Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C385 do 1954 - Blokują się hamulce, prawy pedał miękki, lewy twardy.

28 Cze 2013 14:02 5742 13
  • Poziom 11  
    Cześć! Dzisiaj został wymieniony przewód hamulcowy lewego koła (patrząc od tyłu ciągnika), a to dlatego, że poprzedni był załamany ok 3 cm za wyjściem z pompki. Nie było możliwości żeby odpowietrzyć hamulec. Jednak po wymianie i odpowietrzeniu hamulce nie działają tak jak powinny. Mianowicie lewy (ten z nowym przewodem) jest twardy cały czas. Tak jakby cylinderek był zablokowany. Można pedał wcisnąć głębiej, ale bardzo powoli i delikatnie naciskając na niego. W dodatku brakuje płynnego hamowania, koło momentalnie staje w miejscu przy lekko (może 4 cm) wciśniętym hamulcu. A jak już zblokuje koło to tak, że na amen. Trzeba przejechać ze 3 metry żeby puścił. Prawy pedał hamulca jest miękki. Po wciśnięciu w podłogę koło zrywa ziemię, jest ciut płynniej, ale czujnik hamowania (ciśnieniowy) nie załącza się, też był wymieniony. Przy odpowietrzaniu prawego cylinderka ciężko było wytworzyć ciśnienie w obwodzie, a z odpowietrznika nie "sikało" tak jak z lewego. Dodam, że przy złączonych hamulcach (na dwa koła ) oba rwą jednak brakuje tej płynności. Wiem, że to nie nowy sprzęt. Proszę jednak o podpowiedź co mógłbym sprawdzić. Przede wszystkim denerwujące jest to blokowanie koła, ciężko jest manewrować, traktor z 2 szosowej przygasa na poziomej drodze.
  • Poziom 35  
    Masz w tym pojeździe jakieś regulatory położenia szczęk, może trzeba je wyregulować. Starsze pojazdy miały regulację kluczem (każdą szczękę oddzielnie), nowsza generacja ma zwykle automatyczną regulację położenia szczęk. W razie konieczności spróbuj jeszcze odpowietrzyć.
  • Poziom 11  
    Tak, na każde z dwóch kół przypada jedna śruba regulacyjna. Masz rację spróbuję je jeszcze wyregulować, ale dlaczego jeden hamulec jest taki twardy. Mógłbyś może wyjaśnić zasadę działania wyrównywacza ciśnienia, bo taki jest tutaj zastosowany. Dodam, że jest to układ Z dwiema pompkami każda na jedno koło i z wyrównywaczem ciśnienia.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    2139622 napisał:
    Cześć! Dzisiaj został wymieniony przewód hamulcowy lewego koła (patrząc od tyłu ciągnika), a to dlatego, że poprzedni był załamany ok 3 cm za wyjściem z pompki. Nie było możliwości żeby odpowietrzyć hamulec. Jednak po wymianie i odpowietrzeniu hamulce nie działają tak jak powinny..........


    Ja powiem tak: ciągnik pewnie dłuższy czas jeździł na jednym hamulcu i mogły w lewym kole tarcze dociskowe przykorodować stąd blokowanie- po jakimś czasie używania powinny się dotrzeć .Może być uszkodzona sprężyna odciągająca dźwignię hamulca, bądź żle wyregulowany popychacz pompki- za mocno wchodzi w pompkę , tłoczek nie wraca do końca i nie "upuszcza" ciśnienia stąd twardy pedał i blokowanie.Śruby regulacyjne od hamulców dokręcaj dotąd aż koło na podniesionym ciągniku będzie stawiać opór wtedy troszkę cofnąć i tak zostawić.
    Co do wyrównywacza ciśnienia to wyrównuje on ciśnienie między pompkami - nawet jak nierówno wciśniesz pedały bądź pompki nie zaczynają równo pompować, ciśnienie na oba koła idzie takie samo i dobre hamulce równo "biorą".

