Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra f c14nz 1.4 91r czy to uszczelka pod głowicą?

siepak1 26 Jun 2013 22:06 7350 14
  • #1
    siepak1
    Level 15  
    Witam od około tygodnia zauważyłem że po prawej stronie na rogu (tam gdzie widnieje kod silnika)wycieka lekko płyn chłodniczy spod uszczelki głowicy,płynu w zbiorniczku nie ubywa,nie ma bąbli w zbiorniczku, nie ma oleju w płynie itp.oleju na bagnecie nie przybywa ani nie ubywa. Dziś zauważyłem po zdjęciu kabla wn ze świecy tej na rogu po prawej że gniazdo tej że świecy jest mokre taka czarna ciecz ( uszczelka pokrywy zaworów nie przecieka więc na pewno nie od tego mokre to gniazdo) Silnik mocy nie stracił jedzie normalnie, czy są to pierwsze wczesne objawy padniętej upg??
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    Orochimaru
    Level 31  
    Jeśli faktycznie cieknie z tamtego miejsca, to jest to, jak najbardziej, objaw uszkodzonej uszczelki. Z tym, że uszkodzenia w miejscu uszczelnienia kanału płynu chłodzącego, a nie komory spalania. Możliwe, że na tym się zakończy i - poza mokrą plamą - nie będzie innych następstw. Z tego miejsca lubi też cieknąć olej, więc zaglądaj od czasu do czasu pod maskę, czy przypadkiem nie następuje migracja jednego z tych dwóch płynów do układu drugiego.
  • #3
    siepak1
    Level 15  
    Wiem właśnie kolego że lubi właśnie z tamtego miejsca lecieć olej,bo już raz wymieniałem w hoplu uszczelkę 1,5 roku temu zrobiłem 30kkm po wymianie i zaczeło właśnie sączyć płynem na tym rogu po prawej stronie. Mówisz kolego że może znowu paść uszczelka lecz nie musi? dobrze zrozumiałem? ale skoro leci tam ten płyn to tak można jeździć ?
  • Multimetr Fluke
  • #4
    Orochimaru
    Level 31  
    Jeśli nie przeszkadza Ci, że się sączy i że od czasu do czasu trzeba będzie trochę dolać, to możesz tak jeździć.
  • #5
    siepak1
    Level 15  
    Przeszkadzać to mi przeszkadza bo silnik mam suchy,ale biorąc pod uwagę wydatek rzędu 400 zł to już wolę jak leci :D Pomimo tego stanu rzeczy że tylko trochę sączy
    tym płynem to innych objawów nie ma. Jeszcze jedno ile mogę jeszcze tak pojeździć póki uszczelka całkiem puści czy jest to kwestia kilku set km? tyś km? hmm :D :?:

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dziś przytrafiło się znowu coś dziwnego rano chciałem odpalić asterixa i nie mogłem zauważyłem że kontrolki ledwo co się palą akumulator kompletnie rozładowany,światła wszystkie były pogaszone radio także alarmu nie mam co może być tego powodem ? Ps. wyjąłem od razu akumulator i podłączyłem pod prostownik ładuje się już około 1,5h i na lampce kontrolnej przy baterii nadal jest ciemno,jako iż nie posiadam miernika to ciężko mi określić napięcie ,ale czy jest możliwe że od wczoraj popsuł się akumulator? wczoraj normalnie odpalał i w ogóle wszystko było ok pierwszy raz taka sytuacja się zdarzyła .Akumulator mam centra ma jakieś 2,5 roku każda zima jak i po zimę astra paliła na tym akumulatorze na dotyk.
  • #6
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    siepak1 wrote:
    Jeszcze jedno ile mogę jeszcze tak pojeździć póki uszczelka całkiem puści czy jest to kwestia kilku set km? tyś km? hmm

    Ogólnie powinieneś to naprawić, ale jeździj, pókim woda z olejem się nie miesza i na odwrót.

    siepak1 wrote:
    Dziś przytrafiło się znowu coś dziwnego rano chciałem odpalić asterixa i nie mogłem zauważyłem że kontrolki ledwo co się palą akumulator kompletnie rozładowany,światła wszystkie były pogaszone radio także alarmu nie mam co może być tego powodem ? Ps. wyjąłem od razu akumulator i podłączyłem pod prostownik ładuje się już około 1,5h i na lampce kontrolnej przy baterii nadal jest ciemno,jako iż nie posiadam miernika to ciężko mi określić napięcie ,ale czy jest możliwe że od wczoraj popsuł się akumulator?


