawi

    Auto jest jeżdżone cały czas czy "stoi" nieodpalane?

    Jeśli na drugie pytanie odpowiedź brzmi że stoi to ja Ci odpowiadam: Nie dziw się i nawet wyłącznik niewiele pomoże.

    A i jeszcze mógłbyś sprawdzić jak spada napięcie np przy włączonej dmuchawie czy też radiu, tzn włączyć możliwie dużo sprzętu i sprawdzić do jakiej wartości spadnie napięcie.
  • Poziom 9  
    Niestety, akumulator -- złom
    Dziękuję