Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter wodny Yamaha 1200gp - Gaśnie po dodaniu gazu, uklad CDI

DanielsDS 23 Cze 2013 11:05 6615 27
  • #1 23 Cze 2013 11:05
    DanielsDS
    Poziom 9  

    Yamaha 1200GP 99r 3cyl 2T

    Witam, w skuterze padła cewka ładująca z dwoma uzwojeniami 250ohm i 630ohm skuter stracił iskrę i przestał odpalać. Po oddaniu obudowy z cewkami do przewinięcia zostały przewinięte też dobre cewki ładujące akumulator które miały 0.8ohm, a teraz mają 1.2ohm.

    Po 3tyg postoju został złożony z nowymi cewkami i odpala nawet lepiej niż kiedyś, chodzi na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu robi buuuu i gaśnie, nie strzela w dolot ani wydech i nie wkręca się na obroty.

    Przed padnięciem cewki skuter wkręcał się bardzo dobrze na obroty i miał moc. Mimo wszystko padło podejrzenie na gaźniki okazały się bardzo brudne w środku od strony pompy paliwa jakiś biały pył, a od strony dysz też jakiś pył oraz rdza od śrubek, gaźniki zostały oddane do wyczyszczenia i zostały wyregulowane teraz pracuje równiej na wolnych obrotach, ale dalej nie wkręca się na obroty tylko po dodaniu gazu robi buuu i sie nie wkręca, jak dłużej przytrzyma się gaz to gaśnie, wtryśniecie paliwa z zewnątrz nie pomaga... a jak gaźniki były by zapchane mikro ziarenkami rdzy to by chyba podawały za mało paliwa, a nie za dużo.

    czy jest możliwe że cewki zostały źle przewinięte i to jest przyczyną tego że nie wkręca się na obroty, czy może go blokować jakaś elektronika przed wkręcaniem się na obroty ??

    W załącznikach serwisówka i gaźnik.



    Skuter wodny Yamaha 1200gp - Gaśnie po dodaniu gazu, uklad CDI

    0 27
  • Katalog Megger
  • #2 23 Cze 2013 14:31
    1234
    Poziom 23  

    1.Spróbuj gdzieś zdobyć taki tester. http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=829
    Załóż na świece i sprawdź czy odcina zapłon po dodaniu gazu.
    2. sprawdź czy filtr paliwa nie jest zapchany (podłącz zewnętrzne paliwo do gaźników)
    3. Może być problem w cewce zasilania CDI, jeżeli będzie zbyt wysokie napięcie moduł CDI może się blokować, jest to nie potwierdzone takie przypuszczenie. niskie obroty = małe napięcie wysokie obroty = wysokie napięcie.

    0
  • #3 23 Cze 2013 15:16
    DanielsDS
    Poziom 9  

    2. podłączałem paliwo z butelki 0 zmian.
    3. skuter nie wkręca się nawet trochę po do daniu gazu od razu ma problem. cewka ładowania cdi to ta pojedyncza?? (ona oporność ma w normie)

    Po czyszczeniu i regulacji gaźników doszedł nowy objaw (po dodaniu gazu co jakiś czas strzela w dolot)

    Tak od razu po dodaniu gazu nie gaśnie trzeba go pomęczyć z 5s, ale nie wkręca się nawet troszeczkę.

    Jak padła cewka i nie było iskry to bylo wiele prób odpalenia na plaka i samostar gulf oraz po prostu zwykłego odpalenia. olej podawany jest pompka mechaniczna napędzana walkiem korbowym.

    0
  • #4 23 Cze 2013 18:51
    1234
    Poziom 23  

    Tak to ta największa cewka. Koło zamachowe oczywiści złożone na klin. przewody od cewek nie zamienione?

