Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen - 2.0 HDI RHY Wtryski piezoelektryczne- jaka prawid這wa korekta

T5 30 Jun 2013 09:56 56820 65
Texa Poland
  • #31
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #32
    kybernetes
    Level 39  
    Z moich spostrze瞠 wynika, 瞠 wtryskiwacze Delphi czasem si zapowietrzaj i bardzo trudno je odpowietrzy, czasem pomaga tylko brutalne kilkakrotne luzowane nakr皻ek przewod闚 HP przy wysokim ci郾ieniu na rampie (przy pracuj帷ym silniku, czego oczywi軼ie nie powinno si robi). Z tymi od Boscha i Siemensa jako nie mia貫m nigdy problem闚.
  • Helpful post
    #33
    jurekk55
    Level 36  
    kybernetes wrote:
    Z moich spostrze瞠 wynika, 瞠 wtryskiwacze Delphi czasem si zapowietrzaj i bardzo trudno je odpowietrzy, czasem pomaga tylko brutalne kilkakrotne luzowane nakr皻ek przewod闚 HP przy wysokim ci郾ieniu na rampie (przy pracuj帷ym silniku, czego oczywi軼ie nie powinno si robi).


    W renault pomaga test wtryskiwaczy , dopiero teraz skojarzy貫m 瞠 z tego korzysta貫m. w Citroenie te jest podobna funkcja ? Jako nie kojarz.
  • #34
    nodzy
    Level 18  
    T5 wrote:
    Co strasznie mega wielka ta nanotechnologia.

    Pozw鏊 瞠 co ci zacytuje:
    Piezoelement jest walcem o wysoko軼i ok. 30 mm, utworzonym z ok.400 warstw bardzo cienkiej folii ceramicznej. Po przy這瞠niu do niego napi璚ia 150 V zwi瘯sza swoj wysoko嗆 o 0,04 mm. Dla por闚nania: w這s ludzki ma grubo嗆 ok. 0,05 mm. Nast瘼nie mechanizm sk豉daj帷y si z t這k闚 i spr篹yn przekszta販a t warto嗆 na skok ig造 rozpylacza 0,08 mm. Ta stosunkowo ma豉 warto嗆 wystarcza do precyzyjnego otwarcia i zamkni璚ia wtryskiwacza. Poniewa w rozpylaczach nie no積a zamontowa 瘸dnych uszczelek, tolerancje wykonawcze otworu w korpusie rozpylacza i ig造 nie mog przekracza kilku tysi璚znych milimetra, a luzy monta穎we s jeszcze mniejsze.
    „ W komorze wtryskowej panuje ci郾ienie do 205 MPa. Takie ci郾ienie powsta這by, gdyby na paznokciu palca postawi samoch鏚 klasy wy窺zej,
    - Czas trwania wtrysku wynosi ok. 1 – 2 ms. dla por闚nania w czasie jednej milisekundy fala d德i瘯owa z g這郾ika pokonuje drog wynosz帷 33 cm.
    - Dawki wtrysku dla samochod闚 osobowych wynosz ok.1 mm3 (wtrysk wst瘼ny) do 50 mm3 (dawka pe軟ego obci捫enia), Jeden milimetr sze軼ienny odpowiada obj皻o軼i po這wy 貫bka szpilki. Dawka tej wielko軼i jest przet豉czana w ci庵u1- 2 ms z pr璠ko軼i 2000 km/h przez otw鏎 o przekroju 0.25 mm2
    - luz prowadzenia ig造 rozpylacza wynosi 0.002 mm (2 µm). Ludzki w這s jest zatem 30 razy grubszy (0.06 mm).”
    T5 wrote:
    Ci郾ienie kilkaset bar ,

    Od 2003 r., ci郾. 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne
    T5 wrote:
    bombelek powietrza stawiaj帷y op鏎 temu wszystkiemu

