Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Makita hr2810 - Jakich smarow uzyc do smarowania poszczegolnych komor zebatych?

rreszel 24 Jun 2013 21:41 4089 7
  • #1
    rreszel
    Level 2  
    Witam serdecznie.
    Na wstępie chciałbym podkreślić ze jestem nowy na forum. Mój problem wygląda następująco... Otóż dostałem uszkodzona młotowiertarke miała wyłamane parę elementów w środku... Moim zdaniem powodem było użycie niewłaściwego smaru w poprzedniej naprawie( po rozebraniu widać było przytarty tłok)... Jak wiadomo w tej makicie a dwie oddzielne i uszczelnione komory w jednej znajdują sie praktycznie same zębatki ze sprzęgiełkiem a w drugiej cały układ bijakowo tłokowy... wszystko ładnie umyte przygotowane do złożenia i teraz pytanie jakimi smarami przesmarować poszczególne komory??? Wszystko byłoby proste gdyby Makita wypuściła jeden rodzaj smaru jak np hilti(wyczytałem gdzieś na elektroda.pl)

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc. pozdrawiam...

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Proszę poprawić. [Łukasz]
  • #2
    PtasiorWro
    Level 28  
    Witam.
    Do całości ładuj Fazi EPS 1.
    Nie ma szans żeby awaria była spowodowana przez zły smar, jedyne mogło nie być udaru.
    Napisz jakie elementy były uszkodzone.
  • #3
    rreszel
    Level 2  
    Z tego co widziałem po rozebraniu to właśnie smar przytarł tłoczek... Uszkodzeniu uległ tłok (był postrzępiony od góry i jak napisałem był przytarty smar jakby przerobiony) wal korbowy oraz ramie korbowodu pękło w pół... Wracając do smaru to co jednak myślicie o smarach makity oryginalnych. Z tego co wyczytałem to są polecane tylko nigdzie który do czego.
  • #4
    PtasiorWro
    Level 28  
    Szkoda kasy na oryginał, ale jak chcesz to kupuj oryginał.
    Tłok się z topił na 90% z powodu katowania wiertarki a nie z powodu złego smaru.
  • #5
    tobiasz773
    Level 2  
    Od 2 lat naprawiam Makitę. Faktycznie trudno aż stopić tłok od niewłaściwego smaru... ale gwarantuję wam, że Makita wymaga zupełnie innego smarowania niż inne firmy. Do tłoków używamy smaru grafitowego w bardzo niewielkiej ilości. Smary do układów pneumatycznych źle działają na te maszyny.
  • #6
    Furions
    Level 15  
    Widzę że kolega TOBIASZ odświeżył temat z 2013 roku..Więc poprosiłbym Cię o o sprecyzowanie dlaczego smary do układów pneumatycznych źle działają na te maszyny a smar grafitowy jest lepszy..?? I czym się różni pneumatyka MAKITY od innych firm.. :) Jak to powiedział Franciszek na ŚDM - Poproszę.. :)
  • #7
    tobiasz773
    Level 2  
    Nie mam pojęcia dlaczego. Może inne tarcie. Może inną gumę mają na tłokach albo spasowanie? Z praktyki zaobserwowałem, że akurat Makita posmarowana nie tym co trzeba, bardziej wrażliwie od innych reaguje. Np. kompletnie traci udar, pomimo wymiany oringów. Im większe tłoki, tym gorzej- małe młotowiertarki jeszcze sobie radzą. Z kolei Bosch (2-24, 2400, 2-26 itp) źle pracuje, gdy smaru da się za dużo, ale po wstępnym kuciu jak się rozchodzi jest lepiej. Jeśli miałbyś uzyskać uzasadnienie pewnie musiałbyś spytać fizyko-chemika ;], ja tylko mogę mówić o tym, co na własne oczy doświadczyłem.
  • #8
    Furions
    Level 15  
    Ja od kilku lat ładuję zawsze to samo FAZI EPS-1.. Dla mnie rewelacja.. Polecam innym czy to do młotków czy przekładni szlifierek.. Do młotków tylko delikatnie posmarować tłok a resztę w komorę..