    0
  • #5 23 Cze 2013 20:52
    DanielsDS
    Poziom 9  

    najwieksza cewka opornosc ma 630 a norma jest od(650 do 800) na wlasciwych przewodach na drugim uzwojeniu opornosc jest ok, czyli przewody nie zamienione

    kolo zamachowe nie bylo odkrecane.
    byla zdjeta tylko ta pokrywa z cewkami jak na zdjeciu

    0
  • #6 24 Cze 2013 14:09
    jack63
    Poziom 42  

    Prawdopodobnie cewka ładująca źle przewinięta. W serwisówce są rezystancje OBU uzwojeń. Czy mierzyłeś drugą rezystancję?
    Przyczyny:
    1. Za mało zwojów. Drut cienki.Mogło się coś "omsknąć". Lub ...co bardziej prawdopodobne:
    2. Cewki nawinięte są w nieprawidłowych kierunkach względem siebie.

    Nie wiadomo co "poeta miał na myśli" (konstruktor) dając dwa różne uzwojenia. Można się tylko domyślać. Rezystancja drugiej ("mniejszej") cewki jest zbyt duża aby było to uzwojenie stabilizujące napięcie. Może jest to autotransformator ??? Może coś innego.
    Chyba się nie dowiemy bez schematu wewnętrznego modułu, a z tym pewnie jest kłopot...
    Sprawdź jeszcze impulsatory. W serwisówce jest opis.
    Sprawdź też przepust kablowy przez dekiel. Brzydko to wygląda, ale zdjęcie było robione przed przewijaniem.
    Sprawdź masę cewek zapłonowych i inne masy. Kabel czarny.

    0
  • #7 24 Cze 2013 15:07
    DanielsDS
    Poziom 9  

    tak jedno uzwojenie ma 630ohm drugie 250ohm.

    w sensie jedno uzwojenie wzgledem drugiego zle nawiniete??


    impulsatory ok
    przepust chodzi o to przejscie kabli przez gume to nie widac zeby cos sie izolacja uszkodzila w tym miejscu

    masy ok

    0
  • #8 24 Cze 2013 16:02
    jack63
    Poziom 42  

    DanielsDS napisał:
    tak jedno uzwojenie ma 630ohm drugie 250ohm.

    w sensie jedno uzwojenie wzgledem drugiego zle nawiniete??


    Jedno względem drugiego lub pomylone końce we wtyczce. Chodzi o kierunki nawijania.
    Teraz nie jest to możliwe do sprawdzenia. Można tylko próbować zamieniać kable we wtyczce, ale jest to trochę ryzykowne, bo nie wiadomo co jest w module i można go spalić, o ile już coś nie jest spalone.
    Takie informacje trzeba znać PRZED PRZEWIJANIEM aby dobrze przewinąć.
    Zabrał się do tego ktoś bez pojęcia o konsekwencjach.. :cry:

    0
  • #9 24 Cze 2013 17:52
    DanielsDS
    Poziom 9  

    Końce we wtyczce są ok niebieski ma 630ohm, a brazowy 250.

    A czy nie jest tak ze po prostu odwija się stary drut i nawija nowy w ta sama stronę, warsztat który to przewijał zajmuję się przewijaniem silników elektrycznych, nie wiem jak duża szansa jest że mogli popełnić błąd??

    Dziwne jest tez ze na nowych cewkach skuter odpala dużo łatwiej (chociaż stara cewka była już przewijana kiedyś przez kogoś okazała sie minimalnie za gruba i przetarła się o nity kola zamachowego..) Na niebieskim straciła przewodność, a na brązowym miała za mały opór.

    Może stara cewka jak się zepsuła uszkodziła moduł?

    0
  • Katalog Megger
  • #11 24 Cze 2013 19:21
    DanielsDS
    Poziom 9  

    ladujaca cdi nie byla oryginalna, ale widac na zdjeciu ze jest zalana bynajmniej z wierzchu.

    0
  • #12 25 Cze 2013 09:26
    jack63
    Poziom 42  

    Kierunek nawijania jest bardzo istotny. Kondensator(-y 3szt w twoim wypadku) w module CDI ładowany jest 2, 3 okresami napięcia. Zależy to od liczby magnesów koła magnesowego.
    Nie znamy budowy wewnętrznej modułu, więc nie wiemy czemu ma służyć ta asymetria uzwojeń.
    Sprawa jest bardzo trudna, bo zostało zaniedbane zebranie informacji na etapie "rozbierania" wcześniej działającej cewki.
    Najlepiej było by omierzyć działającą cewkę miernikiem indukcyjności lub podejrzeć przebiegi napięć na oscyloskopie.
    Spróbuj poszukać na obcojęzycznych, szczególnie amerykańskich forach. Może ktoś "rozgryzł" temat.

