Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daewoo lublin 1 zamiana skrzyni biegów od lublina 2, 3

24 Cze 2013 15:09 13797 11
  • Poziom 2  
    Witam. Posiadam Lublinka 1 z silnikiem andoria z 4 biegową skrzynią. Przełożenia w tej skrzyni są fatalne. Czy jest możliwe wymiana na 5 biegową od nowszych lublinków? Może ktoś to już robił??
  • Poziom 17  
    W lublinach 2 były stosowane zarówno skrzynie pięciobiegowe TS5-21 Tczew a do października 1996r czterobiegowe A13.3, instrukcja nic nie mówi o różnicach w obudowie sprzęgła - czyli przypuszczalnie mocowanie to samo a jedynie różnica w długości skrzyni a co za tym idzie i wału napędowego a w zasadzie fragmentu między skrzynią a podporą.
    Jeśli chodzi o skrzynię KIA to poza inną długością jest inny kosz sprzęgłowy.

    Nie wiem czemu sądzisz że skrzynia A13.3 ma złe przełożenia? TS5-21 Tczew ta to jest źle zestopniowana a konkretnie biegi 2 i 3 za wolne, najlepsza byłaby KIA ale za dużo przeróbek i pytanie czy warto....
  • Poziom 2  
    Dzięki za info. Jeżeli chodzi o powody to dla mnie najważniejsza w skrzyni jest 1. Na Lublinku mam zamontowaną wiertnice studzienną i wystarczy że wjadę na trawnik auto nie jedzie. Nie ma możliwość manewrowania jak "człowiek" tylko pełen gaz i na skoki bo jak próbujesz jechać normalnie to gaśnie. Sprzęgło wystarcza na rok. Jak po asfalcie to żaden problem wcale bym o zamianie nie myślał, autko się toczy dostojnie:P. Czy warto... najlepiej było by wymienić samochód na terenowy 4X4 ale na razie forsy brak wiec pomyślałem o wymianie skrzyni mam nadzieje że to coś da.
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich serdecznie.Pozwolę sobie podpiąć się do tego tematu,żeby nie śmiecić na forum.Otóż mam takie pytanie.mam żuczka Andoria z roku 96 na moście hipoidalnym o przełożeniu 9/43,jak w pierwszych lublinkach,tylko tu są opony 6.50-16.Chcę założyć mu skrzynię 5-kę Tczew z lublina.One już chyba współpracowały z szybszymi mostami 9/41 i kołami 15-kami,lub jeszcze 14-kami.Mam też wrzucone wskaźniki z poloneza,za niedługo będą z lublinka,bo o obrotomierz mi chodzi.Do tej pory miałem podłączony z boku licznik orginalny,żukowski,bo wiadomo,skrzynia orginalna i ten z poloneza będzie kłamał,zresztą tak samo,jak z lublina,bo to to samo,tylko lublin ma do 160 km/h. I teraz właściwe pytanie:w skrzyni 5-ce wałek napędu szybkościomierza ma 18 zębów,koło ma chyba 6.czy jest możliwe,żeby ten licznik z lublinka/poloneza mi pokazywał prawdę?mimo,że w lublinach są mniejsze opony,a tu większe,to jednak tam jest cokolwiek szybszy most,wiec może by się to zrównoważyło?Orginalne skrzynie w żukach na moście hipoidalnym miały wałeczki 17 zębów,koła chyba też 5,a w pierwszych lublinach były koła 8 i wałeczki 18,ale tam były opony 14-ki.W tym moim ktoś wymieniał skrzynię i mam wałeczek 18 zębów i mi oszukuje na prędkości,ale to nieistotne,bo skrzynia już czeka,tylko ta prędkość,żeby się zgrywała.Mam jeszcze taki dziwny reduktor,który zwiększa prędkość miedzy skrzynią a licznikiem o +/- 10km/h.To podobno pochodzi od Stara,bo tam orginalne liczniki były niby podobne jak w żukach,czyli o przełożeniu 625:1 a jak zakładali te liczniki z tachografem,to one chyba miały 1000:1 jak w lublinkach,czy np. polonezach i wtedy niby dawano taki reduktor,bo inaczej prędkość by oszukiwała o te niby 10km/h.Jeśli się mylę,to niech mnie ktoś poprawi,ale dostałem ten reduktor od jednego gościa,który tak mi właśnie mówił.W kazym razie,niech mi ktoś poradzi,jak to zrobić,żeby ten licznik mi nie oszukiwał,a jeśli już,to o jakieś nieznaczne wartości (wiadomo,że każdy licznik fabrycznie ma niby 10,czy tam 5% tolerancji) Póki nie założę tej skrzyni,to nie będę wiedział,ile mnie oszukuje i czy w ogóle,ale podejrzewam,że raczej się nie zgra.Najprostszy,choć nie najtańszy sposób,to most z lublina z odpowiednimi oponami i mamy po zabawie,ale nawet nie wiem,z jakimi oponami współpracowała ta skrzynia,bo widziałem na necie wałek,czy tez koło napędu licznika z 11-toma zębami do skrzyni Tczew,a ile ich jeszcze było,to cholera wie,bo do Kii też widziałem dwa rodzaje w zależności od rozmiaru opon.A teraz do pasagonów,czy tam honkerów to też pewnie są inne,bo tam są mosty 10/41.
  • Poziom 17  
    Najpierw tak dla porządku, w żukach z ostatnich lat produkcji montowane były mosty hipoidalne:
    typ 3005, 3015 - przełożenie 43/9
    typ 3007, 3017 - przełożenie 43/7
    w lublinach 2 i 3:
    typ 3302 - przełożenie 41/9 - kola 15cali
    typ 3554 - przełożenie 43/9 - kola 16cali
    w lublinach 1 nie wiem jakie były.
    Poza tym różnice są w szerokości rozstawu kół (lublin szerszy)

