Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

volvo v40 1996 lpg - Szarpie silnik podczas przyspieszania

okular766 28 Jun 2013 19:22 13341 16
  • #1
    okular766
    Pupil
    Witam
    Prosiłbym o pomoc już nie wiem co to może być.
    Auto volvo s40 1996r. prod. 1800ccm 16v 115km benzyna+sekwencja lpg

    Pewnego dnia jechałem i podczas wyprzedzania innego pojazdu auto wyzionęło ducha i musiałem przerwać wyprzedzanie jakos dojechałem do domu ostatnie 10km i przez ten czas auto chodziło jak traktorek, 2 suw.
    W domu po zdjęciu osłony zauważyłem ze odpadł, wydmuchało, odłączył się?)( kabel WN 2 cylindra jakim cudem? Zauważyłem ze świeca była lekko nie dokręcona, jakim cudem?
    świece wymieniałem 2 lata temu i przez ten czas nikt tam nie zaglądał wiec sama się odkreciła i wydmuchała kabel???
    No i po dokręceniu świecy i włożeniu kabla silnik strzelał z wydechu, strzały były też jakby od silnika podczas gazowania, wypadały zapłony, mocne szarpanie podczas przyspieszania tylko jednostajnie jakoś auto jechało a podczas lekkiego przspieszania juz zaczęło mocno szarpać, poprostu auto nie do jazdy, co ciekawe na jałowych i przykladowo jadąc 50 caly czas auto jechało normalnie.
    Podmieniłem 4 świece i nic!
    Jakoś przez przypadek doszłem jak naprawić auto, a co zrobiłem? Odłaczyłem akumulator dosłownie na 10 minut i po podpięciu jakbym miał nowy silnik wszystko cacy działa jak wcześniej. Tylko jeszcze pozostało małe, śladowe szarpanie jedynie przy ruszaniu z miejsca albo przyspieszania z 2 biegu z niskich obrotów. Ale one nie zawsze jest, gdy kręci się wyżej szarpania wcale niema. Ale auto jezdzi bez porównania z stanem wcześniejszym



    1/Czemu świeca sie odkrecila i kabel wydmuchało?
    2/dlaczego auto tak koszmarnie chodzilo a odpięcie aku wyleczyło je w 99%procentach
    3/jak sie pozbyc tego małego szarpania?

    Dodam ze świece mają 15tys nalatane i 2 lata ngk a kable WN są seryjne z 1995 roku i szczerze mówiąc to nie wiem czy one nie mają z 300tys przebiegu (ale nie iskrzą jak je poleje wodą) no i przed tym incydentem auto WCALE nie szarpało
    myslałem nad zakupem kabli ale jesli to nie one to 200zeta pójdzie...

    pozdrawiam
  • #2
    okular766
    Pupil
    odswiezam /dzieki
  • #3
    maxmax77
    Level 23  
    Witam. Jeżeli masz świece jedno-elektrodowe to zmniejsz im szczelinę o 0,10 mm i zrób jazdę próbna.Pozdrawiam
    Ps. "o" uzupełnione .
  • #4
    okular766
    Pupil
    to nie swiece na 100%!
  • #5
    maxmax77
    Level 23  
    Czyli sprawdzałeś? A możne ma 2-elektrodowe?
  • #6
    okular766
    Pupil
    ma 3 el ale to nie to!
    pisalem ze sie sama odkrecila i faje wywalilo przeczytaj prosze jeszcze raz
  • #7
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    maxmax77 wrote:
    zmniejsz im szczelinę 0,10 mm

    Kolega nie przesadził ??

    okular766 wrote:
    1/Czemu świeca sie odkrecila i kabel wydmuchało?

    Jeśli gwint jest w głowicy w porządku, to wydaje mi się, że była po prostu za małym momentem dokręcona.

    Pierwsza ważna sprawa - szarpie tak samo na benzynie i gazie ?

    okular766 wrote:
    2/dlaczego auto tak koszmarnie chodzilo a odpięcie aku wyleczyło je w 99%procentach

    Niespalone paliwo z cylindra było wypychane do wydechu, co miało wpływ na odczyty sondy lambda, ECU próbował cały czas korygować dawki. Po resecie akumulatorem ECU wrócił do nastaw fabrycznych i zaczął "uczyć się" od nowa. Tak by było, gdybyś w tym czasie jechał na benzynie, czy dotyczy to również jazdy na gazie - nie wiem.

    okular766 wrote:
    3/jak sie pozbyc tego małego szarpania?