    0
  • #13 25 Cze 2013 18:36
    1234
    Poziom 23  

    Kolega jack63 ma 100% racji, rezystancja cewki może być sztucznie wytworzona tzn średnica inna ilość zwojów inna niż oryginał a oporność taka sama. W tym przypadku ważne jest napięcie na cewkach zasilających CDI (pod obciążeniem). Tylko nie rozumiem konstruktora poco podwójna cewka do zasilana cdi? Może to sposób na ogranicznik obrotów , po osiągnięciu pewnego napięcia na jednej z cewek CDI, spowodowanego wysokimi obrotami zaczyna odcinać iskrę.

    0
  • #14 25 Cze 2013 19:42
    Muciek50
    Poziom 16  

    W instrukcji od skutera napisane że siedzi tam "Digital CDI" , z podobną cewką (2 uzwojenia ) spotkałem się w TZR 125.

    0
  • #16 26 Cze 2013 00:06
    DanielsDS
    Poziom 9  

    Skuter wodny Yamaha 1200gp - Gaśnie po dodaniu gazu, uklad CDI

    Skuter wodny Yamaha 1200gp - Gaśnie po dodaniu gazu, uklad CDI Skuter wodny Yamaha 1200gp - Gaśnie po dodaniu gazu, uklad CDI

    source coil to chyba ta, wygląda na to ze tez ma asymetrie i to większą.

    0
  • #17 26 Cze 2013 08:13
    jack63
    Poziom 42  

    Niestety, to nie to. :cry: W TZR jest "tradycyjne" uzwojenie stabilizujące, czyli kilkanaście/kilkadziesiąt zwojów grubszego drutu. Zapewnia ono "stabilizację" napięcia na uzwojeniu głównym.
    W twoim przypadku rezystancje sa dużo wieksze i ew. stabilizacja musiałaby być robiona elektronicznie w module . Może z wykorzystaniem tego uzwojenia a może nie???
    Czy moduł jest zalany na "beton" czy może masa zalewowa jest elastyczna i dałoby się ją delikatnie usunąć?
    Nie wiem czy chcesz ryzykować i nie wiem czym to może grozić, ale można by próbować zamienić końcówki we wtyczce. Przecież nie mamy pewności że są dobrze dołączone do końców uzwojeń??? Może tu tkwi przyczyna? Na razie silnik jest nie do użytku, więc coś trzeba zdecydować.
    Za mało informacji aby podjąć decyzję pozbawioną ryzyka. :cry:

    0
  • #18 26 Cze 2013 12:28
    DanielsDS
    Poziom 9  

    1234 napisał:
    po osiągnięciu pewnego napięcia na jednej z cewek CDI, spowodowanego wysokimi obrotami zaczyna odcinać iskrę.


    może poprostu spróbować odpiąć jeden kabelek?? jest to mniej ryzykowne niż zamienianie ich miejscami.

    A może cewka jest nawinięta ok, tylko stara cewka w sytuacji kiedy się zepsuła uszkodziła CDi??

    0
  • #19 26 Cze 2013 13:33
    jack63
    Poziom 42  

    Zaczynamy dgybologię.... :D
    Czy sprawdziłeś, przez pomiar rezystancji poprawność podłączenia kabli do wyprowadzeń cewki? W serwisówce jest to dokładnie rozpisane.
    Czy szukałeś po innych forach?
    Bez informacji jesteśmy w d.. i zostają tylko ryzykowne eksperymenty.

    0
  • #20 26 Cze 2013 14:08
    DanielsDS
    Poziom 9  

    tak niebieski ma 630ohm brazowy250ohm

    co jakis czas szukam, ale jeszcze nie znalazlem schematu cdi ani budowy cewki

    0
  • #21 26 Cze 2013 14:28
    Muciek50
    Poziom 16  

    Raczej nie znajdziesz na zachodzie się nie babrają z takimi rzeczami tylko wymieniają :P

    0
  • #23 26 Cze 2013 20:11
    1234
    Poziom 23  

    Moduł tłumacząc na polski jest cyfrowa. Więc nie jest to do końca CDI jak w skuterach "włoskich". Cewki podwójne w tzr i innych yamahach, z pewnego okresu maja podwójne cewki z powodu braku impulsatora zewnętrznego oraz przerywacza, a silnik MUSI wiedzieć dokładnie w którym momencie ma być iskra. Digital cdi prawdopodobnie steruje też wyprzedzeniem zapłonu bo moc tego silnika jest bardzo duża i mogły by się pojawić problemy przy odpaleniu, przy tej pojemności, oraz pracy na wolnych obrotach. Odczep raz jeden raz drugi przewód i sprawdź co się dzieje. gdybanie :)
    Jedynym możliwym "tanim" rozwiązaniem jest podmiana statora z takiego skutera :(
    stator się nie uszkodzi przy krótkiej pracy tzn 2 razy dodanie gazu ale nie na fulll.

    Odbiegając od tematu CDI może ten silnik, a raczej jego osprzęt nie pozwala na osiągnięcie wysokich obrotów z powodu:
    1. za duża temp. silnika ( brak chłodzenia wodą) brak przepływu.
    2.brak oleju do mieszanki 2t.
    3.pochylenie pojazdu (czujnik wstrząsowy)
    4.??

    Dodano po 38 [sekundy]:

    nie pokazuje się błąd na wyświetlaczu?

    0
  • #24 26 Cze 2013 20:21
    Muciek50
    Poziom 16  

    Cytat:
    Odbiegając od tematu CDI może ten silnik, a raczej jego osprzęt nie pozwala na osiągnięcie wysokich obrotów z powodu:
    1. za duża temp. silnika ( brak chłodzenia wodą) brak przepływu.
    2.brak oleju do mieszanki 2t.
    3.pochylenie pojazdu (czujnik wstrząsowy)
    4.??


    Skoro wcześniej chodziło dobrze, to znaczy że albo źle nawinięte te cewki są albo stare uszkodziły coś w module. Jak by się zatarł to silnik by pracował zauważalnie inaczej , ten silnik ma cylindry z płaszczami wodnymi więc nie musi być zanurzony w wodzie... Na ebayu od 100 do 200$ takie statory :d Dodatkowym utrudnieniem są zawory wydechowe którymi pewnie steruje tez ten moduł... Więc włożenie czego innego raczej odpada, no chyba że odpiąć sterowanie ale wtedy to może być zbyt trudne do opanowania w sterowaniu...

    0
  • #25 26 Cze 2013 20:33
    1234
    Poziom 23  

    Kolego muciek50. albo ja coś nie wiem albo.... to w jaki sposób są chłodzone cylindry? jest chłodnica? wentylator? zewnętrzny płyn w obiegu?

    0
  • #26 26 Cze 2013 20:41
    Megawe
    Poziom 29  

    Sprawdziłbym lampą stroboskopową czy zanika iskra i jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu.

    0
  • #27 26 Cze 2013 20:53
    1234
    Poziom 23  

    Pana skuter nie jest tani. Próby pomocy domowymi środkami zawodzą. zostaje jeden sposób, niestety nie wykluczy to czy CDI czy stator, ale odpowie na pyt czy coś innego. Należy podpiąć silnik pod oscyloskop samochodowy mierzący przebiegi czasowe zapłonu. Jeżeli są stałe to CDI lub stator, jeżeli się zmieniają to coś innego. jeżeli zanikają to też stator lub CDI

    0
  • #28 11 Lip 2013 23:28
    DanielsDS
    Poziom 9  

    Już działa ok, trzeba było przełożyć 4 przewody wychodzące z cewki. Były 4 kombinacje i dopiero przy 4 zadziałało jak trzeba.

    0
  Szukaj w 5mln produktów