Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.4 - Dusi się i dławi

24 Cze 2013 23:07 5418 4
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam Corsę 1.4 silnik c14nz na benzynie bez LPG rocznik 95' niby wersja Sport.
    Auto stało przez parę miesięcy pod domem. Postanowiłem je uruchomić bo darzę je dużym sentymentem :)
    Po odpaleniu albo wskoczy na obroty 1k-1.5k i gaśnie albo się zadławi i nie odpali. Gdy trzymam gaz to traci moc i gaśnie. Wymieniłem jej akumulator bo miała jakieś problemy z masą i kompletnie bateria padła. Wymieniłem: pompę paliwa, przewody, kopułkę, świece, sondę lambda, wężyki od podciśnienia, wyczyściłem wszystkie masy i kostki na koniec olej - niech ma.
    Wiem, że muszę jej jeszcze wymienić czujnik temperatury w chłodnicy bo padł ale to chyba nie przyczyna jej dolegliwości.
    Dzisiaj właśnie wymieniałem sondę. Po wymianie odłączyłem "-" aku żeby zresetować kompa. Nie usunęło to problemu. Myślałem, że to pomoże bo po spięciu kostki sygnalizował mi błąd 44.
    Nadal auto po odpaleniu dusi się i dławi. Sprawia wrażenie jakby dostawał za dużo paliwa. Co ciekawe gdy się rozgrzeje tak konkretniej bliżej 100 stopni to zaczyna dobrze działać. Chyba że ma zły dzień to nawet rozgrzanie jej nie pomaga ;]
    Auto nie ma mocy, gdy zmuszę ją do jazdy to szarpie i sprawia wrażenie jakby nie dostawała paliwa. Duszę na gaz i zamiast przyspieszać zwalnia, szarpie i po przekroczeniu 2k (2000) obrotów zaczyna się zbierać. Gdy tylko obroty spadną gaśnie. Myślałem, że może silniczek krokowy. Znowu. Ale wtedy chyba by się nie dusiła ?
    Proszę Was dajcie mi jakąś podpowiedź bo już nie mam pomysłów na to jak ją przywrócić do żywych.
  • Moderator Samochody
    Jak idziesz do lekarza, to z reguły mierzą Tobie ciśnienie tętnicze i temperaturę. Zapnij manometr z trójnikiem w zasilanie monowtrysku, zobacz czy utrzymuje pompa ciśnienie paliwa przy zmianie obrotów silnika. Będzie wiadomo o czym rozmawiamy.
  • Poziom 1  
    Witam,
    kolego kubanet czy udało Ci się rozwiązać problem?

    Mam prawie identyczne objawy na silniku C12NZ, tzn. kompletny brak mocy i nierówna praca poniżej 2000 obr/min. Wymieniłem świece, ich przewody, silnik krokowy oraz sondę Lambda i nic to nie dało - po mieście nie da się jechać bo przy ruszaniu szarpie i przy powolnej jeździe skacze jak żaba. W trasie przy wyższych obrotach i odpowiednim operowaniu przepustnicą (noga z gazu albo na gaz) jeszcze jakoś idzie, ale gdybym chciał na np. 2000 obrotów się przemieszczać to od razu traci płynność jazdy - bez względu na to czy jest rozgrzana czy zimna.

    Bardzo proszę o info - na forum jest kilka podobnych wątków, ale praktycznie w żadnym autor nie napisał co było przyczyną problemu.
  • Poziom 2  
    Auto odstawiłem do mechanika. Wymieniłem jeszcze silniczek krokowy i mam sensor... Auto jeździ ale ledwo. Dowiedziałem się też, że problem nie jest mechaniczny. W piątek odstawiam corsine do elektryka. Jak ktoś odkryje przyczynę to napiszę na forum :)
    Aha zapomniałem powiedzieć. Ciśnienie ma prawidłowe. Latam z tym autem od miesiąca, zapomniałem odpisać
  • Poziom 2  
    Oddałem auto handlarzom. W okolicy Poznania nie znalazłem mechanika ani elektryka który mógłby to naprawić. Każdy wymienił co najmniej jedną część na zepsutą. Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na takie dolegliwości auta...