    Jeśli piszesz że most jest 43/9 i koła 16 to po założeniu skrzyni tczew i zegarów od lublina 2 wszystko się zgadza.
  • Poziom 10  
    Aha,więc dzięki Ci bardzo dobry człowieku,jeśli by mi się to zgrało,to by było super,ale okaże się po założeniu skrzyni.Co do mostów w żukach,to nie słyszałem o tych 7/43.Mam instrukcję obsługi do żuków z ostatniego wypustu,czyli tych z mostami hipoidalnymi i podwieszanymi pedałami i ona podaje most napędowy hipoidalny typu 3005 lub 3015 o przełożeniu 4,777 (9/43) i nic poza tym.Może to błąd jakiś,nie wiem.A czym się mogą niby te dwa typy mostów różnić?A że w lublinkach szersze,to wiem.A co do lublinów,to nie wiedziałem,że występowały aż takie mixy z oponami i przełożeniami mostów.Pierwsze modele miały na 100% tylko mosty 9/43 i skrzynie 4-ro biegowe,takie jak w żukach,ale koła miały 14-ki,więc były wolniejsze.nawet jeden taki znajomy parę lat temu chwalił się,że "wziął" lublinka żukiem andoria i się zastanawiałem,jak to możliwe,skoro to to samo,a tu koła mniejsze.Inny znajomy ma lublina z 97 roku,już na tarczach i on ma np. skrzynię tczew,most 9/41 i koła 14-ki.Muszę właśnie do niego iść i zobaczyć ile on ma zębów na wałku napędu licznika.
  • Poziom 17  
    maroboss215 napisał:
    ...typu 3005 lub 3015 o przełożeniu 4,777 (9/43) i nic poza tym.Może to błąd jakiś,nie wiem.A czym się mogą niby te dwa typy mostów różnić?

