Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Steyr 19S - Półbiegi ZF 16 S109

mich_88 28 Jun 2013 15:13 3840 14
  • #1
    mich_88
    Level 8  
    Pytanie do TomasAGC.

    Czy żeby zrobić półbiegi to muszę ściągać całą skrzynie czy wystarczy pierwsza lub druga część do rozebrania?

    Pokazuję obraz skrzyni i pytanie co rozebrać żeby naprawić półbiegi. Dziękuję za podpowiedź, chce to zrobić z ojcem mechanikiem lecz on tej skrzyni nie rozbierał bo to data starów i jelczów...


    https://obrazki.elektroda.pl/1803987700_1372424990.jpg
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    W pierwszej części jest reduktor, a półbiegi są w 3 części (ta środkowa) tam mieści się cylinerek o ile pamiętam- wynika, że cała skrzynia jest do rozbiórki.
    Przez to jest ona w moim mniemaniu najgłupsza pod słońcem.
  • #3
    TomasAGC
    Level 16  
    W 2 cz. lewa strona zdjęcia (wałek sprzęgłowy) to są półbiegi
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Niewątpliwie, ale cyliner i tłoczek jest w środkowej.
  • #5
    TomasAGC
    Level 16  
    Nie to nie jest 16s151/181/221/.............. popatrz na zdjęcie masz dwa cylindry na reduktorze jeden właśnie od półbiegu drugi od wolnej szybkiej. :D
    Mylisz z większymi skrzyniami zf
  • #7
    mich_88
    Level 8  
    Czyli w środkowej części są półbiegi tak? i cała skrzynia do rozbiórki to już zrobię remont bo mam problem z biegami 6 i 8 to z tym od razu zrobię. Możliwe , że do mniejsza skrzynia bo autko ma 270 koników i pół biegi są niezbędne jak wiozę 13 ton żwiru, teraz zamiast półbiegu wrzucam terenowe biegi jako połówki niestety.

    Dziękuję za pomoc ale tematu nie zamykajcie w razie czegoś chciałbym się tu poradzić bo mam jeszcze kilka problemów ale to później :)

    Pozdrawiam.
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Czytaj uważnie- TomasAGC poprawił mnie i raczej słusznie.
    Jaki jest problem z tymi połówkami, bo może w ogóle nie trzeba rozbierać ani przodu, ani środka, ani tyłu, jeśli problem jest w sterowaniu, lub w cylindrze, który jest jednak na wierchu.
  • #9
    TomasAGC
    Level 16  
    Widzę że będzie ciężko, półbiegi są na wałku sprzęgłowym tu masz prawdopodobnie problem z ich wyrzucaniem na luz, nie spodziewaj się tam powyrywanych zębów na kołach zębatych nie wiem na ile się na tym znasz, tak samo z 6 i 8 pewnie zgrzyta?
    Ale i tak widzę że pasował by chyba przejrzeć całą skrzynie włącznie z wybierakiem bo tu sporo niewiadomych jest a przez internet ciężko się naprawia.
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Jak leży na palecie, to tylko, no ale trzeba też wiedzieć na co patrzeć- synchronizatory, hamulce.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    Za łożyskiem w 1 części za obudową sprzęgła na wałku są koła zębate z synchronizatorami i przesówka łączy raz 1 do 1 \dalszą część wałka\- pełny bieg, raz 1 do2 \połówka\ zwykła redukcja, no nie planetarna jak z tyłu H&L.
    Nie mam fotek i rysunków, tym bardziej tej skrzyni, ja się odezwałem w kwestii sterowania przesównikiem i położeniem cylindra i tłoka połówek, w skrzyni MAN/jest umiejscowiony w środkowej części\ w tej skrzyni jest to po prawej stronie z tyłu obok cylindra przesównika reduktora.
    Tutaj nie ma multiplikatora, bo to jest skrzynia bez nadbiegu.
    Nie wiem w jakiej kwestii zadałeś to pytanie, przypuszczam, że masz więcej wiedzy na ten temat ode mnie. :D
    Pozdrawiam.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    mich_88
    Level 8  
    Raczej to już wina tkwi w skrzyni , bo co na zewnątrz wszystko było remontowane, wrzucam połówkę i zaskakuje po czym daje gaz i wyrzuca półbieg na luz , czesto wrzucając połówkę zgrzyta w skrzyni. Co do biegów 6 i 8 nic nie zgrzyta, wrzucam 6 a tam luz, więc powtórka i tak za 3 niekiedy za drugim razem bieg wchodzi i to samo się tyczy biegu 8. Trudno wezmę mechanika i niech robią skrzynię. Bo już sam nie wiem co to...
  • #15
    TomasAGC
    Level 16  
    Tak będzie najszybciej i bez problemowo.