    Coś pobierało prąd. Poczytaj jak znaleźć złodzieja.
  • #7
    ravelation
    Level 21  
    Ja miałem podobne objawy i niestety zaczęło mi pobierać płyn do 4 cylindra,objawia się to tym, że silnik nierówno chodzi na wolnych obr. i po wykręceniu świeca jest mokra, nie ma innych objawów na razie ale nie sądzę aby się dało z tym jeździć na dłuższą metę, bo czasem już gaśnie na wolnych obr.
    kilka tys.km powinieneś jeszcze zrobić do nasilenia objawów.
  • #8
    siepak1
    Level 15  
    ravelation wrote:
    Ja miałem podobne objawy i niestety zaczęło mi pobierać płyn do 4 cylindra,objawia się to tym, że silnik nierówno chodzi na wolnych obr. i po wykręceniu świeca jest mokra, nie ma innych objawów na razie ale nie sądzę aby się dało z tym jeździć na dłuższą metę, bo czasem już gaśnie na wolnych obr.
    kilka tys.km powinieneś jeszcze zrobić do nasilenia objawów.
    Właśnie kolego raz tak miałem kilka dni temu tzn. świeca z jednego cylindra była mokra ale tylko przez chwilę mam opla na gaz odpalam go na benzynie i zaraz właśnie po odpaleniu po całej nocy podjechałem pod garaż jakieś 200m na benzynie pod garażem wykręciłem świecę i okazało się że jest mokra wyczyściłem ją i ponownie wkręciłem pojechałem w trasę około 70 km po powrocie wykręciłem jeszcze raz świece tym razem wszystkie i okazało się że wszystkie ładnie wyglądają nie są mokre i tak jest non stop wszystkie są suche więc myślę że to jeszcze nie był objaw taki jak ty kolego opisałeś jak myślisz :?: :D :|

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co to złodzieja prądu to problem rozwiązany mam nadzieję usterka znajdowała się w bagażniku otóż cały czas świeciła się lampka w bagażniku rozłączyłem kabelki i powinno być dobrze okaże się rano :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    Możliwe jest że ta uszczelka pod upg może mi siadać po 30kkm silnik nie był przegrzany ani nic w tym stylu jeżdżę raczej dość spokojnie wydaję mi że trochę szybko siada ta uszczelka :?: :|
  • #9
    ravelation
    Level 21  
    No to jeszcze może być stadium początkowe ale spodziewaj się że skończy się tak jak u mnie, bo to typowa usterka.Jeśli gorący silnik na wolnych obr. nie kuleje wskutek zalewania świecy to nie jest źle, u mnie po roku dopiero tak się dzieje.
    Słyszałem że po 200tkm siada... ale 30 to mało, może ci spartolili te robote?
  • #10
    nodzy
    Level 18  
    Po 30 tyś na 100 % coś jest źle zrobione, albo kiepska uszczelka, nie planowana(sprawdzona) głowica, źle skręcona, nie oczyszczone otwory śrub głowicy.
    Nie wiem kiedy kolega olej wymieniał, jak nie dawno to może lepiej teraz to porządnie naprawić bo jak się potem olej i filtr doliczy to jeszcze więcej wyjdzie. Doraźnie można proszek wsypać do uszczelniania chłodnicy jak mała dziurka powinien zalepić. pozdrawiam
  • #11
    siepak1
    Level 15  
    ravelation wrote:
    No to jeszcze może być stadium początkowe ale spodziewaj się że skończy się tak jak u mnie, bo to typowa usterka.Jeśli gorący silnik na wolnych obr. nie kuleje wskutek zalewania świecy to nie jest źle, u mnie po roku dopiero tak się dzieje.
    Słyszałem że po 200tkm siada... ale 30 to mało, może ci spartolili te robote?
    Właśnie na wolnych obrotach chodzi super nic się nie dzieję póki co,no a najlepsze jest to że poprzednio za wymianę zapłaciłem 560 zł i w tym tylko była planowana głowica nic więcej :| ale już dawno zmieniłem tego mechaniora na innego (dla wiadomości Edward skóra z Nakła nad Notecią :!: woj. kujawsko-pomorskie nie polecam popsuł się gość z początku dobrze robił ale się popsuł) Teraz mam mechanika młody chłopak po szkole jeździł na jakieś tam olimpiady dla mechaników i zajmował wysokie miejsca,a co najważniejsze jest tani jak na razie jestem z niego zadowolony