    "W czasie przep造wu cieczy z wielk pr璠ko軼i w zamkni皻ych przestrzeniach na przew篹eniach lub zagi璚iach wyst瘼uj zmiany ci郾ienia. Przy niekorzystnych warunkach przep造wu, obszar ten mo瞠 zosta poddany czasowo ograniczonemu podci郾ieniu, gdzie powstaj p璚herzyki pary. W nast瘼uj帷ych fazach nadci郾ienia, p璚herzyki gazu ulegaj implozji. W przypadku gdy p璚herzyk taki znajduje si blisko 軼ianki przewodu, du瘸 g瘰to嗆 energii mo瞠 spowodowa uszkodzenie tej 軼ianki. Uszkodzenia tego typu maj posta w瞠r闚 kawitacyjnych. "
    T5 wrote:
    A maszyna co ma innego ni warunki pracy w silniku?

    Prosz cie przejed si gdzie do Boscha na pewno pozwol ci obejrze prac nowoczesnych maszyn testuj帷ych wtryski. Zar璚zam ci 瞠 jest wielka r騜nica.
    T5 wrote:
    I w tym mome鎍ie leg豉 w gruzach ca豉 idea kupowania u篡wek

    A to dla czego? moim zdaniem najlepiej kupi je jak s na silniku zamontowane, samemu wymontowa zawie嗆 do firmy regeneruj帷ej niech je wyk徙i i przelej detergentem zabezpiecz, dostaniesz kody i do auta, adaptacja i gotowe, troch dro瞠j ale b璠zie dzia豉這. Tyle 瞠 rozbierane auto powinno by 鈍ie瞠 bo te wtryski i tak du穎 kilos闚 nie wytrzymuj w sprawno軼i.

    Zaintrygowa豉 mnie wypowied kolegi zeimp przejrza貫m troch schemat闚 wtryskiwaczy. I mam pytanie czy kolega nie pomyli zdj耩 i na pierwszym zdj璚iu to nie jest przez przypadek wtryskiwacz elektromagnetyczny? Je瞠li nie to bardzo prosz poda jakiej firmy i oznaczenie (model) by przez koleg badany? Wygl康a jak ten a to jest starszy typ elektromagnetyczny.
    Citroen - 2.0 HDI RHY Wtryski piezoelektryczne- jaka prawid這wa korekta
    Schemat wtrysku Simens wygl康a troch inaczej
    Citroen - 2.0 HDI RHY Wtryski piezoelektryczne- jaka prawid這wa korekta
    a bosch ma zupe軟ie inn konstrukcje.
    zeimp wrote:
    ZAWSZE trzymajcie je w pionie z za郵epionym dolotem

    Generalnie powinno si zawsze zabezpiecza wtryski po wyj璚iu z g這wicy, po to 瞠by zanieczyszczenia nie dosta造 si do 鈔odka przy okazji 瞠by si nie zapowietrzy, i mo積a na ten temat dyskutowa d逝go ale nie uwa瘸m jednak 瞠by musia造 sta pionowo po zabezpieczeniu odp造wu i zasilania.
    zeimp wrote:
    poni瞠j uszkodzona komora (uszkodzenia wygl康aj r騜nie, ale zawsze s w tym samym miejscu/elemencie):

    Po jakim przebiegu powsta造 uszkodzenia komory wtrysku ? wiemy ze z貫 paliwo w naszym kraju jest powodem mn鏀twa awarii uk豉du paliwowego, jednokrotne zatankowanie syfu mo瞠 za豉twi motor. Kwas, odbarwiacz, olej opa這wy, rozpuszczalniki mog te spowodowa takie uszkodzenie lub gorsze.
    Przy takim wtrysku auto zacznie dymi lub b璠 inne objawy na kt鏎e w豉軼iciel powinien zwr鏂i uwag i nie je寮zi do ko鎍a a denko t這ka wypali i zniszczy DFP.
    Og鏊nie in篡nierowie skupiaj si na czysto軼i spalin, a jakby troch zapominali o dostarczeniu czystego paliwa. I moim zdaniem z nowoczesnymi silnikami, oszcz璠zaniu na filtrach i kiepskim paliwie roboty nam nie zabraknie na d逝gie lata. Pozdrawiam

    Dodano po 32 [minuty]:

    georgesgr wrote:
    To samo tyczy np zabezpiczenia przed kurzem (zalecenie: natychmiast po odkreceniu przewodow zalozyc korki).

