Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

co wybrać koledzy AR 159 czy Passat b6 ??

killer878 01 Jul 2013 11:00 14418 78
  • #31
    User removed account
    User removed account  
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    killer878
    Level 9  
    myślę troszkę jeszcze o Opel Vectra ale od 2006 r. nie chce już krótkiego auta bo miałem prawie 5 lat 307 albo może Avensis ale nie podoba mi się w środku ani jedno ani drugie i myślę czy nie lepiej silnik benzynowy i potem przerobić na gaz tańsza jazda co jeszcze polecacie ???
  • TermopastyTermopasty
  • #33
    zed71
    Level 23  
    zalezy ile km robisz miesiecznie- gaz (przy małej ilości km) może się całkowicie nie zwrócic. założenie gazu nie oznacza tez że bedzie spałal tylko lpg i bedziesz sie cieszyl z taniej jazdy. jezeli jezdzisz tylko po miescie i na dodatek bedziesz mial np 10km w jedna stronę i potem bedzie przerwa w jezdzie to daruj sobie lpg. kazdy wspolczesny silnik musi sie nagrzac do odpowiedniej temperatury (ok 30-40 stopni) i po tym dopiero następuje przelaczenie na lpg. latem następuje to szybko zimą już dłużej. dlatego skalkuluj czy sie Tobie opłaca.
  • #34
    elemen_th
    Level 29  
    zed71 wrote:
    zalezy ile km robisz miesiecznie- gaz (przy małej ilości km) może się całkowicie nie zwrócic
    Napisał 20tyś/rok więc średniej klasy instalacja zwróci się w rok jak nic. Policz sobie, że pali te 10 w mieście przy tej cenie benzyny 54zł na 100km, gazu jakieś 11-12l liczmy, że 28zł czyli na każdy 1000km oszczędzasz jakieś 220zł odliczając średnie roczne dolewanie paliwka. Jak łatwo policzyć po roku oszczędzisz 4400zł a z dodatkowych kosztów masz przegląd o 50zł droższy i ewentualnie przegląd gazu raz w roku 100zł.

    zed71 wrote:
    jezeli jezdzisz tylko po miescie i na dodatek bedziesz mial np 10km w jedna stronę i potem bedzie przerwa w jezdzie to daruj sobie lpg
    40tyś tak zrobiłem i dalej robię, nie zamienię LPG na żadnego diesla.

    zed71 wrote:
    kazdy wspolczesny silnik musi sie nagrzac do odpowiedniej temperatury (ok 30-40 stopni) i po tym dopiero następuje przelaczenie na lpg. latem następuje to szybko zimą już dłużej. dlatego skalkuluj czy sie Tobie opłaca.
    wiosna-lato to przejazd od 10 do 200m i jedziesz na lpg czyli robiąc te Twoje 10km 9,8 przejeżdżasz na gazie. Latem miesięcznie spalam benzyny za 20zł jeżdżąc po mieście odległości 10-15km kilka razy dziennie więc nie pitol. Zimą największą to max 1,5km na benzynie przy tych mrozach po -25 w nocy, nie jeden dieselek już nie odpalił rano a benzyna zawsze :) Instalacja zwróciła mi się po jakichś 12-13tyś.
  • #35
    killer878
    Level 9  
    Od sylwestra koledzy zrobiłem 13 tysięcy km. do teraz. Jak juz pisałem miałem i lanosa jak i teraz Peugeota 307 2.0 benzyna jak i lanosa tak i 307 kupiłem bez gazu sam dałem auta do montażu gazu i w tym momencie w 307 jak zaleje go do pełna za 115 zł. To zrobię nim po mieście ponad 420 km. Cały rok miasto i tylko raz w roku gdzieś dalej na wczasy .
  • #36
    elemen_th
    Level 29  
    Diesel jest fajny jak kupisz z prawdziwym przebiegiem max 200tyś to pojeździsz trochę bez większych kosztów ale niestety prawda jest taka, że w PL jest wolna amerykanka i auta w wieku od 5 do 25 lat mają przebiegi 180-220tyś, małe miejskie czy duże limuzyny.