    Szerokością
    3005 i 3007 - 1375mm
    3015 i 3017 - 1530mm

    A koła 14 w lublinie fabrycznie nigdy nie były montowane fabrycznie i to na pewno jakaś własna przeróbka.
    Cytat:
    Muszę właśnie do niego iść i zobaczyć ile on ma zębów na wałku napędu licznika.

    Ale skrzynia zarówno tczew jaki kia nie ma różnych wałków napędu licznika ,do każdej z nich jest jeden typ, przynajmniej instrukcja nic na ten temat nie mówi żeby były różne, a u znajomego który ma lublina na 14-kach to przypuszczam że albo ma przeskalowany zegar albo po prostu błędnie wskazuje i tyle.

    Wrzuciłem kiedyś na forum obszerne fragmenty instrukcji napraw lublina i są tam też kompletne info dotyczące w/w skrzyń biegów.
  • Poziom 10  
    azxxc napisał:

    Szerokością
    3005 i 3007 - 1375mm

    Pisząc o dwóch typach mostów,miałem na myśli właśnie te dwa występujące niby w żukach.Skoro oba maja tą samą szerokość i to samo przełożenie,to gdzie ta różnica?
    A z tymi 14-kami,to może rzeczywiście racja.Może faktycznie ktoś to sobie założył,albo ja źle doczytałem oznaczenia,bo felgi wyglądały na orginalne lublinowskie.A co do tych wałeczków,to spotkałem na necie ogłoszenie "kolo napędu szybkościomierza 11 zębów lublin 2.9 skrzynia Tczew ts-5 " czy jakoś tak,ale tego ogłoszenia już nie widzę.tam bylo widać takie dosyć grube zęby,podczas gdy w mojej są raczej drobne.
    A tu jest niby do kii kolo 22 zęby
    http://www.auto-truck.pl/product_info.php/inf...SZYBKO-CIOMIERZA-22-Z-BY-KIA-LUBLIN-3-5T.html
    A tu jest niby 18 zębów
    http://www.auto-truck.pl/product_info.php/inf...ZYBKO-CIOMIERZA-18-Z-B-W-KIA-LUBLIN-2-9T.html
    Albo opisują jak im się podoba,albo były różnice.W tej książce jakoś nie doczytałem o ilościach zębów w napędzie licznika.Pisało tylko o skrzyni 4-ro biegowej,ze ma 8 zębów na kole i 18 na wałku i most 9/43.Przy tamtych skrzyniach nie mogłem się doczytać,albo mi umknęło,a właśnie bardzo mnie to interesowało ze względu na tą skrzynię.
    I jeszcze taka mała prośba,kolego.Nie dało by rady wrzucić jeszcze tych brakujących stron z książki o lublinkach?ja wiem,że to może mało istotne informacje,ale wolał bym mieć komplet,czyli całą ta książkę.Tam chyba zostało jeszcze coś w rodzaju opisów wersji nadwoziowych,ogólnych danych technicznych itp.Może to mało istotne,bo najważniejsze rzeczy są już wrzucone,ale bardzo by mi na tym zależało.
  • Poziom 17  
    Cytat:
    Pisząc o dwóch typach mostów,miałem na myśli właśnie te dwa występujące niby w żukach.Skoro oba maja tą samą szerokość i to samo przełożenie,to gdzie ta różnica?

    są różnice:
    typ 3005 przełożenie 43/9 szerokość 1375mm
    typ 3007 przełożenie 43/7 szerokość 1375mm
    typ 3015 przełożenie 43/9 szerokość 1530mm
    typ 3017 przełożenie 43/7 szerokość 1530mm

    Co do kół napędu prędkościomierza z podanych linków powiem szczerze nie spotkałem się wcześniej ale wydaje mi się że wszystkie skrzynie mają wałek 18z a różnice w przełożeniach mostów kompensowane są obwodem opon 15 lub 16 cali i wszystko się zgadza, a morze pomyłka w opisie w sklepie i wałek 22z jest oryginalnie od samochodu KIA a tam jak mnie pamięć nie myli z przodu były kola 15 a z tylu 14 bliźniaki, to oczywiście tylko przypuszczenie.

