Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki szybko zaczynają "pierdzieć"

23 Cze 2013 22:27 2337 12
  • Poziom 9  
    Witam !
    Mój problem polega (moim zdaniem) na elektryce. Posiadam radio samochodowe (nie pamiętam marki, lecz nie jest to podróba) 4x50 watt i nie zależnie jakie głośniki bym wstawił to i tak zaczynają trzeszczeć przy ok 30vol. Dodam, że od razu przy włączeniu radia i rozkręceniu głośności przy 34vol nie trzeszczy, lecz po ok 30s zaczyna.
    Kolejnym problemem (bądź kontynuacją) jest przeskakująca iskra pomiędzy "-" kabla głośnikowego a budą samochodu.
    Jestem zielony jeśli chodzi o car audio. Mam nadzieję, że ktoś pomoże.

Z góry wielkie dzięki !

Dodam, że mając połączony jeden głośnik jest w miarę, problem pojawia się przy kolejnych
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 39  
    Sprawdź czy światła nie przygasają bo od zbyt niskiego napięcia też może pierdzieć :).
    Na początek możesz zmienić kable zasilające bo fabryczne takiego "potwora" mogą nie uciągnąć. Linka 4 mm ^2 powinna wystarczyć. Potem być może będziesz się musiał pogodzić, że radio jest jakości adekwatnej do swojej niskiej ceny. Jako, że jesteś zielony daruję sobie rozważania o możliwości wyprodukowania 50W z 12 V przy 4 Ohmowym głośniku. Chwilowe granie bez .. przesteru może być zasługą energii zmagazynowanej w kondensatorach elektrolitycznych, ale przy głośnym graniu kondensatory nie nadążają się ładować a napięcie ich ładowania jest niższe niż powinno. Nie wpadnij czasem na pomysł pominięcia zabezpieczenia trzeba kupić oprawę bezpiecznika na gruby przewód. Możesz też skorzystać z gotowych zestawów do zasilania radia wprost z akumulatora. Zmiana zasilania może niewiele dać jeśli wewnątrz radia połączenia są wykonane cienkimi przewodami lub zbyt wąskimi ścieżkami.
  • Poziom 9