Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

G580 - Niestabilny odczyt z HDD, sam dysk sprawny

24 Cze 2013 19:58 3114 19
  • Poziom 29  
    Witam,

    Mam problem z miesięcznym komputerem klienta - niestabilny odczyt z dysku.
    Problem polega na tym, że infolinia Lenovo najpierw stwierdziła że "coś jest nie tak", ale serwis tego producenta zawsze stwierdzał, że wszystko działa prawidłowo.
    Komputer działał normalnie przez miesiąc, po czym nastąpiło takie coś jak na screenach. Komputer ma problem nawet przy przeglądaniu zdjęć. Podmieniłem dysk na inny, nowy, sprawny - bez zmian.

    Lenovo nie chce się przyznać do wadliwego laptopa - jak walczyć z producentem ?
    Czy ktoś z kolegów serwisujących laptopy spotkał się kiedyś z podobną usterką (kontrolera dysku w mostku?)

    Poniżej kilka screenów z transferu, wykonane bez żadnych programów w tle typu antywirus, aktualizacje, instalacja oprogramowania, defragmentacja itd:

    G580 - Niestabilny odczyt z HDD, sam dysk sprawny
    G580 - Niestabilny odczyt z HDD, sam dysk sprawny
    G580 - Niestabilny odczyt z HDD, sam dysk sprawny
    G580 - Niestabilny odczyt z HDD, sam dysk sprawny

    Bardzo proszę o pomoc i ewentualne wskazówki co może powodować taki problem.
  • Poziom 43  
    Przede wszystkim poprosimy o SMART dysku a nie benchmark.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1467175.html
    W jakim trybie pracuje dysk?
  • Poziom 29  
    Przesyłam screena z zakładki health.
    Myślę że HDTune odczytał wszystkie wartości, w razie czego mogę zrobić to innym programem.

    Dysk pracuje w trybie AHCI. Tak jak już wspomniałem, na drugim (całkowicie nowym) dysku problem taki sam.

    G580 - Niestabilny odczyt z HDD, sam dysk sprawny
  • Poziom 33  
    Aby ten wykres z HD Tune był prawidłowy dysk musi być przetestowany jako drugi podpięty bez systemu. Ale wydaje mi się że faktycznie ma problemy z odczytem danych.
  • Poziom 43  
    Czy komputer się czasem sam wyłącza? Parametr C0.
    Marka i model zasilacza.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Robert B napisał:
    Marka i model zasilacza.
    To już elektrodowa mania zasilaczowa przeniosła się też na zasilacze laptopowe? Czy coś przegapiłem?
  • Poziom 43  
    Zależy czy ma oryginał czy chińską podróbę. Takie sieją zakłóceniami i potrafią się wyłączać. Dlatego zapytałem.
  • Poziom 24  
    Skoro jest to miesięczny komputer to można założyć, zapewne słusznie, że pracuje na oryginalnym zasilaczu dołączonym do zestawu.

    Podejrzewam fabryczną wadę chipsetu albo któregoś z elementów po drodze do dysku i skorzystałbym z naprawy gwarancyjnej.
  • Poziom 43  
    Parametr C0 mówi o nieprawidłowych parkowaniach na skutek zaniku napięcia zasilającego, więc zastanawiam się czym to mogło być spowodowane.
  • Poziom 33  
    W awaryjnym to samo? Obstawiam mimo wszystko jakieś zasyfienie systemu.
  • Poziom 43  
    Też możliwe. Żeby to wykluczyć lub potwierdzić można zrobić skan w MHDD bez "udziału" systemu.
  • Poziom 31  
    A co podaje HW Monitor - temperatury w normie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    pitrala1 napisał:
    Obstawiam mimo wszystko jakieś zasyfienie systemu.

    Sądzę, że skoro było testowane z innym HDD i jest to samo:
    maras2003 napisał:
    Podmieniłem dysk na inny, nowy, sprawny - bez zmian.

    - to jednak nie to.
  • Poziom 33  
    Miałem kiedyś taki przypadek, komp zamulał jak cholera, odczyty były jak na zdjęciach, w mhdd wszystko idealnie. Format pomógł, namówiłem gościa na SSD, do teraz mi dziękuję za to, że mu podsunąłem tą myśl :D


    Pete_O napisał:
    pitrala1 napisał:
    Obstawiam mimo wszystko jakieś zasyfienie systemu.

