Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 HPI 2004r - silnik kuleje po odpaleniu.

mardens 30 Cze 2013 11:44 5700 15
  • #1 30 Cze 2013 11:44
    mardens
    Poziom 7  

    Witam ! Nabyłem taką scanie z 2004r na silniku HPI 420 , po odpaleniu strasznie kuleje na cylindrach na wolnych obrotach silnik nie dymi ani na niebiesko ani na czarno przy diagnozie silnika na serwisie stwierdzili uszkodzony zawór gaszenia i sprawdzenie smoka w zbiorniku, scania gaśnie bez problemu po przekręceniu stacyjki :idea: więc trochę mnie to dziwi ale troszkę inaczej to chyba działa w hpi więc może i ten zawór tylko jak on wygląda, ten koło cewek po prawej żeliwny mocowany na czterech śrubkach do niego idą dwa kabelki na dwie wystające śrubki ?? Czy to ten ?

    1 15
  • #2 30 Cze 2013 13:24
    kwantor
    Poziom 38  

    Po pierwszym odpleniu na zimnym to norma, ale nagrzany powinien pracować równo.
    Tak to ten zawór. Mogli ci zrobić test wtryskiwaczy, balans cylindrów, zmierzyć ciśnienie palliwa.
    Co do równej pracy, to mogą mieć do gadania 4 elektrozawory- wymontuj je i sprawdż czu nie rozkręcone zworki (rdzenie).

    0
  • #3 30 Cze 2013 13:24
    karlos85
    Poziom 15  

    Witam tak to ten zawór ale nie on jest powodem nierównej pracy silnika.
    Objaw nieprawidłowej pracy tego zaworu to aktywny błąd EDC

    1
  • #4 01 Lip 2013 00:24
    mardens
    Poziom 7  

    Nie zdołali sprawdzić wtrysków i cylindrów przez tą nierówną pracę,pompa daje 17,8 więc ok i faktycznie jest błąd EDC , scania była z tego co powiedział sprzedawca zapowietrzona po dolaniu paliwa zrobiła około 6 km spróbuję ją jeszcze odpowietrzyć wymienić filtr paliwa może w tym przyczyna? jakie są obiawy tego uszkodzonego zaworu?? tylko świecąca lampka EDC?

    1
  • #5 01 Lip 2013 00:38
    szaman108
    Poziom 29  

    Ten zawór posiada jeszcze 4 elementy w środku,których sterownik silnika nie jest w stanie monitorować sterownik widzi tylko rezystancję cewki a to nie wszystko...

    0
  • #6 01 Lip 2013 07:43
    karlos85
    Poziom 15  

    Sterownik jest w stanie wychwycić czy zawór sie zacina i w jakim położeniu.

    0
  • #7 01 Lip 2013 14:54
    szaman108
    Poziom 29  

    A jak to on niby robi to sprawdzenie w jakim położeniu ewentualnie się zaciął.

    0
  • #8 01 Lip 2013 18:37
    karlos85
    Poziom 15  

    D700 obwód otwarty
    D701 zwarcie w obwodzie
    D706 elektrozawór zacięty
    suma 71 na błysku bez kompa nie rozpoznasz co jest....
    A tak to robi.

    0
  • #9 02 Lip 2013 00:34
    szaman108
    Poziom 29  

    Dzięki za informacje karlos85 a przy okazji korzystając z tematu masz może opis do błędu błyskowego 95 w scanii z układem paliwowym HPI?

    0
  • #10 02 Lip 2013 16:04
    karlos85
    Poziom 15  

    DF00 i DF01 ---Moment obrotowy przedniego zespołu cylindrów 1- 3 jest zbyt wysoki w porównaniu do tylnego zespołu cylindrów 4-6.
    DF02 i DF03--- Moment obrotowy tylnego zespołu cylindrów 4-6 jest zbyt wysoki w porównaniu do przedniego zespołu cylindrów 1-3.
    Sumarycznie na błysku daje 95 obstawiam rozkręcone tudzież zatarte zawory dawka lub kata

    0
  • #11 02 Lip 2013 21:43
    habi7
    Poziom 14  

    Jeżeli chodzi o błąd D706 przeważnie pomaga dołożenie drugiej podkładki sprężystej...
    poza tym jest to rozwiązanie serwisowe :)

    0
  • #12 03 Lip 2013 13:35
    karlos85
    Poziom 15  

    Dołóż ją w 124 HPI zobaczysz efekt.
    W R-ce tak ale nie w 4.

    0
  • #13 03 Lip 2013 18:50
    kwantor
    Poziom 38  

    karlos85 napisał:
    Dołóż ją w 124 HPI zobaczysz efekt.
    W R-ce tak ale nie w 4.

    trudno to zrozumieć: w erce tak, w 4 nie i dołóż w HPI- zobaczysz efekt.
    Nie rozumiem i chyba nie tylko ja. Ten trik stosowało się w HPI scania 124, zanim powstały erki.
    To w końcu jak to rozumieć, (też jestem po browarze) zobaczy, czy nie zobaczy i na koniec erka, to jest HPI. :D z wyłączeniem XPI.

    0
  • #14 04 Lip 2013 07:31
    karlos85
    Poziom 15  

    Mowa o silnikach HPI w 124 wyższe ciśnienie po dołożeniu drugiej sprężyny są problemy z odpalenie. W R-ce nie ma takiego problemu (niższe ciśnienie pracy układu).

    0
  • #15 04 Lip 2013 20:34
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam ale czwórki także wypuszczono z układem HPI o ciśnieniu zasilania 14,5 bara.

    1
  • #16 04 Lip 2013 22:42
    karlos85
    Poziom 15  

    BYć może i były ale jeszcze mi taka pod ręke nie wpadła .. może ich za mało przerzuciłem ..
    Generalnie na układzie o wyższym ciśnieniu podwójna sprężyna nie zdaje egzaminu .. Wystarczy troszkę posiedzieć dopracować powierzchnie zaworka i smiga bez 2 spr. nawet w na 16 bar.

    2