    Kurz to ma貫 piwo, zapewne pracujesz w r瘯awiczkach i zanim odkr璚isz przewody masz ju je nie幢e zabrudzone, obciera si g這w o mask jak to wysoki itd wi璚 mo瞠 wcale nie jest to takie g逝pie 瞠by zrobi to od razu. Ja robi貫m to po wyj璚iu ale przed oznaczeniem miejsca i po這瞠niem do kuwety, teraz my郵 瞠 jak si ma niefatr to ten filtr mo積a zatka w trakcie. Czasami nie zastanawiamy si nad prostymi sprawami a one jednak maj znaczenie.
    Ale ka盥y ma swoje zdanie.
  • #35
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    nodzy wrote:
    Zaintrygowa豉 mnie wypowied kolegi zeimp przejrza貫m troch schemat闚 wtryskiwaczy. I mam pytanie czy kolega nie pomyli zdj耩 i na pierwszym zdj璚iu to nie jest przez przypadek wtryskiwacz eletromagnetyczny?

    Chocia jeden czyta i analizuje! Brawo dla Ciebie kolego i oczywi軼ie, 瞠 zdj璚ia pomyli貫m!
    Powinno mi si to w豉dowa:
    Citroen - 2.0 HDI RHY Wtryski piezoelektryczne- jaka prawid這wa korekta

    nodzy wrote:
    Piezoelement jest walcem o wysoko軼i ok. 30 mm, utworzonym z ok.400 warstw bardzo cienkiej folii ceramicznej.

    Odno郾ie powy窺zego, to "starego typu" piezzoelektryki mia造 262 szt. folii ceramicznej, a "dzisiejsze" sze軼io i ju o鄉io otworowe maj ich r闚ne 300. Natomiast o 400 jeszcze nie s造sza貫m :( Mo瞠 kolega pisze tu o najnowszej generacji wtryskiwaczy, wymy郵onej przez Bosch-a, mianowicie wtryskiwaczach piezokrystalicznych (w nich brak folii - zastosowano kryszta趾i piezzo SiO2, lub H8Na4Al16B6Si12O63 )...
    nodzy wrote:
    Dawka tej wielko軼i jest przet豉czana w ci庵u1- 2 ms z pr璠ko軼i 2000 km/h przez otw鏎 o przekroju 0.25 mm2

    Raczej si nie zgodz, bo otw鏎 ten np. we wtryskiwaczu Siemens wynosi oko這 0.12 mm (u篡貫m s這wa oko這, poniewa zawsze s odchy趾i o kilka mikron闚 podczas produkcji)!

    T5 wrote:
    Co strasznie mega wielka ta nanotechnologia.

    Teraz ju rozumiesz? W zwyk造m warsztacie samochodowym, jedynie mo瞠sz zepsu/uszkodzi wtryskiwacz! Zauwa, 瞠 ka盥y z producent闚 nakazuje(!), nie zaleca( i tak te ich przedstawiciele/pracownicy robi), 瞠 je瞠li w danym poje寮zie ma by przeprowadzona naprawa w/w podzespo堯w, to: stanowisko ma by przystosowane w odpowiednie narz璠zia, nie mo積a przetacza pojazdu np. na inne stanowisko, nie mo積a u篡wa spr篹onego powietrza (narz璠zi, dmuchawki, itd.)!
    georgesgr wrote:
    Mysle, ze panowie inzynierowie, pracujacy pod dyktatura ksiegowych, robia wszystko, z dezinformacja wlacznie, aby sprzedawac swoja produkcje i zniechecac klientow do napraw lub chociaz sciagac ich do wlasnych serwisow posprzedaznych, gdzie sformatowani technicy nie mysla, tylko stosuja narzucone procedury.