    Sam wiesz jak się jeździ na gazie, dieslem na pewno nie będzie taniej ani w zakupie ani w serwisowaniu.
  • #37
    zed71
    Level 23  
    elemen_th wrote:
    40tyś tak zrobiłem i dalej robię, nie zamienię LPG na żadnego diesla.
    zed71 wrote:
    kazdy wspolczesny silnik musi sie nagrzac do odpowiedniej temperatury (ok 30-40 stopni) i po tym dopiero następuje przelaczenie na lpg. latem następuje to szybko zimą już dłużej. dlatego skalkuluj czy sie Tobie opłaca.
    wiosna-lato to przejazd od 10 do 200m i jedziesz na lpg czyli robiąc te Twoje 10km 9,8 przejeżdżasz na gazie. Latem miesięcznie spalam benzyny za 20zł jeżdżąc po mieście odległości 10-15km kilka razy dziennie więc nie pitol. Zimą największą to max 1,5km na benzynie przy tych mrozach po -25 w nocy, nie jeden dieselek już nie odpalił rano a benzyna zawsze :) Instalacja zwróciła mi się po jakichś 12-13tyś.

    gratuluję przebiegu na lpg. naprawde pełny szacun. ale muszę powiedzieć że .... szkoda mi Twojego auta. w ten sposób eksploatacji przyśpiesza tylko 'śmierć silnika".
    prawidłowo eksploatowany samochod z lpg osiąga przebiegi porównywalne do samochodów bez lpg. aby cieszyć się z "taniej" jazdy na gazie trzeba jednak dbać o samochód. podstawa to dobrze wyregulowana instalacja lpg. przeglądy trzeba robić nie " ewentualnie raz na rok" tylko w zależności od przebiegu i ewentualnie od okresu czasu. pełny przegląd lpg zawiera wymianę filtrów plg (fazy lotnej i ciekłej) oraz regulację.trzeba to robić max co 20 tys (fazy ciekłej) i max 40 tys (fazy lotnej). do tego dochodzi sprawdzenie szczelności i ustawień sterownika. silnik powinien osiągnąć temperaturę min 30 stopni aby przełączyć się na gaz. wcześniejsze przerzucanie jest szkodliwe dla parownika i silnika gdyż sterownik nie może prawidłowo okreslić dawki lpg i następuje "falowanie" obrotow i duże obciążenie silnika. sterownik lpg "przerzuca z Pb na LPG w zależności od temperatury i czasu od uruchomienia (w zależności co nastąpi wcześniej). najczęsciej ustawianą temperaturą jest ok 33-34 stopnie i czas ok 15 s. latem więc ( przy temp. otoczenia 30 st. przerzucenie następuje po czasie (powiedzmy- 15s) zaś zimą po osiągnięciu temperatury (powiedzmy 33 st.). wcześniejsze przerzucenie na lpg szczególnie zimą (oprócz opisywanych wczesniej) może doprowadzić do zamarznięcia parownika i jazda na gazie bedzie niemożliwa. pomijam fakt że wtryskowacze gazu są przystosowane do fazy lotnej lpg a nie do ciekłej. gaz w fazie ciekłej (pomijam gaz V generacji- w fazie ciekłej) może uszkodzić wtryski i zamiast "taniości" bedzią dodatkowe koszty związane z ich wymianą. na wcześniejszym przerzucaniu dostają właśnie wtryskiwacze i parownik (a to mało nie kosztuje). wtryskiwacze "powinny" wytrzymać ok 100-150 tys km zaś parownik podobnie (w zależności od firmy- np brc- ok 150 tys, keihin - wiecej). wcześniejsze wymiany są powodem własnie niewłaściwej eksploatacji samochodu z instalacją lpg.
  • #38
    killer878
    Level 9  
    Ile może kosztować założenie gazu do AR 159 czy Passata B6 tylko nie pisać ze 8 tys. bo tyle było 5 lat temu a 3 lata temu 4 tys. a teraz ile może być ?? O silnikach nie pisze jakie bo zapewne się domyślacie ;).
  • #39
    zed71
    Level 23  
    dobrą instalację założysz od 2300 - 2400zł (silniki r4) wszystko jednak zależy od warsztatu. na pewno nie warto oszczędzać na instalacji. zależy też czy zamontujesz całość jednego producenta (np brc występuje jako kompletny zestaw) czy też kupisz składaka (sterownik jednego producenta, wtryski- drugiego itp). na pewno załóż popularną instalację tak aby nie jezdzić po kilkadziesiąt kilometrow do innego warsztatu
  • #40
    elemen_th
    Level 29  
    zed71 wrote:
    szkoda mi Twojego auta. w ten sposób eksploatacji przyśpiesza tylko 'śmierć silnika".
    prawidłowo eksploatowany samochod z lpg osiąga przebiegi porównywalne do samochodów bez lpg. aby cieszyć się z "taniej" jazdy na gazie trzeba jednak dbać o samochód.
    Instalacja znawco jest ustawiona według zaleceń, temperatura przełączenia to 35 stopni i najszybciej 10 sekund, wyobraź sobie, że teraz przy temperaturze otoczenia 20stopni zjeżdżam spod bloku do ulicy i już jadę na gazie więc warunki odpowiednie dla przełączenia są, jak jest upał to przełącza się po 20-30s. Lubię takich "znawców", myślisz, że ile się nagrzewa silnik teraz z temperatury 20 stopni do 35? 5km?
  • #41
    cefaloid
    Level 32  
    zed71 wrote:
    elemen_th wrote:
    wiosna-lato to przejazd od 10 do 200m i jedziesz na lpg czyli robiąc te Twoje 10km 9,8 przejeżdżasz na gazie. Latem miesięcznie spalam benzyny za 20zł jeżdżąc po mieście odległości 10-15km kilka razy dziennie więc nie pitol. Zimą największą to max 1,5km na benzynie przy tych mrozach po -25 w nocy, nie jeden dieselek już nie odpalił rano a benzyna zawsze :) Instalacja zwróciła mi się po jakichś 12-13tyś.

