Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Landrover Freelander - Grzeje się i zapowietrza

szakal1234q 28 Cze 2013 13:56 4599 7
  • #1 28 Cze 2013 13:56
    szakal1234q
    Poziom 6  

    Witam zakupiłem w zimie Landrovera Freelandera 98r. silnik 1.8, 120 km, Benzyna, miesiąc później może nawet szybciej zamontowałem gaz i po jakimś czasie zaczęło się od tego, że strasznie ciężko pali, więc popytałem i dowiedziałem się że być może wtryski się zapiekają, gdyż tylko jeżdżę na gazie. Kupiłem ten płyn który leje się do baku ponoć jest lepsze smarowanie na wtryski, lecz rezultatów zbytnich nie widać. Teraz strasznie się grzeje i dalej ciężko odpala jak dłużej postoi, ta pompka od gazu oraz chłodnica powinna być mocno ciepła a jest cały czas zimna, więc pomyślałem że jest zapowietrzony i tak było. Pompka oraz chłodnica od razu robiła się cieplejsza lecz przy kolejnej jeździe dalej się zapowietrzał. Termostat był wyciągany i sprawdzany otwiera się normalnie więc włożyłem go z powrotem, odpowietrzyłem i dalej to samo. Innymi jeszcze takimi mankamentami jest to że wąż gumowy górny do chłodnicy twardnieje, zapowietrza się układ, wzrasta temperatura jak pisałem wcześniej, w zbiorniczku wyrównawczym rośnie poziom płynu aż do pełna oraz rano ciężko pali, nie na wszystkie cylindry i stopniowo po chwili chodzi równo. Pompa wody działa i pcha normalnie do zbiorniczka, już nie mam pojęcia co to może być, obawiam się jedynie że jest to uszczelka pod głowicą, a może termostat za późno się otwiera i gdzieś zapowietrza jak uważacie ? Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

    1 7
  • #2 28 Cze 2013 15:03
    rafal6113
    Poziom 13  

    Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą: biały dym z wydechu lub "masło" pod korkiem wlewu oleju lub wzrost poziomu oleju albo płynu chłodniczego , czasami na zapalonym silniku w zbiorniku wyrównawczym pojawiają się bąbelki. Sprawdż.

    0
  • #3 28 Cze 2013 16:14
    toku74
    Poziom 31  

    [quote="rafal6113"]... "masło" pod korkiem wlewu oleju lub wzrost poziomu oleju albo płynu chłodniczego....
    BARDZO mało prawdopodobe. Nawet "masło" pod korkiem to nie koniecznie objaw uszkodzonej uszczelki głowicy.
    Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i się wyjaśni, choć jak wcześniej powiedziano objawy wskazują na uszczelkę.

    1
  • #4 29 Cze 2013 00:55
    MartBan
    Poziom 21  

    Silnik serii K, ma bardzo małą objętość cieczy chłodzącej w bloku i ze względu na konstrukcję przegrzanie bardzo mu szkodzi. Kompresja idzie do układu chłodzenia, stąd twardnieją węże, tworzy się poduszka powietrzna, nie ma obiegu płynu i silnik się przegrzewa. Do rozbiórki i naprawy.

    0
  • #5 30 Cze 2013 15:52
    michu506
    Poziom 9  

    Objawy jakie opisałeś wskazują na uszczelkę pod głowicą. Jest to silnik w którym przy tym przebiegu uszczelka głowicy to norma. Zrobiłem już ich sporo i większość z przebiegami między 120 -160tyś km. Gdybyś robił sam pamiętaj że wymiana śrub trzymających głowicę w tych silnikach to konieczność.

    0
  • #6 02 Lip 2013 12:27
    szakal1234q
    Poziom 6  

    No nic dzięki wielkie ze odpowiedź tylko troche zastanawia mnie to że kiedy go kupiłem uszczelka i parę innych rzeczy jak np. sprzęgło było wymieniane, mam to wszystko na papierach, paragonach. Jeszcze zastanawiałem się nad tym czy może być tak że uszczelka była wymieniona, a auto stało, a po paru Km trzeba było ją dokręcić lecz tego już nie zrobili i przez to poszła, jak uważacie ?

    0
  • #7 02 Lip 2013 12:41
    carrot
    Moderator Samochody

    W tych silnikach bezwzględnie wymienia się śruby przy wymianie uszczelki pod głowicą, jak ktoś to zaniedbał to nie dziwię się, że uszczelka padła

    0
  • #8 02 Lip 2013 14:56
    szakal1234q
    Poziom 6  

    Dzięki wielkie nawet o tym nie wiedziałem że w tym przypadku trzeba również wymienić śruby, to zamawiam uszczelkę, śruby i zabieram się do roboty. Jeszcze raz dzięki.

    0