Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.4 BBY 2003r - brak mocy

27 Cze 2013 09:41 7485 13
  • Poziom 10  
    Witam,

    jak w temacie - auto jest słabe, zmulone. W porównaniu do Golfa IV 1.4 kolegi jest znacznie słabsze, gorzej przyspiesza . powyżej 3.5-4k obrotów jest trochę lepiej ale na niskich obrotach praktycznie nie przyspiesza.

    VAG - brak błędów (w innym poście walczyłem z sondą szerokopasmową, po wymianie brak błędów, silnik pracuje równiej na zimno ale zmian w dynamice jazdy nie zauważyłem)

    wymienione : pompa paliwa, filtr paliwa. Przepustnica adaptowana, EGR też.

    Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy i EGR.

    Proszę o sugestie co jeszcze mogę sprawdzić.
  • Poziom 30  
    shiller82 napisał:
    Proszę o sugestie co jeszcze mogę sprawdzić.


    Drożność wydechu.
    pozdr
  • Poziom 34  
    Nie piszesz o wymianie filtra powietrza.
  • Poziom 30  
    Skoro to forum dla technicznych to zakładam że podstawowe rzeczy zrobione (sprawdzone).
    pozdr
  • Poziom 26  
    Zmieniał ktoś rorząd? sam by nie przeskoczył chyba nie?
  • Poziom 10  
    był wymieniany 2 lata temu. z tego co widziałem ktoś zaznaczył sobie kropki na kołach, nie korzystał z blokady/trzpieni
  • Poziom 2  
    wymień filtr paliwa tam jest zawór ciśnieniowy w nim przy 130 000 km przejechanych ibiza mi się muliła ,muliło ją jak przyspieszałem wymieniłem filtr przestało ją mulić i wtedy jak sie zaczęła zbierać zobaczyłem ze sprzęgło sie ślizga i moc gubi na sprzęgle było to widać po obrotomierzu gdy gwałtownie ruszałem lub szybko przyspieszyć chciałem obroty rosły a prędkość auta nie
  • Poziom 29  
    spacemen82 napisał:
    tam jest zawór ciśnieniowy w nim

    yyyyyy co?
  • Moderator Samochody
    Jemu chyba o regulator ciśneinia chodziło, ale to i tak nie jest powodem braku mocy.

    Poza rozrządem który faktycznie koło wałka wydechowego jest przestawione, trzeba by dokładnie przeanalizować parametry pracy silnika, a jeszcze dokładnie temperaturę spalin w różnych obciążeniach, choć to że sonda padła przez rozrząd z powodu zbyt dużej temperatury spalin jest możliwe.
  • Poziom 15  
    odepnij przepływomierz i sprawdź jak się zachowuje.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tam nie ma przepływki tylko czujnik ciśnienia w kolektorze.
    Wątpię żeby brak mocy był spowodowany przestawieniem wałka o 1 ząb.
    Ostatnio robiłem takiego BBZ ale tam był wał przestawiony o 2 zęby w porównaniu do góry - tutaj było czuć że jest słabszy.
    Sprawdź ciśnienie silnika i zobacz czy wydech jest drożny - może jeden z katalizatorów się zapchał.
  • Poziom 10  
    Zdecydowałem się na wymianę rozrządu. Okazało się, że był luźny napinacz paska - poprzednio przy wymianie uszkodzono gwint w bloku i niefachowo naprawiono. Obecnie mam rozrząd ustawiony przy użyciu blokad oraz gwint mocowania napinacza naprawiony helicoilem. Rozrząd kompletny INA + pompa wody HEPU. Auto jeździ jak nowe :)

    problem rozwiązany, temat zamykam. Dziękuję za pomoc