    Staszek49 napisał:
    Masz w tym pojeździe jakieś regulatory położenia szczęk, może trzeba je wyregulować.


    W C385 nie ma szczęk tylko tarcze podobne do tarcz sprzęgłowych.



    .
  • Poziom 11  
    Dzięki za podpowiedź. Masz rację spróbuję jeszcze przy pompkach wyregulować skok tłoczka. Z tego co wiem to sprężyny były wymieniane ok 2 lata temu, z resztą tarcze też, jednak nie wykluczam, że tarcza mogła skorodować. Wiesz może jak prawidłowo ustawić tłoczki, jest na to jakiś sposób, czy trzeba metodą prób i błędów. A i czy tą korozję można by było "przepalić", w sensie wcisnąć lekko hamulec i powoli jechać, czy raczej jest duże prawdopodobieństwo, że się coś spitoli.
  • Poziom 13  
    Nie regulujesz skoku tłoczka tylko długość popychacza który wciska tłoczek .Ja ustawiam tak aby na "podniesionych" pedałach został minimalny luz. Należy sprawdzić czy tłoczki powracają do końca.W "zasyfionych" pompkach potrafią się zawieszać.
    2139622 napisał:
    A i czy tą korozję można by było "przepalić", w sensie wcisnąć lekko hamulec i powoli jechać

    Z ostrożna wszystko można.
  • Poziom 11  
    A widzisz.. Czyli ta śruba regulacyjna to tylko popychacz, więc on nie jest "na stałe" połączony z tłoczkiem. On go tylko wciska, a po puszczeniu pedału wraca do wyjściowego położenia, a tłoczek swoją drogą? Myślałem, że tłoczek był wciskany za pomocą pedału i też go "wyciągał", a tu inaczej. Dzięki. A wkładałeś kiedyś tłoczek do cylinderka, mówię tu o tym z tyłu, przy kole. Dziś ciut za mocno na pedał stanąłem i... wypchało tłoczek pociekł płyn. Myślę, że nic mu nie będzie. Jak uważasz?
  • Poziom 13  
    2139622 napisał:
    Dziś ciut za mocno na pedał stanąłem i... wypchało tłoczek pociekł płyn

    Świadczy to tylko że masz źle wyregulowane hamulce (za duży luz).Jak ustawisz tak jak pisałem ,tłoczek nie wypadnie choćby koń na pedał naciskał.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
  • Poziom 11  
    @lukkii napryskałeś tam po ściągnięciu koła, czy przez jakiś otwór, powiedz jak to zrobiłeś bo pomysł ciekawy.
    @stasiak64 Wyreguluje je, ale najpierw muszę ten cylinderek złożyć, jest to możliwe czy już raczej tylko nowy mnie ratuje. A i czy śruby mocujące cylinderek trzymają tylko cylinderek, czy coś jeszcze? Jutro chcę go odkręcić i złożyć. Odpowiedzcie proszę.
  • Poziom 13  
    Nie musisz nic odkręcać tylko poluzować śrubę regulacyjną i włożyć tłoczek.Sprawdź czy nie jest uszkodzony uszczelniacz na tłoczku.
  • Poziom 11  
    OK. Dzięki że powiedziałeś, bym na darmo czas tracił. Przy okazji sprawdzę też czy to czasem cylinderek się na przyciera.
  • Poziom 15  
    Nie nie. pryskałem po siągnieciu gumki od ramienia co idzie do bebna z tyłu traktora.
  • Poziom 11  
    Wymieniony został cylinderek na nowy, stary się "skończył". I hamulce chodzą jak złoto. A i przy odpowietrzaniu radzę odkręcić przewód hamulcowy od cylinderka przytkać palcem i deptać hamulcem tak, aż sam płyn będzie leciał, później wkręcamy przewód i odpowietrznikiem na cylinderku odpowietrzamy. Metoda w 100% usuwa powietrze z układu. Nawet włącznik świateł zaczął normalnie chodzić. Dzięki wszystkim za pomoc.