Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114 380km - brak mocy (brak sygnału ciśnienia doładowania)

27 Cze 2013 16:25 7683 17
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam wielki problem...

    Scania 114 nie ma mocy.....wymienione już wszystko co było możliwe (zrobione pompowtryski, turbo po regeneracji, intercooler i wszystkie węże sprawne) Jedyne czego można się czepiać to po podpięciu autocom nie widzi ani temperatury powietrza doładowanego ani ciśnienia powietrza doładowanego. Sam czujnik zamieniony od innej jest sprawny.....zamieniony sterownik silnika (dalej to samo), sprawdzona wiązka od kabiny do sterownika (na wszystkich przewodach jest przejście)

    Już nie wiem co robić....

    Ma może ktoś jakieś sugestie ??

    Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy.
    Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną.
    Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero?
    Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Słuchaj....pompka paliwa też nowa......na wolnych daje do 5 bar....wszystko jest ok....a jak podłączysz autocom to
    pokazuje non stop temperaturę powietrza doładowanego 0ºC i ciśnienie non stop 0,0 bar.
  • Poziom 30  
    Witam co było powodem takich napraw maszyna straciła moc stało się to nagle czy stopniowo wytracała moc,pompki po regeneracji jak miewam silnik pracuje równo czy szatkuje.
  • Poziom 38  
    Sprawdź czy na zasilaniu czujnika doładowania i temp Czerwony +, czarny - jest +5V.
    To że autocom nie pokazuje, to może być sprawa softu.
  • Poziom 25  
    Czujnik ciśnienia i temperatury jest na 4 kablach + 5 V, masa, wyjście ciśnienia i temperatury. Na wyjściu ciśnienia 1 V odpowiada 1 atm, weź multimetr i sprawdź ręcznie ciśnienia wystarczy wpiąć się w odpowiednie kable, zielony to wyjście ciśnienia daj go do masy i ma być około 1 atm. na zgaszonym silniku, zapłon oczywiście ON.
  • Poziom 10  
    Tak jak pisałem czujnik przełożony od innej(w tamtej pokazywał normalnie wszytko) po przełożeniu do tej nie widzi
    nic.....


    Ps: auto straciło moc z dnia na dzień....okazało się ze pompy były bardzo słabe i zostały zrobione...auto chodzi równo, nie przerywa i nie kopci ale w niskim zakresie obrotów nie ma siły.....turbina gwizda a nie chce jechać do przodu......

    pozdrawiam....
  • Poziom 38  
    To wyciągnij wtyczką od czujnika- jest na kolektorze i sprawdź zmianę.
    Nie ma błędów na lampce kodów?
    Sprawdź napięcia, ciągłość połączeń tych 4 kabli.
    To że masz autocoma, to nie znaczy jeszcze nic i nie znaczy, że spełnia on swoją funkcję.
    Wybłyskaj kody przyciskiem na desce i albo współpracujesz, albo się żalisz i zamknij temat.
    Pompki i zawory zostały wyregulowane- jestem pewien, skoro już tak głęboko zostało sięgnięte przy silniku..Z drugiej strony, brak mi tej pewności, jak słyszę, że Autocom..
    De facto szybkość odczytów ma "porażającą" w starych Scaniach PDE.
    Reakcja na depnięcie gazu (doładowanie) w podglądzie, ujawnia się po 10sek.
  • Poziom 10  
    Ja się nie żale... a ty czytaj kolego ze zrozumieniem...w pierwszym poście napisałem ze wiązki są wszystkie sprawdzone i czujnik włożony inny sprawny....wiec na cholerę mam go sprawdzać jak w innej scani chodzi i jest dobrze !!!!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ps: Scania nie ma żadnych błędów związanych z EDC, ani z komputera ani z kodów błyskowych... Zawory i pompy wyregulowane...

    A o tym autocomie pisałem bo już naprawdę nie wiem w czym szukać problemu i tyko do tego można się czepiać.
  • Poziom 38  
    Wiązka od kabiny, a co z kablem od EDC biegnącym do wtyczki czujnika, pytałem o napięcia zasilania czujnika, co z kodami błyskowymi?
    Ja nie czytam ze zrozumieniem..
    Czy odpalałeś z wypiętym czujnikiem jak pisałem?
  • Poziom 10  
    Wiązki sprawdziłem wszystkie.....a błędów z kodów błyskowych nie ma żadnych...już naprawdę nie wiem co jej się stało.

    Gość co robił mi pompy to je włożył i wyregulował....nawet przyjechał je sprawdzić po dwóch tygodniach i wszystko niby OK.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ps: Idę ją jeszcze odpalić bez podłączonego czujnika.
  • Poziom 38  
    Przegazuj, przejedź się, EDC powinno zarejestrować błąd- chyba 12.
    Auto powinno dymić i mieć moc- w przeciwnym razie są jakieś uszkodzenia na płycie komputera.
    Na koniec warto zmierzyć ciśnienia w cylindrach.
  • Poziom 30  
    Witam sprawdź piny na sterowniku silnika górne przyłącze elektryczne przemyj je czymś często tam był problem jeśli chodzi o sygnały z czujników.A czy kontrolka od EDC jest sprawna ?
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem z Scanią 114 380 jak kolega Piechus. Tzn w niskim zakresie obrotów nie ma mocy ( wymienione zostały pompo-wtryskiwacze, pompka paliwa).
  • Poziom 38  
    Bo w niskim jej nigdy nie ma- powyżej 1200/min tak.
  • Poziom 2  
    Witam, wymieniłem czujnik doładowania turbiny stary jak sprawdzałem ohmomierzem nie pokazywał żadnych wartości ( najprawdopodobniej nie miał przejścia). Kupiłem używany i przy pomiarze napięcia pomiędzy zielonym ( wyjście podciśnienia) i czarnym przewodem(masa) na wolnych obrotach mam wartości 1,07 V a przy pełnym gazie 1,36 V. Czy są to prawidłowe wartości???
  • Poziom 38  
    Praktycznie są to dobre wartości, na taki prosty zgrubny pomiar.
    Nie mierz przejść, bo tam są układy elektroniczne i to nic nie powie, za wyjątkiem pomiaru termistora (pomiar temperatury).
  • Poziom 2  
    Dziękuje za odpowiedz. Mierzyłem termistor i przy zwiększaniu temperatury wartości rosną. Zobaczymy jak bedzie zachowywać się Scania po obciążeniem.