    Dodano po 2 [minuty]:

    nodzy wrote:
    Po 30 tyś na 100 % coś jest źle zrobione, albo kiepska uszczelka, nie planowana(sprawdzona) głowica, źle skręcona, nie oczyszczone otwory śrub głowicy.
    Nie wiem kiedy kolega olej wymieniał, jak nie dawno to może lepiej teraz to porządnie naprawić bo jak się potem olej i filtr doliczy to jeszcze więcej wyjdzie. Doraźnie można proszek wsypać do uszczelniania chłodnicy jak mała dziurka powinien zalepić. pozdrawiam
    Też tak myślę że coś kiepsko zrobione dokładnie półtora roku temu wymieniałem i od tamtego czasu 30kkm zrobione i znowu wydatek no cóż zrobić auto to skarbonka :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    nodzy wrote:
    Doraźnie można proszek wsypać do uszczelniania chłodnicy jak mała dziurka powinien zalepić. pozdrawiam
    Proszku kolego nie będę sypał nie wierzę takim wynalazkom jeszcze mi zalepi nie to co ma zalepić i sobie jeszcze większego bigosu narobię ale dzięki za wskazówkę,a co do oleju to 1,5 tyś km mam od wymiany zrobione więc olej praktycznie świeży

    Dodano po 4 [minuty]:

    Panowie macie może też takie asterixy? powiedzcie mi jak to jest z tym układem chłodzenia w tych autach.Nagrzewa wam się płyn w zbiorniczku wyrównawczym?w poprzednich autach jakimi jeździłem nap ducato mondeo itp. płyn się nagrzewał w zbiorniczku a w oplu się nie nagrzewa ,macie też takie dosyć twarde węże od chłodnicy?
  • #12
    nodzy
    Level 18  
    siepak1 wrote:
    Proszku kolego nie będę sypał nie wierzę takim wynalazkom jeszcze mi zalepi nie to co ma zalepić

    To nowoczesne preparaty zatykają w miejscu wycieku resztę można spuścić po uszczelnieniu przy okazji wymiany płynu przed zimą to na wypadek małej dziurki w chłodnicy może się przydać. Zatkałem tak w drodze koledze chłodnicę w peugeocie 307 i już dwa lata jeździ bez wymiany.
    siepak1 wrote:
    Nagrzewa wam się płyn w zbiorniczku wyrównawczym

    Powinien się nagrzewać ,rury twardnieją trochę nie na kamień.
    Jak są rury twarde jak kamień to coś w końcu rozwali ciśnienie (jeden z objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą ) Ewentualnie korek od zbiornika wyrównawczego zatkany Wiatrak się wlącza na chłodnicy?
  • #13
    siepak1
    Level 15  
    nodzy wrote:
    Wiatrak się wlącza na chłodnicy?
    Tak wiatrak się włącza ale na przykład jak w korku stoję tak to nie włącza się

    Dodano po 3 [minuty]:

    nodzy wrote:
    Ewentualnie korek od zbiornika wyrównawczego zatkany
    Korek wymieniałem niedawno, a co w sumie daję korek w którym nie ma żadnego otworu żeby w razie czego uszło te za duże ciśnienie? na przykład w ducato lub w citroenie zx od korka idzie wężyk wyprowadzony a w astrze nie. Mogę zrobić w korku małą dziurkę ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Węże są dość twarde ale nie jak kamień poprzednio jak mi padła upg to nie mogłem węży ścisnąć teraz póki co jeszcze tak nie jest.
  • #14
    nodzy
    Level 18  
    siepak1 wrote:
    Tak wiatrak się włącza ale na przykład jak w korku stoję tak to nie włącza się

    I tak powinno być w trakcie jazdy chłodzi powietrze tylko na postoju będzie się włączał.(w normalnym terenie, w górach lub np przy ciągnięciu przyczepy może być inaczej.)
    Trzeba obserwować wskaźnik temperatury.
    siepak1 wrote:
    a co w sumie daję korek w którym nie ma żadnego otworu

    pozornie, otworu z góry nie ma ale jeżeli to oryginalny korek powinien mieć pod spodem od strony gwintu.
    siepak1 wrote:
    citroenie zx od korka idzie wężyk wyprowadzony a w astrze nie

    Mówi pan chyba o korku w chłodnicy z ale to że jest wężyk odpływowy nie znaczy że w korku niema zaworu.
    siepak1 wrote:
    Mogę zrobić w korku małą dziurkę ?

    nie radzę, musi w zbiorniku (układzie całym) być ciśnienie wytworzone przez pompę.
    siepak1 wrote:
    Węże są dość twarde ale nie jak kamień poprzednio jak mi padła upg to nie mogłem węży ścisnąć teraz póki co jeszcze tak nie jest.

    myślę że na razie jest ok ma pan zresztą porównanie czy to astra czy inne auto ciśnienie w rurach będzie dawało takie same oznaki.
    Może pan jeszcze sprawdzić sam termostat czy dobrze działa w prosty sposób włączyć auto na zimnym silniku i obserwować wskaźnik temp. będzie po woli szedł do góry(chłodnica zimna) gdy otworzy się termostat i puści wodę na chłodnicę wyraźnie wskazówka cofnie się a chłodnica zacznie się nagrzewać. Powodzenia.
  • #15
    siepak1
    Level 15  
    Auto sprzedane jeździ do dziś dzień temat zamykam