Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik/MICROMASTERl/Eco - Falownik - jak zrobić sprzężenie zwrotne?

atckp 27 Cze 2013 15:53 3732 11
  • #1 27 Cze 2013 15:53
    atckp
    Poziom 14  

    Witam . Posiadam starszy falownik MICROMASTER 4kW - 380V. Poniżej jego zdjęcia Falownik/MICROMASTERl/Eco - Falownik - jak zrobić sprzężenie zwrotne? Falownik/MICROMASTERl/Eco - Falownik - jak zrobić sprzężenie zwrotne?

    Falownik niedawno podłączyłem do tokarki gdzie jest silnik 2,2KW połączony w gwiazdę. Falownik ładnie reguluje obroty które sobie ustawiam potencjometrem (na 1 wejściu analogowym). Niestety tu moja wiedza się kończy. Ponieważ po sprawdzeniu działania okazało się że np jak ustawie obroty 400/min na tokarce i wezmę troche grubsze wióro to się okazuje że bardzo szybko się silnik obciąża i można go wręcz zatrzymać. Z instrukcji ( polskiej, którą umieszczam w załączniku) wynika że jest tam regulator PID. I moje pytanie brzmi , czy można i jeśli tak to jak dać informację do falownika o faktycznych obrotach i jakoś spowodować żeby trzymał nastawione obroty

    0 11
  • #2 27 Cze 2013 19:11
    Andychab
    Poziom 27  

    Witam. Na początek sprawdź ustawienia parametrów odbiornika - silnika P082- P086 , czy są zgodne z tabliczką znamionową silnika tokarki .
    Pozdrawiam

    0
  • #3 27 Cze 2013 20:03
    zbychmg
    Poziom 28  

    Potem zrób sobie procedurę autotuningu, automatyczne dopasowanie regulatora do parametrów silnika, no i zobacz, czy nie ma ograniczenia momentu do np. 30% , czy ograniczenia prądu, ale jak sprawdzisz, to co kolega napisał, a parametry falownika nie były zmieniane, najlepiej zrobić faktoring reset, a potem ustawić param.silnika i ewentualnie autotune.

    0
  • #4 01 Lip 2013 12:20
    atckp
    Poziom 14  

    Sprawdzałem. Parametry silnika są wprowadzone poprawnie. Natomiast czy jest jakieś ograniczenie momentu to nie wiem. To co jest pod parametrem P133 - (Moment obrotowy silnika to jest wartość która można tylko odczytać) Nie mogę znaleść tu nic innego.

    0
  • #5 01 Lip 2013 17:12
    falowniki.com
    Spec od Falowników

    Witam.
    Z tego co pamiętam to jest falownik (ekonomiczny) z przeznaczeniem do pomp i wentylatorów.
    Wraz z obniżaniem częstotliwości zmniejsza się napięcie silnika i moment i stąd problem.

    0
  • #6 01 Lip 2013 18:18
    zbychmg
    Poziom 28  

    Taki typ pracy jest jedną z opcji, dlatego ja bym zaczął od faktory reset, potem wpisał parametry silnika, wykonał procedurę autotune i powinno chulać....

    0
  • #7 01 Lip 2013 19:29
    suiyan01
    Poziom 13  

    "Taki typ pracy jest jedną z opcji, dlatego ja bym zaczął od faktory reset, potem wpisał parametry silnika, wykonał procedurę autotune i powinno chulać...."

    Drogi zbychmg,
    Dzwonią, ale nie w tym kościele. To jest stary MICROMASTER Eco, taka uboga wersja, która ma tylko cztery opcje pracy:
    0 - więcej niż jeden silnik równolegle
    4 - odzyskiwanie energii
    5 - liniowa charakterystyka V/f i zmienny moment
    6 - kwadratowa charakerystyka V/f (pompy, wentylatory)
    Pytanie do ciebie, który to parametr?
    Jak odpowiesz, to możesz sobie HULAĆ, jasne!

    Do autora postu,
    Z tym falownikiem niewiele da się zrobić. Jakiś bardziej "normalny" MICROMASTER umożliwi pracę w trybie "sensorless vector control", co tłumacząc na polski umożliwia pracę prawie jak z enkoderem mocowanym na wale.

    0
  • #8 03 Lip 2013 13:01
    atckp
    Poziom 14  

    Dzięki wielkie za pomoc. W takim razie zostaje zmiana falownika. Zna ktoś może jakiś konkretny model któwy by się nadał (niekoniecznie musi być siemensa).
    Tak z ciekawości jeszcze - do czego używa się regulatora PID w moim falowniku (parametry od P201-P204)?

    0
  • #9 03 Lip 2013 14:56
    suiyan01
    Poziom 13  

    Na poniższej stronie
    http://support.automation.siemens.com/WW/llis...tandard&viewreg=WW&objid=10804934&treeLang=en
    po wybraniu Entry type -> Manuals w pierwszych trzech pozycjach znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania.
    Miłego studiowania!
    Jeśli chodzi o falowniki, to obracałem się głównie wśród Siemensa i ABB. Jest strona www.falowniki.com i dysponują tam dużo bogatszym doświadczeniem i przeglądem wyrobów najrozmaitszych producentów.

    0
  • #10 07 Lip 2013 22:57
    atckp
    Poziom 14  

    A zna ktoś taki falownik magnetek GPD515C-B008 Tu widze gosc sprzedaje to na allegro za 900zł. Link czy jest warto coś takiego kupić?

    0
  • #11 10 Lip 2013 08:33
    marek_ka
    Poziom 26  

    atckp napisał:
    Zna ktoś może jakiś konkretny model któwy by się nadał
    Każdy wektorowy o mocy dostosowanej do silnika. Czyli jak masz silnik 2,2kW to falownik też musi być minimum 2,2kW.

    0
  • #12 28 Cze 2014 01:38
    cezar63
    Poziom 14  

    Pamiętaj że wymiana falownika nie wystarczy. Przy zejściu do niższych częstotliwości silnik się grzeje więc wypadałoby go chłodzić / entylator zewnętrzny /. Możesz zwiększyć moment układu napędowego stosując mechaniczną redukcję obrotów.
    Pzdr

    0