Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

JAWA 350 TS rocznik 90 jest iskra niechce odpalić

grzegorz21964 25 Cze 2013 13:40 4077 24
  • #1 25 Cze 2013 13:40
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Witam. Posiadam Jawę 350 ts z 90 rocznika silnik przeszedł generalny remont wał poddałem regeneracji w profesjonalnym zakładzie szlify cylindrów nowe tłoki z pierścieniami łożyska uszczelniacze wszystko czechosłowackie żadnej chińszczyzny tam nie ma. Problem tkwi w tym że pomimo iż jest iskra paliwo dochodzi do gaźnika to nie chce odpalić. Dodam iż świece są cały czas suche nawet jak podniosłem na samą górę na iglicy. Wielokrotnie ustawiałem zapłon i przerw na platynach to nic nie daje. Gaźnik czyściłem również wielokrotnie. Żeby chociaż chciała odbić na kopce to już bym wiedział że to źle wyregulowany zapłon. Czemu nie chce paliwo dochodzić do cylindrów. Ktoś ma jakieś pomysły?

  • #3 25 Cze 2013 13:53
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Tak gaźnik czysty wielokrotnie go czyśćiłem głowna dysza domyka paliwo . Na początku mi przelewała paliwo otworami przelewowymi ale podgiąłem blaszkę od pływaka i problem zniknął a co do ssania przez gaźnik hmmmm ssie ale tak nieznacznie powinno być czuć jak się przyłoży ręke ale nic nie czuje.... odgłos zasysanego powietrza się wydobywa ale taki nieznaczny

  • #4 25 Cze 2013 13:57
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Może masz rozrząd przestawiony :)
    Jeżeli słabo ssie to gdzieś masz nieszczelność w komorze korbowej - może masz uszkodzone simeringi na wale, uszczelkę na silniku lub pod cylindrami.

  • #5 25 Cze 2013 14:02
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Nieszczelność wykluczona wszystko złożone na nowe uszczelki i sylikon simeringi jak wyżej pisałem nowe gufero jawa jest robiona pod siebie składana z dużą dokładnośćią
    Mam pytanie czy jest jakaś różnica założenia króćca łączącego gaźnik z cylindrem?

  • #6 25 Cze 2013 14:11
    Zico63
    Poziom 37  

    grzegorz21964 napisał:
    ale podgiąłem blaszkę od pływaka i problem zniknął

    To i może "palenie" też?
    Dlaczego ja wciąż we wpisach widzę organiczną niechęć do zapoznania się z instrukcją obsługi - w zakresie wartości wyprzedzenia zapłonu, wartości ustawiania poziomu paliwa, schematów posiadanej maszyny (to nie tylko do Kolegi i o jego motorze, to tak ogólnie) - przecież źródła są.
    Dopiero po ustawieniu danej maszyny "na punkt" i jej niedziałaniu, można prosić o ratunek.
    A w sprawie: nieszczelności w dwusuwie bardzo mogą dokuczyć człowiekowi, oj bardzo.
    Aha, no i Kolego Grala1 - to żart z tym rozrządem?, bo ja wiem a Kolega Autor będzie szukał paska... :D

  • #7 25 Cze 2013 14:15
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    No raczej nie będę szukał paska przez moje ręcę przewinęło się tyle motorów że wiem że Jawa nie ma rozrządu a gdybym nie miał dopiętego wszystkiego na cacy to bym nie zakładał postu.

  • #8 25 Cze 2013 14:19
    Zico63
    Poziom 37  

    To "sorry, I'm so sorry".
    A tu jeden z najlepszych linków do Jawy:
    http://www.bubba.yoyo.pl/

    A co dzieje się przy rozsądnym podlewaniu przez otwór świecy? Zagada?

  • #9 25 Cze 2013 14:23
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Nastąpi wybuch (dym się sam wydobywa)

  • #10 25 Cze 2013 14:25
    Zico63
    Poziom 37  

    Ale świecę wkręcamy po podlaniu, tak?
    Chciałem się dopisać, ale kolejny post wszedł - więc tak:
    Dwusuwy są kapryśne: z moją motorynką trzy dni goniłem z górki i do górki, pewnego razu ruszyła i mimo 7 lat od zdarzenia - do dziś nie wiem co jej było.
    Ale zapaliła ze sporej górki, jak powiadam.
    Tu więc mogę tylko poradzić ponowne (ja wiem, już było!!!) i staranne złożenie raz jeszcze, ze zwróceniem uwagi na poprawność montażu, brak nieszczelności (czy któraś z uszczelek nie "podwinęła się", ułożenia simmeringów, gaźnik.
    To głupie, ale czasem drobiazg jest przed oczami a go nie widzimy.

  • #11 25 Cze 2013 14:33
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    No sprawa oczywista.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ja mam takie twierdzenie że motor ma palić na kopkę bo po to ona jest i musi zapalić

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jawa pownna odbić właśnie kopką jakby chciała garnąć ale ona nic nawet nie odbije

  • #12 25 Cze 2013 14:36
    Zico63
    Poziom 37  

    No a kompresja jest taka jak "zwykle"? Bo jak tak, jak Kolega pisze, to rzuca podejrzenia na nieszczelność mimo wszystko - stąd i brak pobrania mieszanki.

