Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA R500 V8 2007r. - Niskie ciśnienie Doładowania

Karols007 25 Jun 2013 18:13 8307 11
  • #1
    Karols007
    Level 9  
    Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt:

    - paliwo o 4litry w górę,
    - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu,
    - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia.

    Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt:
    obroty silnika:
    - 500 -1,2bar,
    - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,
    - od ok. 1260 wskakuje na 2,6 bar i tak do maks 1750/min,
    - 1900/min auto nie ciągnie dalej "efekt odcinki".

    Temperatura doładowania ok 34C przy 30C temp zewnętrznej.

    Turbina niby ok, szczelny intercooler, nie kopci, regulacja zrobiona zaworów itp.

    Co brać pod uwagę?
    - czujnik doładowania?
    - zapchany intercooler?

    Jakieś sugestie , od czego zacząć?

    Dzięki i Pozdro.

  • #2
    szaman108
    Level 31  
    Witam turbina z zaworem obejściowym czy bez?
  • #3
    Karols007
    Level 9  
    Daj Mi z Tydzień na odpowiedz:)
  • #4
    Karols007
    Level 9  
    Witam , Tak ma zawór obejściowy......

    Coś doradzisz?


    Dodano po 3 [godziny] 1 [minuty]:

    I jak Panowie jakieś Porady???
  • #5
    habi7
    Level 15  
    Witam...
    "V-ke" można rozbujać z zaworem do około 2,85bar (tak jest zawór ustawiony)
    no a jakie kolega ma ciśnienie paliwa??

    Jaki auto ma przebieg... jak duży to może po prostu pompki się kończą...
    no i jeszcze kwestia jak dokładnie pompki były wyregulowanie.
  • #6
    Karols007
    Level 9  
    Miesiąc temu robiłem uszczelnienie Kolektora Wydechowego i była poprawa (bo sykało powietrze).

    Dziś widzę że syka od nowa .

    Proszę teraz o Pomoc jak mogę to zrobić dokładniej może jakaś taśma uszczelniająca ?

    Wczoraj wyczyściłem Intercooler bo był przypchany (góra była drożna a dół zapchany) zajęło mi to cały dzień . Ale wyczyściło się rewelacyjnie. Bardzo prosta procedura w R. Jak ktoś chce Pomogę !!!!!!!!

    Turbo chyba dodatkowo puszcza olej, teraz zrobię trasę i będzie wiadomo..

    Dodano po 8 [minuty]:

    Habi7 Powiedz , co masz na myśli POMPKI???? że się kończą ????

    Popowtryski były regulowane w Radomiu i sprawdzone po 80tys w szczecinie - wszystko serwisy!! Niby Jest OK!!!!!

    Przebieg 860 tys.
  • #7
    habi7
    Level 15  
    Wiesz regulacja regulacją, ale jeżeli pompki są już zużyte to regulacja i tak za wiele nie da... trzeba wymienić i koniec. Jak pompki będą zużyte to też czasem ciężko rozbujać turbo,
    a hamulec górski/wydechowy sprawdzałeś czy nie blokuje wylotu spalin?
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Karols007 wrote:
    Proszę teraz o Pomoc jak mogę to zrobić dokładniej może jakaś taśma uszczelniająca ?

    To musi być szczelne, bo taki efekt właśnie będzie.
    Nie ma złotego środka, jeśli w kielichach kolektorów są wypracowane/ wyerodowane miejsca styku z pierścieniami uszczelniającymi ( wymieniłeś je?) to tylko wymiana kolektorów.
    Co do pompek, to auto jest za młode i zrobi przy dobrych wiatrach drugie tyle- sprawdzone.
    Zdarza się uszkodzenie, ale efektem jest dymienie na czarno- wtedy jednak turbina doładowuje jeszcze lepiej :D bo ta karmi się gazami.
    Inna usterka wtrysku, to całkowity brak podawania, a to już bez przyrządów słychać widać i czuć.
    Wtedy znów jest myk, że pozostałe pompki pragną nadrobić brak mocy na tym garze i znów pojawia się dymienie.
    Sprawdź podmianę na inny czujnik doładowania i uszczelnij te spaliny-są na wagę złota!
  • #9
    multihunter
    Level 26  
    Ciśnienie doładowania mierzyłeś manometrem czy może poszedłeś na łatwiznę i odczytałeś z sdp3 ? Jeśli tak, to może być uszkodzony czujnik doładowania. Co do pompek to mogą się uszkodzić po kilku tankowaniach marnej jakości paliwa i przebieg nie ma większego znaczenia,. Jeśli masz dostęp do kompa to proponuję zrobić balans.
  • #10
    t4syncro
    Level 10  
    Witam.
    I jak ogarnales Scanie?
    Co bylo?
  • #11
    Karols007
    Level 9  
    Witam , Kończę temat bo udało się sprawę ogarnąć...

    - Wymiana czujnika Doładowania (1100zł Brutto, Orginał)
    -jak Wyżej .. Uszczelnienie Kolektorów wydechowych ..
    !!!!!!!!!!!!!!!
    - Regulacja Pompowtrysków i Zaworów OSOBIŚCIE

    CZEMU ????

    Temu że tak jak pisałem robiłem na Serwisie i Po 100 tyś Były 3 za Ciasno ( a raczej powinny być w miarę przebiegu coraz szeżej!!!)
    i 2 za szeroko!!!!!

    było tak 3 Ssące były na 40 a 2 wydech był na 80
    MASAKRA

    Pozdrawiam, jak coś Pomogę .
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    Czujnik przy 500 /min pokazywał za dużo, powinno być 1-1,1 bara faktycznie, ale nie reagowałem, bo przy takiej odchyłce moc powinna wzrastać, chyba, że nie zachowywał liniowości (strzepany)- więc bardziej te kolektory.. Szczelność wydechu do turbiny jest krytycznie ważna, to nie "dymarek" na leśne polana.
    Co do masakry, to nie ma zaś tak źle- na zimnym ssące 0.45, wydech 0.7 (chyba) więc błąd marginalny. Ważne że jest już dobrze.
    Pozdrawiam.