    No sądzę, że skoro było testowane z innym HDD i jest to samo, to jednak nie to.


    A jaki system instalowany? Recorvery czy czysty win7/8?
  • Poziom 29  
    Czterokrotnie korzystaliśmy z serwisu gwarancyjnego - który twierdzi że komputer jest sprawny (widocznie producent nie zakłada minimalnego transferu, czy maksymalnego czasu dostępu, jednak pomimo tego widać - coś jest nie tak)
    Zasilacz oryginalny lub zamiennik (oryginalny ASUS, Toshiba), lub praca na baterii.

    Z podejrzanych wykluczam system, ponieważ był instalowany niejednokrotnie, dysk również był podmieniany (fabrycznie nowy). System zawsze czysta instalacja. Część screenów pokazuje goły system z podstawowymi sterownikami.

    Komputer działał w 100% prawidłowo przez ok. miesiąc.

    Również podejrzewamy wadę chipsetu / kontrolera HDD / czegoś po drodze.

    Testowanie z użyciem MHDD postaram się przeprowadzić jutro

    A co do manii zasilaczowej - to faktycznie, chińczyki powodują różne rzeczy, od wyłaczania touchpada, po randomowe skoki kursora po ekranie ;)
  • Poziom 24  
    Gwarancja nie dopuszcza wymiany po kilkukrotnej naprawie? może lepiej pomęczyć sprzedawcę?
  • Poziom 31  
    starepc.pl napisał:
    może lepiej pomęczyć sprzedawcę?

    Prtzeczytałeś wątek uważnie, gratuluję. ;) To właśnie Autor, jako Sprzedawca tego lapka prosi tu o pomoc.
  • Poziom 24  
    Pete_O napisał:
    Mam problem z miesięcznym komputerem klienta - niestabilny odczyt z dysku.

    maras2003 napisał:
    Mam problem z miesięcznym komputerem klienta - niestabilny odczyt z dysku.


    Niekoniecznie jest sprzedawcą - ja jako serwisant też nazywam klientów klientami :) Poza tym autor ma w polu specjalizacja wpisane serwisant, a nie sprzedawca :).
  • Poziom 29  
    Tak, jestem autorem i sprzedawcą, a przy okazji serwisantem :)

    Oczywiście produkt podlega wymianie po 3-krotnej naprawie, ale po NAPRAWIE, a nie po wysyłce na serwis producenta, gdzie nie stwierdza się usterki - to mamy na dokumencie powrotnym. W związku z czym, nie ma podstaw do wymiany, a gdyby klient chciał nas pomęczyć, to mamy 'podkładkę'.
    Ale nie o to chodzi, żeby klient był niezadowolony, bo faktycznie po drugiej wysyłce mogliśmy mu powiedzieć że zwyczajnie zmyśla.

    Jeszcze dzisiaj wrzucę testy z MHDD
  • Poziom 24  
    Odesłałbym jeszcze raz na serwis, załączając całą zebraną dokumentację i dołączyłbym pisemną reklamację na dział serwisu - może w końcu ktoś się tym zainteresuje.
  • Poziom 29  
    Wysyłając Lenovo na serwis, paczkę otrzymuje firma Jabil z Bydgoszczy. Niestety kiedy użytkownik lenovo próbuje im coś wytłumaczyć, to twierdzą, że sam użytkownik nie jest ich klientem i właściwie nic nie może zrobić (no bo w sumie to tak jest :) ). Także wysyłając laptopa z reklamacją na serwis, reklamacja pewnie trafiłaby do niszczarki...

    Lenovo w praktycznie oficjalnej wiadomości poinformował nas, że laptop pracuje zupełnie prawidłowo i ich nowe produkcje również tak działają. Super laptopy...
    Ni z tego ni z owego, uszkodziła się płyta główna w tym laptopie. Po wysyłce na serwis i rzekomej zmianie płyty - bez zmian na wykresach.
    Dodatkowo serwis zapomniał podłączyć głośników stereo - i klient będzie musiał jeszcze trochę poczekać...


    Jeżeli któryś z kolegów serwisantów, prowadzi również sklep z laptopami, to polecam zapoznać się z całym wątkiem i zdecydować, czy warto klientowi polecić markę Lenovo.
    Jakiś czas temu naprawdę myślałem że jest to najlepsza oferta ze względu na jakość/cenę/wydajność, ale czy warto zapłacić te 100 czy 200zł mniej i praktycznie nie mieć gwarancji ?