Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik ABS. Czy to indukcyjny czy halla?

26 Cze 2013 14:19 9693 18
  • Poziom 13  
    Chyba jestem slaby w poszukiwaniu informacji.
    Mamy w rodzinie 2 auta z problemem ABS. Kontrolki sie pala.
    Diagnoza pokazala uszkodzenie tych czujnikow.

    A ja, jako dociekliwa osoba, chcialbym wiedziec jakie to sa czujniki? Indukcyjne czy
    hallotronewe?

    Auto 1 - MB SLK R170 z 1997 roku. Czujnik wyglada jak czujnik. Omomierz nie wykazuje zadnej opornosci. Czujnik jest skierowany na zebatke na lozysku.

    Auto 2 - Peugeot 407 Hdi 2.0 z 2006 roku. Czujnik jest skierowany na magnetyczna bieznie (zaklejona guma).

    Oba rodzaje tych czujnikow posiadaja po dwa kabelki!

    I dlatego nic z tego nie kumam. Hallotronowy potrzebuje chyba zasilania?
    Jakie napiecie uzywane jest w halla do aut?

    Wszystkie informacje, linki i pomysly sa mile widziane!
  • Poziom 12  
    peugeot czujnik sprawdz napiecie po kreceniu kolem za pomocą oscyloskopu. Sygnał prostokątny 0,8-1.6 volta
  • Poziom 13  
    Czy amplituda zwieksza sie proporcjonalnie do obrotow?

    Jakiego rodzaju jest to czujnik?
  • Poziom 12  
    jaka amplituda skoro to prostokąt, czujnik indukcyjny, podłączkompa i sprawdz predkosc na poszczególnych kolach porównaj z innymi sprawnymi i czy masz dobre łożysko w kole moze odwrotnie zamontowane
  • Poziom 13  
    I tu jest to czego nie rozumiem!
    Indukcyjny, to miernik powinien chyba pokazac jakis opor?
    A tu pokazuje nieskonczonosc?

    Edit.
    Napisales "Sygnał prostokątny 0,8-1.6 volta".

    Czy to napiecie czy czestotliwosc co sie zmienia z obrotami?
  • Poziom 12  
    częstotliwość, nie wszystko musisz rozumieć i nie przejmuj sie tym ,
  • Poziom 16  
    Witam. Czujnik jest indukcyjny. Nieskończenie duży opór, więc jest przerwa. Sprawny czujnik ma od kilkudziesięciu om do kilku kom, zależnie od typu i firmy. P.
  • Poziom 13  
    Nic nie kumam ale walcze.
    Wychodzi na to (szukam teraz nie ABS czujniki tylko ogolnie) ze indukcyjne moga a raczej sa polprzewodnikowe!
    Czyli ze nawet moga miec rezystancje prawie nieskonczona! Dopiero mierniki mierzace 200-400Mega moga cos wykazac!
    Czili moj Chinski moge sobie wepchac do d... ( Max 20 Mega).

    Szkoda ze nie ma konkretnych informacji wlasnie o ABS czujnikach.

    Edit. W moich czsach to byl rdzen i cewka. :(
  • Poziom 23  
    Witam, auto nr. 1 czujnik magnetyczny, masz przerwę.Auto nr 2 czujnik Halla.
  • Poziom 13  
    jarsaw napisał:
    Witam, auto nr. 1 czujnik magnetyczny, masz przerwę.Auto nr 2 czujnik Halla.


    O kurde.
    Auto nr 2. Czy czujnik Halla nie na 3 kabelkow?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Nie w tych czujnikach.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Zgadza się nr.1 cewka nr.2 hallotron.Po 2002r. większość aut ma hallotrony czy to do zmiennie spolaryzowanych wieńców na łożysku czy do metalowych zębatek.Cewkę sprawdzisz na opór a halle na diodę ale to niewiele wnosi bo nawet jak ma cewka opór prawidłowy to i tak może nie dawać sygnału,tak samo halla.Najlepiej sprawdzić zamieniając na sprawny z drugiego koła.
  • Poziom 13  
    Weszcie troche jasniej!
    Ale jak jest to rozwiazane za pomoca tylko 2 kabli?
  • Poziom 39  
    kamilenski napisał:
    jak jest to rozwiazane za pomoca tylko 2 kabli?

    Pomiar przez zmienny pobór prądu.
  • Poziom 13  
    kybernetes napisał:
    kamilenski napisał:
    jak jest to rozwiazane za pomoca tylko 2 kabli?

    Pomiar przez zmienny pobór prądu.


    Masz moze jakis link gdzie to jest dokladniej wytlumaczone?
    Moze ze schematem?

    I drugie pytanie. Czy mierzac czujnik halla miernikiem uniwersalnym, mozna go uszkodzic?
  • Poziom 39  
    A po co tu link? Wyobraź sobie rezystor o zmiennej rezystancji w zależności od tego czy znajduje się on w polu magnetycznym albo nie. Układ scalony w takim czujniku właśnie tak się zachowuje. Reszty domyślisz się z prawa Ohma.
  • Poziom 12  
    wygląda na to że zamiast pomóc w naprawie samochodu prowadzimy tu wirtualną szkołę zawodową. Co na to moderator? Może temat trzeba zamknąć bo jest już chyba wyczerpany??
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    bds napisał:
    wygląda na to że zamiast pomóc w naprawie samochodu prowadzimy tu wirtualną szkołę zawodową. Co na to moderator? Może temat trzeba zamknąć bo jest już chyba wyczerpany??


    Może lepiej nic nie pisać skoro nie wnosi się nic do tematu.
    Chyba że kolega nabija sobie w ten sposób punkty.
    Jeżeli nie podoba Ci się temat to na dole po prawej przy każdej wypowiedzi masz:
    "Zgłoś do moderatora +3pkt
    Użyj tej funkcji lub milcz.
    Jest to dział dla początkujących a kolega szuka informacji na temat działania czujników.
    Moim zdaniem rozmowa jak najbardziej pasuje do tematu - jak chcesz coś naprawić lub postawić diagnozę jak nie masz pojęcia jak to działa?[/b]
  • Poziom 42  
    Kol. "bds" ma trochę racji ......
    Teorii o czujnikach ABS na forum pełno i pojawiające się zdziwienie, że czujnik "abeesu" typu halla, ma wtyczkę dwupinową to trochę większe lamerstwo,... "ameryki" tu nie odkrywamy, wystarczy poczytać tematy na forum, mamy tu większość odpowiedzi zwłaszcza dla początkujących....
    Np; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1027577.html