Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć diodę led pod 230 V i do grzałki 1800 W

krych97 25 Cze 2013 20:02 2748 12
  • #1 25 Cze 2013 20:02
    krych97
    Poziom 16  

    Mam bojler z grzałką 1800 W. Fabrycznie w bojlerze była grzałka 1000 W, ale bardzo długo nagrzewała wodę i została wymieniona na mocniejszą. Oryginalnie był też podłączony świecący włącznik na 230 V, 16 A który spisywał się dobrze. Po wymianie grzałki zaczeły się problemy. W pierwszym włączniku spaliła się dioda - wymieniłem go, w drugim też - też go wymieniłem. Teraz spalił się trzeci więc pomyślałem żeby coś zmodyfikować i zrobić coś dużo mocniejszego. Chciałbym podłączyć jakiś lepszy włącznik i układ świecenia diody led. Ewentualnie zamiast włacznika kabel z wtyczką a w kablu układ z diodą led. Z włącznikiem dam sobie radę ale bardziej chodzi mi o podłaczenie diody aby wytrzymała taką siłe prądu. Jeśli ktoś mógłby podać jakiś schemat i wszystko wytłumaczyć jak przedszkolakowi byłbym bardzo wdzięczny. Z elektryki nie jestem specjalistą ale myśle że jak ktoś poda schemat i dobrze wytłumaczy to dam rade.

    0 12
  • #2 25 Cze 2013 20:09
    vodiczka
    Poziom 43  

    Grzałka 1800 W to pobór prądu około 8A i wyłącznik 230V/16A powinien działać poprawnie. Jeżeli spaliłeś trzy to znaczy że źle coś połączyłeś.

    0
  • #3 25 Cze 2013 20:16
    krych97
    Poziom 16  

    Wszystko przerabiał mój dziadek, w środku coś kombinował i powiedział że jest dobrze. Skoro grzało to myślałem że jest dobrze. Co w takim razie może być źle podłączone? W tej plastykowej chyba znajduje się tylko jakiś regulator i włącznik.

    0
  • #4 26 Cze 2013 00:22
    oj
    Poziom 42  

    Zrób zdjęcie tego włącznika i podłączenia.

    Diodę LED (lub neonówkę) sygnalizującą włączenie praktycznie nie ma jak uszkodzić

    1
  • #5 26 Cze 2013 06:33
    Alemucha
    Poziom 28  

    Wyłączniki mają to do siebie że z czasem się psują. Zwłaszcza przy większym obciążeniu i kiepskich stykach. Załóż stycznik i napisz czemu neonówkę nazywasz diodą

    0
  • #6 26 Cze 2013 10:14
    vodiczka
    Poziom 43  

    Alemucha napisał:
    Wyłączniki mają to do siebie że z czasem się psują.

    Z czasem ale nie trzy pod rząd w krótkim czasie. W czajnikach elektrycznych są grzałki o mocy 2000-2200W, prościutkie wyłączniki i jakoś się nie psują po kilku miesiącach użytkowania.

    0
  • #8 26 Cze 2013 11:31
    krych97
    Poziom 16  

    Zdjęcia nie mam jak zrobić bo w kotłowni jest słabe światło i nic nie będzie widać. Termostat jest.

    0
  • #9 26 Cze 2013 12:31
    Alemucha
    Poziom 28  

    vodiczka napisał:
    W czajnikach elektrycznych są grzałki o mocy 2000-2200W, prościutkie wyłączniki i jakoś się nie psują po kilku miesiącach użytkowania.

    Wszystkie wyłączniki są prościutkie ale w czajnikach są znacznie bardziej wytrzymałe, a w dodatku nie narażone na bezpośredni wpływ kiepskich podłączeń. Klient upala wtedy kontakty podstawki bo do konektorów (które umie dobrze założyć tylko fabryka) -nie ma dostępu. Nawet przy mniejszych mocach wysmażysz wyłącznik gdy spartolisz łączenie kabelków. Dziadek umiał to zrobić więc działało długo

    0
  • #10 26 Cze 2013 12:32
    mikstu2
    Poziom 27  

    Czytając już po raz drugi lub trzeci post #1 rozumiem, nie wiem czy dobrze, że to nie wyłączniki się psują lecz wbudowana do nich sygnalizacja optyczna (światełko).
    Dobrze by było aby autor tego wątku dokładnie określił czy ta sygnalizacja jest na diodach LED czy też na neonówkach, a najlepiej aby rozebrał te wyłączniki i odrysował schemat, jeśli zależy mu na jakiejś sensownej poradzie.

    0
  • #11 26 Cze 2013 12:59
    krych97
    Poziom 16  

    Jest to włącznik taki jak w linku. Dziadek go podłączył, jak był włączony to świecił a jak wyłączony to nie świecił, jak to podłączył to nie wiem. Mogę jeszcze zastosować zwykły włącznik bez światła, a jakieś małe światełko podłączyć za włącznikiem. Wtedy jak włączę bojler to światełko się zaświeci.
    http://elecena.pl/product/358378/przelacznik-swiecacy-on-off

    0
  • #12 26 Cze 2013 15:06
    nfm
    Poziom 10  

    Tak lub podobnie wyglądające przełączniki bardzo różnią się jakością, w zależności od gatunku że tak powiem, oznaczenie 16A to tylko oznaczenie. Nie wiem ile już ich wymieniałem w przedłużaczach.

    Neonówka raczej nie przestanie świecić na skutek podłączenia grzałki większej mocy, chyba że owa grzałka nagrzewa (topi?) sam przełącznik.

    A w ogóle to takie eksperymenty mogą się skończyć zamianą bojlera w silnik rakietowy. Poprzez choćby przytopienie/przypalenie jakichś kabelków. Grzałka nagrzewa nie tylko wodę, ale jeszcze okolicę, do której jest przymocowana, szczególnie gdy pokryta jest kamieniem.

    Może kup przełącznik 16A nie wyglądający tandetnie, ze schematem pod spodem i spytaj się w sklepie które jakieś lepsze i sprawdź czy masz zawór bezpieczeństwa lub gruby strop :) Ale ja by się w to nie bawił.

    0
  • #13 26 Cze 2013 15:42
    Alemucha
    Poziom 28  

    mikstu2 napisał:

    Dobrze by było aby autor tego wątku dokładnie określił czy ta sygnalizacja jest na diodach LED czy też na neonówkach.

    -230V są na neonówkach a 24-12V na żarówkach. Konia z rzędem jeśli ktoś znajdzie na led. Neonówka pali się rzadko, częściej jej rezystor (270-470k).
    nfm-masz rację. Jakość jest bardzo różna, generalnie do bani -patrząc na ilość uszkadzanych listew z tymi wyłącznikami. Pracują tam z bezpiecznikiem 10A a lecą jak muchy (nie Alemuchy)

    0