    Tak ju ten 鈍iat skonstu這wany jest! Ekolodzy wymy郵aj (mo瞠 i racj maj...) a koncerny MUSZ im si dostosowa i koniec pie郾i! Je郵i konstruktor m這tka wymy郵i, 瞠 podczas jego u篡tkowania MASZ TRZYMA ZA TRZONEK - to te si b璠ziecie z tym sprzeczali? Ja nikogo tutaj u鈍iadamia nie b璠, chcecie to jedzcie zup 造瞠czk od herbaty (no bo przecie si da), ja tam "malutki" cz這wieczek, b璠 si trzyma zalece "m康rzejszych" ode mnie!
  • Texa Poland
  • #36
    T5
    Admin of Cars group
    Dzi瘯i za wyk豉dy.
    zeimp wrote:
    Teraz ju rozumiesz? W zwyk造m warsztacie samochodowym, jedynie mo瞠sz zepsu/uszkodzi wtryskiwacz! Zauwa, 瞠 ka盥y z producent闚 nakazuje(!), nie zaleca( i tak te ich przedstawiciele/pracownicy robi), 瞠 je瞠li w danym poje寮zie ma by przeprowadzona naprawa w/w podzespo堯w, to: stanowisko ma by przystosowane w odpowiednie narz璠zia, nie mo積a przetacza pojazdu np. na inne stanowisko, nie mo積a u篡wa spr篹onego powietrza (narz璠zi, dmuchawki, itd.)!
    Jak ma wygl康a to stanowisko?Sali operacyjnej w pobliskim szpitalu nie chc wynaj望.
  • #37
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #39
    MobilTruck
    Level 31  
    nodzy wrote:
    Tak si jako pos瘼nie zrobi這, ponarzeka zawsze mo積a ale chyba odbili鄉y od tematu postu a autor nic nie wspomina o swojej cytrynie od kt鏎ej si zacz窸a ta dyskusja pozdrawiam.

    Bo tak to ju mo積a ostatnio na elce zauwa篡,瞠 pisz si same wzorcowe instrukcje napraw a konkret闚 brak.Wracaj帷 do tematu to nie policz ile to razy zamawia貫m komplet u篡wek na popularnym portalu aukcyjnym ,gdzie przewa積ie sprzedaj帷y nie mia merytorycznej wiedzy jak zabezpieczy wtryskiwacze,a po prawid這wym monta簑 HDI,DCI,TDI, hula造 a mi這 a w najgorszym przypadku wystarczy這 przegni porz康nie auto.
  • #40
    T5
    Admin of Cars group
    Wtryski i pompa zdemontowane.Klient (firma) dostali do r瘯i. Maj to zregenerowa.
    Ale zacz窸a si fajna dyskusja.Po co j przerywa?
    nodzy wrote:
    Tak si jako pos瘼nie zrobi這, ponarzeka zawsze mo積a
    A i owszem.We幟y teraz pod uwag rzeczywisto嗆 i polskie realia i podyskutujmy dalej o realiach warsztatowych a wymaganiach i zaleceniach producent闚 uk豉d闚 wtryskowych.Mam wra瞠nie 瞠 to dwa osobne 鈍iaty.
    georgesgr wrote:
    Te zalecenia, moze i teoretycznie sluszne, sa w duzej mierze podyktowane wszechobecna "zasada przezornosci" (lepiej wymagac za duzo, niz za malo i zeby nikt nie mogl pociagnac ich do odpowiedzialnosci). A naprawiac trzeba w warunkach rzeczywistych...
    I tu si z Tob zgadzam w 100%. Ale do auta w temacie cho熲ym si zagada to i tak nie kupi nowych rurek , nowej listwy WC (ta jest zafajdana) itd.Dlatego trzeba nauczy si radzi w inny spos鏏.
  • #41
    diodabg
    Level 30  
    w zesz造m tygodniu zawozi貫m pompe do regeneracji i powiedzieli 瞠 w przysz造m roku producenci maja wypu軼i podzespo造 na rynek do naprawy piezoelektryk闚 ?
    S造sza kto o tym ?
  • #42
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #43
    opamp
    User under supervision
    Panie Moderatorze mam rozumie 瞠 jak wyci庵am wtryski mam to robi w hermetycznym pomieszczeniu z norm HCCP i GHP. A szkoda 瞠 producent nie przewidzia za bardzo jak wyci庵n望 鈍iece 瘸rowe w D4D albo DTI ? :(
  • Helpful post
    #44
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciekaw rzecz jest dla mnie natychmiastowe zak豉danie zatyczki na ko鎍闚k wtryskiwacza.

