Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bascom - ds18b20 , przerwanie := reset i dziwny pomiar

B_R_U_T_U_S 23 Cze 2013 10:31 1869 10
  • #1 23 Cze 2013 10:31
    B_R_U_T_U_S
    Poziom 8  

Mam problem jestem początkujący napisałem program który ma za zadanie regulować włączanie wiatraka i czas z jakim ma pracować, jednocześnie mierzy temperaturę i nie działa tak jak powinno :

Temperatura pokazuję co jakiś czas błędny pomiar np 124 , 32 , 98
    procek się resetuje
    chińskie znaki raz na jakiś czas

w programie można było ręcznie zmieniać czas pracy wiatraka, czas miedzy załączeniem wiatraka ale omijam te fragmenty bo nic nie wnoszą a jedynie zaśmieciły by kod i odczyt . nawet teraz po zastąpieniu zmiennych stałymi program nie działa prawidłowo ...

PS od niedawna się bawię w bascom wiec proszę o wyrozumiałość

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Proszę poprawić treść wiadomości - 3.1.13 [zumek]

0 10
  • CControls
  • Pomocny post
    #2 23 Cze 2013 17:01
    emarcus
    Poziom 35  

B_R_U_T_U_S napisał:
    Mam problem jestem początkujący napisałem program który ma za zadanie regulować włączanie wiatraka i czas z jakim ma dmuchać , jednocześnie mierzy temperaturę i nie działa tak jak powinno :

Temperatura pokazuję co jakiś czas błędny pomiar np 124 , 32 , 98
    procek się resetuje
    chińskie znaki raz na jakiś czas

w programie można było ręcznie zmieniać czas dmuchania czas miedzy załączeniem wiatraka ale omijam te fragmenty bo nic nie wnoszą a jedynie zaśmieciły by kod i odczyt . nawet jak są stałe to jest to samo a mianowicie

chyba że ktoś wie jak łatwiej odliczać sekundę to czekam na podpowiedzi ..

Nie masz uzasadnionej potrzeby niemal wszystkie zmienne wymiarowac jako 'integer' (sekunda, czas dmuchania, licznik, A, W, etc)- te zmienne nigdy nie przybiorą wartości ujemnych.