    gratuluję przebiegu na lpg. naprawde pełny szacun. ale muszę powiedzieć że .... szkoda mi Twojego auta. w ten sposób eksploatacji przyśpiesza tylko 'śmierć silnika"


    Zed71 ja latem potrzebuję przejechać kilkaset metrów i gaz się włącza, a nie grzebałem w temperaturze przełączania. Co prawda nie jest to może 10-200m ale powiedzmy 500. Tajemnicą jest aluminiowy blok silnika. Wcześniej miałem auto z blokiem żeliwnym i tam faktycznie nagrzewanie trochę trwało. Różnica jest bardzo duża na korzyść silnika z aluminiowym blokiem.
  • #42
    killer878
    Level 9  
    To do 159 silnikiem np. 2.2 JTS czy b6 2.0 FSI założenie gazu już kosztuje tylko do 2.5 tys. Jakby nie patrzeć te silniki to już nie nowość na naszych drogach ale wolę się upewnić na 100% bo na google mało tego ile w tym momencie może kosztować założenie LPG do nich. Teraz wasze wypowiedzi pomogą mi bardzo w wyborze .
  • #43
    tzok
    Moderator of Cars
    zed71 wrote:
    dobrą instalację założysz od 2300 - 2400zł
    Za tą cenę (przynajmniej na Śląsku) to założysz najtańszą paść (STAG4+Alaska+Valtek), dzięki której będziesz spędzał więcej czasu na regulacjach niż w drodze. Przyzwoita instalacja to koszt min. 2700zł, dobra to jakieś 3200-3500zł. Oczywiście dotyczy to wersji z tradycyjnymi silnikami z wtryskiem pośrednim. Do silników JTS lub (T)FSI musisz zakładać instalację VI generacji z bezpośrednim wtryskiem (Vialle LPdi), a to już znacznie większy koszt. Oczywiście dasz radę założyć instalację V czy nawet IV generacji ale szybko wykończysz wtryskiwacze benzyny.