    Jak ka盥y z nas wie, cho熲y nie wiem ile spr篹onego powietrza wcisn望 w gniazdo wtryskiwacza, to i tak podczas demonta簑 (nawet nie stawiaj帷ego wi瘯szego oporu) wtryskiwacza, to i tak si upie..... ta ko鎍闚ka bardziej ni gdyby sobie grzecznie le瘸豉 na p馧ce bez zatyczki.

    Dmuchanie, zatykanie zabezpieczanie, poprawna postawa, a filtr paliwa w nadkolu :(

    Zachowaj tam czysto嗆 podczas wymiany, czysto嗆 powietrza r闚nie....
  • #45
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    opamp wrote:
    Panie Moderatorze mam rozumie 瞠 jak wyci庵am wtryski mam to robi w hermetycznym pomieszczeniu z norm HCCP i GHP.

    Czemu zadajesz takie pytanie?! Przecie to ju w "zawod闚ce-samochod闚ce" uczyli, 瞠 czysto嗆 bezwzgl璠nie MUSI by zachowana! Kiedy mierzy這 si w mm, lun dziesi徠ek milimetr闚 - dzi w mikronach! Czy to tak trudno zrozumie? No nie pojm takich pyta! To jak Wy do dzi pracowali軼ie? Narz璠zia po pod這dze si walaj, klej do r彗, itd.?

    opamp wrote:
    A szkoda 瞠 producent nie przewidzia za bardzo jak wyci庵n望 鈍iece 瘸rowe w D4D albo DTI ? :(

    Oczywi軼ie, 瞠 masz krok po kroku w "serwis闚kach" opisane, niemniej jednak, zawsze istnieje ryzyko urwania (ma貫, ale jednak istnieje - du瞠 TYLKO w 闚 czas, jak nie masz poj璚ia co robisz!)... W tedy z pomoc id nam inne firmy produkuj帷e narz璠zia, np.: http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko przy pomocy lt鏎ych, bez najmniejszego problemu poradzisz sobie. Ja mam o tyle wygodnie, 瞠 posiadam przer騜nego rodzaju "nowoczesnych" narz璠zi, sprz皻u, wi璚 dla mnie nie stanowi to najmniejszego problemu!
    Mam r闚nie takie narz璠zie, jak Vibropac M40 (polecam) i odk康 go mam, 瘸den wtrysk/鈍ieca 瘸rowa mnie nie przestraszy ;) 99.9 udokumentowanej skuteczno軼i - mnie r闚nie nie zawi鏚. Wszystkie dzisiejsze problemy s podyktowane tym, 瞠 ludzie nie mog poj望, 瞠 dzi, 瞠by profesjonalnie usun望 usterk/ naprawi auto, to potrzeba sporej wiedzy (nie tylko to, 瞠 jeden gwint jest prawy inny lewy), jak i sprz皻u! Tu jest ca造 "pies pogrzebany".

    Przemo9826 wrote:
    Ciekaw rzecz jest dla mnie natychmiastowe zak豉danie zatyczki na ko鎍闚k wtryskiwacza.