    Rozpocząłbym od przejrzenia układu zapłonowego. Prawie pełnoletnie kable zapłonowe to dla mnie jakiś kosmos, jeszcze przy gazie, ale może tak też można, nie znam się. Poza "nieiskrzeniem" kable powinny mieć oporność mieszczącą się w pewnych widełkach, do znalezienia w danych katalogowych. Jakość styków pewnie też nie jest idealna. A na świece NGK made in France ludzie coś ostatnio bardzo narzekają.. Masz tam jeszcze kopułkę i rozdzielacz czy już zapłon w pełni elektroniczny ?
  • #8
    maxmax77
    Level 23  
    Co do zmniejszenia przerwy świec o 0,10mm to nie przesadziłem łatwo tak przetestować układ zapłonowy i myślę że zastosowanie świec 1 -elektrodowych i zmniejszenie ich szczelin o 0,10 mm od nominału załatwi sprawę (czyli problem z małym szarpnięciem) , ale to tylko moja sugestia decyzja należy zawsze do właściciela Volvo . Pozdrawiam Maciej
  • #9
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    maxmax77 wrote:
    zmniejszenie ich szczelin o 0,10 mm

    "o" robi dużą różnicę :P
  • #10
    okular766
    Pupil
    a jak mocno dokrecic swiece
  • #11
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    wg AutoDaty - 25Nm
  • #12
    okular766
    Pupil
    wiem ze 25 bo to pisze ale jak to jest mocno bo klucza nie mam tego z momentem tylko taki zwykly z nakladaną rączką dosyc dlugą do oporu i ciągnąć?

    kupilem kable do volvo oryginaly volvo za 150zl i wymienilem i jakos auto jezdzi tak samo jak na starych wiec co oddawac je i zalozyc te 18letnie z 300kkm one chodzą tak jak te nowe

    nowe kable mają date od 03,11 do 01,12 kazdy kabel inną jest to wporządku ze kazdy ma inną date produkcji i ze mają 2 lata?
  • #13
    salmon
    Moderator of Networks, Internet
    okular766 wrote:
    wiem ze 25 bo to pisze ale jak to jest mocno bo klucza nie mam tego z momentem tylko taki zwykly z nakladaną rączką dosyc dlugą do oporu i ciągnąć?

    A skąd ja ma wiedzieć, co dla Ciebie oznacza "mocno" a co "dość długą" ? Po to sa właśnie klucze dynamometryczne, żeby posługiwać się miarą dla wszystkich identyczną. Taki klucz to nie jakiś majątek, a w domowym warsztacie się przydaje.

    okular766 wrote:
    kupilem kable do volvo oryginaly volvo za 150zl i wymienilem i jakos auto jezdzi tak samo jak na starych wiec co oddawac je i zalozyc te 18letnie z 300kkm one chodzą tak jak te nowe

    Kable mimo wszystko bym zostawił, nie napisałeś, co masz dalej poza świecami i kablami w układzie zapłonowym- mechaniczny rozdzielacz (kopułkowy) czy rozwiązanie w pełni elektroniczne.
  • #14
    okular766
    Pupil
    ok ale co się stanie i jakie są objawy jak dokręca za słabo, za mocno?

    ja sie na tym nie znam no są cewki a co ma być? chyba zawsze są? jest jedna z lewej i 2 kable podłączone do 2 cyl i druga z prawej i 2 kable podłączone pod 2 cyl to jest to elektronika?

    W trybie natychmiastowym proszę oprawić wszystkie swoje posty, doprowadzając je do stanu zgodnego z zasadami pisowni, w przeciwnym wypadku wątek zostanie usunięty. [r]poprawione
  • #15
    menius_86
    Level 2  
    okular766 wrote:
    Tylko jeszcze pozostało małe, śladowe szarpanie jedynie przy ruszaniu z miejsca albo przyspieszania z 2 biegu z niskich obrotów. Ale one nie zawsze jest, gdy kręci się wyżej szarpania wcale niema.


    Co do tego, proponowałbym na początek najtańsze opcje:
    - przeczyścić zawór EGR
    - przeczyścić przepustnicę

    W gorszym przypadku może to być uszkodzenie cewki lub kabli WN.
    Kable możesz sprawdzić zraszając je lekko mgiełką wody (najlepiej opryskiwaczem do roślin). Powinieneś poczuć, że zaczyna bardziej szarpać.
    Jeśli kable są ok, obstawiałbym cewki zapłonowe.
  • #16
    wopik6
    Level 14  
    Kolega widział z którego roku jest ten post?
  • #17
    menius_86
    Level 2  
    Kolega widział i w związku z tym, że miał podobne problemy postanowił zostawić informację niekoniecznie do autora postu, ale dla innych zainteresowanych, którzy nie mogą znaleźć odpowidzi na tą usterkę :P