    http://www.vialle.com.pl/lpdi.html
  • #44
    elemen_th
    Level 29  
    cefaloid wrote:
    Zed71 ja latem potrzebuję przejechać kilkaset metrów i gaz się włącza, a nie grzebałem w temperaturze przełączania. Co prawda nie jest to może 10-200m ale powiedzmy 500
    Nie wiem jakie masz auto ale ja teraz sprawdziłem na google mapach odległość, że przy temp jak dzisiaj rano czyli jakieś 15-16 stopni jadę max 180m i następuje przełączenie, przy upałach ledwo wyjadę za blok. Sprawdziłem też najdłuższą drogę jaką musiałem przejechać na benzynie przy tych największych mrozach i było to 1,6km, średnio zimą to około 1km.
    Moja instalacja to najtańszy kit lovato smart a auto peugeot 406 1.8.
  • #45
    zed71
    Level 23  
    elemen_th i cefaloid - nauczcie się czytać ze zrozumieniem: przerzucenie silnika na lpg zalezy do dwóch parametrów- temperatury oraz czasu (co nastąpi pierwsze). przy obecnych upałach możecie nawet nie wyjechać z parkingu a już silnik bedzie pracował na lpg (jednak po upływie czasu od uruchomienia silnika np 10 s- zależy od ustawień) zimą zaś od temperatury mozecie w tym czasie przejechać 1 czy 5km).

    podałem ceny z białegostoku. instalacja brc sequent 24 kosztuje u nas z montażem 2700 -2800 ( ze zbiornikiem w kole) . instalacje innej firmy kosztują mniej ale wszystko zależy od podzespołów. same wtryskiwacze mogą kosztować ok 30zł/szt jak i 200zł.
  • #46
    killer878
    Level 9  
    To taki w miarę gaz do tych silników ile może kosztować ?
  • #47
    krocze
    Level 25  
    W miarę tani, a dobry gaz sekwencyjny to koszt ok. 2200pln., tak jak podano. Zależy od wtryskiwaczy i zakładu.
  • #48
    zed71
    Level 23  
    zacznij może "szukać od tyłu" - poszukaj dobrego warsztatu który zaproponuje dane podzespoły. nie upieraj się na dane podzespoły tylko czy w Twojej okolicy jest inny warsztat który montuje takie same podzespoły. chodzi o to ze bezdziesz mogl zmienic serwis gazowy w kazdym momencie. co z tego ze zamontujesz najlepsze podzespoly a do następnego serwisu bedziesz musiał jechac 200 czy 300 kilometrow. przy montazu nie upieraj się też "aby było tanio- za wszelką cene" i jakoś to jeżdziło. aby oszczędzać trzeba na początku wydać- taka jest zasada. odwiedż kilka warsztatów (porozmawiaj z klientami) i niech na kartce kazdy warsztat napisze co proponuje. wtedy podejmij decyzje.
  • #49
    tzok
    Moderator of Cars
    krocze wrote:
    W miarę tani, a dobry gaz sekwencyjny to koszt ok. 2200pln
    Jemu chodzi o JTS/TSI...jeśli ma być zrobione jak należy to w grę wchodzi tylko VI generacja (bezpośredni wtrysk fazy ciekłej z użyciem wtryskiwaczy benzynowych) czyli ok 6000-7000zł.