    Wi璚, dlaczego PRODUCENCI tych瞠 podzespo堯w tak post瘼uj? Je郵i by這 by to oboj皻ne, czy trzeba czy nie? Zobacz ten film: http://www.youtube.com/watch?v=kIJJ-V0-M1s#at=16 i zapa透uj na 2:49! Obok pr鏏nika stoj W PIONIE i poza郵epiane r騜nego rodzaju wtryskiwacze - dlaczego? Dodam, 瞠 ten warsztat, to nie reklam闚ka, to normalnie. codziennie naprawiaj帷y/sprawdzaj帷y warsztat, kt鏎y si zajmuje ca造m systemem (nie tylko wtryskiwaczami) uk豉du zasilania paliwem diesla! Mia貫m okazj pracowa na podobnym sprz璚ie.
  • #46
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeszcze przed snem zapytam ile filtr paliwa "przepuszcza"? Z tego co wiem zatrzymuje wsio co wi瘯sze ni 0.003mm, a tu w jednym z post闚 padaj wielko軼i 0.002mm...

    Ja tam za "flejarstwem" nie jestem, te mnie trz瘰ie jak po gie責zie si przejd i widz turbiny i wtryskiwacze kt鏎e le膨 DOSΜWNIE na piasku bez zabezpiecze., ale pod mask te sto逝 chirurgicznego nie stworzymy...

    Obejrza貫m.... R瘯awiczek nie mia, jego nask鏎ek lub brud spod paznokcia dosta si do wtryskiwacza i po zawodach.
  • #47
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Przemo9826 wrote:
    Jeszcze przed snem zapytam ile filtr paliwa "przepuszcza"? Z tego co wiem zatrzymuje wsio co wi瘯sze ni 0.003mm, a tu w jednym z post闚 padaj wielko軼i 0.002mm...

    Odpowiadam:
    Citroen - 2.0 HDI RHY Wtryski piezoelektryczne- jaka prawid這wa korekta

    Normalnie jest przyj皻e 2 microny, jednak w Volvo V50 jest "ciut" mniej, poniewa tam (wiem z praktyki), to filtr paliwa jest zmor! Trzeba go wymienia na filtr "porz康nych" producent闚 - inaczej przysporzy wiele problem闚!
  • Helpful post
    #48
    jurekk55
    Level 36  
    Przemo9826 wrote:

    Jeszcze przed snem zapytam ile filtr paliwa "przepuszcza"? Z tego co wiem zatrzymuje wsio co wi瘯sze ni 0.003mm, a tu w jednym z post闚 padaj wielko軼i 0.002mm...


    Ka盥a drobina o twardo軼i r闚nej lub wi瘯szej ni elementy pompy wysokiego ci郾ienia , niszczy.
    Przez pewien czas , ze wzgl璠u na programy lojalno軼iowe milcza貫m i ignorowa貫m stosowanie ta雟zych filtr闚 . Dzi t瘼i podobne post瘼owanie . Filtr MUSI by mo磧iwie najskuteczniejszy inaczej CR musi polec.