    Cytat:
    Nie dało by rady wrzucić jeszcze tych brakujących stron z książki o lublinkach?

    Tak ale nie obiecuje że w najbliższych dniach ze względu na brak czasu (sezon ogórkowy) ale jeśli coś konkretnie potrzeba to proszę o info i postaram się wrzucić.
  • Poziom 10  
    Co do tych brakujących stron,to po prostu chciałbym mieć kompletną tą książkę.Mam w domu parę różnych książeczek do różnych sprzętów,ale do lublina jeszcze nie.Poza tym,to polska motoryzacja jest mi bliska i interesują mnie takie książki.Kilka mi sąsiad dał,takich do ciągników,katalogi itp. ale co mi się daje,to pozyskuję z internetu,chyba rozumiesz?
    A tak wracając do tematu,to dzięki za objaśnienie różnic.Czyli w żukach występowały też troszkę szersze mosty?Może w tych skrzyniowych?Ja swego czasu myślałem o całym zawieszeniu przednim z lublina,bo bym miał w dobrej cenie,ale wystraszyłem się,ze za szerokie będzie i trzeba będzie i most zmieniać.Poza tym,to jest trochę roboty z ustawieniem tego,żeby mi nie robiło podwójnych śladów.
    A dzisiaj mi się udało dorwać na złomie ten nieszczęsny licznik z obrotomierzem z lublinka.Dokładnie taki. daewoo lublin 1 zamiana skrzyni biegów od lublina 2, 3
    Kupiłem też całe serwo z pompa lucasa i teraz to do żuczka ładuję.Troszkę jest kłopotu z tym,ze względu na rozmiary,ale się mieści.Były tam właśnie dwa lublinki dwójki,już na okrągłych zegarach i oba z obrotomierzami,ale ten drugi był inny,tylko z żółtym polem na skali.Dałem za to 20 pln,a na allegro jacyś chorzy ludzie krzyczą sobie nawet i po 200,jak do sprintera.
  • Poziom 11  
    Witam. Krzyżówka żuka z nowocześniejszym lublinem - fajny klasyk wyjdzie :)
  • Poziom 10  
    No, już prawie wyszedł. Zegary mi już śmigają, parę rzeczy jest wsadzonych, skrzynia czeka na zamontowanie. Końcówkę, do której przykręca się wał przerobił mi tokarz, tzn. zrobił podtoczenie na centrowanie wału napędowego z żuka, a potem wywierciłem sobie 4 nowe otwory na śruby (w lublinie jest 6), a stare zaspawałem. Dzięki temu nie trzeba żadnych flanszy itp., bo wał pasuje jak ulał. Pozostała kwestia jego skrócenia o jakieś 10 cm, bo skrzynia jest dłuższa, jak wiemy.
    A tak przy okazji, to może taką fotką zarzucę.
    daewoo lublin 1 zamiana skrzyni biegów od lublina 2, 3
    To są zegary z Poloneza Plusa, tylko obrotomierz i licznik kilometrów są z Lublina. Nie było łatwo tu obrotek wsadzić, bo to zupełnie inna konstrukcja niż te w plusach. Cała instalacja elektryczna pochodzi z Poloneza razem z silniczkiem wycieraczek. Mam dzięki temu wszystkie prędkości pracy jak w poldku.
    Fotele też z Poloneza, Inter Groclin standard. Tak, da się. :D
    daewoo lublin 1 zamiana skrzyni biegów od lublina 2, 3
    Z Lublina mam jeszcze pompę hamulcową razem z serwem. Były problemy, ale weszła. Teraz hamulec jest niezły, nawet na bębnach, ale pomyślę też o tarczach z Lublina.
    daewoo lublin 1 zamiana skrzyni biegów od lublina 2, 3