    Tu możesz poprosić o wycenę on-line:
    http://www.abart.com.pl/Instalacje-Montowane/VIALLE-LPdi
  • #50
    elemen_th
    Level 29  
    zed71 wrote:
    elemen_th i cefaloid - nauczcie się czytać ze zrozumieniem:
    dość wyraźnie szerzyłeś tu herezje w stylu:
    zed71 wrote:
    szkoda mi Twojego auta. w ten sposób eksploatacji przyśpiesza tylko 'śmierć silnika".
    a teraz piszesz, że:
    zed71 wrote:
    przy obecnych upałach możecie nawet nie wyjechać z parkingu a już silnik bedzie pracował na lpg (jednak po upływie czasu od uruchomienia silnika np 10 s- zależy od ustawień) zimą zaś od temperatury mozecie w tym czasie przejechać 1 czy 5km).
    Ogarnij się odrobinkę bo kto jak kto ale Ty tu czytać nie potrafisz ze zrozumieniem.

    elemen_th wrote:
    wiosna-lato to przejazd od 10 do 200m i jedziesz na lpg czyli robiąc te Twoje 10km 9,8 przejeżdżasz na gazie. Latem miesięcznie spalam benzyny za 20zł jeżdżąc po mieście odległości 10-15km kilka razy dziennie więc nie pitol. Zimą największą to max 1,5km na benzynie przy tych mrozach po -25 w nocy
    To dokładnie napisałem po czym życzyłeś mi "śmierci silnika"


    Co do cen to w 3city, w polecanym warsztacie w sopocie znajomy zakłądał do rocznego logana 1.6 BRC z lubrykacją za 3400, butla w kole a raczej pod autem ;)
  • #51
    zed71
    Level 23  
    nich Ci bedzie- nie umiem czytać ze zrozumieniem ;) ale widze że lepiej znasz się na gazie lpg bo przejechałeś już aż 40 tys ;) nie bede już szerzył "herezji" i zabierał głos w sprawie instalacji lpg w samochodzie.

    a'prpos: wcale nie życzyłem Ci "śmierci" silnika (jezeli tak to odebrałeś - to przepraszam) ale tylko opisałem że wczesnie przrzucanie na lpg może doprowadzić do tego. sam zaś napisałeś że robisz to zbyt wczesnie wiec jak widać "wyciągnąłem błędne wnioski".
  • #52
    elemen_th
    Level 29  
    zed71 wrote:
    opisałem że wczesnie przrzucanie na lpg może doprowadzić do tego. sam zaś napisałeś że robisz to zbyt wczesnie
    Nie ja to robię zbyt wcześnie tylko sterownik gazu, ponoć znasz się na LPG więc powinieneś wiedzieć, że nie jest to przedwcześnie skoro woda ma przekroczoną temperaturę 35 stopni ale to ja przejechałem 40tyś na LPG i się nie znam...
  • #53
    killer878
    Level 9  
    Panowie nie kłócić się bo jeden i drugi ma w tym troszkę racji ! Wracając do tematu a może Opel Vectra 2006r chyba będzie łatwiej gaz założyć ??
  • #54
    elemen_th
    Level 29  
    Łatwiej czy taniej? Do silników 4 cylindrowych bez bezpośredniego wtrysku instalacja jest taka sama czy to będzie olej, alfa czy VW.
  • #55
    killer878
    Level 9  
    I łatwiej i taniej bo to nie są silniki JTS ani TSI
  • #56
    krocze
    Level 25  
    tzok wrote:
    Jemu chodzi o JTS/TSI...

    killer878 wrote:
    I łatwiej i taniej bo to nie są silniki JTS ani TSI


    Chyba jednak nie o te silniki mu chodzi, a raczej o 1.8 MPI.
  • #57
    tzok
    Moderator of Cars
    killer878 wrote:
    To do 159 silnikiem np. 2.2 JTS czy b6 2.0 FSI założenie gazu już kosztuje tylko do 2.5 tys.
    Chyba sam już nie wiem o jakie silniki mu chodzi...
  • #58
    krocze
    Level 25  
    Po takiej burzy mózgów najlepiej się wspólnie napić.
  • #59
    killer878
    Level 9  
    Jak już pisałem myślę teraz czy nie lepiej kupić Vectre C z jakimś prostszym silnikiem i za gazować lub octawie 2 niż te silniki co są w AR 159 czy b6 .