    Nie tak dawno jeden z user闚 kruszy kopie o sens istnienia sprawnego czujnika wody w paliwie. Ot wiele wymog闚 , zastanawiam si ilu pan闚 przyzna si do oczyszczenia obudowy filtra powietrza przy wymianie wk豉du . A to w豉郾ie , nieraz by albo nie by turbiny.
    Wracaj帷 do wtrysk闚 , s康z帷 po konstrukcji wtrysk闚 , sami producenci ograniczaj mo磧iwo嗆 de- i monta簑 bez uszkodzenia wtrysku(nie m闚i tu o nowych) , cz窷 sprawnych musi ulec albo uszkodzeniu , albo zanieczyszczeniu kt鏎e w kr鏒kim czasie doprowadza do zgonu wtryskiwacza
  • #49
    nodzy
    Level 18  
    Witam zawsze k堯ci貫m si ze wsp馧pracownikami o to 瞠 nie czyszcz obudowy wewn徠rz filtra, powietrza i paliwa jak jest wk豉d. Wiem 瞠 to kosztuje dodatkowy czas i energi ale albo co si robi dobrze albo na odlew. My郵 te 瞠 zale篡 to od nauczyciela trzeba mie dobre przyk豉dy do na郵adowania i przyzwyczajenia. d捫y do poprawno軼i a nie w drug stron.
  • #50
    T5
    Admin of Cars group
    zeimp wrote:
    zawsze istnieje ryzyko urwania (ma貫, ale jednak istnieje - du瞠 TYLKO w 闚 czas, jak nie masz poj璚ia co robisz!)
    zeimp wrote:
    Mam r闚nie takie narz璠zie, jak Vibropac M40 (polecam) i odk康 go mam, 瘸den wtrysk/鈍ieca 瘸rowa mnie nie przestraszy 99.9 udokumentowanej skuteczno軼i
    Zapomnia貫 o polskiej rzeczywisto軼i? Zak豉dam klucz nie zd捫 przy這篡 si造 i mam zonka- poj璚ie tu 瘸dne nie pomo瞠. Vibropack- powiadasz takim da rad?Link
    I powiedz mi jeszcze jedno- w jaki spos鏏 wymieniacie filtr paliwa w volvo V70 diesel.(myjecie podwozie?)
  • #51
    nodzy
    Level 18  
    A to takie dziwne?? a ty nie myjesz? babrzesz si w tym b這cie i piachu? Zwyk豉 myjka ci郾ieniowa kosztuje ze 200 z to nie jest jaki straszny koszt. Ja robi jeszcze lakier i blach wi璚 myje cz瘰to r騜ne cz窷ci przed i w trakcie pracy a jak si 郾ieg w zim zmiata super i na g這w nie cieknie jak si rozpuszcza. Wiele jest takich napraw gdzie si myje przed rozmontowaniem, polecam.
  • #52
    diodabg
    Level 30  
    jurekk55 wrote:

    Przez pewien czas , ze wzgl璠u na programy lojalno軼iowe milcza貫m i ignorowa貫m stosowanie ta雟zych filtr闚 . Dzi t瘼i podobne post瘼owanie . Filtr MUSI by mo磧iwie najskuteczniejszy inaczej CR musi polec.


    Zgadzam sie z tob Jureczku ;-

    W zesz造m roku kupi貫m Citroen C4 za po這we ceny rynkowej bo silnik do remontu /komunikat niskie ci郾ienie oleju/ wymieni貫m filtr oleju na markowy i 穎nka jezdzi do dzisiaj... zero problemu...
    Powiedzmy ze w dieslu zastosujemy podobny filtr oleju firmy 'kung fu panda' i wiadomo ze silnik jako to zniesie ale dla turba to powolna 鄉ierc...
  • #53
    jurekk55
    Level 36  
    diodabg wrote:
    Zgadzam sie z tob Jureczku ;-


    Nie jestem mi這郾ikiem k霩 , piwa wsp鏊nie te nie pili鄉y, i nie zanosi si

    diodabg wrote:

    Powiedzmy ze w dieslu zastosujemy podobny filtr oleju firmy 'kung fu panda' i wiadomo ze silnik jako to zniesie ale dla turba to powolna 鄉ierc...


    Elementarny przyk豉d druciarstwa
  • #54
    diodabg
    Level 30  
    jurekk55 wrote:
    diodabg wrote:
    Zgadzam sie z tob Jureczku ;-


    Nie jestem mi這郾ikiem k霩 , piwa wsp鏊nie te nie pili鄉y, i nie zanosi si

    diodabg wrote:

    Powiedzmy ze w dieslu zastosujemy podobny filtr oleju firmy 'kung fu panda' i wiadomo ze silnik jako to zniesie ale dla turba to powolna 鄉ierc...


    Elementarny przyk豉d druciarstwa


    Te nie jestem mi這郾ikiem k霩 i kozio趾闚 mato趾.. piwa niestety nie b璠ziemy pi bo na pewno zle by si to sko鎍zy這:|

    Ca造 鈍iat czeka na bohatera kt鏎y zamknie wszystkie lipne fabryki i aroganckie fajt豉py a wszystko po to.... by 篡這 si lepiej :D :D :D
  • #55
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nodzy wrote:
    A to takie dziwne?? a ty nie myjesz? babrzesz si w tym b這cie i piachu?


    A to jakim za przeproszeniem debilem trzeba by aby cz窷 eksploatacyjn uk豉du w kt鏎ym mikrony maj znaczenie umie軼i w takim miejscu?

    Rozumiem 瞠 opr鏂z mycia, stosujesz r闚nie zatyczki do przewod闚 kt鏎e z filtra paliwa zdj掖e? Za ka盥ym razem zatyczki oczywi軼ie nowe, bo zgodnie ze sztuk paczuszk nale篡 otworzy na kr鏒ko przed ich u篡ciem, a po zdj璚iu wyrzuci bo s jednorazowe.

    Umy wszystko trzeba, zatyczek u篡 trzeba, czysto嗆 zachowa nale篡 - jestem za tym absolutnie, ale sali chirurgicznej na warsztacie nie stworzymy...
  • #56
    T5
    Admin of Cars group
    Wtryskiwacze u篡wki.Przysz造 w kartonie zafoliowane, bez zatyczek 瘸dnych.Pompa CR te u篡wka.Za這穎ne pali , je寮zi. Zostawi nie zamkni皻y 瞠by inni mogli jeszcze wyrazi swoje opinie.
  • #57
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Witam Panowie mechanicy.
    Mam pacjenta, berlingo 2.0 HDI, z kt鏎ego s造cha dziwne pukanie. Taki g逝chy d德i瘯. Pacjent jest po zerwaniu paska klinowego, kt鏎y wkr璚aj帷 si w rozrz康 spowodowa obr鏂enie si ko豉 rozrz康u na wa趾u. Wg relacji w豉軼iciela, pasek i ko這 zosta造 wymienione, ci郾ienie spr篹ania sprawdzone i wynosi 30 bar r闚no na wszystkich cylindrach. Osobi軼ie nie sprawdza貫m tego, klient przyni鏀 te dane od mechanika. Do mnie auto przyjecha這 na komputer i jedyne co jest dziwne to korekcje. Na 3 cylindrach wynosz +9mm3/cykl, a na czwartym +12mm3/cykl. Na obrotach na wszystkich cylindrach korekcje wynosz 10 mm3/cykl. Poza tym wszystkie parametry w normie. Poprzedni mechanik zaleci wymian tego 4 wtryskiwacza ze wzgl璠u na korekcj, ale to nie to. I teraz moje pytanie: jakie s dopuszczalne korekcje w tym silniku w mm3/cykl? Oraz czy tak wysokie korekcje mog by spowodowane z造m z這瞠niem rozrz康u? Dziwne jest to, 瞠 s idealnie r闚ne ci郾ienia spr篹ania (chyba, 瞠 pomiar mo積a o kant ..... rozbi). Mo瞠 kto co podpowie? Z g鏎y dzi瘯i.
  • #58
    T5
    Admin of Cars group
    Nic si nie pogie這?G這wicy nie zdejmowali? Mi si wydaje 瞠 tam jest co mechanicznego na rzeczy.(nie domyka si zaw鏎 i masz pukanie w ss帷ym)
  • #59
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Na pocz徠ku te pomy郵a貫m o zaworze ss帷ym, ale z tropu zbi這 mnie ci郾ienie spr篹ania. Idealnie r闚ne. G這wica nie by豉 zdejmowana. Nie mia貫m jeszcze przypadku 瞠by przy niedomykaj帷ym si zaworze ci郾ienie by這 dobre. Ale teraz do mnie dotar這, 瞠 to pukanie najbardziej s造cha w dolocie na tej rurze zaraz za przep造womierzem, wi璚 Twoja teoria z zaworem b璠zie najbardziej prawdopodobna. Jutro auto jedzie na sprawdzenie rozrz康u, a jak ten b璠zie ok, to pozostaje zdj望 g這wic.
  • #60
    elephant0
    Level 1  
    oczywi軼ie 瞠 rozrz康 przyczyni si do problemu z zaworami