  • #13 25 Cze 2013 17:47
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Cylindry są po szlifie z nowymi tłokami i pierścionkami także kompresja jest.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ewidentnie nie chce dochodzić paliwo do komory spalania niewiem czym spowodowane czytając inne posty o podobnych problemach postępowałem według innych zaleceń ale ciągle nic , zero odzewu

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://i.imgur.com/RvzeV.jpg
    http://i.imgur.com/NVieP.jpg
    Tutaj nie widać dokładnie czy jest różnica w złożeniu króćca zmiana jest ale nie widać czy blokuje mieszanke

    Dodano po 16 [minuty]:

    A źle ustawiony zapłon ma coś wspólnego z tym że świece są suche bo juz niewiem co myśleć i gdzie szukać

    Dodano po 2 [godziny] 41 [minuty]:

    A więc JAWA jak naleje jej paliwo do komory spalanie odzywa się lecz sama z gaźnika nie potrafi zaciągnąć jakie mogą być powody dodam że wogóle gaźnik nie zassysa powietrza nic nie słychać ani nie czuć

  • #15 25 Cze 2013 22:07
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Uszczelki na 100% nie są uszkodzone simeringi nowe gufero nie wbijane młotkiem tylko odpowiednim kołeczkiem

    Dodano po 4 [minuty]:

    Co myślicie na temat rozszczelnionego labiryntu na innych forach tylko o nim mówią .... U mnie gaźnik wogóle nie zasysa powietrza niewiem co jest

  • #16 25 Cze 2013 22:23
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    grzegorz21964 napisał:

    Co myślicie na temat rozszczelnionego labiryntu na innych forach tylko o nim mówią .... U mnie gaźnik wogóle nie zasysa powietrza niewiem co jest

    Chodzi Ci o ten element pomiędzy cylindrami a gaźnikiem? - odkręć go i przyłóż rękę do cylindra i zobacz czy zassie.
    Simeringi mogą być nawet Reinza - nic to nie da jak spadły z nich sprężynki.

  • #17 25 Cze 2013 22:54
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Dobrze sprawdzę jutro dokładnie jeszcze raz simeringi ale chodzi mi o labirynt który jest montowany na czopie łączącym wały ten labirynt należy zblokować z czopem

  • #18 26 Cze 2013 07:20
    gromleon
    Poziom 31  

    A wg mnie zapewne z powodu małego doświadczenia w złej kolejności przykręciłeś króciec gaźnika do cylindrów. A robi się to tak, że najpierw przykręcamy do cylindrów a dopiero potem cylindry wraz z głowicami dociągamy do bloku. W innym wypadku powstaje duża nieszczelność między gaźnikiem a cylindrami i ..... Nie zapali. Jeśli pod podaniu "kielicha" się odzywa to zapewne mam rację.
    Co to była za regeneracja skoro kolega obawia się o stan labiryntu, Gdzie to tak profesjonalnie naprawiają?

  • #19 26 Cze 2013 07:34
    mczapski
    Poziom 38  

    Ano właśnie. Jak sobie przypomnę czasy Javy, to ten pierścień labiryntowy (na wale korbowym) ma ogromne znaczenie. Jego zużycie właśnie dyskwalifikuje eksploatację silnika. Lecz ja miałem do czynienia z konstrukcjami z lat sześćdziesiatych. Tyle, że kolega pisał o nowych i firmowych uszczelnieniach. A do tego dobranie się do niego to praca od podstaw. Brak podciśnienia na ssaniu jednak sugeruje ten element.
    A co do poruszonego uprzednio zagadnienia, kto twierdzi, że silnik dwusuwowy nie ma rozrządu?

  • #20 26 Cze 2013 08:03
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    gromleon napisał:
    A robi się to tak, że najpierw przykręcamy do cylindrów a dopiero potem cylindry wraz z głowicami dociągamy do bloku. W innym wypadku powstaje duża nieszczelność między gaźnikiem a cylindrami i ..... Nie zapali.

    Czasem ten element nawet potrafi pęknąć.

    mczapski napisał:
    A co do poruszonego uprzednio zagadnienia, kto twierdzi, że silnik dwusuwowy nie ma rozrządu?

    Każdy silnik dwusuwowy ma rozrząd - rozrząd to nie kółka i pasek czy łańcuch, to system doprowadzanie mieszanki i odprowadzania spalin.
    Powiem nawet że silniki dwusuwowe można spotkać z zaworami po stronie ssącej - jeździły one po polskich drogach.

  • #22 26 Cze 2013 17:20
    Zico63
    Poziom 37  

    Koledze Grala1 chodzi zapewne o "pulsacyjny zawór magnetyczny" w dolocie silniczka S38ZB4 pomysłu pewnego pana... Tak z nim jest jak z "turbinką Kowalskiego" i Yeti'm: podobno jest, podobno działa, podobno ktoś widział, podobno...

    Dodano po 6 [minuty]:

    O, znalazłem:
    Pan Andzrej Jakubowicz z Warszawy - by nie było, że pomijam twórcę.
    http://motocykle.svasti.org/index.html?strona...ti.org/romet_pulsacyjny_zawor_magnetyczny.htm

  • #23 26 Cze 2013 22:36
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Chodziło mi o Trabanta.
    Ma on na wale korbowym zamontowane takie blachy które zasłaniają kanały paliwowe. Czasem gdy sie wyrobią to z silnika dobiega taki metaliczny dźwięk.

  • #24 05 Lip 2013 20:07
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    A więc zdjąłem cylinderki z mojej jawy uszczelniłem wszystko na nowo nowymi uszczelkami a przegrode komory spalinowej włożyłem na hermetyk. Założyłęm gaźnik załączyłem ssanie i motor odpalił .....pochodził z 30 minut przestała schodzić z obrotów zgasiłem ją i próbowałem ponownie odpalić ale już niechce. Problem na nowo się pojawił taki sam już nie słychać jak zasysa powietrze przez gaźnik jak myślice przegroda wału jest tutaj problemem?

  • #25 13 Lip 2013 21:03
    grzegorz21964
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany, przyczyną okazała się nieszczelność przegrody wału!!!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME