Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

golf iv tdi spadki mocy notlauf

darek02xx 25 Jun 2013 18:12 6312 16
  • #1
    darek02xx
    Level 9  
    Witam,
    Jestem tu nowy....Posiadam Golfa IV 1.9 tdi 90 km o oznaczeniu ALH...
    Auto pod górę lub czasem na prostej drodzę wpada w jakiś tryb dziwny i słabo jedzie.... silnik bardziej buczy a turbo nie gwiżdże i bardzo powoli przyśpiesza ( przyśpiesza tak samo jak bym odłączył kostkę od czujnika doładowania ciśnienia) po zagaszeniu w trakcie jazdy i ponownym zapaleniu jest normalnie lecz nie na długo...dodam że jest
    nowa gruszka od turbiny , wężyki sprawdziłem, kupiłem i zamontowałem nową kostkę do czujnika doładowania ciśnienia bo stara nie łączyła...egr zaślepiony katalizator wycięty.
    pozdro.
    ps. Jestem z Tomaszowa Lubelskiego
  • #3
    tqmeh
    Level 19  
    Sprawdziłeś błędy? bez tego nic nie zdziałasz, z Twojego opisu wynika że przycinają Ci się kierownice turbiny o ile ona sama nie ma już dość (ale nie ma co przesądzać)
    Jeśli będą błędy wynikające z przeładowania - niedoładowania wiesz gdzie szukać
  • #4
    polonez15
    Level 33  
    Zawór N75 do sprawdzenia.
  • Helpful post
    #5
    benyy1
    Level 17  
    do sprawdzenia jak wyżej czyli n75 oraz podciśnienie -szczelność, wydajność praca kierownic w turbo i czy jest dobrze ustawiona długość cięgna przy gruszce bo tam 1/4 obrotu nakrętki to dużo
  • #6
    polonez15
    Level 33  
    Można by rzec o logach bloków 003, 011...
  • #8
    polonez15
    Level 33  
    Chciałem to samo wcześniej napisać, ale myślę co tam, niech ma:P
  • #9
    darek02xx
    Level 9  
    na vagu błąd czujnik doładowania ciśnienia w Kolektorze ssącym..... czujniki nowe i stare, kostka i czujnik na 1000% jest dobra....idę teraz i rozbiorę zawór n75 i go przeczyszczę bo znalazłem schemat jak to zrobić....będę pisał co i jak.... a jak na razie dzięki...
  • #10
    benyy1
    Level 17  
    błąd czujnika czy błąd ciśnienia napisz jaki
  • #11
    polonez15
    Level 33  
    Masz błąd przekroczona granica bo przeładowuje i przekracza granicę działania czujnika...
  • Helpful post
    #12
    T5
    Admin of Cars group
    polonez15 wrote:
    Masz błąd przekroczona granica bo przeładowuje i przekracza granicę działania czujnika...
    Albo ma uszkodzony czujnik i przekłamuje...Vag jest + wiedzy brak= polecany mechanik w okolicy.
  • #13
    darek02xx
    Level 9  
    koledzy....
    czujniki doładowania ciśnienia ten po lewej stronie pod lampo prawej stronie w MK IV zmieniałem ze 9 sztuk chyba i kostki też i za każdym razem to samo....wyczyściłem zawór n75 tak jak należy w opisie na forum i wszystko okey....zrobiłem próbę trasę 15 km i niby jest dobrze nawet pod górę....zobaczę jutro jak będę jechał do pracy...
    Kolega tqmeh miał chyba rację.... odezwę się jutro...
  • Helpful post
    #14
    polonez15
    Level 33  
    Tqmeh pisał o kierownicach spalin, ja pisałem o N75. Gubisz się w zeznaniach... Zrobiłeś w końcu czyszczenie N75 czy kierownic?
  • #15
    darek02xx
    Level 9  
    Rozebrałem zawór n75 i wyczyściłem go dokładnie miałem problem z złożeniem go szczelnie ale daliśmy z kolegą radę:)....nie był tragicznie zapchany.
    Jak narazie jest lepiej bo się nie zawiesza i kopa ma jak dobra 90-tka.
    A co do kierownic w turbinie to nie czyściłem ich (mimo to że golfa mam dwa lata) bo nie wiem jak i narazie chcę spróbować bez czepiania się turbiny....
    A w Tomaszowie Lubelskim ciężko o dobrego speca do TDI-ków...Jutro dam znać jak pojadę nim do pracy...
  • #17
    darek02xx
    Level 9  
    Witam....A więc temat uważam za zamknięty. A mianowicie po wyczyszczeniu n75 jest wszystko wporządku....nie łapie błędów nie zawiesza (nie wpada w Noutlfaul) jest wszystko okey. Dzięki wielkie koledzy...Pozdrawiam