Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDCI - Brak ładowania akumulatora przy większych obrotach

kamilagapys 23 Cze 2013 15:47 10026 26
  • #1 23 Cze 2013 15:47
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Witam

    Posiadam Forda Focusa 1.8 TDCI 100 km. 100 000 km. przebiegu z problemem z ładowaniem.
    Po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, po zwiększeniu obrotów silnika do ok 2 tyś./min. ponownie się zapala, gaśnie po 10 s. gdy zmniejszę obroty do minimalnych na biegu jałowym, wraz z ilością przejechanych kilometrów zmniejsza się wartość obrotów potrzebnych do zapalenia diody, po przejechaniu 6 km. dioda zapala się nawet przy obrotach 1,3 tyś./min.
    Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? co może być przyczyną? dodam, że samochód miał niedawno czyszczony układ chłodniczy w związku z tym przejechał ok. miesiąc bez dolnej osłony silnika, może wilgoć mieć coś z tym wspólnego?

    0 26
  • Pomocny post
    #2 23 Cze 2013 15:58
    decybel91
    Poziom 39  

    Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.

    0
  • #3 23 Cze 2013 16:01
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 23 Cze 2013 16:17
    kamilagapys
    Poziom 6  

    nie wiem czy to ma wpływ i czy jest to normalne ale wydaje mi się przy otwartej masce, że coś głośniej pracuje przy paskach takie delikatne wycie jakby jakieś łożysko czy coś, ciężko mi to opisać, dźwięk wydobywa się z lewej strony silnika stojąc przodem do samochodu

    1
  • #5 23 Cze 2013 18:56
    decybel91
    Poziom 39  

    Alternator jest na takim jakby przedłużeniu i tam lubi się łożysko posypać.
    Tak czy owak alternator do demontażu.

    1
  • #6 23 Cze 2013 18:57
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Cze 2013 19:02
    decybel91
    Poziom 39  

    Więc zamiast pisać jak niemiecki szyfrant enigmy, warto napisać coś co wniesie do dyskusji lub pomoże userowi.

    0
  • #8 23 Cze 2013 19:35
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ile już było postów na ten temat, ten jest w dziale dla zaawansowanych, więc Jurek podpowiedział wystarczająco. "Mądrej głowie dość po słowie".

    0
  • #9 23 Cze 2013 20:26
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Oczywiście czytaliśmy wczesniej poruszane tematy, są zbliżone ale usterka nie była identyczna, jesli ktos ma informacje co moze byc przyczyną prosze o info, z gory dziekuje

    0
  • #10 23 Cze 2013 21:50
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 24 Cze 2013 00:15
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    kamilagapys napisał:
    są zbliżone ale usterka nie była identyczna
    Nie, teraz my poczekamy aż opiszesz dokładnie z wynikami co sprawdziłeś.

    0
  • #12 24 Cze 2013 20:23
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 25 Cze 2013 08:59
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Wczoraj wracałem z pracy ok 8 km i nie było problemów z zapalająca sie diodą, dzis rano zaraz po wyjechaniu kontrolka od akumulatora sie zapalila, dodatkowo chwilami slychac bylo delikatne trzaski w bezpiecznikach oraz zapalala sie chwilowo dioda od ABS a zegary wariowaly. Wczoraj sprawdzalem czy jakis kabel nie jest uszkodzony, nic niepokojacego nie widac, wyczytalem, ze moze to byc regulator napiecia lub dioda, lepiej w tej sytuacji wymienic caly alternator z regulatorem?

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    Czytalem, ze jest jakas mozliwosc sprawdzenia napircia z poziomu trybu serwiosowego czy cos takiego, ktos wie jak to sie sprawdza?

    2
  • #14 25 Cze 2013 09:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 25 Cze 2013 10:55
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Sie odezwala osoba, ktora nie potrafi pomoc a tylko krytykowac, gdybym wiedzial co trzeba zrobic to nie pisal bym na forum a ty wszystko wiesz ale napisac co to moze byc albo podaj napiecie juz nie, dzieki za taka pomoc

    0
  • #16 25 Cze 2013 11:22
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 25 Cze 2013 19:13
    decybel91
    Poziom 39  

    Leweta będzie droższa, uszkodzony czerowny kabel zdarza się raz na 10 przypadków.
    Demontaż alternatora cię nie ominie, więc nie jeździj, bo się "nie pali" tylko zrób.

    0
  • #18 25 Cze 2013 19:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 26 Cze 2013 19:38
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Sprawdzilem mase pod zbiornikiem plynu chlodniczego byla ok ale znalazlem dwa calkowicie zasniedziale kable przy akumulatorze przeczyscilem je i sruby natomiast problem wystepuje w dalszym ciagu, na wylaczonym silniku napiecie na poziomie 11.8, po zapaleniu silnika wzrasta do 13,5-wtedy dioda nie swieci sie, po zwiekszeniu obrotow silnika ok. 1400 ladowanie 14.5/ 14,8 natomiast po zwiekszeniu obrotow silnika powyzej 2000/2100 napiecie wzrasta do 15,5 a chwilami nawet do 16, wydaje mi sie, ze jest to za duzo ale dalej nie wiem co jest przyczyna, z tego co udalo mi sie wyczytac moze to byc regulator napiecia, sprawdzilem kable od alternatora wydaja sie ok, ktos wie co to moze byc?

    0
  • #21 26 Cze 2013 21:10
    benyy1
    Poziom 17  

    pewnie trzeba będzie regulator wymienić i może aku

    0
  • #22 26 Cze 2013 21:31
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Auto też do wymiany. Dzizus miernik ,kontrolka i do dzieła a nie pisać głupoty.

    0
  • #23 28 Cze 2013 18:46
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Udało mi się coś znaleźć, po wyjęciu gniazdka od góry alternatora z trzema kablami zobaczyłem, że do gniazdka dostała się woda, która robiła zwarcie, wyczyściłem wszystko ładnie i jest efekt po zapaleniu silnika napięcie utrzymuje się na poziomie 11,5 i nie skacze jak wcześniej, niestety dalej mam problem, na wysokich obrotach napięcie wzrasta jedynie do 11,6 i po pewnym czasie znowu zapala się kontrolka aku., przypuszczam, że tym razem napięcie jest zbyt niskie, ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

    0
  • #24 28 Cze 2013 18:47
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 28 Cze 2013 20:27
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?

    0
  • #26 28 Cze 2013 21:40
    T5
    Admin grupy Samochody

    kamilagapys napisał:
    Sprawdziłem wiązkę kable są całe,
    A przemierzyłeś?Prześwietliłeś żarówką?Wzrokiem to się za dupami patrzy kable się porządnie sprawdza.;)

    0
  • #27 02 Lip 2013 14:24
    kamilagapys
    Poziom 6  

    Usterka usunieta, dziekuje uzytkownikowi decybel91 wskazal usterke juz w pierwszym poscie, uszkodzony byl regulator napiecia, lozysko oraz szczotki, wymiana na orginalny altelnator z refgulatorem napiecia zalatila sprawe

    0
  Szukaj w 5mln produktów